Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 31 [ 756 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijd doelen mennen 2022

 
Profiel   

Ik heb afgelopen weekeind ook weer eens vaardigheid gereden met het 2span. Voor het eerst in 13 maanden. Doel was fijn rond rijden in mijn tempo, aangezien de dames het graag wat overnemen. Beide rondjes fijn gereden en foutloos, barrage gas vol open een een balletje.
Dus dik tevreden.

Owens-mama: mijne konden voorheen ook wel leeg zijn, ook in een 2e dressuur proef. Nu ben ik blij als ze het het niet over nemen in beide proeven/parcoursen :') .
Ze krijgen hier beperkt hooi, schep Lucerne, Equilin balancer als basis en de sportpony's Equilin basic er bij. En soms eens een extraatje zoals een wortel, een keertje een handje muslie ofzo, maar niet zo vaak.
Hier lopen ze ook fris en fruitig een Mendurance op uit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 20:07 



 
Profiel   

Ik voer ook de equilin balancer en basic. Na het intensieve werk wat extra een beetje muesli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 21:20 



 
Profiel   

Hey allemaal!

Nog iets gebeurd bij iemand?

Ik las hier een vraag over voer... ik voer nu basisbrok met een soort grasbrok met hoog energie erbij. De week voor de wedstrijd voer ik groene klei bij (de mijne heeft snel last van diarree bij stress die dan niet weggaat) en elke dag een ei, tot en met de dag na de wedstrijd (door de diarree en de inspanning verliest ze altijd gewicht. En dit helpt echt!).

Ik heb ondertussen een indoor marathon gehad met een veel minder technisch parcours. Het ging echt super veel beter. Er waren 2 bochten die wat minder goed waren maar nog 10x beter als normaal.
We hebben ook de open oogkleppen weer gebruikt ipv de reguliere. En daar merkte ik ook wel echt verschil.

En morgen hebben we dan de indoorvaardigheid. Ik hoop dat ze daardoor wat meer zelfvertrouwen kweekt. En ik wil ook wel eens gewoon lol zonder teveel na te denken of zowieso onderaan te eindigen. Ik heb er al super veel zin in! *\o/* ik weet wel dat hier veel mensen opaf komen met super veel ervaring en betere koetsen enzo dus veel kans maak ik nog niet. Maar gewoon eens rijden zonder al dat gedenk gaat ook al super fijn zijn.

En buiten t wedstrijdvlak, heb ik per ongeluk een nieuwe koets gekocht voor in de bos en op straat. En heb ik deze week al 2 keer met mijn grote paard kunnen rijden *\o/* . Echt super blij daarmee!
Ik moet alleen even een oplossing zoeken voor een te korte riem bij deze nieuwe burry's


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 19:36 



 
Profiel   

Hahaha per ongeluk ook nog echt haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 20:15 



 
Profiel   

Jolliej schreef
Hahaha per ongeluk ook nog echt haha


Ja echt waar! Ik zweer met mijn hand op mijn hart dat ik alleen voor remblokjes ging hoor..

We waren al langer aan t denken om mijn chinese merk recreatiekoets te vervangen naar iets comfortabelers en makkelijker onderhoudbaar. En ja... we hadden nog een kwartiertje over tussen de koetsenmaker en t volgende adres... en van t een kwam natuurlijk t ander

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 22:05 



 
Profiel   

Hela!

Ben ik weer.
We zijn afgelopen zondag naar een super laagdrempelige wedstrijd geweest. Eigenlijk een vaardigheid maar wel met 1 hindernis.
Over deze wedstrijd was ik aan t twijfelen. Omdat ik vooral ook eens wou gaan met t gevoel dat ik t kon ipv dat ik nog veel moest leren (marathon) en mijn lesgever vond dat ik de tijd beter kon gebruiken door marathon te oefenen.
Uiteindelijk dus de keuzr gemaakt om de vaardigheid te doen.

De eerste ronde was ze nog wat terughoudend zoals we gewend zijn. De hindernis ging wel echt goed. De lessen echt kunnen gebruiken en zelfs dravend rond kunnen gaan zonder te veel moeite. Precies zoals we oefenen. Had iets soepeler kunnen gaan op t einde maar t was net kort genoeg om t momentum te kunnen houden.
2e ronde was een beetje rommeliger. Ze wou echt gaan en ik heb haar wat meer laten gaan omdat ik ook eens niet-laatste wou zijn. Hierdoor misschien ook, zelfs galopeerdend door de eerste poort van de hindernis gegaan. Daarna teruggenomen. Tegen t einde van t rondje viel ze wel wat over de schouder omdat ze echt begon te rennen ipv te luisteren. Maar ik denk dat ik haar wel heb laten weten dat dat niet kon, zonder haar teveel/te hard terug te nemen. Waardoor de laatste poort toch weer een mooie wending was.

Overal was ik wel tevreden. Ik heb zelfs de zweep niet gebruikt terwijl ik die normaal in de hindernis wel erbij neem om wat sturing te geven of haar schouder erbij te houden.

Pff echt nu zelfs nog zo blij.
En toen kwam natuurlijk de uitslag. We waren speciaal nog even terug gegaan om andere mensen te feliciteren :D
Wordt ik zelf ineens opgeroepen als 1e van mijn categorie *\o/*
Echt de allereerste keer dat ik niet onderaan eindig en dan zelfs 1e!

Oke ik weet echt wel dat dit waarschijnlijk 1malig is, maar echt zo'n fijn gevoel! Ik kan t nog bijna niet geloven.

Morgenavond gaan we weer parcours oefenen. En dan half december weer wedstrijd - marathon.

Hoe gaat t bij jullie?

Owja en 2 x foutloos gebleven trouwens *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 15:38 



 
Profiel   

Na de vaardigheid van 2 weken geleden vorig weekeind minimarathon gereden.
Pony's pakte echt super aan. Stond een technisch parcours, kreeg het benauwd van wat ik andere zag doen die met horten en stoten rond kwamen. Eenmaal verkent leek het me wel te doen en in het parcours was het eigenlijk een eitje.
Na afloop kreeg ik van verschillende mensen de complimenten voor het fijn dressuurmatig rijden van mijn pony's die inmiddels ook laten zien dat ze wat meer vaart kunnen maken.
Van de 46 starts waren wij 1 van de 2 die foutloos bleven! Kwa plaatsing mooi middenmoot in een rubriek van 18 starts.

Dressuur zondag is afgelast door te kort deelname. Zaterdag wel lessen bij Gerard Leijten met het 2span :) . En dan volgende week weer dressuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 15:52 



 
Profiel   

Dennis schreef
Na de vaardigheid van 2 weken geleden vorig weekeind minimarathon gereden.
Pony's pakte echt super aan. Stond een technisch parcours, kreeg het benauwd van wat ik andere zag doen die met horten en stoten rond kwamen. Eenmaal verkent leek het me wel te doen en in het parcours was het eigenlijk een eitje.
Na afloop kreeg ik van verschillende mensen de complimenten voor het fijn dressuurmatig rijden van mijn pony's die inmiddels ook laten zien dat ze wat meer vaart kunnen maken.
Van de 46 starts waren wij 1 van de 2 die foutloos bleven! Kwa plaatsing mooi middenmoot in een rubriek van 18 starts.

Dressuur zondag is afgelast door te kort deelname. Zaterdag wel lessen bij Gerard Leijten met het 2span :) . En dan volgende week weer dressuren.


Wouw super goed! Ik vind t inderdaad ook belangrijk dat je een beetje dressurmatig kunt rondgaan. Snelheid komt daarna wel.
Je ziet inderdaad wel meer menners die hun paarden rondslaan of gewoon als een gek rijden en trekken en doen. Paarden die zich ook verzetten tegen t bit enzo. Maar daar hou ik me niet mee bezig. Gelukkig zie ik meer mensen die wel met kennis van zaken en netjes rond willen rijden! Ik denk trouwens wel dat je dat in elke tak van de sport ziet.. helaas..

Succes zaterdag met je les!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 20:45 



 
Profiel   

Wat een mooie resultaten allemaal.
Dank jullie wel voor de tips qua voer. Hij heeft nu 2x per dag brokken en een schep fibra en een ga die bikkels van subli. Ga eens kijken wat hij hierop gaat doen. Hij moet absoluut niet dikker worden. Eerder dunner.
Wij gaan 17 december weer dressuur rijden. Wellicht ga ik L starten. Maar daar twijfel ik nog over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 19:40 



 
Profiel   

Mijn vriend is dit weekend ook gestart in oudega, 2e keer ZZ. 2 hele nette proeven! Weer 1 winstpuntje erbij en dus ook weer een punt voor het sport predicaat _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 20:40 



 
Profiel   

Wat leuk! Wij waren ook in Oudega :D
Wat dingen kunnen oefenen waar we thuis aan gewerkt hebben. Hij had eveneens een eigen plan, maar desalniettemin ook kunnen oefenen wat ik wilde. Mooi trainingsrondje! Plus twee winstpunten (188,5 en 186,5) en 2 keer een 3e plek. :D

Aankomende zaterdag onze eerste mini marathon. Zal mij benieuwen. :') Zijn er toevallig meer die naar Steenwijkerwold gaan?

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 20:02 



 
Profiel   

Wij hebben ons mini marathon debuut achter de rug. Wat is dat LEUK! Niet verwacht dat we er zoveel lol in zouden hebben.
Eerste rondje vooral op safe gereden voor het vertrouwen. Deed heel erg zijn best, maar durfde niet echt naar voren te denken.
Tweede rondje was ‘ie AAN! Wat is dat een gaaf gevoel. Mega scherp op de leidsels. Galopwissels alsof het niets was. Was er wel een beetje door overrompeld waardoor ik even de ‘D’ kwijt was in de tweede hindernis. Later bleek ik ook een ‘andere’ B te hebben gereden in de eerste hindernis. Op de film zie ik dat mijn pony het goed deed, alleen ik stuurde m er voor langs in de veronderstelling dat hij verkeerd zat. :Y) Dus twee keer foutloos werd 1 keer foutloos en 1 keer uitsluiting :')
Smaakt zeker naar meer, dus over 3 weken gaan we naar Sonnega. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 23:53 



 
Profiel   

Leuk hè! Met hindernissen spelen.

Ik heb gister voor de 2e keer M dressuur gereden in Benningbroek. Afgelopen week alleen gelongeerd, weken er voor ook minder gedaan dan dat ik zou willen maar pony's pakte super aan.
2x 1e met 197,5 en 196,5 punten. Dus de teller staat nu al weer op M+7.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 08:54 



 
Profiel   

Dennis Y)(^)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 10:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd allemaal.

Leuk hè die minimarthon! Hier gisteren ook een hindernis neergezet van palletboxen! Ik hoop 8 januari minimarthon te starten met Orlando!
Mijn zus gaat volgende week een B proef starten met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 11:36 



 
Profiel   

Wat zijn jullie goed bezig allemaal!! Gefeliciteerd met de goede resultaten :D

Ik ben nog steeds herstellende van een longontsteking en een sepsis. Het duurt lang, maar gelukkig kan ik wel eens in de zoveel tijd rijden met onze driejarige. Dankzij hulp van lieve mensen om me heen!

Jody heeft verlof en zij begint al een heuze babybuik te krijgen, helemaal leuk!! Ze ziet er verder super uit. Had laatst een video laten maken, die ziet er zo uit:



Heel erg blij mee!!

Inmiddels rijd ik alleen O-Jidee en dat gaat goed. Die merrie is zo dapper en eigenlijk altijd braaf en fijn te rijden. Gisteren hebben we met haar ook een videoshoot gehad en die merrie is voor niks en niemand bang lijkt het wel. Heb enorm zin om straks met haar op concours te gaan en de trainingen van Noord te volgen. Hoop dan weer fit genoeg te zijn om zelf met de trailer te kunnen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 12:49 



 
Profiel   

Mooie prestatie Dennis!

Dat filmpje <3 Alleen al genieten om jou zo zien te genieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 10:17 



 
Profiel   

@ Kimley, wat een plaatje! <3
@ Dennis, mooie prestaties zeg!
@ Jojonl, gefeliciteerd! Superleuk toch om met zo'n gevoel thuis te komen <3 het is uiteindelijk toch je hobby
@ Maaik, je enthousiasme spat gewoon van je verslag, leuk om te lezen!
@ Sophie, heerlijk filmpje!

Wij hebben zaterdag ons debuut, heel spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 17:59 



 
Profiel   

Ok,het is zover! Volgende week ga ik na een 3,5 jaar ofzo weer starten }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 00:16 



 
Profiel   

[AR-ITP] Van zero naar (men-)hero

Ik heb een topic aangemaakt van onze weg van nul naar eerste wedstrijd. Ben echt zo trots! Hij was superbraaf en deed alles wat hem gevraagd werd, dus ondanks dat we geen punten hadden ben ik echt ongelofelijk blij <3
Vaardigheid was ook echt heel leuk, het begint stiekem wel een beetje te kriebelen om volgend jaar misschien eens zo'n marathon mee te doen, maar dan moet ik nog even wat meer voorbereiden :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 19:47 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Ok,het is zover! Volgende week ga ik na een 3,5 jaar ofzo weer starten }:0


Jendi was in ieder geval erg enthousiast ;) .

Ik heb vandaag 2 fijne proeven gereden met een gelegenheids 2span.
2 jaar geleden met het online starten 2 proeven in de L ingestuurd, 3 winstpunten en daarna hebben ze niet meer naast elkaar gelopen.
Gister weer naast elkaar geknoopt, nu van plek gewisseld ten opzichte van toen, half uurtje gereden en dat voelde goed. Vandaag keurig 188 en 191 punten in de M!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 22:49 



 
Profiel   

Wij zijn gister naar oudega geweest.

Beide proeven winst in het ZZ wat betekent dat onze merrie nu dubbel sport is *\o/*

Super trots op mijn vriend die zijn eigen merrie gewoon zowel in het tuigen als in het mennen helemaal zelf sport heeft gereden +:)+

Nu lekker met zwangerschaps verlof en vol enthousiasme wachten op haar baby :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 19:49 



 
Profiel   

Wat knap. Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 23:43 



 
Profiel   

Gaaf Kimley! Er zijn er weinig die het redden in verschillende disciplines!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 23:49 



 
Profiel   

Dankjewel :o

Onder het zadel nog en dan zou ze sport elite zijn.. maar ik denk dat dat de grootste uitdaging word :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 11:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 31 [ 756 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen