Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 166 van de 187 [ 4675 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 187  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

 
Profiel   

Hij had hem al eerder ook uit liggen. Dus ik had eigenlijk de andere ook af moeten doen, want vriendlief heeft geen ervaring met schoenen omdoen. Ik heb mijn oude paren mee als reserve, alleen die zijn erg uitgelopen. Dus Jorie struikelt daarmee, maar ik heb de achterschoenen daarvan nog niet geprobeerd om zijn voorhoeven heen. Alex had altijd 8 voor en 8s achter. Nu staan ze beide rondom op clb maat 2. Misschien heeft degene die de paden glad reed gisteravond ze nog gevonden. Ik heb hem gisteren gesproken. Normaal schopt hij ze nooit meer af, maar hij snapte er gisteren geen hol van. En dus stond hij heel erg te wiebelen met omdoen. En dan lukt het natuurlijk minder goed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 08:19 



 
Profiel   

Ik vond na 2 maanden een afgetrapte hoefschoen terug. Dus wie weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 08:23 



 
Profiel   

Veel plezier Jorex.
Hopelijk vind je m terug, en hopelijk hebben jullie niet teveel last van de warme temperaturen.
Marga...ooohhh hooi sjouwen..alles weer klaar voor de winter, goed bezig !

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 14:07 



 
Profiel   

[ img ]
Vannacht geboren,hengstveulen voor julia genaamd Jodocus

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 04:33 



 
Profiel   

Hij is leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 05:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, wat een schatje! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 05:48 



 
Profiel   

Ahhh gefeliciteerd, wat een knapperd, lekker zeg, zo'n mooie ruime stal !

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:18 



 
Profiel   

Wat een leukerd, gefeliciteerd HT.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 07:14 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
[

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 08:21 



 
Profiel   

Ach wat een schatje en een leuke naam ( onze teckel haar bijnaam is Jodocus)
Alles goed met moeder en kind?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 08:27 



 
Profiel   

Wat schattig, <3 die witte melksnoet .. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 14:28 



 
Profiel   

Wow Bianc, super stoer van je. Manon...pff even slikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 20:52 



 
Profiel   

Ja blijft vreselijk zo jong. Zeker nu je zelf weer 'ouder' bent geworden zeg maar...
Iets met live it while you can. Dat had haar zeker aangesproken ja. Mooi dat je haar hierbij noemt Biancacoo.

@HT wat een snoepje van een koppie <3 had je er nu twee drachtig trouwens? Ben 't ff kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 21:01 



 
Profiel   

Vhu: ja jane had ik ook drachtiggescant mee naar huis genomen,maandag maar eens dierenarts laten komen want ze is wel dik en ging stram lopen,opgevoeld en kleine baarmoeder waar geen veulen die elk moment geboren moet worden inpast,nu drastisch afvallen want ze is licht bevangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 07:14 



 
Profiel   

Ht...wat jammer dat Jane niet drachtig is....hopelijk gaat afvallen vlot en voelt ze zich snel beter.
Geniet van Jodokus, en spam ons maar lekker met foto's.
Baudyh, hoe gaat het met je..? Kunnen knappe oude Ted en de veulens het warme weer goed volhouden ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 06:28 



 
Profiel   

Met mij gaat het goed hoor.
Best veel tegenslag met de paarden gehad dit jaar maar gelukkig ook 3 mooie veulens dus daar geniet ik van.

Ted gaat super, word oud maar red zich nog altijd prima.

Dus helaas vorige week een veulen van 3 dagen oud verloren. Was zeer waarschijnlijk vanaf het begin al niet goed. Merrie kreeg daarna uierontsteking. Dus daar weer druk mee.
Onze brokkenpiloot Tiara waarvan haar wond net beter ging ( maand terug door het draad gevlogen) kwam van de week weer op 3 benen binnen. Moeders had waarschijnlijk achter op haar hoefbal gestaan. Dus hop weer aan de antibiotica.
Ziekenboeg was het. Gaat nu langzaam beter.
De 3 merries die nu een veulen hebben zijn alle 3 weer drachtig. Nr 4 is net geinsimineerd dus dat moeten we ff afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 15:30 



 
Profiel   

Pfff...Baudyh, ... nu alleen nog maar goed nieuws vanaf nu hoop ik voor jou... :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 18:43 



 
Profiel   

@Baudyh pffff soms ....
@HT ai, sterkte met Jane.

Hier steeds minder paardenkriebels ook omdat het hier in de regio gewoon ook steeds minder en minder mogelijk is eigenlijk. Het is gewoon niet te betalen, er is geen ruimte en de meeste mensen die hier paarden houden tja, dat is geen paarden houden in mijn ogen.
Waar ik wel van kan genieten is als die dravers / volbloeden op het strand lekker uitgereden worden 's ochtends vroeg of 's avonds laat, dat ziet er altijd zo heerlijk relaxed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 21:12 



 
Profiel   

HT niet fijn. Wel uitkijken met afvallen i.v.m. vervetting.

Baudyh helaas niet altijd rozengeur en maneschijn.
Sterkte met de brokkenpiloot, en dat de merrie weer opknapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 11:30 



 
Profiel   

Hoefschoen niet terug. Wel begon hij op vrijdag ook met zijn achterschoenen uit te trappen en had hij natuurlijk van mijn reserve paar de woensdag alweer eentje uit. Dus donderdag bloot voor en vrijdag halverwege ook bloot achter. Verder leuk gereden, foto's komen nog. Moet nog even beslissen welke ik leuk vind.

En afgelopen zaterdag meegereden met de oefenmarathon in Diever, alleen hindernissen. Maar Jorie was ook echt vervelend die dag, begon al bij het inspannen. En bij de start moest ie een minuutje wachten, nou dat wilde ook al niet. Steigeren en huppelen en doen, hij snapte natuurlijk ook niet goed wat dit nou weer was. Gelukkig was de eerste hindernis een vaardigheidsparcours dus toen luisterde hij goed. Alleen af en toe, max iets van 5 keer, in de hindernissen ging hij gewoon regelrecht in protest op het bit als ik een bocht wilde insturen dus ik heb het gevoel dat een liverpool stang het ook niet helemaal is voor hem. Hij kruipt in tweespan ook graag uit de strengen om druk van het bit te vermijden. Maar wat ik dan wel moet proberen, bokkebit vindt hij ook niet prettig. Op de bril van de liverpool gaat hij thuis op zich wel oké, maar in een andere setting rent hij dan door het bit heen qua voorwaartser willen dan ik hem vraag dus iets wat minder streng is, ben ik ook een beetje huiverig mee. Het is gewoon zo lastig dat ik niet even wat bitten kan gaan proberen, want hij is aan de ene kant super gevoelig en aan de andere kant een tank die overal doorheen dendert. Een bitfitter zal er ook wel niet zijn voor die kleintjes.

Ht wat schattig! Hopelijk alles ook weer goed met de andere merrie.

Pfft baudy dat is niet niks zo jong nog. Heel veel sterkte nog...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 16:51 



 
Profiel   

Jorex heb je het bit wel goed naar buiten gebogen want die kleintjes hebben van die tapse koppies. Ze kunnen last hebben dat de wang klem zit tussen het hoofdstel en de kiezen omdat de (bril) stang recht is.

Heb ook een pony gekocht die een utrechtse stang niet wilde volgens de verkoper. Bleek het een te klein bit en de wang zat klem tussen hoofdstel en bit. Dus een grotere maat en de ringen waar het hoofdstel aan vast moet naar buiten gebogen. Was probleem opgelost.

Bitfitter Paul Versluis zit in Seenwijk als ik het goed heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 13:39 



 
Profiel   

Paul doet dat niet meer. Al heel lang geleden zijn bittenbank opgeheven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 19:21 



 
Profiel   

Ja dat is echt wel jammer. Ik heb wel even gecheckt en Jorie heeft dus en een smalle kaak en een brede/dikke tong. Dus veel ruimte is er niet voor een bit. Naast dat 10,5 de kleinste maat is voor bitten met een extreme boog erin. 9,5 is waarschijnlijk net te krap en 10,5 dus te groot. Dus ik dacht zelf aan zo iets: https://menbitten.nl/liverpoolbitten/70 ... stang.html vanwege zijn tong. En dan bitringen er tussen bij beide om het bit smaller te maken.
Bovenste foto's zijn hun huidige 10,5
[ img ]
[ img ]

Dit is een 9,5 bokkebit wat ik nog had liggen.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-23 13:41 



 
Profiel   

Jorex, de 9,5 is inderdaad te smal, maar de 10,5 lijkt mij niet te groot hoor. Er mag best iets ruimte zijn om de kauwbeweging te kunnen maken.

Ik zag gisteren dat Agradi de Equine Fusion in de aanbieding had, mocht je nog nieuwe schoenen nodig hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-23 15:36 



 
Profiel   

Jorex schreef
Ja dat is echt wel jammer. Ik heb wel even gecheckt en Jorie heeft dus en een smalle kaak en een brede/dikke tong. Dus veel ruimte is er niet voor een bit. Naast dat 10,5 de kleinste maat is voor bitten met een extreme boog erin. 9,5 is waarschijnlijk net te krap en 10,5 dus te groot. Dus ik dacht zelf aan zo iets: https://menbitten.nl/liverpoolbitten/70 ... stang.html vanwege zijn tong. En dan bitringen er tussen bij beide om het bit smaller te maken.
Bovenste foto's zijn hun huidige 10,5
[ [url=m/5Ueced.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wG5OKB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is een 9,5 bokkebit wat ik nog had liggen.
[ [url=m/s7CSPL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FWaeum.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dat probleem had ik met Amerigo ook. Kleine mond en dikke tong. Was echt een probleem. Op een gegeven moment kwam een jury naar me toe en adviseerde om eens met het bitje te mennen waarmee hij onder het zadel werd gereden. Dat was een dubbel gebroken watertrens. Ik vond dat eerst erg spannend. Maar bleek de beste keuze. Daar nog jaren heel fijn mee gemeld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-23 21:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 166 van de 187 [ 4675 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 187  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen