Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleine man aan het werk

 
Profiel   

Een paar weken geleden hebben we een paar foto's kunnen laten maken van het mennen. Jimmy is een 11 jarige shetlander, welke ik 2 jaar geleden beleerd heb. Hij heeft er toen een paar keer voor gestaan en sinds april dit jaar ben ik hem weer een beetje aan het oppakken.

Het is een heerlijke pony met een fijn koel karakter, maar toch met zijn eigen willetje <3

We rijden eigenlijk altijd buiten, waar we ook dressuurmatig wat aan de slag gaan. Maar toch was dit voor ons beide wel heel erg wennen om dat op een veldje ook te doen. Dus dat gaan we vaker eens meepakken.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik zie dat hij op de foto's soms zijn mond een klein beetje open heeft, een paar dagen na deze foto's is de tandarts ook voor hem geweest.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 08:15 



 
Profiel   

Zo'n leuke pony! En die manen zijn fantastisch, ik zie vlecht mogelijkheden. <<) Hahaha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 08:20 



 
Profiel   

KimD schreef
Zo'n leuke pony! En die manen zijn fantastisch, ik zie vlecht mogelijkheden. <<) Hahaha!


Het is een heerlijke pony <3 Ik ben helaas niet zo'n vlecht wonder, gewone normale vlechten lukt nog wel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 09:11 



 
Profiel   

Leuke foto's Miranda, knappe Jimmy :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 09:35 



 
Profiel   

Wat een dotje! Echt een knappe my little poowny <3

Wat ik me afvraag, door die grote (en ook prachtige) voorpluk, ziet hij wel genoeg? de oogkleppen nemen wat zicht weg (en dat hoort ook zo) en ook al is een deel van de voorpluk gevlochten zodat het tuig goed ligt, is het misschien fijner als de hele voorpluk gevlochten is voor hem? Ik zelf word ook altijd gek als haar hele tijd in mijn ogen waait.... zomaar een observatie, verder geen verstand van mennen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 09:38 



 
Profiel   

Geweldige foto's Miranda! Jullie zijn knap samen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 09:52 



 
Profiel   

Ayla schreef
Leuke foto's Miranda, knappe Jimmy :D



Frummels schreef
Geweldige foto's Miranda! Jullie zijn knap samen <3


Dankjewel ;)


Natasja71 schreef
Wat een dotje! Echt een knappe my little poowny <3

Wat ik me afvraag, door die grote (en ook prachtige) voorpluk, ziet hij wel genoeg? de oogkleppen nemen wat zicht weg (en dat hoort ook zo) en ook al is een deel van de voorpluk gevlochten zodat het tuig goed ligt, is het misschien fijner als de hele voorpluk gevlochten is voor hem? Ik zelf word ook altijd gek als haar hele tijd in mijn ogen waait.... zomaar een observatie, verder geen verstand van mennen....


Ik heb de voorpluk meestal helemaal ingevlochten. Maar ik merk eigenlijk geen verschil met de keren dat de voorpluk half gevlochten is of helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 10:34 



 
Profiel   

Knappe Jim! Wat een vrolijk ventje. Leuke foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 11:18 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's! En een heeele knappe pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 11:47 



 
Profiel   

Wat een prachtig foto's! <3 en wat is Jimmy weer mooi. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 12:46 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 14:16 



 
Profiel   

Wat een leuke combinatie! Plezier spat er van af en wat een mooie shet <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 12:18 



 
Profiel   

MaiNat schreef
Wat een leuke combinatie! Plezier spat er van af en wat een mooie shet <3


Ah dankjewel! Ik geniet ook iedere dag van hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 17:29 



 
Profiel   

Ahhh wat een leuke combi om te zien!
Knap paardje hoor. Lijkt me erg leuk om zo lekker te kunnen kneuren met een shetje. :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 17:35 



 
Profiel   

Wat een schatje en idd een schitterende bos met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 09:33 



 
Profiel   

Knap shettie en gaaf zo die bos manen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 09:56 



 
Profiel   

Wauw, wat is Jimmy knap zeg! :oo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 10:46 



 
Profiel   

He wat leuk! In uitgelicht! Ook van jullie zijn er mooie foto's gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 15:27 



 
Profiel   

Wat ziet het er leuk uit! Lijkt me zo leuk om zo rond te rijden met een Shetlander! :D Veel plezier nog met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 15:46 



 
Profiel   

Leuke foto's, wat een schatje zeg!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 16:13 



 
Profiel   

Oh wat ziet dit er gaaf uit. Is dit een HCA sulky?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 16:14 



 
Profiel   

Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe bereken je het draaggewicht voor een kleine pony? Het is een tweewieler en dus komt het gewicht van de koetsier op de rug van de pony. Hoe zijn daar de verhoudingen voor?
(En dit bedoel ik dus met oprechte interesse en niet om een discussie aan te zwengelen over te groot of te zwaar)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 16:28 



 
Profiel   

27-08 ben ik jarig. Dit is een hint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 16:48 



 
Profiel   

Krijg je geen last van je rug als je zo lang moet zitten op een sulky? Dat vraag ik me eigen iedere keer af als ik foto's van iemand op een sulky zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 16:55 



 
Profiel   

Jillsil schreef
Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe bereken je het draaggewicht voor een kleine pony? Het is een tweewieler en dus komt het gewicht van de koetsier op de rug van de pony. Hoe zijn daar de verhoudingen voor?
(En dit bedoel ik dus met oprechte interesse en niet om een discussie aan te zwengelen over te groot of te zwaar)


Dan heb je niet opgelet bij natuurkunde. Het gewicht komt bij een goed afgestelde tweewieler niet op de rug van de pony maar op de wielen. Er is sprake van een minimaal gewicht in de lichtogen (heet dat inderdaad zo?) van het tuig. Ik ben verder geen menner maar weet wel wat van natuurkundige wetten en berekeningen. Als de sulky in optimale balans is dan heb je het over het te trekken gewicht. De banden hebben rolweerstand en dat zal voor het grootste gedeelte bepalen hoe zwaar eraan getrokken moet worden in combinatie met de ondergrond. Tot zover de sulky zelf. En het gewicht op de kar is bepalend voor het geheel. Je kunt het allemaal goed berekenen en meten met een veerunster. Maar ik ga mijn vingers niet branden aan wat acceptabel is voor een pony om te trekken.... Dan laait de discussie weer op. Wat op het eerste oog te zwaar lijkt kan meevallen en andersom. Meten is weten!


Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 03-08-17 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 18:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen