Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 10 [ 238 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijd doelen mennen 2023

 
Profiel   

Wat een mooi resultaat op jullie eerste mendurance. Gefeliciteerd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 19:51 



 
Profiel   

Super gedaan Jolliej!

Afgelopen donderdag heb ik met Deedee heel fijn gelest. Basis, basis, basis, en dan hopen dat het in de training en op wedstrijd ook lukt.

En vandaag naar de Zaanseruiters voor 2 proefjes in het ZZ.
Losrijden ging echt al heel fijn, en ook in de baan vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats.
1e proef 184 punten, paar slordigheden, vooral in de galop, verkeerd aanspringen, paar wissels in het verruimen :') , maar het gevoel was goed.
2e proef 189,5 punten ondanks dat ik verkeerd reed. Ik was zo druk aan het na denken over het terug rijden van midden galop naar verzamelde galop dat ik helemaal vergat te luisteren naar m'n voorlezer. Dus hoppa, -5 maar door het geweldige gevoel wat ze mij gaf boeide mij dat verder niet. Beide proeven 1e prijs.
Van meerdere kanten complimenten gekregen over Deedee en hoe ze liep, dus ik was niet de enige die vond dat ze haar best deed.

Ik heb echt enorm genoten van hoe fijn Deedee ging vandaag!
De teller staat nu al op 10 punten, in de hoogste klasse. En dat terwijl ik het gevoel heb dat we pas net beginnen en nog lang niet aan onze top zitten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 23:20 



 
Profiel   

Super Dennis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 10:25 



 
Profiel   

Wat zijn nou de handige websites om in de gaten te houden voor nieuws over men-evenementen? Ik kijk meestal op de kalender van knhs maar die is niet compleet voor mijn gevoel en in iedergeval erg warrig.
En waar kun je online een vaardigheidsparcours voor een bepaalde wedstrijd vinden?

Komende zaterdag ga ik voor de lol een vaardigheidswedstrijd starten met het paard van een stalgenoot (mijn paard is nog niet toe aan trailerrit met wedstrijd) Zij had het parcours ergens gevonden, maar ik wil het graag groter zodat ik het kan printen :-)

Verder afgelopen vrijdag weer de eerste buiten dressuur wedstrijd gehad hier op stal en ik had 2 winstpunten dat had ik niet verwacht, dus het was wel erg leuk. We hadden eigenlijk niet geoefend van te voren omdat Sjors nogal eens denkt de route te kennen en dan niet op hulpen wacht, daar hadden we nu gelukkig geen last van. Wel de bekende punten waar we al aan werken: halsstrekken, middendraf (en dus geen galop) en nog meer impuls (sjors is liever lui dan moe).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 00:01 



 
Profiel   

Vaardigheid parcours word lang niet altijd van te voren geplaatst.

Je zou Hoefnet nog in de gaten kunnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 11:46 



 
Profiel   

Mijn vereniging plaatst die meestal een paar dagen voor de wedstrijd op hun facebook (naar alle deelnemers wordt deze ook per mail gestuurd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 11:54 



 
Profiel   

Ik heb hem uiteindelijk gevonden, hij zat in het bestand met de startlijst.
Knap ingewikkeld parcours en ik moet als eerste van de rubriek, kan dus eigenlijk niet parcourslopen want dat is direct voor ik moet starten en ik wou graag nog even inrijden om zo ook even het paard aan mij te laten wennen. Nouja we gaan het zien. Anders maar opletten bij de rubriek ervoor. Gelukkig wel afgelopen weekend een proefritje met haar paard gedaan, dus opzich moet het lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 14:10 



 
Profiel   

Stilte hier!! Mensen nog actief lekker in de wedstrijden?

Aankomend weekend heb ik weer mendurance, en volgende week vrijdag in joure klassen omhoog starten, waar ik wel echt ernstige stress van ondervind. Soms haat ik dat echt van mezelf....

Zijn er meer die naar joure gaan?
Was ook eentje die niet meer doorging, 2 juni geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 00:34 



 
Profiel   

Inderdaad stil hier.
Ik hoop eind mei mijn jonge merrie voor het eerst te starten. Tenminste als de wedstrijd doorgaat, hij was van de knhs kalender verwijderd. Heb nog geen reactie van de vereniging of hij geannuleerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 08:17 



 
Profiel   

Ik ben ook al ff niet op pad geweest.
Baal dat Joure de dag na de marathon in Barsingerhorn is. Dat word me ff te gek.
Dressuur hier pas weer 4 juni, bij de Zaanse.

Mendurance, ik wil ook, maar zo ver weg vind ik echt te gek voor mij en mijn pony's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 08:28 



 
Profiel   

Gisteren dressuur wedstrijd bij ons op stal. Dit keer heb ik 2 proefjes gereden en mijn man deed ook 1 proef. Voor hem de eerste keer.
Paardlief was voor zijn doen best vlot maar jury's verwachten blijkbaar meer van zo'n groot paard dus de impuls is echt altijd wel iets wat we terug zien. (en zijn stap is echt verschrikkelijk traag, hij kakt dan echt in, dus het is wel terecht maar oh zo lastig op te lossen). Verder de gebruikelijke punten waar we nog steeds aan werken. Eindconclusie was ik moet meer durven te rijden en mijn man moet netter rijden :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 10:08 



 
Profiel   

Helaas de 28ste toch geen wedstrijd voor ons. Is geannuleerd wegens nog geen inschrijvingen.
Balen wel dit was een mooie rustige wedstrijd om mijn jonge pony voor het eerst te starten.
Nu maar afwachten wanneer we starten.
Andere wedstrijden zijn groot opgezet. En geen stalling aanwezig. We willen met 2 ponys gaan maar de jonge pony op stal zetten op locatie zodat ze rustig leert dat de andere pony weg is.
En alle wedstrijden zijn te ver weg om op en neer te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 10:51 



 
Profiel   

Hier weer een geslaagde wedstrijddag gehad! Heerlijk gereden, ik weet dat Indy beter kan, maar momenteel een beetje met hem aan het worstelen, dus heel er tevreden over vandaag.

Djingo 190 en 201,5 in klasse m. En Indy 2x 187 in het Z.

Wie is er nog meer op pad geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 19:57 



 
Profiel   

Beetje worstelen noemt ze dat, ik heb er eentje die Z mag en op het moment geen B proef door komt :') .

Gefeliciteerd!

Hier helaas wedstrijd afgelast.
18e mendurance in Echten, 24 Shet wedstrijd in Bunschoten en de week er na district kampioenschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:13 



 
Profiel   

Ja echt balen die wedstrijden in noord Holland die afgelast worden. Dat is wel een ding...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 21:37 



 
Profiel   

Jolliej schreef
Ja echt balen die wedstrijden in noord Holland die afgelast worden. Dat is wel een ding...



En waarom is dat steeds dan? Ik wil juist beginnen met wedstrijden in Noord Holland :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:06 



 
Profiel   

Te kort deelname.
De samengestelde wedstrijd op Wieringen komt ook niet meer terug. Oefenmarathon in Barsingerhorn hadden nog flink mensen bij gelukt.

Maar ook de Mendurance in Leusden volgende week is nog spannend of het door gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:28 



 
Profiel   

Hippolytushoef is er ook mee opgehouden. Schijnt inderdaad te weinig menners te zijn en daardoor te weinig deelname om het door te laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:13 



 
Profiel   

Hippo kon geen wedstrijd secretariaat meer vinden, onder het zadel hebben ze volgens mij met handen en wurgen wel voor elkaar gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:28 



 
Profiel   

Echt super zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:30 



 
Profiel   

Jammer, ging daar ook altijd graag heen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 12:28 



 
Profiel   

Hier in het zuiden zijn ook veel minder wedstrijden. Heel jammer. Met name de kleinere haken af waren mooie wedstrijden om met jonge ponys te starten.

Vandaag is mijn 4 jarige voor het eerst mee geweest voor oefen dressuur/vaardigheid helaas zonder beoordeling.
Maar we waren erg tevreden foutloos vaardigheid rondje en fijne dressuurproef gereden.
En het belangrijkste ze was heel braaf de eerste keer op vreemd terrein
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:53 



 
Profiel   

Jolliej schreef
Hippolytushoef is er ook mee opgehouden. Schijnt inderdaad te weinig menners te zijn en daardoor te weinig deelname om het door te laten gaan.


Ik ben daar 1 keer geweest. Was op zich goed geregeld allemaal en ook een fijne sfeer. Ik vond het alleen heel bijzonder dat ik met twee eerste prijzen per prijs slechts 10 euro prijzengeld had. Echt bizar weinig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 19:54 



 
Profiel   

Hier is 1e prijs max inschrijfgeld terug.
Ik ben ook wel eens met 2x 1e prijs met een reep chocola en een rol touw thuis gekomen :x . Of een pot drop, of een pak koek.


Voor de prijzen heb je het hier in NH nooit hoeven doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 21:56 



 
Profiel   

Bij ons doen ze altijd een meetmoment ipv dat het voor prijzen is. We hebben het er wel eens over gehad waarom dat is en kortgezegd omdat het eigenlijk niet uitkan, tenzij het inschrijfgeld verdubbeld wordt bij wijze van. Je hebt de huur van de accomodatie, horeca, de jury moet betaald (bij een grote groep meerdere jury's) en een bedankje voor die mensen. Dan heb je mensen nodig voor het verwerken van de protocollen, een schrijver, de bak moet misschien tussendoor nog gevlakt etc. Dat kost ook allemaal tijd en dus geld. En bij marathon en vaardigheid heb je ook hindernismateriaal wat slijt.
Ik kan me dus voorstellen dat de prijzenpot eerder spullen uit sponsoring zijn dan dat er geldprijzen zijn. Misschien dat dat wel uitkan bij een grote wedstrijd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 23:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 10 [ 238 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen