Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 164 van de 186 [ 4648 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 186  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

 
Profiel   

Als ik het nu doe, kan ik niet op ppid testen, want zijn stresslevels zijn nu natuurlijk nog te hoog van gisteren en dan test hij vals positief. Dus dat heeft juist pas zin om te testen na een paar dagen. Het leek echt heel erg neurologisch/ bijna als epilepsie te zijn hoe hij neerging, dus schuimen, klapperen met de lippen, helemaal van de kaart en heftig zweten. Dus de da die erbij is gekomen dacht puur teveel inspanning+warmte dus hittestress waardoor hij echt even out is gegaan. Hij was ook uitgedroogd en nog koud aan de benen en oren toen da ter plaatse was. Hij at en dronk toen wel weer maar nog wel apathisch naar zijn omgeving toe en hij was vrij vlot weer bij na het infuus, wilde zelfs alweer draven (uit zichzelf, mocht van ons natuurlijk niet). Ik bel morgen mijn eigen da voor vervolgonderzoek komende week.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 16:36 



 
Profiel   

HT, wees lief voor jezelf, niks moet. Deze ziekte haalt de ergste angsten naar boven die onbewust vaak toch aanwezig zijn. Ook ik heb die angsten, nog steeds en ben met Fiesta echt als beginner begonnen, inclusief alle angsten en vooral mezelf de tijd geven. Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 18:03 



 
Profiel   

Belker en tine bedankt voor jullie opbeurende woorden,voelt zo knullerig omdat ik nooit zo was.
Vandaag weer dagje ringmeester geweest bij de vaardigheid,heerlijk contact met iedereen en super weertje {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 18:46 



 
Profiel   

Tine het fijnste is toch dat de waterbak overwonnen is.

Jorex hij kan ook insuline resitentie hebben dan drinken ze toch ook veel meer en wat er in gaat moet er ook uit.
Maar eerst de stress eruit voordat je gaat prikken voor PPID dit heeft echt veel invloed op de waarden weet ik uit ervaring. Als het niet zo'n grote verhoogde waarde is kan je eventueel eerst nog met monnikspeper beginnen, voordat je met de pergolide (werkzame stof) begint.

HT ik ben het met Belker eens wees lief voor jouzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 19:52 



 
Profiel   

HT, ik snap maar al te goed hoe het voelt om onzeker te zijn. Ik vind het eigenlijk al super knap dat je dan zo toch de weg op gaat en op en neer bent geweest. Dat heb je dan toch maar weer gedaan. Op naar veel mooie en veilige kilometers met Sandra!

Jorex, fijn dat Alex weer wat is opgeknapt! Het kan natuurlijk ook een eenmalig iets zijn geweest. Het was ineens erg warm, proberen de groep bij te houden, mulle paden... Neem het jezelf niet kwalijk he. Je had dit toch niet kunnen voorzien! Ik hoop dat de testen goed nieuws geven en anders weet je in ieder geval weer wat meer en kun je daar rekening mee houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 20:22 



 
Profiel   

Goed zo HT het lijkt me een heel moeilijk proces, je doet het echt helemaal top! Super knap dat je überhaupt weer zo lekker bezig bent met de pony's, hoe je het ook doet of durft of wat dan ook :(:) _/-\o_

Citaat
alleen Alex houdt kennelijk geen rekening met zichzelf.


Heel herkenbaar hoor Jorex en zo vreselijk moelijk. Ik heb een pony gehad, Snuitje, die deed dat dus ook niet. Ik heb hem uiteindelijk weggegeven waar hij op pensioen zou gaan. Want hij was niet vertrouwd meer voor de wagen, hij kon totaal doordraaien en zou zich gewoon 100% kapot lopen als je hem dan zijn eigen gang zou laten gaan. Helaas is hij toen toch weer ingespannen en helaas is hij uiteindelijk aan zijn eigen ijver ten onder gegaan. Dapper dat je het hebt geplaatst. Maar zo geef je jezelf ook de mogelijkheid erover te praten. Dit soort pony's zijn ontzettend lastig te managen. Ik hoop dat je er een weg in vindt en dikke knuffel!!!

Ja gelukkig heb ik met de meeste die ik ooit verkocht heb nog een of ander contact. Dat is erg fijn. Je probeert het wel maar goed verkocht is verkocht en als mensen geen contact meer willen, ooit, dan kan dat gebeuren. Gelukkig is dat eigenlijk maar een keer gebeurt in mijn 'paardenleven'. En gelukkig weet ik ook van dat paard, via een omweg, toch wel hoe het gaat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 21:55 



 
Profiel   

HT ik vind het heel goed dat je dan gewoon voorzichtig aan weer doet. Je gaat er vast wel je weg in vinden met Sandra, rustig aan doen is niet verkeerd en je doet het echt helemaal top. :(:)


VHU wat jammer van die mensen van Snuitje, gewoon echt dom dat ze die weer hebben ingespannen. |o

De dierenarts komt donderdag voor Alex, even bloed ppid en algemeen en hartslag bij beweging. En gewoon alle vitale functies checken of hij weer goed is. En dan gaan we kijken of en hoe ik hem mag trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 09:23 



 
Profiel   

@Jorex ja dat was waardeloos. Denk overigens niet dat het uit kwade wil is gebeurd meer uit een soort niet kunnen geloven dat het echt zo was als ik had gezegd. Voor de pony was het uiteraard drama en ik moet zelf zeggen dat ik er nog steeds spijt van heb dat het ooit zo is gegaan.

Maar goed.

Inderdaad bloedje trekken (ook op verzuring maar dat zal DA ook wel doorhebben) en maar eens kijken of er wat uitkomt :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 18:37 



 
Profiel   

Lieve, knappe, ondeugende Amerigo. Op papier is hij 29 jaar oud, in het echt is hij waarschijnlijk 34. Hij heeft al zo'n 10 jaar PPID, maar doet het gelukkig heel goed op de medicijnen en een uitgebreid (voer)management.

Deze winter hebben we hem voor het eerst niet hoeven scheren en wat ziet hij er nu ontzettend goed uit

Hij wordt nog ca 1x per week door een jonge ruiter gereden, en dat vindt hij helemaal geweldig.❤️‍

Hopelijk blijft hij nog heeeeeeel lang bij ons.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 13:43 



 
Profiel   

Wauw tine wat ziet hij er nog super goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 15:47 



 
Profiel   

Wauw Amerigo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 16:42 



 
Profiel   

En dat koppie op de eerste foto. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 21:28 



 
Profiel   

Dierenarts vond vandaag niks geks. Ja een pony blakend van gezondheid. Hartslag was super, ook na paar minuten draven en per ongeluk wat galop er alvast bij. Iets met aansporen en de pony die dan meteen als een blij ei aanspringt. Hartslag was zelfs lager dan ze verwachtte bij draf, dus goede conditie ook. Uitslagen van het bloed verwacht ik volgende week, ik heb gevraagd om uitgebreid bij hem. Jorie ook een bloedje afgenomen, want die heeft weer een gigantisch gat in de paddock gegraven dus even testen of ie geen tekorten had. Alex vond het na het bloed afnemen overigens niks meer dat de dierenarts aan hem zat, boos kijken joh. En Jorie schrok meteen al van het voorbereiden, die sprong opzij ervan. Bleef dan wel weer braaf staan bij de naald. _O-
Maar goed morgenavond ga ik Alex ff enkelspan doen voor de zekerheid, want ik heb geen groom. En ik ga tijdens Epe zo'n opvouwbare watercontainer, een opvouwbare emmer en een spons en magic brush meenemen. Dat mocht hij al wat oververhit lijken, dan hebben we het materiaal al bij ons om erger te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 21:46 



 
Profiel   

Yorex, goed nieuws. Fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 05:15 



 
Profiel   

Yorex, fijn om te horen. Dus vooralsnog geen enkele belemmering om weer verder te gaan trainen en lekker naar Epe te gaan.

Hier zou de DA gister ook komen, maar het werd afgebeld. Dus nu is het verplaatst naar volgende week vrijdag. Balen, maar goed, kan er toch even niets aan doen. Ik heb ook nog niet gekeken of shetje nog kreupelt in draf, dus dit weekend maar even voorzichtig eens proberen.

Het koetsje van de shet staat ook weer thuis, helemaal klaar om te gaan; nieuwe bandjes, lamoenen gesloten en helemaal nagekeken. Kan er voorlopig alleen maar naar kijken.

Ik hoop dit weekend ook mijn Welshje voor de kar te kunnen proberen. Ik heb misschien hulp voor maandag, dus dit weekend ook even wat aandacht voor zijn tuig goed op maat maken. Ik heb bij Tjeu ook menhoofdstelletje gehaald en strengen met panieksluitingen. Ik ben erg benieuwd hoe de pony gaat reageren. Als het positief uitvalt, gaat ook die koets naar Tjeu voor onderhoud en lamoenen sluiten. En zoniet; dan staat er binnenkort een 19 inch koets op marktplaats met een tuig en alles.

Mijn vertrouwen in mennen heeft wel een deuk opgelopen, aangezien ik deze week met mijn neus bovenop een menongeluk heb gestaan waarbij de menner zwaargewond is geraakt. Oef.
Dus ik put even positiviteit uit jullie goede en mooie menverhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 06:21 



 
Profiel   

[VN] [Blog] Wonen Bakkabouters wel of niet onder de grond bij M?

We hadden wel hele aparte logees dit jaar in de tuin. Tenminste ik had het nooirpt verwacht met twee loslopende honden in de tuin

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:37 



 
Profiel   

Wat schattig @Janouk <3

@Jorex denk dat je zelf heel goed in de gaten hebt wanneer hij weer zo door gaat draaien en dan is er maar een oplossing, uitspannen en uitstappen. En je vooral niets aantrekken van alle 'goede' raad en adviezen die dan gegeven worden...
Boos zijn, geduldig zijn, mijn ervaring die ik eerder deelde met die pony was dat het allemaal dan niets meer hielp. Alleen de wei op en klaar. Blijkbaar is er dan een stresslevel bereikt (denk overigens dat het dan én in het lijf én in het hoofd spaak loopt) wat het dier niet meer kan managen.
Maar jij wel :(:)
En met een beetje geluk gaat het gewoon allemaal gezellig en goed :j

@greendragon daar kan ik me iets bij voorstellen ja :(:)
Zo heeft mijn rijden onder de man een aantal jaar terug een definitief einde gekregen toen ik mijn destijds stalbaas van zijn paard zag kukelen, hij had oa een gebroken nek en ik was dus de enige die toen op stal was. Was echt een heftig ongeluk. Werd uiteindelijk weggevlogen met de traumahelicopter.
Hij heeft het overleefd, moest zwaar en lang revalideren, maar ik was al niet meer zo'n held en toen bleek het klaar (dat bleek trouwens pas jaartje later, dat dat echt zo was, maar dat ongeluk was echt het laatste zetje).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:37 



 
Profiel   

Wat kun je leuk schrijven, Janouk!
Dat soort bakkabouters hebben we hier niet in de omgeving, denk ik.
Maar goed ook, want anders zou ik mijn kippen gelijk uit hun kippenhok halen en direct bij mij in de woonkamer parkeren, waarschijnlijk..

Mijn shetje is nog steeds kreupel en nog geen diagnose. Hopelijk weet ik vanmiddag meer.

Mijn Welshje heb ik deze week, samen met ervaren mensen, voor het eerst sinds jaren weer voor de koets gezet en wat deed hij het goed! Gewoon wegstappen en ook draven, normaalste zaak van de wereld! En heel rustig, zelfs een tikje traag, maar dat vind ik even helemaal niet erg. Nu zijn koets even onderhanden nemen, want die hoeft nu niet meer op marktplaats ;-).

VHU, dat is ook begrijpelijk. Ik rijd ook al jaren niet meer. Enerzijds omdat mijn rijpaard met pensioen ging en er inmiddels ook niet meer is, anderzijds omdat ik het rijden lichamelijk steeds moeilijker ging vinden. Nu vind ik grondwerk en allerlei gerelateerde activiteiten ook heel leuk, dus ik mis het ook verder niet.
En dan komt nu het mennen op mijn pad en dat vraagt lichamelijk van mij veel minder, dus ook weer mooie kans... Mentaal vraagt het alleen wat meer dan ik had voorzien haha. Vertrouwen komt vanzelf hoop ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:41 



 
Profiel   

Wat heerlijk dat de welsh het zo goed doet *\o/* nu de shet beter lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 16:47 



 
Profiel   

Vandaag wat anders gedaan.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 17:59 



 
Profiel   

Stoer

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:13 



 
Profiel   

Knap hoor, ik zou dat nooit durven!

Alex zijn bloed was oké, alleen de lever nog ietwat verhoogd, dus die ga ik nu alsnog wat ondersteunen onder het mom van het zal vast geen kwaad doen hem wat extra kruiden te geven. In dit geval puur brandnetelblad, want daarin zitten de vitamines die de lever ondersteunen. Verder waren Jorie zijn mineral en vitaminen goed, meneer had weer een gigantisch gat gegraven dus vandaar hem even gecheck't. Alleen heeft die van zondag op maandagnacht zijn been in glad draad gehad (wat eigenlijk zo hoog hing dat dat niet zou moeten kunnen) en nu dus een snee precies in zijn koot. Binnenste huidlaag is alweer keurig roze, dus we gaan morgen even kijken of het lukt om met bescherming ertussen schoenen aan te doen. Zo niet, dan moet ie Epe maar op blote voeten lopen. Hij loopt gelukkig niet kreupel ermee en speelt volop met Alex dus dat zit wel goed. Alleen zijn hoeven zijn eigenlijk nog steeds op hun kortst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:21 



 
Profiel   

Jorex, mariadistelzaad is beter voor de lever. Brandnetel is vooral vocht afdrijvend en dat wil je juist niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:42 



 
Profiel   

Ik lees echt overal dat mariadistel wat heftiger is en dan eerst juist de lever extra werk geeft, dus dat probeer ik wat te vermijden. En brandnetel is juist goed voor de algehele ondersteuning van vele organen waaronder de lever. Ik denk niet dat 10 gram veel kwaad kan doen. Maar dat is gewoon wat ik van meerdere sites gehaald heb qua werking. Leek me juist beter om voor nu even een minder heftig kruid te kiezen en aangezien ze beide ook graag de brandnetel in gedroogde vorm eten als mijn vader dat heeft gesnoeid leek het me wel prettig voor nu die even toe te voegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:59 



 
Profiel   

Hallo, zou ik mogen aansluiten bij jullie? Ik ben helemaal nieuw en groen in paarden-men-land, dus voor mij gaat er een beetje een nieuwe wereld open op dit moment na meer dan 30 jaar paarden houden. Ik heb en fok onder andere Groningers en kwam op het idee dat het me wel erg leuk zou lijken als mijn jonge Groninger merrie voor voor de wagen zou kunnen lopen.

Ze is nu 2 dus we hebben de tijd, maar aangezien ik er zelf niks vanaf weet, ben ik gisteren begonnen met menlessen. Particulier bij een zeer ervaren iemand aan huis, zodat ik zelf eerst rustig de basis kan leren voordat mijn eigen paard aan de beurt is.

Ik heb al wel een tuig gekocht, zodat we daar rustig aan kunnen wennen en spelenderwijs wat kunnen leren. De wagen komt in het najaar pas. Als ze eraan toe is, breng ik haar weg voor het beleren, zodat zij ook met een goede basis kan beginnen.

Wat we uiteindelijk gaan doen, daar heb ik echt nog geen idee van, maar we gaan er samen vast wel achter komen wat we leuk vinden. Onder het zadel ben ik altijd een dressuurmiepje geweest (en nog steeds wel), maar dit is echt helemaal nieuw dus we gaan het wel zien.

Ik vind het eigenlijk wel heel leuk om helemaal bij 0 te beginnen. Ik heb gisteren wel gemerkt dat het niet zo simpel is als het lijkt. Het inspannen al niet en ik weet ook nog niet hoe al die riempjes en onderdelen heten zelfs, dus eigenlijk is het net of ik met een hele nieuwe hobby begin.

Even kort voorstellen, ik ben Claudia, 42 jaar en sinds mijn 12de actief met eigen paarden. In mijn jeugd op vrij hoog niveau in de dressuursport gereden (subtop) maar sinds mijn dochter 14 jaar geleden is geboren minder actief in de wedstrijdsport. Inmiddels werkt mijn lijf ook niet meer mee (o.a. een hernia, ernstige knie-artose en fibromyalgie) dus rijden op hoger niveau zit er niet meer in. Ik heb lang nodig gehad om daar vrede mee te hebben,maar inmiddels is het oke. Ik heb me meer toegelegd op het fokken en mijn voorliefde voor de Groningers. Ik rij nog wel op de door mijn ouders gefokte nrps-ruin die inmiddels ook al 19 is. Verder laat ik het rijden aan de verzorgsters over. Ik werk voltijd als zorgcoördinator op een lvb-woongroep en woon sinds mijn scheiding 4 jaar geleden nu samen met mijn dochter en onze paarden staan hier aan huis. Dat is wel een beetje wie ik ben denk ik :). Ik hoop hier mee te kunnen praten en leren van jullie.

Edit: dit is het paard waar ik mee wil gaan mennen :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hoofdstel passen. De eerste keer dat ze een hoofdstel om kreeg. Dat leren flapje op haar voorhoofd (hoe heet dat?) Is er inmiddels af gehaald, die was niet nodig volgens mn instructrice.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 11:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 164 van de 186 [ 4648 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 186  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen