De eerste rit van het jaar, 20km voor het goede doel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Verity

Berichten: 420
Geregistreerd: 06-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

De eerste rit van het jaar, 20km voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 13:04

Afbeelding
Met dank aan fotograaf Picture-it-all

Goedendag,

Nadat het vorig jaar een groot succes bleek werd ook dit jaar voor de 2e keer de Sponsorrit voor de Roparun Samen Sterk georganiseerd. Een rit deels door privé terrein of normaal niet bereikbare paden. Waar ik het vorig jaar met shetlander Lotte reed. Reed ik hem dit jaar samen met Lotus en mijn groom. Ondanks dat Lotus nog geen jaar voor de wagen loopt hebben we onwijs kunnen genieten en waren de 20km zo voorbij. Naar mijn gevoel dus weer een groot succes! Heel fijn hoe zowel verkeer als andere deelnemers ontzettend goed rekening met elkaar hebben gehouden. Dit maakte het dubbel genieten!
Nogmaals onwijs bedankt Amanda en Liesbeth en de overige vrijwilligers. :D
De link naar het nieuwsbericht (En voor meer informatie over de rit): [VN] Buitenrit voor goede doel, sponsorrit "Samen Sterk" 2016

Het begon natuurlijk met Lotus voorbereiden voor de rit.
Lotus is een shetlander merrie van 98cm en 8 jaar oud. Beleerd in enkelspan en tandem. (Van de zomer komt tweespan daarbij) En heeft nog niet onwijs veel kilometers op de teller staan wat betreft buiten rijden.
Een paar weken geleden voor de allereerste keer voor zowel mijn als Lotus op het strand. (Een betere voorbereiding voor de rit is er bijna niet)

Afbeelding

En wat dagen voor de rit blijven we natuurlijk in beweging :j
Afbeelding

De dag voor de rit pony wassen en in de vlechten
Afbeelding

Op het terrein aangekomen waren we een van de eerste. Maar vertrokken we als een van de laatste in het blok omdat ik een singel was vergeten. Tot zover de goede voorbereiding... :+ (Gelukkig staan mijn pony's 20min van het startpunt)

Van de start verder geen foto's. Mevrouw moest eerst wat energie kwijt.
De eerste fotograaf was wel al snel gespot. (Door mij dan, de groom zag wat trekpaarden langs de weg staan ;) ) Lotus oefent de lama-look voor de lens.

Afbeelding

Na even wennen was de rust terug en hebben we heerlijk kunnen rijden.

Mooie bospaadjes waar een koppel edelherten regelmatig worden gespot. Op 1/3 van de rit.
Afbeelding

Ook voor de menners was de rit goed te doen.
Afbeelding

De eindeloze lanen met uitzicht over de polders
Afbeelding

Het bruggetje was de eerste keer geen probleem. Maar nu stond er een auto die voor wat spanning zorgde. Goede ervaringen op doen is het belangrijkst. Dus de groom begeleidt een stukje mee.
Afbeelding

Het mooiste uitzicht van de hele rit. Op meer dan driekwart van de rit
Afbeelding

En bijna weer terug bij het startpunt. De lente doet duidelijk zijn entree.
Afbeelding

En weer terug! Bij de gezelligheid en de goede zorgen van de aanwezige sponsors.
Afbeelding

En daarna moe maar voldaan weer op de trailer. Nieuwsgierig aagje :Y)
Afbeelding

Een deel van de rit heb ik kunnen filmen met de action camera die vast zat op de sulky. Geniet mee van de drie uur durende rit in 4 minuten. :j


Bedankt voor het kijken! :wave:

REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Re: De eerste rit van het jaar, 20km voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:44

Zo,knap hoor! Toch een hele rit voor die korte pootjes

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:10

Wat leuk dat je mee hebt kunnen doen aan de sponsorrit! Ik had idd al het nieuwstopic gelezen en de foto's bij EV-ITP gezien.
Jammer dat ik het niet eerder wist; ik had anders graag mee willen doen. Maar aan de andere kant is het voor mij altijd lastig met het regelen van vervoer; heb geen eigen trailer en ben ook menner (wel met eigen aanhangwagen).

Ziet er als een zeer geslaagde dag uit, mooie opbrengsten ook. En volgens mij hebben jullie ook een heerlijke rit gehad!

Enige wat ik mij afvraag als ik de foto's bekijk; waarom rij je niet met broek?

Verity

Berichten: 420
Geregistreerd: 06-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 14:36

Bedankt beide! :D

JoyCiej007 schreef:
Wat leuk dat je mee hebt kunnen doen aan de sponsorrit! Ik had idd al het nieuwstopic gelezen en de foto's bij EV-ITP gezien.
Jammer dat ik het niet eerder wist; ik had anders graag mee willen doen. Maar aan de andere kant is het voor mij altijd lastig met het regelen van vervoer; heb geen eigen trailer en ben ook menner (wel met eigen aanhangwagen).

Ziet er als een zeer geslaagde dag uit, mooie opbrengsten ook. En volgens mij hebben jullie ook een heerlijke rit gehad!

Enige wat ik mij afvraag als ik de foto's bekijk; waarom rij je niet met broek?


Jammer dat je het niet op tijd wist! Is inderdaad een fantastische rit. Vorig jaar was het nog koukleumen. Dit jaar was het een heerlijk temperatuur. Wij hebben ook een trailer moeten huren en de groom is niet een vaste groom. Maar ondanks dat is alles goed gekomen en hebben we kunnen genieten. Wie weet volgend jaar?

Dat van de broek. Geen goede reden voor eigenlijk. Met trainingen rijd ik altijd al zonder en heb er met de rit niet aan gedacht. Ondanks dat al mijn wagens geremd zijn moet ik er toch maar eens een gewoonte van maken. Bedankt voor de tip!

warvel

Berichten: 86
Geregistreerd: 20-11-14

Re: De eerste rit van het jaar, 20km voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:49

Leuke foto's!

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: De eerste rit van het jaar, 20km voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:58

Leuke foto's! Wat gaaf zo'n sponsor rit! :)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Re: De eerste rit van het jaar, 20km voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:05

Prachtige foto's en een goede prestatie.....toppie.