Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 20:17

Tsja, al ruim 2 jaar ben ik niet meer in Epe geweest, waarom ? Omdat dat even niet kon, ik heb 3 jaar de Eperpaarvierdaagse gereden met mijn mini shetlander Buck van 80cm.. De genieter en de kleinste van het grut wat er ooit begonnen is.. Helaas is hij in Mei op moederdag een sterretje geworden... Ik had van diverse mensen aanbod gehad om als groom een dagje met de vierdaagse mee te gaan, maar het was te snel, te dichtbij en te pijnlijk... [IM] Het valt me zwaar, en ik weet niet meer hoe ik verder moet..

Joyce van Roos (JoyCiej007) zit nog steeds op Epe met pony en Caravan, en nodigde me een week uit, nadat we meer dan goed contact hadden al een tijdje. Helaas zat het er niet in, maar ben ik wel gisteren voor 1 dagje naar Epe toegegaan en heb daar mijn welsh pony Amadeus meegenomen.
Eerst hebben we een lekkere rit met Roos gemaakt, geweldige slimme pony is dat zeg, een fijn dier om mee te werken en wat een wilskracht! Lekker rustig aan gedaan, en een stuk Hei gepakt die we voor Amadeus niet geschikt vonden ivm nog te zwaar. Voor hem hadden we een ander stuk heide in gedachte. Achterop de kar heb ik wel even flink me tranen laten gaan, bij de bekende pleisterplaatsen, en op de heide zie ik hem nog zo gaan, dat kleintje die ging als een speed banaan! Joyce en ik hebben mooie fijne gesprekken gevoerd, we hebben elkaar van andere kant leren kennen er mooi om te zien voor haar en mij hoe we beide zijn als er 'rust' is om ons heen!

Na Roosje gingen we Amadeus maar gelijk inspannen, want tja we waren sloom, door al het geklets vloog de tijd..
En zo jong als hij is, zo slim is hij, zo gelukkig maakt hij mij en zo hebben Joyce en ik rustig lekker rondje met hem door het bos gereden met waar het kon en moest voor de leuke heuvels een sprint!! Verder rustig gereden. Het was bijzonder, hoe hij nooit geleerd heeft van terrein rijden het al zo goed oppakte... Ik heb hem ongeveer 2x laten zien dat hij moest aantrekken als het muller was en daarna rustig moest doen en het was wel alsof mijn kleine Buck op mijn schouder zat het leek wel samen 1! We waren niet een team van 3 (Amadeus, ik en Joyce als groom) maar Buck hoorde er ook bij!

Foto's zijn gemaakt met camera door Joyce! En foto's van mobiel af van mij, net als de filmpjes.

AfbeeldingAfbeelding

Lekker stappen naar de Hei
Afbeelding

Afbeelding

En we kwamen langs modderplassen, iets waar hij met zijn gouden benen dat hij denkt dat hij heeft niet doorhoeft... Maar helaas pech voor hem!
Here we go.. (ik zit scheef en lach) Hij liet, of ik ? de kar driften en was echt heel grappig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Heuvel op trekken
Afbeelding

Afbeelding


Even paar keer omgedraaid voor een leuke foto, maar Amadeus wilde er alleen op zijn best op GAS had hij tussen ze oren.
Afbeelding

Maar met wat moeite en stampende voetjes kon een drafje ook. :')
Afbeelding



Am heeft camping Jagtlust goed bekeken en besloot dat hij dit wel prima vind om een weekje te vertoeven volgend jaar. <<) O:)
http://i64.tinypic.com/2uj2hwh.jpg

Na het rijden lekker op stal opdrogen!
Afbeelding

Toen paardjes verzorgd, eten gegeven... waarbij Amadeus aan zelfbediening wou doen. :')


En als laatste hebben we de dag afgesloten met een lekkere pizza! PFFF wat groot! Half 10 s'avonds gingen we pas weer naar huis. :=
Alleen ik mocht op de foto, Joyce niet... Nou hier dus de aso foto... Lachseee. :x }:) :=
Afbeelding

Joyce bedankt voor de gezellige oppeppende dag ik heb je op een hele andere manier leren kennen en je bent een topwijf!

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:01

Oké; gezien smileys t ff niet doen maar ik perse smileys wil gebruiken doe ik t zo:
*huilen van lachen*

Ahww *hartjes boven smiley roze wolk*
Wat was t mooi he. *smileys met hartje er tussenin*
Genieten voor mens en peerd. Tijd vliegt om. Zoveel te bespreken, zoveel te zien en te doen.

Ik zeg verder niks. Behalve:
Tot snel! *zwaai zwaai zwaai dus 3x*
*lachende smiley*
*kus smiley.* ohnee die was van whatsapp.
*huilen van t lachen smiley*

Ja de boodschap is vast duidelijk zo! *knipoog smiley*

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:17

Leuk topic Lieselotte! Knappe Amadeus! Zo te zien hebben jullie genoten! :D

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 22:34

Hahaha Joyce jij bent echt gecrasht je doet je smilies nog zo ook. :')

Bedankt lot!

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:55

Wij sporen beide toch niet lot!
Ff checken offie t nu doet
:')
Jahaaa wel 1 hele keer!
Nee smiley met vorkje doettie niet meer. Dus:
*smiley met vorkje*

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:19

Wat een mooie foto's! Ik ga eind deze maand waarschijnlijk naar Epe ook in te mennen. De heide waar is die? Gemakkelijk te vinden?

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 15:22

Ehh, ALS ik je die omschrijf dan heb je al 10 rondjes gereden voor je er bent.... Ik ben namelijk een slechte navigater en mijn richtingsgevoel is erger dan 0,0 vraag maar aan Joyce he Joyce ? :') _O-
Pieste letterlijk bijna in onze broek van het lachen wat voor rare dingen ik allemaal deed en welke wegen ik nam als ze niks zei.
Joyce kan hem je perfect uitleggen!

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 01:19

Elinegc doe mij maar ff pb, want lot heeft geen 100 maar 200% gelijk met bovenstaande reactie *smiley huilen vh lachen*
Vraag het igg NIET aan TS want als zij hier alleen t bos in gaat, is zij volgend jaar nog niet terug (ondanks hele duidelijke knooppunten met routekaart).

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 18:17

JoyCiej007 schreef:
Elinegc doe mij maar ff pb, want lot heeft geen 100 maar 200% gelijk met bovenstaande reactie *smiley huilen vh lachen*
Vraag het igg NIET aan TS want als zij hier alleen t bos in gaat, is zij volgend jaar nog niet terug (ondanks hele duidelijke knooppunten met routekaart).

:') :') :') Bedankt, vind jou ook lief. ik rijd gewoon graag lange ritten. O:)

roekes

Berichten: 757
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 07:21

Mooie foto's! Welke app gebruik jij voor de route en de afgelegde kilometers enz?

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:05

Lot gebruikt volgens mij endomondo. Ik ben liever van gewoon mijn geeikte km.teller van de wagen gebruiken. Die laat ook huidige snelheid, afgelegde kms en gereden tijd zien.

NathalieBoer
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:06

Prachtige pony! Wat een aansprekend koppie!! <3

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:48

Wat een leuke foto's mooie koets en leuke aanspanning <3

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:59

In t eggie heeft ie nog een veel lekkerder bekkie. Natuurlijk hou ik vd welshjes maar ben qua bouw meer vd a tjes. Toch zo grappig om te zien hoe mijn roos en amadeus zo verschillen, alleen al qua hoofdje en bitmaat. Roos heeft veeel meer bot en kaak en heeft 12, 5 cm liverpool tegenover am met zn 10,5 (toch lot?). T is een knapperd hoor en loopt fantastisch. Daar mag lot terecht ubertrots op zijn!

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 18:02

Idd Roosje 12,5 en Amadeus 10,5 en kleiner hoofdstel dan Roosje zo grappig.
En ik ben uiteraard supertrots op hem!! Joyce vond hem in t begin maar eng hihi hij was aanwezig en eenkennig. :P

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:56

Haha klopt. Hij ging zo tekeer en blies zich zo op.... vond m al zo groot...
Maar t wend vanzelf hahaha

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 19:28

Alles went behalve een echte vent... Owneeeeeee Ammie, o scheelt hij is ruin... (tussen ze benen) Maar niet ze oren. :')

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:45

Wat heerlijk moet dit zijn geweest zeg!
De omgeving is daar prachtig, echt genieten.
En de paardenvierdaagse is natuurlijk heel erg gezellig!

Zeg Roos, was jij vorig jaar ook niet zo lang in Epe gebleven? Of ben je daar nooit meer weggegaan? _O-

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Gezellige dag met Amadeus, Joyce en Roos in Epe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:20

Ik neem aan dat je mij bedoeld met "roos" josien? :p

Hihi ja dat was ik.
Van half juni tot precies 2 wkn voor kerst.....

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:07

JoyCiej007 schreef:
Ik neem aan dat je mij bedoeld met "roos" josien? :p

Hihi ja dat was ik.
Van half juni tot precies 2 wkn voor kerst.....


Haha sorry dat bedoelde ik inderdaad!
Gaaf joh!