Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

 
Profiel   

Indy_Mouse_9 schreef
Duidelijk, dank voor de uitleg :)

Jullie hebben nu dus drie dieren waar je actief mee koerst? Of hebben jullie er meer maar vertel je daar niet over?


We hebben nu 3 koerspaarden.

Daarnaast nog wat jonge paarden en een fokmerrie maar daar valt niet zoveel over te vertellen :) .

@Ipsalonka, dat schrijf je inderdaad goed :) . Wij zijn dat niet hoor, er zijn echt veel veel betere trainers in Nederland ( die ook echt goed meedoen in Europa) . Het is ook anders wanneer het je beroep is i.p.v. je hobby denk ik :).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 16:51 



 
Profiel   

Wat leuk Ruitje jouw update. Ik heb gisteren zo gezocht naar dit topic en kon het nergens vinden.

Je uitleg over de Franse kap en andere uitrusting vind ik erg interessant. Ik ben zwaar onder de indruk van Kliko en zijn vooruitgang. Proficiat.
Wat een mooi paard is je andere paard.

Ik heb wel degelijk nog een aantal vragen. Gisteren namelijk ben ik voor het eerst van mijn leven naar een koerswedstrijd geweest en de koers werden afgewisseld met cros springen. We waren uitgenodigd door Engelse vrienden en de koers was in Le Dorat in Hippodrome. We hebben dus ook gewed (elke keer € 2,--) en we den dat 7x en hebben 2x gewonnen waardoor we vrijwel een gratis leuke middag hadden.
Ik vond het als publiek heel erg leuk m te volgen, ook al vind ik wat jij laat zien van betere kwaliteit. Er waren gisteren paarden bij die rug wegdrukten, die tegen het bit waren en niet zo mooi soepel werden voorgesteld als de races in Duinzicht.

We hebben het ook paar keer over jou gehad omdat we vragen hadden en hebben en ik heb beloofd ze aan jou te stellen. De 1ste vraag over de kappen en kleppen die wij hadden en hun functies heb je al beantwoord. Veel dravers liepen met de Franse kap, tja het waren ook Franse dravers.

In het Engels is diegene die op het karretje zit achter de draver een "driver". Hoe heet dat in het Nederlands (stom maar ik zou het echt niet weten want alles ging gisteren in het Frans en Engels).

Veel optomingen met strijklappen daarvan konden we zelf wel bedenken waarvoor dit gedaan werd. Behalve onderstaande foto, wisten we niet wat de functie was. Ik heb het dan met name over het geheel (flappen) bij de bovenbenen voor. Je hoorden dat ook flapperen tijdens de race.

[ img ]
Kun jij aan ons uitleggen wat de functie is?

Wat wij ons ook afvroegen. Buiten de wedstrijden, komen de paarden dan buiten? Staan ze ooit wel eens op de wei→ kunnen wij ons niet voorstellen dat ze zo supergoed afgetraind zijn. Je zag overal net de ribbetjes en dep aarden zagen er echt prachtig uit. Dus eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe de paarden gehouden worden tussen de wedstrijden door. Want het lijkt me een hele kunst om ze precies op het juiste moment klaar te hebben.

Ik weet niet hoe het in Nederland er aan toe gaat. Gisteren bij ons was het gewoon een geweldige mooi terrein met ren en cross parcours en was de sfeer super ontspannen. De vips zaten duur te eten in het restaurant en op de tribunes voor en wij zaten in het picknick gedeelte lekker te eten (eigen tafeltje met stoeltjes meegenomen) en bij elke cours gingen we eerst kijken waar de paarden werden voorgesteld. Dan deden we een wed, dan eventjes weer aan onze tafel met stoeltje, dan gingen we kijken naar de race of cross en ik kan het iedereen aanraden om eens te gaan kijken. Ik vond het zo verschrikkelijk gaaf. Het heeft iets enorm ontspannends want je bent echt in het hier en nu aanwezig met die paardjes, elkaar, de mensen er om heen die ook heel gezellig zijn, want iedereen is met of zonder kinderen er een dagje op uit en met je eigen wed.

Als de meute langskomt, met name de dravers, dan hoor je een enorm geklop. Het gaat zo ontzettend hard, dat zowel ik als mijn vriendin er een rode kleur van kregen want ook je eigen andreline schiet als toeschouwer gewoon enorm omhoog door dat lawaai en die enorme hoge snelheid.

Het is ook interessant vond ik om te zien de verschillende leeftijd rubrieken, rubrieken (bijvoorbeeld één voor de hengsten) en ook afstand rubrieken, net als de amateurs en de professionals rubrieken Want als de afstand langer is komen dus paarden als Kliko opeens naar voren die veel meer uithoudingsvermogen hebben en door hun driver in de luwte zijn gehouden.

Ruitje, ik vind de progressie van Kliko echt enorm en heel bijzonder dat de Franse kap hiervoor kan zorgen. Verwachten jullie nog meer progressie van hem?

Ruitje het is zoals het is, dankzij jou en jouw topics die ik altijd volg (want ik weet niets van paarden race sport) heb ik dus ja gezegd tegen onze vrienden en mijn man overgehaald om eens mee te gaan en het te ervaren. Ik wilde zonder enig vooroordeel het gewoon eens ondergaan.

Ik vond het fantastisch en heb een geweldige aparte dag gehad. We vonden het zelfs zo apart, dat we hebben besloten met elkaar dat we 1x per jaar (er zijn er 3 per jaar) in juni voortaan zullen gaan, want dan is het het minste warm en minste druk en dus voor ons het gezelligst.

Wij denken wel dat het niet voor alle paardjes die wij zagen zo'n geweldig gezonde sport is . Gelukkig werden alle paarden waarop wij gewed hadden, keurig voorgesteld, keurig mee gereden en was daar weinig mis mee. Dus dank je wel voor je topics. Het heeft mij een hele aparte leuke dag opgeleverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 17:42 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk bericht! Ik zit helemaal te glunderen, dat een topic er voor gezorgd heeft dat je bent gaan kijken, daar doe ik het voor :D ! En dan je laatste zinnen, dat dit een vaker terugkomend uitje is! Hoe leuk! Kan er echt helemaal blij van worden!

Allereerst over je foto: Het is te hopen dat je paard dat niet nodig heeft. Dat zijn elbowboots.
Een draver moet een zo'n makkelijk mogelijke loop hebben, dat is dus bij voorkeur een makkelijk rollend voorbeen waarmee hij wel meters maakt. Een steekloop ( dus met een uitgestrekt voorbeen en stilstaand punt helemaal aan het einde ) is niet economisch omdat er dan aan het einde van de beweging een 'steekmoment' is, waarop het been stil staat. Dit kost 'tijd' in de beweging.

Een te rollend voorbeen is echter ook niet handig, het paard komt dan met zijn voorbenen amper voor zich uit en blijft dus onder zich bewegen. Zo'n paard zal meer beenbeweging moeten maken voor dezelfde meter snelheid. Die paarden, die zo onder zich bewegen en zoveel knieactie hebben. Die hebben soms elbowboots nodig, omdat ze met hun hoef zo hoog komen dat ze zichzelf daar aantikken. Ik denk dan ook dat het geluid wat je hoorde het geluid is van de hoeven die tegen die bescherming aan tikken.

De meeste dravers die ik ken komen juist enorm veel buiten. Er zijn trainers in Nederland, maar ook in bijvoorbeeld Zweden waar paarden met een schuilstal en een stuk paddock/land staan. De meeste trainers die ik ken echter hebben de paarden in de nacht op stal en overdag buiten. Juist het buitenlopen voorkomt veel blessures en het zorgt ervoor dat ze fris blijven in hun hoofd. Bij ons staan ze op dit moment een halve dag in het land en een halve dag op de paddock. In het begin iets minder op het land omdat er veel gras stond. Maar bijvoorbeeld de dag nadat ze gekoerst hebben staan ze de hele dag in het land. Om het 'hoofd leeg te maken' zeggen we dan.

Vooral hele drukke koerspaarden worden dag en nacht buiten gegooid, anders is het voor de iname van het krachtvoer en het goed kunnen zien hoeveel ruwvoer er naar binnen gaat wel makkelijker om ze in de nacht binnen te hebben.

Er zijn een aantal trainers, bijvoorbeeld op het stallencomplex Duindigt, waar gewoon minder land beschikbaar is. Maar de entrainementen die ik verder ken hebben meer plekken om paarden buiten te hebben dan de gemiddelde pensionstal :) .


Overigens is het goed voeren van een draver best een studie, we zijn zo bezig met spieropbouw maar ook met het kunnen leveren van een piekprestatie en daarna het zorgen voor een goed herstel. De basis is echter altijd ruwvoer, vooral sinds een jaar of 15 is er zoveel bekend over maagzweren dat de meeste trainers daar echt heel erg op bedacht zijn. En ook daarom is het belangrijk dat ze in hun hoofd tot rust komen met buiten lopen, omdat een gestrest paard minder ruwvoer tot zich neemt en je die dus minder goed kunt voeren voor een topprestatie.


De sfeer die jij omschrijft, zo voel ik hem ook, maar helaas is de sfeer in Frankrijk vaak wel mooier, bij ons is het helaas allemaal iets meer vergane glorie en in Frankrijk is het echt nog een dag uit. Als we daar aangeven dat we een draver hebben mogen we de VIP tribune op en als je in een restaurant erover begint ben je echt een interessant persoon, als je in Nederland aangeeft dat je een draver hebt... Nouja, dan word je door de rest van het land niet echt als belangrijk gezien :+ .

De verschillende rubrieken zijn boeiend he, er zit zoveel verschil in, dat moet je alleen allemaal wel zien. Er is echt wel veel tactiek in onze sport :) .

Ik verwacht van Kliko al een jaar niet zoveel, steeds verbaasd hij mij een beetje. Maar ik denk heel erg eerlijk, dat het nooit een ontzettende topper gaat worden, dan moet hij nog zoveel verbeteren. Je hebt paarden waarvan je denkt: Deze kan er 5 op een rij winnen. En van Kliko denk je: Ik hoop dat hij de volgende 5 keer bij de eerste 5 finisht. Dat vinden wij ook prima hoor, we genieten van elk stukje progressie en elk puzzelstukje wat valt.

Ik ben het er overigens mee eens dat het voor sommige paarden geen gezonde sport is, zowel in Nederland zie je dit als in Frankrijk. Waarbij ik overigens zelf zie en van veel trainers die paarden uit Frankrijk kopen hoor dat het in Frankijk echt soms erger gesteld is met de paarden. Qua aanspanning zijn daar veel meer zaken toegestaan die in Nederland niet toe zijn gestaan omdat wij ze niet diervriendelijk vinden. En ook trainers die paarden kopen in Frankrijk zijn soms eerst een tijdje bezig met een paard weer fris in het hoofd en goed in het lichaam te krijgen.

Maar ik vind dat ook wel weer lastig inschatten, omdat volgens mij de meeste paarden die te koop komen voor de Nederlandse markt, aan de onderkant zitten van het niveau in Frankrijk. Dus in hoeverre de paarden die ik in Nederland zie een goede afspiegeling zijn van de manier van omgaan met dieren in Frankrijk? Ik weet het niet. Ik weet wel dat je vaak veel aan ze kunt verbeteren qua lichamelijke conditie en vertrouwen in de mens :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 20:15 



 
Profiel   



Heb toevallig alleen een filmpje van de paddock. Disco en Kliko zijn dit :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 20:18 



 
Profiel   

De stal waar wij waren stonden de paarden ook op het land. Ze vertelde ook over een draver die geen dekens op wilde en niet op stal wilde staan. Zo lang mogelijk zonder ijzers en een strobed tot een meter hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 20:27 



 
Profiel   

Ook ik volg jouw topics met veel plezier. Als puber een zomer lang vakantiewerk gedaan bij een entrainement en daar toen ook Yellowa onder het zadel mogen rijden. Toch niet de eerste de beste :D. Iedere week gingen we naar Groningen, Drachten, Wolvega, Hilversum of Duindigt. Sowieso wel 3 koersdagen in de week. Hard werken maar zo gaaf. Na het vakantiewerk nog regelmatig in de weekenden bij de koers in Wolvega (oude baan) gaan 'kijken' wat er toch altijd in resulteerde dat ik een halstertouw in m'n hand gedrukt kreeg en met paarden aan het stappen was. Na een verhuizing eigenlijk nooit meer naar de koers geweest. Toen ik gisteren de filmpjes van Duindigt zag meteen besloten dat ik na 30 jaar daar maar weer eens een bezoekje ga brengen. Het zal toch echt wel anders zijn als bezoeker maar het lijkt me leuk om het sfeertje weer eens te proefen. Starten jullie de komende tijd daar toevallig ook weer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 20:58 



 
Profiel   

Leuk topic, mooie paarden, ga met plezier volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 11:51 



 
Profiel   

Leuk Ruitje jouw uitgebreide antwoord, dank je wel. In de draverij noemen ze het een jockey die de wagentjes bestuurd?
Ik vond het trouwens heel erg onhandig eruit zien met die benen zo in de spagaat achter die kont. Zo'n beestje moet echt geen diaree krijgen want dan zit je onder.

Dan hadden wij nog een vraag. Hoe doen ze het met de ijzers? Het had hier best veel geregend de dagen ervoor, en pas 's avonds laat kwam vrij dat de wedstrijd door ging. Het ging zo loei hard, dat ik echt bang was vooruit glijden. Hebben ze daar aparte ijzers voor? En zijn dat ijzers voor alleen de wedstrijd of hoe werkt dat bij die paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 13:16 



 
Profiel   

Een Jockey zit er op ( bij races onder het zadel) , een pikeur zit op de sulky :) .

Onderpoepen, onderplassen.... het gebeurt allemaal ja :) . Wij rijden niet met kalkoenen ofzo, vaak zetten we ze er voor een natte grasbaan koers wel ' scherp' op, dus met dikke nagelkoppen.

Verder hebben we echt zo ontzettend veel verschillende ijzers, ik zal eens kijken of ik wat voorbeelden kan vinden. Sommige paarden lopen blootvoets in de koers, maar dan sla je er tussendoor vaak een ijzer onder omdat het anders teveel slijt.

Zandbanen zijn bij ons beduidend harder dan de bodem van een buitenbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 19:13 



 
Profiel   

Eindelijk je topic weer terug gevonden *\o/*

Wat indrukwekkend om te zien, en wat weet je er veel van!

Ik was nu nog op zoek naar je veulen topic, maar kon het niet terugvinden. Het was zo'n prachtig veulen, ben heel benieuwd hoe het ermee is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 14:36 



 
Profiel   

Speirs schreef
Ik was nu nog op zoek naar je veulen topic, maar kon het niet terugvinden. Het was zo'n prachtig veulen, ben heel benieuwd hoe het ermee is <3


[KS-ITP] Vanacht geboren: Mohicaen

Deze denk ik?

Daar mogen wel weer een paar nieuwe plaatjes in idd, Ruitje ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 14:43 



 
Profiel   

Jaaaa Mowie! Dank je wel!
Ik wist nog dat het zo'n aandoenlijk veulentje was. Ben benieuwd hoe het nu met haar is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 15:18 



 
Profiel   

Ivar helaas niet zien lopen.
Maar Kliko gister wel.

Was heerlijk weer is op de baan te komen!
Leuk 'iedereen' ook weer is te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 08:50 



 
Profiel   

Wat leuk Carina. Verslagje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 08:53 



 
Profiel   

Dat laat ik aan Ceet over. Zij is daar beter in dan ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 09:15 



 
Profiel   

Wat een leuke reacties allemaal, ook leuk dat jullie je Mowie nog herinneren.

Mowie doet op 't moment niet zoveel :')


[ img ]

Omdat er de vorige pagina een aantal vragen waren over het gewone leven van onze dravers eerst daar een aantal filmpjes van:

Dit ben ik met Disco, de drafbaan ligt tussen ons weiland in. Ik vind dat echt heerlijk, terwijl we paarden trainen kijken we uit op de kuddes. Daardoor leren we onze (pension)paarden zo goed kennen, het is zo mooi om te zien wie de baas is, de baas wil worden, wie er vriendjes zijn, wie er altijd lang uit ligt. Genieten is dat vind ik :D

Dit is een filmpje met alleen maar stap, met Disco kan ik niet zo goed filmen in draf, dan ga ik iets harder dan me lief is :+




Kliko is vandaag los geweest, hij heeft woensdag gekoerst. In principe zijn ze dan de dag erna vrij ( meestal lopen ze dan de hele dag in het land) , de 2e dag na de koers heb ik ze altijd graag even 5 minuten los. Eigenlijk doen ze dan niks, maar de spierpijn is op die dag goed zichtbaar en dan wil ik ze gewoon even gezien hebben in draf.

Sowieso proberen we af te wisselen. Kliko zijn schema is bijvoorbeeld nu:
Woensdag: Wedstrijd
Donderdag: Vrij
Vrijdag: Los
Zaterdag: Onder het zadel
Zondag: Stapmolen
Maandag: Voor de kar

Afwisseling is erg belangrijk, voor het lichaam, maar vooral eigenlijk voor de geest. Het houd ze zinnig en mentaal fit.

Kliko had er weinig zin in:


Al eerder heb ik filmpjes van de paddock gedeeld, hier Disco en Kliko in het land met op de achtergrond nog een van onze 3 jarige die een sprintje trekt. In principe lopen ze half om half op dit moment ( dus halve dagen land, halve dagen paddock) maar als er meer gras staat perken we dat wel iets in en is het soms 2 uur land en de rest paddock.



Dan nu de koersen.

Kliko voor de koers nog thuis, we laten ze altijd nog ruwvoer eten voor we weg gaan en als ze later op de dag moeten koersen ook nog daar. Je stopt wel een aantal uur voor de koers, maar je wil ze niet te lang zonder ruwvoer laten staan:
[ img ]

Ivar moest eerst lopen.
[ img ]

Voor de koers hebben we nogal wat met hem te stellen gehad. Ivar is altijd bij ons gewerkt en op Duindigt. Van Duindigt kent hij natuurlijk het stallenterein, de geluiden en de manier van inspannen/werken. Echter was hij op Emmeloord een beetje van 't padje af :o .

Op Duindigt heb je gewoon boxen, span je in op een gang, lijkt allemaal wat meer op thuis. Nu was dit het stallenterein:



En gingen we hem inspannen op de auto. Ivar was erg onder de indruk en gestressed:


Het is natuurlijk na de kwalificatie zijn eerste koers en dan ook nog op vreemd terrein. Dus we hebben veel met hem gewandeld, en veel de tijd genomen. Steeds een stukje van het tuig op en dan even afstand nemen, veel bij hem staan. De tijd zal het leren of hij rustiger wordt als hij er meer van snapt. Sommige paarden blijven zichzelf van te voren nerveus maken en dat is zonde want daarmee verspillen ze energie en focus voor de koers.

Ook voor de koers was hij druk.


Het defile( het voorstellen op nummer voor het publiek)



Als Ivar druk is neemt hij een enorme hertenhals aan, dit is erg lastig want hij drukt dan zijn rug weg en loopt niet lekker. Ook is hij dan lastig te ondersteunen in de koers. Er was voor deze koers ook nog een valse start, daardoor werd hij nog drukker.

[ img ]




Hier zijn koers, hij ligt van start af 3e paard. Eerste stuk gaat best goed, dan zie je ongeveer vanaf 1.16 dat hij met zijn hoofd wat 'hikkerig' doet, als dravers een signaal afgeven dat er galop aankomt is dat het soms( sommige springen ook zomaar weg, daar voel of zie je niets van) maar het is duidelijk aan te zien komen dat hij gaat springen. Hij is echter heel erg lastig te ondersteunen omdat hij niet op het bit ligt maar er achter kruipt, je kunt ze dan bijna niet helpen. Daarna sluit hij wel weer goed aan om in de bocht nogmaals een foutje te maken.


Allemaal voor een eerste koers echt geen probleem, hij was wat druk maar goed te regelen en hij heeft enorm veel geleerd van deze dag en alle indrukken die hij heeft gezien. Vaak zijn de eerste koersen die je doet 'leerkoersen' , uiteraard is het fijn als je direct mee kan doen maar sommige paarden hebben gewoon wat meer tijd nodig. Volgende keer starten we Ivar weer op Duindigt, dat is bekender terrein voor hem en dat zal wat meer bij hem passen. Ook is gras lastiger qua ondergrond voor een jong paard, dus dat zal ook nog schelen in de galopsprongen die hij maakt :) . Dus jammer, maar niet ontevreden over Ivar.

Nog een mooie foto, hij zit aan de buitenkant met de gaaskap:

[ img ]



Dan Kliko.
Omdat het qua uitschrijvingen niet helemaal lukte op Emmeloord( soms zijn de koersen wat rot qua voorwaarden waardoor je steeds uitgeloot wordt en niet mag lopen) besloten hem in het stayers-nummer te zetten. Dit is een afstand van 3 kilometer, een kilometer langer dan een gewone koers. Het nadeel daarvan is dat de paarden die daar in liepen veel meer gewonnen hebben/beter zijn nu dan Kliko. Maar voor ons wel een mooie kans om te zien of de lange afstand hem goed ligt.

Kliko ging voor de koppositie, omdat hij geen speed heeft probeer je dan zo hard mogelijk te rijden zodat je bij de rest de speed er af rijd. Je ziet dat het hard gaat doordat het een 'uitgerekt veld' is, paarden komen niet echt makkelijk naar voren of laten wat gaatjes vallen naar hun voorganger toe.
Hij maakt het echt super af, blijft doorlopen tot het laatste stuk en verliest het dus helaas weer op speed. De andere paarden die hem inhalen hebben zo'n 4 tot 15.000 euro meer verdiend dan Kliko dus het is echt geen schande. Dan heeft je eigen paard gewoon heel erg goed gelopen maar de rest is nou eenmaal beter :) . Erg tevreden dus met Kliko! Bied hoop voor een koers in zijn eigen klasse!



Voor het verschil met Ivar misschien goed om te zien hoe Kliko nu is als ervaren koerspaard( jammer dat ik geen filmpjes heb van hem in het begin, want ook Kliko was stukken nerveuzer toen we hem kregen)


En op de auto


We hopen dat Ivar iets rustiger wordt, en met Kliko lijkt het erop dat we hem op dit moment redelijk 'af' hebben als koerspaard. Helaas mist hij speed, maar doordat hij nu goed trouw blijft doorlopen en wel een lange afstand in een hoog tempo kan lopen zou hij in zijn eigen klasse toch nog moeten kunnen koersen. Betekend wel dat het een paard is wat eerder zal stoppen met zijn carrière omdat hij een 'stukje' mist om een compleet koerspaard te zijn. Maargoed, dat is dus bij heel veel dravers, ze hebben allemaal iets wat je net iets beter had willen zien... Maakt ze niet minder lief of dat ze minder hun best doen :(:)

Er was overigens nog een kleine fanclub die wat foto's heeft gemaakt terwijl we Kliko aan het afdoen waren :D ! Was erg gezellig meiden *\o/*

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En nog wat toffe foto's van Kliko in de koers <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

God, wat is het weer een hoop tekst. Hoop dat mensen dat leuk vinden, ik heb een beetje het probleem dat ik gewoon blijf praten als ik iets wil uitleggen over de sport en onze prachtige paarden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 20:47 



 
Profiel   

Blijf alsjeblieft heel veel doorpraten want het is elke keer weer erg interessant en echt genieten! *\o/*

Ik vind het geweldig om de ontwikkelingen te volgen en met Kliko gaat het dus eigenlijk al erg goed, hoe jammer dat hij dan net dat beetje speed mist en dat is er dus blijkbaar ook nietaan te trainen, al is het maar een klein beetje?

Filmpjes, foto's...prachtige ondersteuning van het topic :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 21:16 



 
Profiel   

Gaaf verslag!
Bekende stem op 1 van je eerste filmpjes, volgens mij herken ik Rogier ;)
Hoe vaak koerst Kliko nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 21:48 



 
Profiel   

Kliko deed t super! Je vader was ook echt wel tevreden heh.
Was leuk je weer te zien en natuurlijk ook de paardjes. Al had ik Ivar gemist door de file, helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 22:12 



 
Profiel   

Gaaf allemaal hoor! Jullie doen het erg leuk +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 22:21 



 
Profiel   

Mooi verslag Ruitje!

En dat bekkie van Ivar, gossie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 22:45 



 
Profiel   

Inderdaad een knap gelopen koers van Kliko. Jammer dat hij een stukje power mist, maar wie weet verbetert hij nog.
Ivar weet nog niet wat hem overkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 00:22 



 
Profiel   

Ivar is inderdaad nog erg bleu, maar hij is al zijn hele leven zo. Daarom heb ik lang gedacht dat het geen koerspaard zou worden. Hij schrikt zich nog regelmatig het habbiewabbie als je een deken te snel opgooid ofzo :') .
Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld!

Mijn vader traint deze 2 paarden en was inderdaad trots, zijn beiden paarden waarvan ik en de ander waar we mee trainen dachten: Stop maar gewoon. Soms heeft de een gewoon veel meer een klik/vertrouwen in een paard dan de ander. Is ook vaak genoeg andersom. We trainen met mijn vader, mijn moeder, ik en een goede vriend.
Is super leuk maar soms zorgt het voor wat gezonde discussie in de familie :').

Het is inderdaad Rogier, hij doet dit al jaren en doet nu ook Eurosport, daar zullen de meesten hem van kennen.

Ze koersen nu meestal 1 x per 2 weken, beetje afhankelijk van de uitschrijvingen. Soms zit er 7 of 10 dagen tussen, dan eens 14 of 20. Net wat uitkomt :) .

Speed echt trainen is lastig, soms zie je het wel hoor als paarden sterker worden of anders getraind, dat ze iets meer ontwikkelen. Maar inhoud kun je makkelijker trainen. Dat is zeg maar hoe lang een paard het volhoud, daar kun je op trainen.

Kliko heeft eigenlijk maar 4 versnellingen, je kunt trainen dat hij langer in die 4 versnellingen kan lopen, maar die 5e versnelling, die hebben sommige paarden gewoon niet.

Nu hebben we hem de afgelopen koersen ook niet zo gereden, speed bewaar je en Kliko rijden we juist vol uit vanaf het begin.

Mogelijk komt er nog een koers waarin het zo loopt dat we hem kunnen bewaren in het veld om te kijken of hij nu wel de 5e versnelling heeft.

Hier een filmpje van een paard wat heel erg op speed word gereden, die berg je zo lang mogelijk op in het veld. Je ziet dat de rijder echt hem pas laat achter zijn voorganger vandaan haalt en dat dit paard dan nog een versnelling hoger kan.

Ook zie je goed in dit filmpje dat het er van opzij uitkan zien alsof we de zweep veel gebruiken maar dat we vooral ' duwen ' het laatste stuk. Je gebruikt je stem en je handen soms meer dan je zweep.

Alhoewel er uiteraard ook bij zijn die flinke tikken uitdelen, ik maak het niet mooier dan het is :) .


Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 11:17 



 
Profiel   

wat ziet dat er gek uit dat 'duwen'
super interessant om te zien.

we zetten onze dravers sinds kort ook wel weer eens voor een karretje en ze zijn zo zoet,
doen het heel rustig aan en ik leer dankzij dit topic, en jou dus ruitje, dingen waar we rekening mee kunnen houden (zoals dat van die oogkleppen, had ik nooit aan gedacht!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 11:33 



 
Profiel   

Wat een gaaf filmpje!
Meerijden in de koers.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 11:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen