Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Othello's eerste kennismaking met de koets.

 
Profiel   

Othello is mijn 6 jarige Belgische rijpony (kruising Welsh/New Forest).

Hij werd 2 jaar geleden geleerd onder het zadel maar omdat ik maar moeilijk een ruitertje kon vinden heb ik besloten aangespannen te gaan rijden.

We waren al een tijdje aan het trainen aan de lange lijnen want een koets die had ik nog niet. Maar eindelijk na een jaar lang zoeken, heb ik gevonden wat ik zocht en kunnen we dus binnenkort echt van start gaan.

[ img ]

Vandaag kon Othello voor het eerst kennis maken met de wagen. Voorlopig doen we enkel nog schriktraining en het was de 3de keer dat hij een band sleepte.

[ img ]

[ img ]

Probeer alleen niet op mijn man te letten die kan soms nogal raar doen 8)7



Hij neemt het allemaal makkelijk op, alleen vind hij de broek soms nog wat spannend (enkel in galop). Al gaat het elke keer wat beter.

Het plan is om met het mooie weer nog lekker verder te oefenen met slepen en wennen aan de broek. Het zal dus nog wel enkele weken duren alvorens de wagen er ook echt achter kan.

Tot slot nog een kleine compilatie van de training van vandaag.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-17 21:23 



 
Profiel   

Wat een leuk ding! Jullie zijn lekker bezig. En je man ook hoor, zo te zien is die pony nu al zo veel onzin gewend dat hij straks nergens meer van schrikt! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-17 21:26 



 
Profiel   

Dat ziet er ontspannen uit!

Ik dacht in het eerste filmpje eerst dat het je man was die blafte. Maar toen zag ik de hond :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-17 21:42 



 
Profiel   

Mijn man die blaft had anders ook nog gekund hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-17 21:47 



 
Profiel   

Leuk hoor, hij kijkt niet om of iets. Lekker doorgaan zo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-17 22:09 



 
Profiel   

Succes met verder beleren. Neem inderdaad lekker je tijd en werk aan ontspanning.
De pony is in draf nog rillerig en gespannen.komt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-17 05:45 



 
Profiel   

janouk schreef
De pony is in draf nog rillerig en gespannen.


Klopt helemaal Janouk. Het was dan ook spannend vandaag. Mijn zoon stond te filmen, mijn man een beetje gek doen op de koets en dan waren er ook nog eens twee honden en een kat :D
Na het filmen hebben we wel nog een half uurtje verder getraind en zijn we mooi ontspannen geeindigd gelukkig.

Ik wil absoluut geen risico's nemen en we hebben alle tijd.

Trouwens binnen een maandje gaan we naar een vereniging waar we verder onder begeleiding kunnen leren. Ik zal af en toe een update plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-17 08:27 



 
Profiel   

Het kan zijn dat de broek iets te strak zit zoals je hem nu voorlopig hebt vast gemaakt, even een stukje touw er tussen zodat het iets ruimer zit, en het voor de pony minder spannend maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-17 09:56 



 
Profiel   

Goede tip ! zal ik eens proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-17 14:20 



 
Profiel   

je bent al aardig op weg zie ik! leuk om te zien hoe je met de pony omgaat en hem de tijd geeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 01:52 



 

Wat een leuke pony! Hoe meer die aan die gekkigheid gewend is hoe beter toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 10:24 



 
Profiel   

Hé, leuk, we staan in uitgelicht *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 13:00 



 
Profiel   

Ja, het is een geweldige pony! Ik ben erg fier op hem. Hij kan trouwens ook kunstjes, hier samen met mijn dochter:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 13:11 



 
Profiel   

Hoop dat hij dat voor de kar niet gaat doen (steigertruc) . Mooie pony, goed bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 13:39 



 
Profiel   

Ik denk het niet hoor want hij doet het enkel op commando.
Zodra hij een bit in heeft weet hij dat er iets anders van hem verwacht wordt, onder het zadel heeft hij het ook nooit gedaan en ook niet als we aan de lange lijnen oefenen. slimme pony -:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 14:22 



 
Profiel   

Superleuke pony!
Hoe groot is hij?
Lijkt me een beetje aan Steffy mijn overleden Welsh denken.
Ook zelf beleerd voor de wagen en ook zo cool. Leuk dat je zelfs in Frankrijk een vereniging hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 20:10 



 
Profiel   

Gave pony!
Vind hem al heel kalm terwijl je man van alles op de wagen doet.
Succes met het verder beleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 21:23 



 
Profiel   

Rivjenn schreef
Superleuke pony!
Hoe groot is hij?
Lijkt me een beetje aan Steffy mijn overleden Welsh denken.
Ook zelf beleerd voor de wagen en ook zo cool. Leuk dat je zelfs in Frankrijk een vereniging hebt


Als steffy de pony is in je avatar dan lijkt die er erg veel op precies!
Othello is 1m25.
Ik denk dat er hier in Frankrijk nog redelijk veel met paard en kar gereden wordt. Er zijn ook wel een paar clubs en die organiseren onderlinge wedstrijdjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 23:08 



 
Profiel   

Wat een mooie en fijne pony.
Filmpje geeft vertrouwen voor de toekomst.
Het wordt vast een geweldige menpony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-17 23:23 



 
Profiel   

Allemaal bedankt voor de leuke commetaren en tips. Ik zal af en toe een update houden van onze vorderingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-17 06:42 



 
Profiel   

Gaan jullie m ook zonder oogkleppen voor de kar beleren?

Die van mij ( welsh A) was met oogkleppen gewend, en mijn poging, dat zonder te doen, was geen handige :+ .

Maar als ze het zo gewend zijn, is t wat anders, natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-17 07:20 



 
Profiel   

Inderdaad, wat een leuk ding! Doet het al erg braaf, maar ook ik zie net als Janouk nog wat rillerigheid/gespannenheid in met name de draf.

Kleine tip voor het longeren aan de dubbele longe, en het (sleep)werk aan de lange lijnen: ga niet zelf zo 'panisch' als een kip zonder kop proberen mee te lopen/rennen.
Neem iets meer contact met de leidsels, blijf zelf zoveel mogelijk op je plek staan (iets meestappen kan, maar jij rent soms echt mee) en stuur je pony dan rustig, met contact en zonder veel druk, om je heen in een goede cirkel.
Op die manier heb je een veel stillere en stabieler contact tussen jou handen, de leidsels en de mond v/d pony. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-17 13:06 



 
Profiel   

Helemaal met je eens JoyCiej007 . Het is ook maar door het te filmen dat het mezelf ook opvalt :=
Ik moet er wel bij zeggen dat we de sessie rustig en ontspannen hebben geeindigd, ook in draf. Maar dan wel zonder honden , katten, een camera en mijn roepende man op de achtergrond :)) maar daar zijn dan uiteraard geen beelden van.
Volgende keer zal ik misschien eerst alleen starten en dan pas de bende erbij roepen.

En wat heb je een geweldig mooie pony zeg. En wat loopt die mooi in balans!
Hoe groot is je pony? Een welsch neem ik aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-17 14:07 



 
Profiel   

Het hoofdstelletje met kleppen is een beetje te groot vandaar gebruik ik gewoon het rijhoofdstel.

Voorlopig gaat het goed, het is niet echt een kijker. Maar ik ga me er toch eentje aanschaffen om het verschil eens te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-17 14:15 



 
Profiel   

Juist daarom zijn filmpjes ook zo leerzaam; dan kun je overal nog eens goed naar kijken. Toppie hoor TS!

Bedankt voor je compliment; mijn Roos is idd een Welsh Mountain sectie A, op mijn profiel vind je wel meer foto's en topics van haar. Ze is zo'n 1.18 m, onofficieel gemeten.
Meeste foto's zijn al wat ouder, maar het is inderdaad een ontzettend fijne, heerlijke pony om mee te mennen al zeg ik het zelf. Ben ook enorm blij met haar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-17 14:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen