CIAT Weert 2/3 juli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moonlight17
Berichten: 2347
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

CIAT Weert 2/3 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 15:55

Voor de allereerste keer heb ik een CIAT mogen meemaken en aangezien het nogal een geïsoleerd/klein wereld je lijkt, leek het me wel leuk om jullie ook kennis te laten maken met zo'n evenement. Zelf ben ik als grond groom mee geweest met een van de deelnemers.

Wat is nou een CIAT. CIAT staat voor Concours d’Attelage International de Tradition. Oftewel een show van antieke koetsen. Maar het is meer dan een show. De deelnemers moeten ook kunnen tonen dat ze op een veilige manier het span in de hand hebben. Daarom bestaat de wedstrijd uit 3 afzonderlijke onderdelen. Presentatie, Wegparcours met oefeningen en Vaardigheid

Allereerst het onderdeel presentatie. Tijdens het onderdeel 'presentatie' wordt je beoordeelt op het algemeen voorkomen van de gehele aanspanning. De koetsier met passagiers, de paard(en), het tuig en de koets conform de traditie. Deze vond plaats in het Stadspark van Weert. Hier had ik alle tijd om onze boel te fotograferen. We hadden nogal een fantasie opstelling volgens de juryleden. :Y)

Tijdens de presentatie met onze charmante groom
Afbeelding

Mooie paardenhoofdjes
Afbeelding

Detail 1
Afbeelding

Detail 2 Door een ongeluk in het verleden, zitten de hoofdstellen altijd vast met een vlechtje
Afbeelding

Veel in en uitspannen tussen door vanwege het slechte weer.
Afbeelding

Toen was onze zaterdag voorbij op naar zondag

Het wegparcours waar we in de eerste bocht meteen een hoefijzer kwijt zijn geraakt. Dus hoppa 15 km zonder hoefijzer de weg op. Paard heeft geen krimp gegeven de hele tijd. Braaf paard.

Afbeelding

Afbeelding

Toen moesten we de vaardigheid rijden. In 5 minuten ingespannen, een paar poortjes gereden en de ring in. Helaas waren ze vergeten dat de spoorbreedte aangepast moest worden voor ons, dus we reden met 2,5 cm ruimte aan beide kanten ipv 15 cm _-:( . Desondanks maar 1 balletje omdat het paard van de tent schrok.

Afbeelding

Toen iedereen klaar was, weer ingespannen want de prijsuitreiking was met paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijke een 5de prijs met de vaardigheid behaald en algeheel in de middenmoot geëindigd. Als alle pech gevallen niet waren geweest hadden we bij de top 7 kunnen zitten, maar al met al mogen we toch zeker tevreden zijn.

Toen moesten we nog een laatste obstakel overkomen en dat was naar huis toe komen.
Afbeelding

Hopelijk hebben jullie genoten van de foto's en het verhaal.

loez

Berichten: 11077
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: CIAT Weert 2/3 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:56

Mooie foto ML! Ziet er uit als een geslaagde dag!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: CIAT Weert 2/3 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:46

Wat een mooie combinatie. Het was ook wel raar weer zaterdag.
Die spoorbreedte, kon die na een protest niet aangepast worden?

Moonlight17
Berichten: 2347
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: CIAT Weert 2/3 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 18:04

Helaas was het parcours al gereden toen we er achter kwamen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:22

Leuk hoor! Heb je ook nog foto's van de hindernissen die ze moesten doen tijdens het wegparcours?

Moonlight17
Berichten: 2347
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 20:08

Gem schreef:
Leuk hoor! Heb je ook nog foto's van de hindernissen die ze moesten doen tijdens het wegparcours?


Helaas gemist of geen goede foto van. Door de vele regen ben ik heel vroeg al naar de trailer gegaan om ze snel op te kunnen vangen als ze terug waren.

Bianca1973
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-03-15

Re: CIAT Weert 2/3 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:23

Manon stuurde me al wat fotos. Mooie fotos en leuk te lezen wat jullie daar samen gedaan hebben. Groetjes