Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke wagen voor mennen?

 
Profiel   

Langzaamaan zijn wij bezig ons tinkertje van 1.30m te beleren voor de wagen. Ze loopt alsof ze nooit anders heeft gedaan, trekt de kinderen met skates, pallets, autobanden, noem het maar op. Nu ben ik aan het oriënteren voor een wagen. Ik twijfel tussen 2 en 4 wiel. Ik wil sowieso een geremde wagen (vind ik zelf veiliger) en er hoeven niet persee meer dan 2 zitplaatsen op. Wel is een vereiste dat ze alle 3 de gangen voor de wagen kan uitvoeren. Zou een 4 wieler dan het beste zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:14 



 
Profiel   

Voor de veiligheid hoef je geen remmen te nemen. Die houden de kar niet als je op hol slaat, het heeft alleen een meerwaarde bij een heuvelachtig gebied.

Ik zou voor een vierwiel gaan, kun je ook makkelijk een groom meenemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:03 



 
Profiel   

Als je wilt galoperen zou ik voor een vierwieler kiezen. Ik heb beiden, maar vind galoperen met een tweewieler niet handig. Ik pak normaliter wel mijn tweewieler als ik alleen op pad ga, minder zwaar, meer rijgevoel, kan beter onverhard omdat ie minder zwaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:06 



 
Profiel   

Wat leuk dat je al zo ver bent! Wat is je doel precies? Wil je lekker het bos in of ook wedstrijden?

Ik zou voor een vierwieler gaan. Tweewieler is altijd een ding met balans afstellen. Voor de gangen hoef je het niet te doen die kunnen voor beide wagens. Ik vond een vierwieler comfortabeler met kuilen in het bos ivm de vering. Ook goed dat je remmen neemt dit is ook in de dressuur belangrijk in bijv. een overgang terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:57 



 
Profiel   

Henrike5 schreef
Wat leuk dat je al zo ver bent! Wat is je doel precies? Wil je lekker het bos in of ook wedstrijden?

Ik zou voor een vierwieler gaan. Tweewieler is altijd een ding met balans afstellen. Voor de gangen hoef je het niet te doen die kunnen voor beide wagens. Ik vond een vierwieler comfortabeler met kuilen in het bos ivm de vering. Ook goed dat je remmen neemt dit is ook in de dressuur belangrijk in bijv. een overgang terug.


Vering hangt af van het type wagen die je aanschaft, mijn 2-wieler is er eentje met top top vering van Hans van der Mee. Mijn 4-wieler een Clever met oke vering...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:31 



 
Profiel   

Als je wat gaat aanschaffen let heel goed op gewicht en spoor breedte nu misschien nog niet aan de orde maar als je ooit een keertje mee wil doen moet je wagen in ieder geval 1.25 m en denk er ook aan goedkoop is vaak achteraf toch duurder . Ik ben dan nu zelf super blij met mijn marathon wagen . Ik zou zeggen koop hem bij een goede handelaar die er verstand van heb of neem iemand mee met verstand mijn vorige wagen leek heel leuk maar liep best zwaar en was aan de korte kant en was officieel te smal wel 1.5 cm. Maar dat kan wel betekenen dat je wel of niet officieel mee kan doen . Een rem op de wagen vind ik wel fijn maar het paard moet ook zonder goed te rijden zijn . Mijn kar komt bij voskamp vandaan heb super goed advies gekregen en ga er binnen kort nieuw tuig bestellen.
[ img ]
[ img ]
[ img ] succes met zoeken !!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:01 



 
Profiel   

Henrike5 :+ schreef
Wat leuk dat je al zo ver bent! Wat is je doel precies? Wil je lekker het bos in of ook wedstrijden?

Ik zou voor een vierwieler gaan. Tweewieler is altijd een ding met balans afstellen. Voor de gangen hoef je het niet te doen die kunnen voor beide wagens. Ik vond een vierwieler comfortabeler met kuilen in het bos ivm de vering. Ook goed dat je remmen neemt dit is ook in de dressuur belangrijk in bijv. een overgang terug.


Het plan is eerst gewoon lekker recreatief, stel de pony geeft aan dat competitief ook te willen dan kan dat ook. Rijden vindt ze echt niks (staken, omhoog komen, etc etc, leuk die Ierse import :+ ) maar wie weet wordt ze met het mennen wel veel vrolijker. Voor nu lijkt ze het niet vervelend te vinden, loopt met de oortjes naar voren dus ben benieuwd hoe dat is met een wagen erachter

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:40 



 
Profiel   

Mijn haffie vindt mennen ook veel leuker en het allerleukste vindt ze 'events' intocht van de sint of afscheid van een juf van de basisschool, en dan denkt ze echt dat al die kinderen voor haar zingen en dansen!

Rijden doet ze wel maar met veel minder plezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:47 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Mijn haffie vindt mennen ook veel leuker en het allerleukste vindt ze 'events' intocht van de sint of afscheid van een juf van de basisschool, en dan denkt ze echt dat al die kinderen voor haar zingen en dansen!

Rijden doet ze wel maar met veel minder plezier.


Die van ons wordt idd ook enorm blij van “menigtes”/drukte, dan gaan de oortjes naar voren en kijkt ze haar ogen uit. Stel ze is braaf voor de wagen (verwacht niet anders) dan mag ze ook mee naar bijv evenementen/wedstrijden om te kijken of ze dat net zo leuk vind :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:11 



 
Profiel   

Citaat
Het plan is eerst gewoon lekker recreatief, stel de pony geeft aan dat competitief ook te willen dan kan dat ook. Rijden vindt ze echt niks (staken, omhoog komen, etc etc, leuk die Ierse import :+ ) maar wie weet wordt ze met het mennen wel veel vrolijker. Voor nu lijkt ze het niet vervelend te vinden, loopt met de oortjes naar voren dus ben benieuwd hoe dat is met een wagen erachter


Haha heerlijk veel paarden hebben plezier met mennen komt vast goed! In dat geval maakt het niet zo veel uit zo je de sport in willen zou ik voor een vierwieler gaan maar nu is het geen must, voordeel van een tweewieler vond ik wel dat je hem makkelijk pakt en even snel meeneemt op pad

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:21 



 
Profiel   

Volgens mij is de bandenwagen van Henk Deelen de best rijdende recreatiewagen ooit.
Hieronder een voorbeeld:
https://www.bokt.nl/markt/ad/19691/henk-deelen-wagen
Hij maakt ze niet meer nieuw, maar restaureert ze nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:54 



 
Profiel   

Voor mijn tinkermerrie van 1,60 ben ik begonnen met een 2 wielige wagen.
Omdat ik deze toen over kon nemen en we eerst even wilde kijken of we het wel echt leuk vinden.

En omdat ze het toch wel echt leuk vond en we meer wilden, hebben we vorig jaar een 4 wielige marathon wagen aangeschaft.

een vierwielige wagen ligt fijner achter het paard.
het lamoen is veel stiller.

Een tweewieler moet je in balans brengen en dat was toch regelmatig vrij lastig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen