Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 156 van de 187 [ 4674 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 187  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

 
Profiel   

O deken drama. Breek mijn bek er niet van open. Mijn halloween deken is een maatje 165. Hij past, maar wel aan de ruime kant. Voordeel, past er nog een deken eronder als het moet. Mijn andere dikkere deken. Is ook 165. Valt klein, met name in de omvang. Bij de borst op zijn wijdst. Terwijl die halloween deken op zijn strakst zit en er vandaag zelfs een gat bij gemaakt gaat worden. Zweetdeken ook 165. Liggen een deel van de billenbloot en de buiksingels op zijn wijdst. Zomerdeken ook 165. Past perfect...
-:(- 8)7 _-:(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:25 



 
Profiel   

Hier had ik dus eenmalig bucas in de uitverkoop aangeschaft. Alex is namelijk gemeten 107cm, dus dat zou perfect zijn. Nope veel te ruim. Zelfs Jorie die gemeten is op 112 cm verzuipt erin. En ze lekken daarom ook door aan de voorkant, vooral de 0 gram. Volgens de pas video hoort een deken aan de achterkant wat kort te zijn. De naad hoort op de bovenkant staart te liggen en dat betekent dat de kont een stukje bloot komt te liggen. Dat heeft deze 300 gram die Alex nu op heeft ook. Maar ook Alex heeft wel eens soepjurken aan gehad. Tot nu toe vind ik ej op beide pony's wel netjes vallen. Dit is Alex in een 110 nika, ook 300 gram. Deze was duidelijk te groot. Dit is nu Jorie zijn deken, want bij Alex verschoof hij echt veel. Ik vind het echt jammer dat Nika niks tussen 102 en 110 heeft zitten. Maar soms past Alex zelfs in een 100. Dus ik zou wel eens de Nika kunnen uit proberen. Maar 2 merken die voor mijn pony's over het algemeen werken zijn ej en MHS. Van MHS is Alex zijn panter print deken.
Alex in de Nika:
[ img ]

En Alex zijn oude 300 gram. Die heb ik nog, maar de dikte is nu meer richting 200 gram.
[ img ]

En even ter vergelijking, dit is Jorie in dezelfde Nika. Hij is gewoon 5 cm langer dan Alex.
[ img ]

Deze zweetdeken is maat 100. Maar valt dus als een 105 :')
[ img ]

Het is gewoon stom hoe verschillende merken compleet anders vallen. Ook verschillende typen dekens. Zo vallen regendekens vaak heel ruim zodat er een deken onder kan. En bucas valt gewoon vaag voor de mijne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:23 



 
Profiel   

Ha, gaaf chamion. Sinterklaasvervoer, braaf paard.
Jorex, goed bezig paardjes geschoren, überschattig die dekentjes !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:35 



 
Profiel   

Deze moet nog. _O-
[ img ]

Alex was na het uitstappen droog. Ik heb even 11 km gereden met tweespan. Jorie heeft weer veel geleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 16:34 



 
Profiel   

:+ :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:16 



 
Profiel   

<|- kerstboom opgezet, helemaal opgetuigd.... lampjes hebben het 1 dag gedaan... vanmorgen stekker erin..en.. bleef alles zwart ^)
Verder..inmiddels een paar betere dagen op m'n werk gehad,.. gaat vast goedkomen.
De hondjes vermaken zich, en ze zijn al 11 jaar natuurlijk.. ik heb zelf geen auto meer dus ik kan alleen in het weekend op pad gaan met ze.. het maakt ze niet zoveel uit,...zolang ze maar lekker bij me kunnen zijn, blije snuiten, maar ik mis het trainen in het bos wel soms.

De zon schijnt, Geniet ervan, fijne dag vandaag {:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 10:50 



 
Profiel   

Tja dat dekengedoe,ik heb meestal harrys horse,gelukkig past sandra de dekens van sun nog net.jane en juul hebben hun eigen jas! Heb wel veel 145 dekens over die niet gebruikt zijn,ach die vinden ook nog wel eens een plek.
Biancacoo,fijn te lezen dat het beter gaat op je werk en de hussen hebben elkaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:26 



 
Profiel   

Totaal geen zin in dat dekengedoe en daarom scheer ik niet en gebruik dus geen dekens. Pas mijn training aan in de winter en stap lang uit.
Dit bevalt prima. Heb wel het voordeel dat ik tegen het bos aan woon en dus dan in het bos rij en aleen met mooi weer de vlakte opzoek (bos is niet zo groot).
Momenteel best wel een uitdaging omdat nu het grootste deel van het fietspad hier vervangen en verbreedt wordt waardoor het halve bos niet toegankelijk is een je veel groooooot verkeer tegen komt (dumpers e.d.) en de wegen zijn niet breed.

Vandaag zowaar zonder een bui op mijn kop te krijgen een inventief rondje met Pep voor de sulky gereden. Ventje had er zin in na een maand niets doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 21:23 



 
Profiel   

Marga, lijkt alsof je bij mij in de buurt woont. Hier zijn ze ook op verschillende plekken de fietspaden aan het verbreden. Ik grapte al dat dat straks een super töltbaan is.

Ondanks dat vandaag even gemend. Benen strekken, even actiever maken en vanwege de kou bij de weg weer omgedraaid. Optuigen en aftuigen duurde volgens mij nog langer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 21:34 



 
Profiel   

Nou Belker zit echt wel een plensje water tussen. het worden van die betonbanen, vorig jaar is een schelpenfietspad door de duinen vervangen door zo'n betonbaan, ziet er niet uit en past totaal niet in de omgeving vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 21:50 



 
Profiel   

marga1 schreef
Nou Belker zit echt wel een plensje water tussen. het worden van die betonbanen, vorig jaar is een schelpenfietspad door de duinen vervangen door zo'n betonbaan, ziet er niet uit en past totaal niet in de omgeving vind ik.

Ondanks die plas, hier hetzelfde en dubbel zo breed……

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:00 



 
Profiel   

Zijn ze overal bezig? Ik kan ook al nauwelijks het bos in. Inderdaad fietspaden vervangen. Eerst was er niks aangegeven en zat ik op een afgegraven fietspad met een dikke 50 cm verschil omhoog naar de afslag van mijn ruiterpad (ze hadden al het af gehaalde spul op het ruiterpad gegooid) om 5 dagen later volgens flinke grote gaashekken tegen te komen. En weer enkele dagen later waren dit dwanghekken geworden. Nu was ik laatst in het bos, en toen was het een combinatie van lint en dwanghek geworden. Alleen zitten ze de ruiterpaden al een kilometer van te voren af. Terwijl de halve route prima begaanbaar is.

Alleen de 2 oversteekpunten naar de hei liggen eruit. Dus nu moet je door de villawijk en over een best drukke rotonde om over een onverhard fietspad (parallel aan een 80 weg) om nog naar de heide te komen.

Ik heb ondertussen mijn kerstboom opgezet en mijn 3 dorpen staan ook (1 met kaarslicht, 1 met ingebouwde lampen en 1 bestaande uit sets die ik ooit heb gekregen als kerst cadeau) In mijn erker heb ik een snoer opgehangen uit mijn vorig huis. Kerststerren. Alleen die dingen zijn zo fel dat ik nu geen gewone lamp meer aan hoef als ik in de erker zit :+
Ik hou echt van de gezelligheid met kerst. Ik moet 1ste kerstdag werken, maar 2de kerstdag zit ik bij vrienden. Oud&Nieuw nog geen afspraken. Dat vind ik nog wel jammer. Maar iedereen om mij heen zit of net in een nieuwe relatie of net kinderen gekregen. En vandaag de laatste die heeft bekend gemaakt zwanger te zijn..... dus dat was mijn vriendenclub voor nu :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:10 



 
Profiel   

Jorex schreef
Mijn hand gaat nog niet zo super. Topje zit iets meer beweging in, maar niet veel. Pees is wel in orde, dus het komt door al het littekenweefsel binnenin. En de wond is nog steeds niet dicht, al gaat dat nu eindelijk wel de goede kant op. Ik gebruik nu 2 stukjes roze spul om te voorkomen dat de wond open schuurt aan de brace. Bedrijfsarts van mijn huidige werk (schoonmaken) geeft mij nu eerst tot eind maart. Voelt zo stom om thuis te zitten terwijl ik wel dingen kan in mijn ogen. ;(
Ik hoop dat ik binnenkort ergens op gesprek mag komen voor ander werk. Ik ben druk genoeg met solliciteren nu. Vanmiddag zal ik eerst Alex weer mennen. Ik hoop dat mijn wond volgende week goed genoeg is om ze te scheren. Ik zal ze dan eerst het voornaamste zand eruit föhnen, bladblazer was toch wel wat extreem vond Jorie, want wassen is niet te doen. Dan maar alle messen moet laten slijpen naderhand.


Wonden helen bij rust. Ik weet er alles van.
Zeker je handen met pezen enzo neemt veel tijd in beslag. Pak je rust ga niet mennen en weet ik niet wat je allemaal doet. Tweespan mennen, serieus.
Je hebt maar 1 paar handen hoor.
Ga je ook naar een Handfysio?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:55 



 
Profiel   

Hier staan ze onder een Bucas. Ted staat onder een Bucas therapie deken. Wat een top dekens zijn dat. Vreselijk duur maar hij loopt er echt stukken beter mee en ikke staat onder een Bucas smartex. Ik wilde ikke eigenlijk zonder deken doen dit jaar maar hij vind dat hij als ik s’morgens op stal kom dat hij gelijk naar buiten moet. Maar ik vind dat hij ff geduld moet hebben omdat Ted eerst zijn slobber moet eten. Dan word hij boos en als hij dan een uurtje later wel naar buiten mag is hij zeiknat van het zweet. Dus dat ging niet meer. Dan maar deken op. Zo een Bucas smartex met fleece aan de binnenkant wat je op een nat paard kan gooien. Nou dat werkt perfect

Onze andere paarden staan zonder deken. Gewoon nog 24/7 buiten.
[ img ]
Ik werd gespot vandaag

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 23:21 



 
Profiel   

Handfysio raadt me aan om juist alles te doen. Pees zit vast in het littekenweefsel en dat lost juist op door gebruik. Ik moet mijn litteken ook meerdere keren per dag insmeren en ik voel binnenin mijn pees meebewegen. Het bot zit na inmiddels bijna 9 weken echt wel goed vast. De laatste keer dat de wond open was is dik 2 weken geleden, korst is er inmiddels ook al volledig af sinds ongeveer een weekje. Het kan wel zijn dat het topje blijvend verminderd is in beweging, maar de pees was op de echo gewoon goed. Dus handtherapeut zegt lekker bewegen, niks aan het handje. Over een maand terugkomen en dan hoop ik je volledig genezen te kunnen verklaren. Ik heb over 2 weken dus weer een afspraak. Mijn werk heeft mij inmiddels in de kerstvakantie weer gewoon ingepland zo te zien. Maar dat komt helemaal goed. Ik gebruik bij mijn eigen huis poetsen ook gewoon 2 handen weer. Ander werk wil nog steeds niet vlotten qua sollicitaties. Ik ben zo blij dat ik gewoon een doekje kan uitwringen met 2 handen zonder pijn! Verder is het mennen eigenlijk praktisch geen belasting voor de duim, behalve het inspannen, maar dat doe ik gewoon rustig aan op mijn gemakje (Oftewel ik laat mijn moeder het doen terwijl ik uitleg hoe het moet). Je paarden staan echt allemaal zo van "Hi, baas! Voer?"! :')

Hier staat de kerstboom ook, morgen gaan de jongens weer even lopen. Hopelijk is het weer een beetje net als vandaag. Ik heb over 3 weken voor het eerst weer les in de binnenbak van Tolbert. Dus dan moeten ze even op conditie, die tot mijn grote verbazing nog wel goed is eigenlijk en Jorie nog kaal. Eerst heb ik komende zondag lekker een rit met Alex in kerstsferen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 23:31 



 
Profiel   

Er is wel een verschil tussen bewegen en bewegen. Pezen moet je door rekken en strekken weer langzaam goed krijgen.
Bij mij was het waarschijnlijk wat extremer maar vind het raar dat jee er alles mee zou moeten doen want dat kan gewoon nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 23:36 



 
Profiel   

Ik ben dan ook niet aan mijn pees geopereerd, maar aan het bot waar de peesaanhechting aan vast zit. Die is verplaatst en weer vastgeschroefd. De pees heeft hij alleen even opzij gelegd zodat hij erbij kon en daarna weer te plek gelegd. Mijn duim kan nu wel minder ver achterover dan juist mijn goede kant. Ik heb eerst een maand gips gehad, daarna inderdaad een aantal weken rekoefeningen. 3 Weken dat gedaan en toen kreeg ik zelfs op mijn kop van de fysio dat ik nog geen dingen vastpakte met mijn duim, ja wist ik veel dat ik dat al mocht. Nu is het juist om de rest van de beweging terug te krijgen ook van belang dat ik de duim weer als normaal ga gebruiken. En natuurlijk pak ik tussendoor ook genoeg rustmomenten. Ik moet van de handtherapeut in principe alles weer kunnen na 3 maanden, want ik heb geen complicaties gehad. Alleen dat topje gaat heel lang duren doordat mijn lichaam zelf het littekenweefsel moet gaan opruimen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 00:02 



 
Profiel   

Ik heb net zo iets gehad alleen dan op een grotere schaal. Bij mij is er toen een halve cm uit mijn ellepijp gehaald. Ook alleen de pezen opzij gelegd om er bij te kunnen maar doordat er een halve cm uit werd gehaald en het bot daarna weer aan elkaar gemaakt werd schoof alles in mijn hand 1/2 cm op pezen en spieren werden strak getrokken en ik moest ze weer leren buigen.
Mij heeft het een jaar revalideren gekost.
Maar ik weet wel dat je zuinig moet zijn op je handen ze kunnen weinig hebben.
Een vriendin van mij haar vader zaagde net in diezelfde tijd er een vinger af als ik zie hoe lang die man bezig is geweest met revalideren terwijl er niks met de andere 3 vingers en duim was gebeurd. Alles is verbonden met elkaar in de hand. Ik snap dat een Handfysio zegt dat je zoveel mogelijk weer hetzelfde moet doen. Maar wel met mate. Wat jij ook zegt mijn vinger topje is het nog niet helemaal en die is zo belangrijk voor je vinger spietsen gevoel dus ik zou dat wel heel serieus nemen. Lekker masseren en lief voor zijn
Bij mij is het goed gekomen na ruim anderhalf jaar en 3 operaties er is dus hoop. Ha ha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:32 



 
Profiel   

Zo belangrijk je handen,mijn motoriek is door de chemo aangetast in mijn vingers en ik laat best wel gladde dingen zoals een omgekeerd glas in de kast met pakken vallen! Woensdag mag ik ook naar de handenfysio om te kijken of ze me kan helpen met de motoriek,net ook 3x de hondenriem laten schieten met de kou....en ik wil graag op de koets en dan mag dit niet gebeuren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 08:18 



 
Profiel   

Ht zouden lussen leidsels dan iets voor jou kunnen zijn? Al is het maar om mee te beginnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 09:59 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Ht zouden lussen leidsels dan iets voor jou kunnen zijn? Al is het maar om mee te beginnen?

Zat ik ook meteen aan te denken!

Ik heb Miepje nooit geschoren. Goede deken erop en ze bleef kort genoeg in haar vacht om probleemloos mee te trainen, zomer en winter. Ze zweette dan ook meer van spanning / stress dan van het werk, hoewel ik haar best flink liet lopen.

Nu dan mijn (ex-) stalhouder's nieuwe uitdaging: de 'kleine man', een vierjarige voorheen - tweede bezichtigingshengst. Ik vermoed dat hij voor de keuringen al eens gedekt heeft, want er staat nu een logeermerrie op stal en hij wordt er nogal uhmmmmm ... 'druk' van. Oftewel, ik zou hem gisteren zijn wekelijkse enkelspantraining gaan geven, maar heb de stalhouder het eerste rondje zelf maar even laten doen. Niet omdat ik niet durfde, maar wilde er zeker van zijn dat niet ík degene ben die zijn jeugdige overmoed niet (h)erkent. Maar alles ging goed, dus ik zat er zelf snel weer achter. Stalhouder heeft leuke plannen, dus daar ga ik lekker in mee zolang het allemaal past en veilig blijft.
Gisteren ook weer met stalhouder + stalgenootje en het tweespan mee het bos in, dan waren alle paarden maar weer getraind. Naar het boscafeetje en een lekker warme choco met rum gedronken <3 .
Met Miepje ga ik na de jaarwisseling weer verder trainen voor de Z.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 10:27 



 
Profiel   

Goedemorgen,iedereen de gladheid zonder ongelukken enz overleefd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 08:20 



 
Profiel   

Van de gladheid zelf weinig mee gekregen. Woon heel dichtbij mijn werk. Dus geen auto nodig gehad.
Wel was het gisteren goed koud buiten. Moest de hele dag werken. In de ochtend lesgeven en daarna hadden we een wedstrijd. Helaas was de geluidinstallatie kapot, dus moest ik alle proeven voorlezen.

Gelukkig had ik op tijd een lekker warme overall gekocht en was deze ook op tijd binnen. Mijn kerstcadeau voor mezelf :+ Maar damm wat werkt dat ding goed. Totaal niet koud gehad, in tegenstelling, moest hem zelfs af en toe open doen. Ik had alleen een dunne thermo achtige panty eronder aan en een lange mouwen polo. Alleen de nek loopt niet hoog genoeg op. Dus daar voelde ik wel dat het koud was.

Helaas niks kunnen doen met de menwagen. Kon geen groom regelen, dus niet het bos in geweest. En wanneer ik tijd had om dressuurmatig aan de slag te gaan, waren de rijbanen bezet voor de lessen.
Ook was er een collega ziek, dus ook nog eens extra gewerkt.


Wat voor plannen hebben jullie met de feestdagen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 10:43 



 
Profiel   

Hier hadden de pony's ijsvrij. Kon niet met de pony's het erf af omdat het glad was.
Vinden ze gelukkig niet erg. Als het vrouwtje hun maar genoeg hooi geeft dan is alles goed.
Ze houden zichzelf bezig :Y) en trekken zelfs nog af en toe een klein sprintje. Voordeel van 24/7 buiten.

Zelf veel plezier gehad van de dikke overal (die ik ook op de koets draag) bij het verzorgen (mestruimen, voeren water aanvoeren).
En zoals Chamion schrijft, af en toe de rits een stukje open voor de koeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 13:59 



 
Profiel   

Hier ook ijsvrij. Vrouwtje was te verkouden _O-
Laatste rit die ik heb gemaakt was vorige week zondag met Alex. Leuke kerstrit!
Van tevoren:
[ img ]

In de pauze:
[ img ]

En een groepsfoto van de shetlander groep (+haflinger).
[ img ]

Wel grappig, er waren drie varianten van de zweetvos in grootte. Alex, haflinger en met de andere groep reed een trekpaard mee. Alex was wel weer heet, maar ook gewoon op 1 ho tot stilstand te krijgen. Dus gewoon heerlijk gereden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 17:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 156 van de 187 [ 4674 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 187  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen