Othello's eerste kennismaking met de koets.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:58

we hebben vorig jaar ook onze C-pony voor de wagen gezet. eerst een jaar aan de lange lijnen leren sturen en commando's leren, buiten in het bos en op de weg, zeiltjes, fladderend lint, koeien......zo veel mogelijk laten zien.
hij is een super coole en brave pony die snel leert dus nergens geen problemen mee gehad.
toen bandje slepen en toen dat goed ging ingespannen. en hij liep gewoon met de koets weg alsof hij nooit anders gedaan had.

van begin af aan alles zonder oogkleppen. hij loopt dus ook zo voor de wagen. ( onze andere pony's trouwens ook, al waren twee van hen eerst oogkleppen gewend). gaat prima.
maar we hebben ook heel veel tijd er in gestoken om hem alles te leren en geen haast gehad.

de tijd nemen voor een goede voorbereiding loont zeker de moeite.
succes met je pony!

Lizzii

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Re: Othello's eerste kennismaking met de koets.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 00:10

Klopt Dingogirl, alles rustig aan zo heb ik het met mijn andere paarden ook altijd gedaan. Het is wel de eerste die ik zelf in de koets zal leren.

Toen hij twee was heb ik trouwens al met hem een cursus schriktraining gevolgd en heeft hij het "certificat Loisir" behaald met de grootste onderscheiding. Dat is een soort parcours dat je ( naast je pony en gewoon aan het halster voor de tweejarigen) af moest leggen met een aantal moeilijkheden.
Voetjes geven , een van op en af, door het water een trapje op en af, stilstaan ...en daar draag ik nu bijna 5 jaar later nog steeds de vruchten van.