Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 375 van de 500 [ 12477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

 
Profiel   

Tine nog gefeliciteerd met jou behaalde resultaat, maar pas op jezelf.

Janouk je staat uit gelicht mooie foto's

Gem lekker met Miepje aan de gang.

En inderdaad het was zo mooi weer en dan ben je buiten aan de gang, en naderhand moe en rozig en dan laat je de pc voor wat het is, alleen ff kijken of er belangrijke mails zijn.
Vandaag ondanks de miezerige regen een rondje met haf en shet geweest. Die hadden gister vrij want er werd mest uitgereden, dit doen we zelf met minitrekker en ellebogenstoom, dus kon lekker slapen afgelopen nacht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 16:02 



 
Profiel   

@Tine wat gezegd wordt, denk aan jezelf! Ik heb echt respect voor je wat je allemaal doet en hoe je het doet. En hoe dan ook, besef dat je een zeldzaamheid bent, je hebt echt altijd werk hoor als invaller dus dat zit echt wel goed hoor. Je mag best dingen 'weigeren' of zeggen dat je het dus simpelweg NIET doet. Ik heb dat ook nooit gedaan, en stond versteld van wat mijn collega's dus achteraf gezien gewoon nooit deden :oo en ik begrijp dat het niet goed voelt maar denk ajb aan jezelf :(:)

Leuk topic Janouk <3

Gem wat heerlijk dat je zo lekker aan de gang bent met je knappe mooie dame *\o/* gaaf hoor!

Marga hard aan het werk geweest +:)+

Pffff nou ik had weer een enerverende avond met mijn werk... weet nu waarom ik niet bij de GGZ wil werken zeg maar }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 23:05 



 
Profiel   

Ik heb voor donderdag een gesprek aangevraagd voor de directeur. Als ik op de woensdagen (na de voorjaarsvakantie) bij een andere groep moet gaan staan, wil ik zeggen dat ik die dag niet meer wil werken (als ik dat ga durven.....). Ik blijf namelijk op die dag ook verantwoordelijk voor mijn eigen groep. (omdat mijn duopartner geen enkele verantwoordelijkheid wil, ook geen contact met ouders enz)
Bovendien krijgt die groep op een dag zoveel werk te verstouwen, dat ze nooit hun werk af hebben en er is dus ook geen tijd om tussendoor even iets ontspannends te doen. Maar ja, ik heb een contract voor een jaar, dus weet niet of dat uberhaupt kan. Zo door gaan leidt tot gezondheidsproblemen bij mij, dus tja.....
ik zal toch wat moeten.

Gisteren onze laatste skiles gehad, ik ben benieuwd of het heeft geholpen, zodat ik met minder angst op de latten sta straks.

Ik ga me straks weer laten "mishandelen" door de osteopaat. Die zal met de huidige stress wel weer het nodige vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 07:39 



 
Profiel   

Ze moeten met die collega in gesprek die geen verantwoordelijkheid wil, dat is hun probleem, jij niet. Natuurlijk kun je binnen een jaarcontract zeggen dat je een bepaalde dag niet wilt werken, situaties kunnen ook altijd nog veranderen en je bent geen fulltime 24/7 aangestelde docent (niemand overigens), maar zo wordt jouw werklast simpelweg te hoog. Even goed oefenen met NEE zeggen voordat je het gesprek in gaat en prent jezelf in dat je een hele goede betrokken en betrouwbare leerkracht bent dat is goud waard (en dat weten ze en daar wordt dan accuut misbruik van gemaakt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 08:40 



 
Profiel   

Ok ik kom even onder mijn steen uit hoor...
"Nee" is ook een antwoord hè Tine.
Nee ik kan niet en ik wil niet. Dat is het prachtige aan werknemer zijn. Het is niet jouw verantwoordelijkheid dat de continuïteit gewaarborgd wordt. Dat is aan de directie. Jij bent er op jouw dagen. Klaar.
Ik zie het in mijn omgeving. En bij mezelf. Je hebt een groepje collega's. Collega A loopt de kantjes er vanaf. Collega B voelt zich overspannen. Collega C werkte 4 dagen, maar na zwangerschap nog maar 2 dagen. En dan heb je collega D. Jij. Die de gaten blijft opvullen en blijft doorbuffelen en geen nee zegt terwijl er links en rechts mensen afvallen. Oh dat collega A geen verantwoordelijkheid neemt, doe ik wel. Oh die 2 dagen van collega C, ja doe ik wel. En collega B... tja die kan er ook niks aandoen, doe ik ook wel.
Ik weet wel wie er uiteindelijk het hardst gaat omvallen en het langste nodig heeft om te herstellen. En daar is niemand bij gebaat. Beter dat je nu aangeeft dat je 3 dagen werkt, dan dat je straks omvalt en nog maar 0 dagen werkt toch?

En nee zeggen is niet makkelijk, heel eng ook. Maar niemand anders gaat op je letten. En uiteindelijk heb je er jezelf mee. Maar ook Patrick. Die heeft niets aan een moeder die op haar tandvlees loopt doordat ze (op haar werk) geen nee zegt.
Dit zegt ik allemaal heel makkelijk, maar ik ben ook nog steeds aan het uitvogelen hoe ik me niet schuldig moet voelen als ik nee zeg :+ . Het gaat wel steeds beter. En eigenlijk is het ook wel fijn. Die regie terugnemen en niet op alles ja zeggen en dingen 5-dubbelgepland hebben. Ik bedoel bovenstaand stukje dan ook echt niet naar. Ik hoop gewoon dat je voor jezelf durft te kiezen en dat je minder tijd kwijt bent aan stress en werk en meer aan leuke zaken, zoals mennen met Sam en genieten van Patrick en zijn pony's.

Verder lees ik wel mee hoor. Maar ik heb niet zoveel boeiends om te melden. Ik ben vooral bezig met beter worden. En dat kost al genoeg energie. Gelukkig kan ik lekker knuffelen met mijn merrietje en de honden. <3 .

Ik geef jullie allemaal een dikke knuffel en ik kruip weer even onder mijn steen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 09:17 



 
Profiel   

Mooie woorden van vhu en Assie. :j en als je je eigen berichten leest, tine, alsof iemand anders ze geschreven heeft, zie je wat wij zien. -:)

Balans tussen werk en prive en balans voor je zelf.

Misschien duidelijkere beeldspraak, als je wilt dat je paard goed presteert, moet er voldoende rust zijn om te herstellen van een training. Geestelijk en lichamelijk. Dan pas kan je paard goed presteren.

:+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 09:23 



 
Profiel   

Jullie zijn lief. Ik ga de teksten in mijn hoofd stampen en meenemen naar het gesprek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 10:05 



 
Profiel   

Hej Assie gezellig dat je om de hoek komt kijken, hor gaat t met je.. ?
Tine. Goed dst je gesprek aangevraagd hebt.. vind de juf die geen contact met de ouders wil... niet capabel om juf te zijn..dat moet directie aanpakken.
De rest is wel gezegd.. dikke knuffel vanaf hier. Komt vast goed !!
Leuk skieën ! Ik kan t niet..zou wel willen leren.
Vhu :(:) ook knuff voor jou en _/-\o_ respect mbt je werk..... heel knap dat je het doet. !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 11:06 



 
Profiel   

tine: zet hem op....en Nee is inderdaad ook een antwoord wat ik heb moeten leren zeggen om goed voor dit lijf met beperkingen te zorgen _/-\o_
biancacoo wil skien....tjeetje is sleetje rijden met je hussen niet genoeg haha hoewel ik vanmorgen kunstschaatsen zat te kijken...mooi dat zwieren op het ijs.....moet je mij voorbij zien stunten(lees: pak iedereen vast die voorbij komt om rechtop te blijven staan) _O-
Hey assie...daar wassie weer even....heerlijk aan de knuffel onder je steen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 12:42 



 
Profiel   

Citaat
biancacoo wil skien....tjeetje is sleetje rijden met je hussen niet genoeg haha

:+
Hahaha...dat sleeën wil ik ook leren...rechtdoor gaat wel aardig goed...nu die bochten nog leren..haha _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 13:33 



 
Profiel   

Nou, krijg net via de mail te horen dat ik na de vakantie dus toch voor die andere groep moet. Dus ga mijn gesprek van donderdag maar flink voorbereiden. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 13:35 



 
Profiel   

Wat een wijze woorden worden hier gedeeld. Nee zeggen is onwijs lastig. Ik leg per 2019 mijn taken in de mencommissie neer, ik kan simpelweg niet alles. Maar dat vond ik al lastig om mee te delen.

Als jij op die dag voor die andere groep? Dus dan 2 dagen en 1 dag per groep? En is dan die niet verantwoordelijk juffrouw 3 dagen verantwoordelijk voor de groep waar jij dan nog maar 2 dagen staat? Dan is het heel hard, maar dan schuif je alles op haar bordje want jij draait minder op de groep. Als je nu uitlegt wat jij allemaal in je uppie moet doen aan de directie donderdag... wel een heel gedoe zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 14:34 



 
Profiel   

Ik heb het allemaal al uit gelegd bij het functioneringsgesprek. Ze zagen wel in dat ik het nu erg zwaar had, maar daar was even niets aan te doen, want die andere juf is met reintegratie bezig. Oftewel, ik moet nog maar even doorgaan. Maar een aantal dingen weet ik gewoon niet en groep 3 is nu eenmaal anders dan de andere groepen, dus andere leerkrachten kunnen me ook niet helpen. Heb afgelopen week 4 mails gestuurd met vragen oa ivm de rapporten, maar geen enkele reactie. Ik kom er gewoon niet uit. Heb al veel voorbereid en gegevens klaar staan die ik wel kon vinden. Maar na de vakantie geloof ik niet dat dit ineens is veranderd. Of zij gaat de rapporten doen of ze worden uitgesteld, want ik heb besloten niets mee te nemen op vakantie. Ik heb die vakantie nu gewoon heel hard nodig. En in 1 week na de vakantie alle cito's verwerken , rapportgesprekken voorbereiden (op papier) en de rapporten schrijven.... dat gaat me echt niet lukken.

Ben alleen heel bang dat als ik zeg die woensdagen niet meer te gaan werken, dat ik de andere dagen dan ook niet meer hoef te komen. Nou ja, wel lekker rustig dan, maar dan zal ik daar ook niet meer terug mogen komen.

Ik heb begrepen dat mijn duopartner al vele jaren op deze manier werkt en al vele partners heeft versleten. Onbegrijpelijk allemaal. Maar ik wil er niet onderdoor gaan (ben al iets te ver gegaan vrees ik), dus tot hier en niet verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 14:44 



 
Profiel   

Tine waar een deur dichtgaat gaat er ook een open.
Let op jezelf. Genoeg is genoeg. Laat de duo partner de duozijn. Een partner is ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:53 



 
Profiel   

Je hebt er al goed over nagedacht. Ga ook zo het gesprek in. Je weet van jezelf dat je eerlijk en oprecht bent. Laat je niet op een ander pad brengen in het gesprek, bewaak dat goed. Je eigen normen en waarden, hou de grenzen goed bewaakt. Je weet dat jij het “probleem” niet bent in dit geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 18:26 



 
Profiel   

Tine ik kan me alleen maar aansluiten bij de voorgaande berichten, als jij er onderdoor gaat moeten ze ook een oplossing zoeken op die school. Dus slijp je messen en kam je haar op je tanden, en pas op jezelf want jij en jou gezin zit er mee als het fout met jou gezondheid gaat.

Nu lekker skieën straks, helm op en gaan met die banaan o nee geen banaan, blij dat ik glij en heel thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 18:37 



 
Profiel   

Het pad bewaken zal nog een uitdaging worden. Ik moet gewoon niets toezeggen en er eerst over denken als ze toch met iets komen. Skiën is pas vanaf zondag dus moet nog even door bikkelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 19:27 



 
Profiel   

Juist, desnoods vraag je of ze alles op papier willen zetten en dat je dan na de vakantie erop terug komt. Probeer dingen te bedenken om je eigen valkuilen af te dekken.
Als het goed is hoor ik morgen of Keshya verkocht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 21:35 



 
Profiel   

Spannend Ips....
Tine.... lukt je vast wel !! Je eigen gezondheid is het belangrijkst.

Collega van mn man heeft een herseninfarct gehad... ze is pas tegen de 30 ofzo... heftig om te horen.
Geniet van jullie dag allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 07:54 



 
Profiel   

Heftig bianca. :(:) zo jong. Beeehhh

Duim voor je Ips dat Keshya een fijn nieuw baasje krijgt. Hoe is het nu met Det? Zie je verbetering door aanpassing voer? Ik moet zeggen dat die tri amino als supplement echt verbetering geeft bij Anton. Volgens de meiden uit het topic pssm helpt dat goed voor pssm paarden.
Nu blijkt dat Anton geen pssm heeft, blijf ik hem toch maar behandelen alsof hij het had, want ik zie dat deze verbeteringen hem helpen wat hij ook onder de leden heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 08:24 



 
Profiel   

Jeetje Tine -O- persoonlijk werken dat soort opmerkingen bij mij letterlijk als een rode vlag, sein rood, over en uit en ben ik bij dat soort directeuren/instellingen heel duidelijk: dit is mijn grens, wilt u het anders, even goede vrienden, maar dan stop ik ermee. Daar ben ik mee begonnen na mijn burnout en je wilt het geloven of niet het werkt. Hoe dan ook veel sterkte met alles het kost je heel veel tijd in je hoofd en het zijn van die trajecten waar je niet op zit te wachten :(:)

Ach wat erg Biancacoo ;( hier van het weekend te horen gekregen dat iemand die ons zeer na staat een zeer agressieve tumor heeft ook zoiets |(

Ips wat spannend! En Janouk wat fijn dat je Anton goed ziet reageren op het supplement. Verder ben ik het ff kwijt, had nacht/slaapdienst vanacht en ben nog wat duf, straks ff dutje doen :O ben al bij Fred geweest, honden net uitgelaten, dus ik 'mag'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 12:39 



 
Profiel   

Pff, slecht nachtje achter de rug. Ga dan weer liggen piekeren of ik het allemaal niet overdrijf en dat het eigenlijk allemaal best meevalt en ik gewoon een zeur ben.

Nou ja, ben benieuwd wat er straks uitkomt.

Fijne dag allemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 07:13 



 
Profiel   

Tine je bent geen zeur en je overdrijft niet het is jouw grens en that's it ~~}> sterkte met het gesprek :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 10:11 



 
Profiel   

Je eigen grenzen bewaken...een ander doet dat niet voor je Tine..
+:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 10:23 



 
Profiel   

Heb me opgegeven voor Sleenerzandcross, lekker dichtbij, er is een stepklasse met de hondjes *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 11:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 375 van de 500 [ 12477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen