Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 10 [ 238 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijd doelen mennen 2023

 
Profiel   

De een staat nu binnen, die is echt bijna steriel.
De ander staat gewoon netjes droog, deken op, hooguit een vlekje op haar witte voeten als ik ze gewassen heb, dus dat geloof ik wel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 22:07 



 
Profiel   

Ik ga ook naar benningbroek aankomend weekend.

Soms kan het wel lekker zijn even een wedstrijdweekendje, vond ik wel althans. Snap dat het spannend is na zo'n lange tijd en dracht weer oppakken in het zz maar komt vast goed. Niet geschoten is altijd mis ;)

Ik heb deze maand nog rustig aan gedaan en dan vanaf volgende maand weer wat meer op wedstrijd en eigenlijk wil ik in april in het buitenseizoen met ze allemaal kijken of ik klassen omhoog kan gaan. Ben weer helemaal gemotibeerd.
Vorige week de ostepaat erbij gehad en dan scheelt altijd veel, dus kan weer lekker verder

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 22:38 



 
Profiel   

Jeetje wat een sneeuw is hier ineens gevallen!

Iedereen succes dit weekend! Ik hoop dat de wegen een beetje open zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 00:32 



 
Profiel   

Mijn auto, en wagen die al op het frame staat, zijn rondom bevroren.

Wegen zijn hier allemaal schoon en droog, dus niets aan het handje.
Beter dan gister met een laagje drap er op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 09:03 



 
Profiel   

Punten vielen niet mee afgelopen weekeind hoorde ik van iedereen.
Ik vond het wel passend bij mijn gevoel, maar vind normaal dat ik te veel punten krijg :') .

M 2span zaterdag 187 en 190 punten, 2x 1e, maar was ook 2x de enige _O- .

Zondag ochtend paniek, voorlezer had echt helemaal geen stem meer, ook niet genoeg om met een oortje te lezen. En ik had 20 minuten tussen beide pony's zitten. Secretariaat heeft Deedee voor gelezen en Ebje heb ik van een briefje gereden.
Met Ebje 181,5 en 190,5 punten, kleine rubriek dus wel 2e plaats maar geen prijs. Hiermee mag Ebje Z starten. Fijn gereden, enkelspan was ook al een tijdje geleden en men thuis even helemaal niet met haar omdat mijn wagen bij Deedee op stal staat. Ebje is in het enkelspan echt een compleet andere pony dan in het 2span, minder fijn, beetje zijkerig op de hulp enzo, terwijl ze in het 2span heel steady is.

Deedee deed gruwelijk haar best, iets te veel soms waardoor ze 6 oefeningen in 1 korte zijde probeerde te proppen. Nu heb je in de ZZ de oefeningen wat sneller op elkaar zitten, maar Deedee overdreef een beetje. In stap steeds de keertwending in willen zetten, overgang galop-draf kon ook prima een wissel worden, AC-lijn met menner op AC-lijn halthouden is neus op AC-lijn enzo. De grap is dat ze dat thuis helemaal niet doet, met losrijden ook niet, alleen in de ring, voorlezen met of zonder oortje, of voorlezer op de wagen maakt geen verschil. In het 2span heeft ze dit niet.
Goed voor 162,5 en 163,5 punten, helemaal mee eens, we hebben zat om aan te werken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 15:26 



 
Profiel   

Even een praktische vraag: hoeveel rekenen jullie indoor per uur aan combinaties?

Edit: dressuur mennen voornamelijk paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 19:29 



 
Profiel   

Ik maak geen startlijsten, maar hier in de buurt word meestal 10 minuten gerekend, maar dan loopt het vaak wat in is mijn ervaring (om niet te veel in te lopen op de hele dag beginnen ze na de pauze weer op tijd).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 19:45 



 
Profiel   

Ja in lopen vind ik heel vervelend, dan krijg ik stress. Als je uitgaat van 10 min per combinatie zit je op 6 per uur. Dat is dan idd wat ruim gerekend. Denk dat ik dan beter van bijv 8 in het uur uit kan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 20:49 



 
Profiel   

Ik maak wel startlijsten en het is even afhankelijk van de proeven, de baan en de jury.
Heb ik veel Shetlanders in een 20x60 baan dan ga ik eerder naar de 10 minuten.
Zijn het allemaal paarden en is het een snelle jury dan reken ik 8 minuten.
Gemiddeld zit ik op 8,5 minuut. Gaat ook wel eens mis, maar daarvoor heb ik pauzes 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 22:24 



 
Profiel   

Fijn om te lezen! Ik ga straks voor onze vereniging het secretariaat doen en dus ook de startlijst maken. Wij gaan ook uit van 10 min per proef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 22:46 



 
Profiel   

Even een vraagje, ik heb ong twee weken geleden gemaild naar benningbroek maar tot op heden geen reactie gehad helaas. Gebeurt dat vaker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 22:04 



 
Profiel   

Normaal zijn ze wel snel, ivm nachtdiensten reageren ze wel vaak op rare tijden.
Misschien kan je ze appen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:10 



 
Profiel   

Mijn ervaring is idd ook dat ze snel reageren, misschien hebben ze de mail niet goed doorgekregen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:54 



 
Profiel   

Goedemorgen allemaal!

Ik schiet ineens wakker met een vraag in mijn hoofd en denk, ff bokken :')
Ik denk dat jullie sneller t antwoodt weten dan dat ik allerlei protocollen lees...

In België moet je paard elke 6 maanden gevaccineerd zijn om te mogen starten op wedstrijd (mennen). En ze nemen dan ook je boekje in. Is dat in Nederland ook? Zelfde tijdsvak? En welke vaccinaties?

Misschien wel handig als ik effectief dressuur en vaardigheid ga starten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 06:41 



 
Profiel   

In Nederland moeten de paarden jaarlijks geënt zijn tegen Tetanus en Influenza. Je begint met een basis enting en vervolgens herhaal je het jaarlijks.

Je mag niet starten als je paard korter dan een week voor de wedstrijd geënt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 07:39 



 
Profiel   

SophievdV schreef
In Nederland moeten de paarden jaarlijks geënt zijn tegen Tetanus en Influenza. Je begint met een basis enting en vervolgens herhaal je het jaarlijks.

Je mag niet starten als je paard korter dan een week voor de wedstrijd geënt is.


Bijna goed, tetanus hoeft niet voor wedstrijden (dat is niet besmettelijk, die wat dat betreft niet nuttig), maar het word bijna altijd als cocktail gegeven.

Basis enting en daarna ieder jaar en een week niet starten na het enten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 08:59 



 
Profiel   

Ah super bedankt!

Dan hoef ik m niet vaker te laten komen, want nu komt hij ook ieder jaar :D

Alleen een paar weken geleden kwam ik er dus achter dat t hier in België dus eigenlijk ieder half jaar moest,
Gelukkig mocht ik wel starten toen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 17:36 



 
Profiel   

Heb even ons doel van vorig jaar erbij gepakt:

Maaik schreef
Wij hebben weinig doelen, behalve goede ervaringen op (blijven) doen, maar vind het ook wel leuk om mee te lezen met anderen. We hebben 3 weken terug ons dressuur debuut gemaakt en dat ging zwaar boven verwachting waardoor we aanstaand weekend ons vaardigheid debuut gaan maken. Mocht dat ook positief zijn, dan hoop ik in het outdoor seizoen ook een mini marathon mee te kunnen pakken. Ondertussen gewoon verder km's maken in de dressuur en vaardigheid. :)
We starten overigens ook in noord.


Lang en breed gehaald. :D Nog geen 10 starts in de dressuur verder, maar ruimschoots de winstpunten voor het L binnen. Zelfs op de Hippiade aan start mogen komen en voor ons doen onze beste proef ooit neergezet, dus meer dan tevreden en daarmee zijn we in de middenmoot geëindigd! <3 Vaardigheid doet hij top, alleen ik raak iedere keer het parcours kwijt dus nog geen winstpunten gehaald. :') We hebben zelfs onze eerste oefenmarathon gestart wat eveneens boven verwachting ging en zijn gestart met indoor mini marathon. Ook heeeel leuk. :D

Voor 2023: Lol blijven houden in wat we doen. *\o/*
- Mini marathons rijden voor de ervaring in de hindernissen, ter voorbereiding van onze eerste SMW
- Naar een SMW toe trainen en dan kijken of het mogelijk is (gezien zijn formaat) (planning: Zuidwolde en Harich)
- Wellicht in het najaar 2023 de overgang naar klasse L maken, afhankelijk van zijn ontwikkeling in de dressuur
- Liefst wat meer ervaring op kunnen doen in de vaardigheid, maar dat wordt hier in het noorden niet heel veel aangeboden en ga er geen uren voor rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 14:06 



 
Profiel   

Vandaag na hele lange tijd weer eens enkelspan vaardigheid gereden in Benningbroek.
Deedee liep echt super fijn bij het losrijden, makkelijk aan mijn hand, fijn aan de hulp, los in haar lijf!
Ik rij binnen en ze zei 'ga jij maar in de kantine zitten, ik doe het zelf wel even'. Totaal waardeloos, niet in mijn hand lopen, niet fijn willen schakelen, van links naar rechts springen. Met veel kunst en vliegwerk foutloos rond. Barrage gas er op om te kijken of dat hielp, nee dus, dat koste 1 bal. 2e rondje alleen maar aan controle gewerkt, tijd en ballen maakte mij niets uit, gewoon wachten op wat ik te vertellen heb en niet zo zeuren :') . Deel van het parcours wel fijn kunnen sturen, en toch nog foutloos binnen de tijd. De eerste 4 winstpunten in het Z zijn binnen, maar fijn gereden heb ik niet.
Ebje daarin tegen was geweldig! Fijn naar voor, scherp aan de hulp, en makkelijk te rijden. 1e rondje foutloos, en geprobeerd een scherpe barrage te rijden en dat lukte! In dit parcours kon je hier en daar heel mooi binnendoor, en omdat Ebje zo fijn liep lukte het overal, zonder ruk en pluk werk, waardoor we een 1e prijs hadden! 2e rondje liep ze gewoon fijn, ook foutloos maar als kleinste van de dag niet genoeg power om mee te doen voor de prijzen. Ook 4 winstpunten en de teller staat dus nu al op M+16!

Er stond een mooi parcours en weet precies waar we aan moeten werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 00:33 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Dennis. Het blijven shetlanders af en toe eigen ideeen, die Deedee toch. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 12:00 



 
Profiel   

Dennis wat goed!!

Ik heb gisteren dressuur gereden. Tijdens het invlechten was hij al mega zenuwachtig. De trailer stond al sinds de ochtend klaar. Ik haalde hem al gespannen uit de paddock. Zijn vriend was al weg geweest. Pont in de trailer en gaan. Oo terrein aangekomen leek hij wat relaxter. Maar tijdens het rijden toch weer wat schudden van het hoofd. En spetterpoep. Oo de trailer ook gelijk weer plassen. 170 & 179.5 aan punten in de b. Met als jury commentaar, je rijd netjes alleen jammer dat je pony onrustig is in de aanleuning. Nu op elke punt, punten aftrek voor de onrust.. vorig jaar winter liep hij dikke winst. Nu zo veel spanning
Hij heeft al 10 x gepoept voordat hij in de trailer staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 18:23 



 
Profiel   

Dat is balen zeg! Maar opzich wel weer een compliment dat je netjes rijd en het dus wel in je hebt. Misschien een kwestie van km maken? Dus vaker op pad gaan, is het iets van nu of had hij vorig jaar ook altijd wel veel spanning? Magnesium schijnt goed te werken, wij merkten echter bij een merrie van me zus daar eigenlijk geen verschil in eerlijk gezegd.

Goed gedaan Ciska hihi, Deedee was gewoon blij dat ze weer me mocht :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 08:12 



 
Profiel   

Balen owens-mama. Zou het helpen als je het vaker doet?

Sneu hoor als ze zo'n spanning opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 13:18 



 
Profiel   

owens-mama schreef
Dennis wat goed!!

Ik heb gisteren dressuur gereden. Tijdens het invlechten was hij al mega zenuwachtig. De trailer stond al sinds de ochtend klaar. Ik haalde hem al gespannen uit de paddock. Zijn vriend was al weg geweest. Pont in de trailer en gaan. Oo terrein aangekomen leek hij wat relaxter. Maar tijdens het rijden toch weer wat schudden van het hoofd. En spetterpoep. Oo de trailer ook gelijk weer plassen. 170 & 179.5 aan punten in de b. Met als jury commentaar, je rijd netjes alleen jammer dat je pony onrustig is in de aanleuning. Nu op elke punt, punten aftrek voor de onrust.. vorig jaar winter liep hij dikke winst. Nu zo veel spanning
Hij heeft al 10 x gepoept voordat hij in de trailer staat.


He wat naar, die spanning.

Heb je enig idee waar het vandaan komt?

Wij zouden gisteren op wedstrijd maar was ziek. Vorige week zijn we wel weg geweest, toen reden we 178,5 en 186. Merrie was voor de allereerste keer mee en zo topbraaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 14:08 



 
Profiel   

Heeft hij altijd zo veel spanning als hij mee op pad mag?
Dus ook voor les bijvoorbeeld?

Vlechten is niet meer verplicht, als hij zich dan al zo op vreet zou ik dat ook gewoon even laten. Eerst maar gewoon vertrouwd op pad. Op ontspannen rijden kan je meer punten scoren dan op een paar knotten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 14:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 10 [ 238 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen