Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Trainen in het bos. Inspiratie nodig!

 
Profiel   

Goedenavond,

Ik ben opzoek naar leuke afwisselende oefeningen die we voor de wagen kunnen rijden in het bos? We rijden recreatief in het bos met onze 21 jarige Fries.

Ik ben dus opzoek naar wat we nog meer kunnen doen naast een simpel bosritje. We hebben pionnen, daar maken we wel eens een parcours van achterelkaar. Maar hebben jullie nog tips zodat we niet enkel elke keer het zelfde pad rijden en ons standaard rondje doen. Wat natuurlijk ook hartstikke relaxt is. Ik zoek laagdrempelige oefeningen. Zijn ook niet perse opzoek naar les, maar gewoon iets meer bezigheden tijdens het mennen.

Brand los!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 19:52 



 
Profiel   

Helemaal niemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:40 



 
Profiel   

Ik heb alleen ervaring met trainingsritten als ruiter. Maar daar zijn de mogelijkheden juist eindeloos. Je cirkels lukken misschien niet altijd in het bos, en de ondergrond bepaald wat meer je gang, maar verder is er zoveel mogelijk...
Afwisselen in linker- en rechtergalop, slalommen en figuren, overgangen, evt heuvelwerk, bepaalde punten als moment (bij die boom een overgang)...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:59 



 
Profiel   

Overgangen maken. Bij boom1 aandraven boom3 stappen boom4 draf boom5 middendraf ed. Op een grotere kruising een volte. Op een breder pad gebroken lijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen