Sulky voor mini pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HellHounds
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-02-23

Sulky voor mini pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 11:29

Hoi, ik ben opzoek naar een sulky voor mijn mini pony. Hij is rond de 65-70 cm groot, maar kan alleen sulky's vinden voor pony's vanaf 75 cm.
Welke sulky kan ik het beste aanschaffen?

Afbeelding

Afbeelding
(Ik weet dat een leidselsleutel mist, nieuwe is onderweg)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Sulky voor mini pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:00

Bij hca kan je dacht ik hem ook laten maken met 14" wielen mogelijk dat dat wat is? Wil je echt perse mennen? Anders zou je ook kunnen kijken richting horse boarding.

HellHounds
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 12:12

Lori schreef:
Bij hca kan je dacht ik hem ook laten maken met 14" wielen mogelijk dat dat wat is? Wil je echt perse mennen? Anders zou je ook kunnen kijken richting horse boarding.



Het liefste wil ik idd mennen met hem, hier veel verharde wegen zonder heuvels, hij vind het zelf ook leuk om met het tuigje te lopen, en hij vind weinig echt leuk

Ik ga zeker even bij HCA kijken! bedankt.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:30

Mijn mening, gewoon lekker aan de hand en aan de fiets meenemen. Tenzij je zelf ook niet zo groot bent en niet veel weegt. Ik heb zelf een HCA 16 inch en mijn pony's zijn rond de 85 cm hoog. Veel kleiner moet je niet willen qua maat. Ik weeg met de sulky al meer dan mijn pony's, 70kg mens en 40 kg sulky. Mijn oudste woog vorig jaar 84kg bij de 4 daagse. Ja hij kon wel 10 kilo vet meer hebben, maar ik kreeg het er gewoon niet bij op gevoerd. Ik moest toen bij mulle stukken afstappen. Zelfs al zou je gewoon over asfalt gaan, dan zou ik gewoon lekker aan de hand ermee gaan fietsen. Ik weet ook niet waar je tuig vandaan hebt dat zo klein is. Ik vind het erg knap dat je dat gevonden hebt. Bij de mijne moest alles al aangepast worden qua tuig door een tuigenmaker, vooral het tweespan tuig. En zelfs maat mini mini van sommige merken staan ze middenin. Weet je zeker dat je pony echt onder de 70 cm is? Hij lijkt niet zo gek veel kleiner dan de mijne. Maar inderdaad HCA maakt ze nu ook met 14 inch wielen, ik denk alleen niet dat die veel lichter is dan de 16 inch variant. Je kunt overigens ook gaan lange teugelen, daar zijn hele dressuur oefeningen mee te doen.

HellHounds
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 12:33

Jorex schreef:
Mijn mening, gewoon lekker aan de hand en aan de fiets meenemen. Tenzij je zelf ook niet zo groot bent en niet veel weegt. Ik heb zelf een HCA 16 inch en mijn pony's zijn rond de 85 cm hoog. Veel kleiner moet je niet willen qua maat. Ik weeg met de sulky al meer dan mijn pony's, 70kg mens en 40 kg sulky. Mijn oudste woog vorig jaar 84kg bij de 4 daagse. Ja hij kon wel 10 kilo vet meer hebben, maar ik kreeg het er gewoon niet bij op gevoerd. Ik moest toen bij mulle stukken afstappen. Zelfs al zou je gewoon over asfalt gaan, dan zou ik gewoon lekker aan de hand ermee gaan fietsen. Ik weet ook niet waar je tuig vandaan hebt dat zo klein is. Ik vind het erg knap dat je dat gevonden hebt. Bij de mijne moest alles al aangepast worden qua tuig door een tuigenmaker, vooral het tweespan tuig. En zelfs maat mini mini van sommige merken staan ze middenin. Weet je zeker dat je pony echt onder de 70 cm is? Hij lijkt niet zo gek veel kleiner dan de mijne. Maar inderdaad HCA maakt ze nu ook met 14 inch wielen, ik denk alleen niet dat die veel lichter is dan de 16 inch variant. Je kunt overigens ook gaan lange teugelen, daar zijn hele dressuur oefeningen mee te doen.


Nou ik heb even gemeten, en hij is blijkbaar 80 cm In zijn paspoort stond 64 cm, vandaar dat ik hem zo klein gokte

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:39

Kijk dan zou zelfs gewoon een HCA 16 inch een goede optie zijn. :D

Ja soms meten ze ze een keer als veulen en dan zijn ze natuurlijk nog klein. Dit is mijn combi, de iele pony van toen 84kg, maar normaal rond de 95kg. Ik heb deze zelf gemeten op 84cm overigens. Mijn andere zweeft rond de 85-86 en is een breed vrachtschip dus die woog ongetraind 100 precies vorig jaar.
Afbeelding
Die van jou lijkt wat breder gebouwd, dus die zal niet gek veel minder wegen dan dat en dan kan het prima over asfalt. :P
Laatst bijgewerkt door Jorex op 09-02-23 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:42

Ik lees nu dat hij inderdaad toch wat groter is, ik had het ook al gedacht maar soms is het vanaf foto moeilijk in te schatten.

Met zijn 80cm is hij nog altijd niet groot maar dan zou een 16" normaal ook wel moeten lukken van hca.

Modw

Berichten: 172
Geregistreerd: 23-04-10
Woonplaats: Berkelland

Re: Sulky voor mini pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:44

Zelf heb ik voor de kleinste een Hulsmann sulky. Heb voorheen een HCA gehad . Ik hoor iedereen op bokt er lovend over. Maar ik zie ook dat de Hulsmann nergens wordt genoemd. Deze vind ik veel prettiger . Je kunt de maten van de pony doorgeven en je eigen gewicht. Ze maken hem op maat. Het stoeltje is met een railtje te verstellen. Als ik weer een sulky zou moeten kopen ging ik voor de hulsmann. Deze is zelfs makkelijker in balans te krijgen dan mijn vorige HCA. Dit kwam vooral door de rail waarop het stoeltje bevestigd is

Modw

Berichten: 172
Geregistreerd: 23-04-10
Woonplaats: Berkelland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:45

Zelf heb ik voor de kleinste een Hulsmann sulky. Heb voorheen een HCA gehad . Ik hoor iedereen op bokt er lovend over. Maar ik zie ook dat de Hulsmann nergens wordt genoemd. Deze vind ik veel prettiger . Je kunt de maten van de pony doorgeven en je eigen gewicht. Ze maken hem op maat. Het stoeltje is met een railtje te verstellen. Als ik weer een sulky zou moeten kopen ging ik voor de hulsmann. Deze is zelfs makkelijker in balans te krijgen dan mijn vorige HCA. Dit kwam vooral door de rail waarop het stoeltje bevestigd is

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Sulky voor mini pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:12

Of een sulky van tjeu van de meulengraaf.
Ook prettig te verstellen dmv rails en persoonlijk betere service vind ik.
Plus voordeliger, maar toch zeker degelijk!

Modw

Berichten: 172
Geregistreerd: 23-04-10
Woonplaats: Berkelland

Re: Sulky voor mini pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 15:27

Ik weet niet waar je woont en of het haalbaar is, maar op de duitse e bay staan 3 HCA sulkys te koop en ook de hulsmann etc . Daar staan veel vaker kleinere sulkys, gigs en kleine koetsjes te koop. Het verbaasd me al veel vaker dat ze daar veel vaker te koop staan.