Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verwarmde handschoenen

 
Profiel   

Ik probeer heel stoer door te mennen in de winter, maar lijk met de jaren een grotere kouwkleum te worden.

Werklaarzen, skibroek, goede jas, dat heb ik inmiddels allemaal onder controle.
Maar mijn handen, pffffff.

Het liefst rij ik zonder handschoenen, als het kouder word pak ik mijn Welkoop tuin handschoenen. Maar dat is nu zeker niet genoeg.
Dikke handschoenen vind ik absoluut niet fijn.

Ik heb wel zitten googlen, maar de meeste verwarmde handschoenen lijken meteen heel dik.

Wie heeft een goede tip voor de ultime handschoenen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 21:48 



 
Profiel   

Ik had vorig jaar Lemieux maar die waren zo dik als motorhandschoenen.. die gebruikte ik dus op de scooter en niet op de wagen.
Nu heb ik HV Polo met dat faux fur als voering. Lekker warm.

Is het voor jou geen idee van die handwarmers te gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 21:56 



 
Profiel   

Ik gebruik al jaren Roeckl handschoenen. Heb ze tussen door wel een keer vervangen, maar ze zijn heerlijk warm en niet ontzettend dik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 21:58 



 
Profiel   

Ik heb elektrisch verwarmde handschoenen van Bertschat, de pro dual. Deze handschoenen zijn inderdaad dik, een beetje zoals grote skihandschoenen maar dan nog een stuk steviger en stugger. Ik weet niet of je bekend bent met motorhandschoenen, maar ze zijn zelfs nog lomper en stugger als motorhandschoenen. Echter, mijne hebben aan de bovenkant + bij de handpalm verwarmingselementen, daarnaast zijn de mijne ook voor outdoor gebruik (waterdicht, winddicht). Dat zijn naar mijn idee wel steeds laagjes bovenop elkaar die ze ook dikker maken.

Je hebt ook modellen met alleen aan de bovenkant van de hand verwarming, je hebt ook verwarmde onderhandschoenen waar je dan zelf nog een andere handschoen overheen aan kan trekken. Misschien dat zoiets dunner is, en dat dat dan wel wat voor je is?

Ps, excuses ik had over de plaats van het topic heen gekeken. Ik heb geen ervaring met rijden of mennen met deze handschoenen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 23:52 



 
Profiel   

Ik heb deze: https://nl.thermogloves.eu/

Ik gebruik ze om mee te rijden en dat gaat prima. Ze zijn er niet voor gemaakt, dus je moet wel een beetje voorzichtig zijn, maar mennen zou er wel mee moeten kunnen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 00:29 



 
Profiel   

Ik ben ook echt een koukleum en dit jaar heb ik alles het ziet er niet uit gedachten maar los gelaten.

Mijn handen zijn ook echt een probleem. Erg getwijfeld over verwamde handschoenen, maar de prijzen zijn niet niks en het risico dat het snel kapot gaat in combinatie met paarden is groot.

Ik ben voor skihandschoene gegaan met vingers. Kosten 35 euro , en ja zijn dik maar mijn handen zijn zoveel warmer. Het is niet altijd even handig maar dat heb ik maar losgelaten ze zijn in ieder geval echt lekker warm. Ik heb ook gelijk meer motivatie om naar buiten te gaan in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 01:03 



 
Profiel   

Ik vind het belangrijker dat handschoenen wind en waterdicht zijn. Met vooral winddicht win je al een aantal graden.

*tiepvautje


Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 27-01-23 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 18:42 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Ik vind het belangrijker dat hanschoenen wind en waterdicht zijn. Met vooral winddicht win je al een aantal graden.


Vergeten te vermelden maar inderdaad windicht is al een behoorlijk verschil

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 18:55 



 
Profiel   

Ik zoek echt voor het mennen.
Met stalwerk ben ik zo bezig dat mijn tuin handschoenen genoeg zijn, of doe ik wel een stel dikke wanten aan.

Maar warm genoeg en dun genoeg is nog een ding.
Juist omdat ik eigenlijk een hekel aan handschoenen heb, maar je moet wat.

Gister avond waren mijn handen helemaal wat gezwollen nadat ze weer zo koud geweest waren. Op de wagen tranen over mijn wangen van de pijn in m'n handen. Dan gaat de lol er wel van af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:02 



 
Profiel   

Dennis schreef
Ik zoek echt voor het mennen.
Met stalwerk ben ik zo bezig dat mijn tuin handschoenen genoeg zijn, of doe ik wel een stel dikke wanten aan.

Maar warm genoeg en dun genoeg is nog een ding.
Juist omdat ik eigenlijk een hekel aan handschoenen heb, maar je moet wat.

Gister avond waren mijn handen helemaal wat gezwollen nadat ze weer zo koud geweest waren. Op de wagen tranen over mijn wangen van de pijn in m'n handen. Dan gaat de lol er wel van af.


Dan ook zijn dikke skiehandschoenen echt een zegen! Mijn handen zwellen inderdaad ook op en ik heb er dan geen gevoel meer in.

En zelfs met dikke handschoenen leer je wel om handig te worden. Ik rij mijn paarden ook met dezelfde handschoenen waaronder een jong paard en dat gaat prima qua grip. Gevolg is dat ik ook heerlijk warme handen heb met rijden. En dat ze dik zijn heb ik nu amper last van.

Ik denk dat je al wat richting winterhanden gaat. Bij bever adviseerden ze mij om handschoenen te nemen met zeker nog wat ruimte om de vingers. Te strak zorgt ook voor slechte doorbloeding. Ze hebben ook wel handige tips om wat warmer te blijven. Zeker een bezoekje waard om advies in te winnen over warm aankleden.

Ik zou er zeker wat mee gaan doen! Van de jeuk van winterhanden en tenen ben ik inmiddels vanaf ( je groeit er na 10 jaar overheen) maar ik heb begin vorig jaar er fikse bultjes eczeem voor in de plaats gekregen. En dar is echt beter voorkomen dan genezen want genezen doet dat niet....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:16 



 
Profiel   

Ik heb er twee. De een is van bertschat. De undergloves. Worden zeer warm. Maar je moet er wel een handschoen overheen.
Ik heb ook de heatexperience handschoenen. Deze zijn minder warm, maar op zich prima op de wagen.
Wel vind ik ze vrij dik, waardoor goed contact met teugels wel zoekende is

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 03:41 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Ik had vorig jaar Lemieux maar die waren zo dik als motorhandschoenen.. die gebruikte ik dus op de scooter en niet op de wagen.
Nu heb ik HV Polo met dat faux fur als voering. Lekker warm.

Is het voor jou geen idee van die handwarmers te gebruiken?


Heb jij de HV Polo’s weleens gewassen? Ik heb ze ook, maar weet niet of ze te wassen zijn? Zijn wel lekker warm, maar vind ze persoonlijk niet geschikt om te rijden of mennen, maar dat is misschien persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 08:50 



 
Profiel   

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb daarom ook 2 paar handschoenen mee. als mijn handen echt te koud worden trek ik mijn wanten aan om ze op te warmen en dat werkt ook goed. Het is even uitvogelen met het vasthouden van de lijn maar het kan wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 09:08 



 
Profiel   

Ik zou toch ook overwegen om een verwarmde jas te nemen en dan alleen goede handschoenen gebruiken.

Het probleem met koude handen is simpelweg doorstroming van het bloed. Als je lichaam minder hard hoeft te werken om de core op temperatuur te houden (door de jas) blijft er energie over voor de uiteinden.

Eventueel kun je aanvullen met een verwarmde broek, dan blijven je voeten ook makkelijker warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 09:31 



 
Profiel   

Met mijn skibroek en werklaarzen heb ik echt nooit meer koude voeten, echt heerlijk en zo simpel.
Op de kar heb ik vaak onder de 10 graden al m'n skibroek aan O:) .

Ik denk wel dat fijne handschoenen die warm genoeg zijn erg lastig is, zeker omdat ik nogal kieskeurig ben.

Misschien is een verwarmde jas, vest of bodywarmer oid geen gek idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:02 



 
Profiel   

Bertschat. Hoe mag de naam ook is over het algemeen wel HET merk voor verwarmde kleding. Ik gebruik vooral de sokken en doe voor m'n handen inleg dingen voor eenmalig gebruik van the heat company.

Gebruikt ze niet om te mennen maar op de mtb

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:26 



 
Profiel   

Bambelien schreef
Ladygiroc schreef
Ik had vorig jaar Lemieux maar die waren zo dik als motorhandschoenen.. die gebruikte ik dus op de scooter en niet op de wagen.
Nu heb ik HV Polo met dat faux fur als voering. Lekker warm.

Is het voor jou geen idee van die handwarmers te gebruiken?


Heb jij de HV Polo’s weleens gewassen? Ik heb ze ook, maar weet niet of ze te wassen zijn? Zijn wel lekker warm, maar vind ze persoonlijk niet geschikt om te rijden of mennen, maar dat is misschien persoonlijk.


Nee heb ze net een week. heb er al wel mee gemend, buiten, maar dan heb ik geen kleine ophoudingen en 2 handjes aan de leidsels zoals tijdens het mennen in de bak. Zou ze op het 15 graden wasprogramma wassen denk ik.


Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 28-01-23 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 13:03 



 
Profiel   

Dennis schreef
Met mijn skibroek en werklaarzen heb ik echt nooit meer koude voeten, echt heerlijk en zo simpel.
Op de kar heb ik vaak onder de 10 graden al m'n skibroek aan O:) .

Ik denk wel dat fijne handschoenen die warm genoeg zijn erg lastig is, zeker omdat ik nogal kieskeurig ben.

Misschien is een verwarmde jas, vest of bodywarmer oid geen gek idee.



Vanaf 10 graden en daaronder is zelf een thermobroek al aan te raden dat is voor mij nu ook een grens. De wind is vaak nu ook echt ijskoud :brr:


Enige oplossing is snel zomer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 13:16 



 
Profiel   

Bertschat is echt super.heb er ook verwarmde sokken van..nooit meer koude voeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 15:47 



 
Profiel   

Ik heb even naar Bertschat gekeken, ziet er mooi uit. Dan de under gloves, kunnen onder een handschoen (zoals mijn tuinhandschoenen) maar ook zo als je er voorzichtig mee ben.

Voor stal werk gebruik ik wel mijn goedkope handschoenen, omdat je meer beweeg blijf je wel warm.
Het gaat puur om het mennen, dus als je er een beetje netjes mee om ga moet dat ook met de under gloves kunnen.

Volgende probleem, de 2 goedkoopste variant zijn er alleen nog in grotere maten, en ik zit tussen XS en S in :') . Alleen de duurste zijn er nog in kleine maatjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:19 



 
Profiel   

Warmte zakjes op je polsen plakken,gewoon die goedkope bij de action vandaan,met een dressuurproef in mijn wedstrijdjasje (brrrr in de winter) plakte ik er zelfs 1 op mijn onderrug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 22:28 



 
Profiel   

Ik zweer bij Gerbing op de motor :D
Ze hebben ook handschoenen voor andere ‘doeleinden’. Qua dikte vallen ze heel erg mee en ze worden flink warm.

https://gerbingheating.be/winkel/nieuw/ ... h-outdoor/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 00:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen