Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke schoftonderlegger

 
Profiel   

Mijn oude schoftonderlegger is inmiddels aan vervanging toe. Ik rij met een tweewieler en wil dus graag een stukje extra drukverdeling.
In mijn zoektocht kom ik uit bij de zilco gel onderlegger of de memoryfoam onderlegger, maar welke te kiezen?
Heeft iemand ervaring met deze onderleggers, of een onderbouwing waarom de een beter dan de ander?
Alvast bedankt!


Edit: voorbeeld toegevoegd


Gel onderlegger:
https://www.ems-webshop.com/a-25328285/ ... a-gel-pad/

Memoryfoam onderlegger:
https://www.demenner.nl/borst-en-schoft ... -foam.html
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-18 07:36 



 
Profiel   

Met de memory foam heb ik geen ervaring. Wel heb ik zelf een gel onderlegger (ander merk dan Zilco, en schijnt niet meer gemaakt te worden) voor mijn borsttuig. Kan ook onder het schoftje, maar het schoftje ligt met een onderlegger niet zo mooi/goed meer.

De gel onderlegger werkt wel heel erg fijn. Bij mij begint de "bekleding" wel wat scheuren te vertonen.

Ik zou in elk geval 1 van bovenstaande kiezen, en niet zo'n 1 van kunststof/neopreen met gaatjes:
[ img ]

Mijn ervaring met die neoprene is dat ze toch onvoldoende ventileren; mijn pony's gingen eerder zweten met zo'n ding, en zelfs soms schuimen op die plekken. Ook vind ik dat het spul zich lastig aanpast aan het lichaam en de vorm, en wat stug is en blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-18 09:00 



 
Profiel   

Ik heb de gel onderlegger van Zilco gehad. Hij deed zijn werk prima maar zeker in de zomer werd hij onwijs zweterig er onder. Echt zeiknat.

Sindsdien gebruik ik een lamsvellen schoftonderlegger en ik wil niets anders meer. Perfecte drukverdeling, super zacht voor gevoelige huidjes en neemt netjes het zweet op.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-18 09:16 



 
Profiel   

Hou er wel rekening mee dat hoe dikker de onderlegger, hoe minder goed het schoftje vaak past. Op bovenstaande foto zie je het schoftje al wel heel íetsjes kantelen, maar dat valt nog mee en kan nog prima.

Als de kamer van je schoftje al niet zo ruim is, en je legt er een onderlegger onder van welk materiaal dan ook, dan maakt het de kamer een flink stuk smaller afhankelijk v/d dikte, en zal je schoftje dus niet goed meer passen/aansluiten en ten gevolge daarvan gaan kantelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-18 09:36 



 
Profiel   

Ik heb zelf deze https://www.demenner.nl/borst-en-schoft ... egger.html

Mijn kast ligt vol met onderleggers in verschillende soorten en maten, maar dit is de enige die ik echt graag gebruik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-18 10:43 



 
Profiel   

Ik gebruik al jaren de onderlegger van Sedelogic. Niet al te dik, zeer goed ademend en schokdempend, blijft mooi in vorm, kan gewoon in de wasmachine, komt daar al zowat droog uit. Misschien niet de goedkoopste, maar voor mij zeker de investering waard. https://www.sedelogic.com/horse_withers_protector

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-18 10:49 



 
Profiel   

Je hebt trouwens ook mensen (ook hier op bokt) die onderlegger (sets) maken in allerlei kleuren en printjes.
Zonder af te doen aan de kwaliteit er van, ben ik persoonlijk van mening dat ze meer te vergelijken zijn met bijv. Dekjes voor ohz. Ze houden je leer schoner van zweet en huidvet, en staan leuk als setje in bijpassende kleuren bij bijv je wagen of kleding.

Qua drukverdeling en comfort zou ik wel dus eerder kiezen voor bijv een gelpad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-18 11:33 



 
Profiel   

Ik heb dezelfde onderlegger als criollo yess. Altijd fijn droog en goede schokabsorbsie. Als reserve heb ik een cellpad van de Menner. Ook heel tevreden over maar die blijft wel langer nat

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-18 17:07 



 
Profiel   

ikheb nu de gelonderlegger van zilco, wilde eigenlijk de memoryfoam hebben maar toen ik deze in mn handen had veranderde dat toch...de memoryfoampad voelt echt niet fijn aan, rare stof aan de onderkant. De gelpad voelt fijner aan, al rij ik op concours gewoon met een katoenen onderlegger in de kleuren van mijn wagen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 16:08 



 
Profiel   

Ik heb de cellpad en ik heb echt bont, over beide tevreden maar het echte bont vind ik nog steeds het fijnste, soort van zelfreinigend ook. .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-18 23:29 



 
Profiel   

Hier de gel-onderleggers en echte bont onderleggers.

Heb hier de gel onder de zilco schoftjes en nekriemen, al zijn die schoftjes van Zilco al top van zichzelf ivm vormen naar de paardenrug/flexibel.
Heb de bont onderleggers onder de ideal schoftjes (wedstrijd tuig) omdat die zo smal en hard en niet meebuigend zijn, als de onderlegger te zacht is drukt ie er dwars doorheen.

Spul van cellpad is ook erg mooi, maar heb ik hier nog niet uitgetest (wel de strengbeschermers, die zijn geweldig).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-19 22:43 



 
Profiel   

Ik heb schapenvacht onderleggers. Al jaren en zeer tevreden mee. Ik heb ook de memory-foam van zilco. Ook heel fijne onderlegger.en beide houden zich prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 17:27 



 
Profiel   

Een wat ouder topic.. maar ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze onderleggers van ideal?
https://www.bosgra.nl/ideal-neoprene-borstonderlegger
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen