Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kampioen dressuur van mendistrict noord

 
Profiel   

Zaterdag waren de indoorkampioenschappen van mendistrict Noord.
Hier heb ik aan meegedaan met 2 x een enkelspan en een dubbelspan.

Als eerste was Anna aan de beurt, Anna was pas voor de 2de keer mee in enkelspan. We hadden haar alleen opgegeven zodat ze wat baan ervaring op zal doen en het alvast gezien had voor ze met het dubbelspan moest.
Maar Anna liep super goed! Heel ontspannen mooi neusje eruit en echt precies waar we in training ook mee bezig waren! Mijn instructrice was heel enthousiast! Helaas vielen de punten/plaatsing daarna wat tegen. Maar ik was onwijs trots :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hierna volgde Dilly, Dilly is mijn parade paardje! De mensen die mij kennen weten dat inmiddels wel haha :)
Maar Dilly en ik zijn heel hard in training om over te gaan naar het ZZ, dit kampioenschap wou ik gewoon graag nog in het Z rijden. Een titel zal een kroon op ons werk zijn.
Dit wordt het 4de jaar dat ik met Dilly start, maar tot op heden waren wij telkens reserve kampioen of 3de.
Nou was het natuurlijk wel mooi geweest om eindelijk is die titel te krijgen :)
Maar helaas.... We werden reserve kampioen!
Alsnog super trots natuurlijk!

een 4,5 voor der uitgestrekte draf...
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hierna hadden we 5 uur de tijd, de pony's mochten gelukkig in de stal bij mijn instructrice en hebben zich daar prima vermaakt :)
Anna was wat moe inmiddels, en helaas had ik daar zelf ook last van haha!
Gelukkig is Dilly altijd mijn redder in nood! Dilly sleept ons gewoon de proef door haha.
Hierdoor reden we in een hoog tempo haha, als Dilly bepaald zijn de proeven altijd snel klaar! haha ;)

Dit stukje staat op mensport geschreven:
"Het is een geweldig gevoel om met twee pony’s te presteren die ik zelf heb opgeleid. Dilly en Anna zijn halfzusjes, dat maakt het extra speciaal. Dit was pas hun tweede wedstrijd als span. Na mijn proef was ik totaal niet tevreden, het zijn hele talentvolle pony’s maar helaas kwam dat er nu niet uit. Het was gewoon een te lange dag voor ons alle drie! Dat we toch kampioen werden, was best een verrassing!"

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 18:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!
Super stoer span heb je met gave pony's, ze lopen iedere pas gelijk.

Ik ben niet zo thuis in het mennen, maar hoe vaak train je ze voor de wagen? Apart en samen?
En train je ze ook nog buiten het mennen om?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 19:28 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Dieke! Super mooi span!
En de 4.5 voor de uitgestrekte draf van dilly is mij een raadsel

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 19:37 



 
Profiel   

SJP schreef
Gefeliciteerd!
Super stoer span heb je met gave pony's, ze lopen iedere pas gelijk.

Ik ben niet zo thuis in het mennen, maar hoe vaak train je ze voor de wagen? Apart en samen?
En train je ze ook nog buiten het mennen om?


Dankje wel! Niet iedere pas hoor! Maar wel vaak! Het span matcht gelukkig echt heel goed <3

Mijn pony’s staan zo’n 3/4x in de week voor de wagen de ene week 1x dubbelspan en de andere week 2x. Ik wissel zoveel mogelijk af omdat ik ze ook graag enkelspan start :)
Ze lopen ook aan de longe en zijn van plan om het lange lijnen meer op te pakken :)

Spaikey schreef
Gefeliciteerd Dieke! Super mooi span!
En de 4.5 voor de uitgestrekte draf van dilly is mij een raadsel


Dankje wel! :D
Haha bij ons ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 20:14 



 
Profiel   

Wat een prachtig stel pony's heb je daar voor je wagen lopen. <3

Ik vond alleen de punten wat vreemd,want sinds wanneer punten ze uit 5 en niet uit 10? Uit de berichten daarna begrijp ik dat het niet 4,5 uit 5 was, maar 4,5 uit 10? Bizar. Het is echt een hele mooie uitgestrekte draf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 20:31 



 
Profiel   

djinnie schreef
Wat een prachtig stel pony's heb je daar voor je wagen lopen. <3

Ik vond alleen de punten wat vreemd,want sinds wanneer punten ze uit 5 en niet uit 10? Uit de berichten daarna begrijp ik dat het niet 4,5 uit 5 was, maar 4,5 uit 10? Bizar. Het is echt een hele mooie uitgestrekte draf.


Je kan een cijfer tussen 1 en 10 krijgen en dat ook met een 0,5 er achter :)
Dus een 4,5 uit 10 inderdaad.

Ik kan best begrijpen dat sommige mensen niet van de manier van bewegen houden zoals Dilly doet.
Maar met meerdere mensen erover gehad, ze had geen enkele tact fout! Ze is niet in galop gegaan, ze strekte duidelijk!
Dus een 6 was dan wel normaal geweest bij een jury die niet van haar beweging houd ;)
Helaas heb ik de coupons thuis pas bekeken en kon dus niet meer naar de jury helaas.
Er stond ook geen enkel commentaar op de coupon dus echt heel handig hahaha ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 20:38 



 
Profiel   

Knappe diertjes! Tonen echt stoer en doen niet onder voor grote tuigers!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 20:55 



 
Profiel   

Hoppit schreef
Knappe diertjes! Tonen echt stoer en doen niet onder voor grote tuigers!


Dankje wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 21:10 



 
Profiel   

Prachtig span, proficiat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 21:13 



 
Profiel   

eva1969 schreef
Prachtig span, proficiat!


Dankje wel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 21:30 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met jou super resultaten :)F Het blijft een jurysport met af en toe ?????.
Maar een prachtig span. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 09:54 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!
Ik vind je span zo gaaf voor die presentatiewagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 11:00 



 
Profiel   

Wat een knappe combinatie.

Worden jullie door 1 jurylid beoordeeld of door meerderen tijdens een kampioenschap?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 11:03 



 
Profiel   

marga1 schreef
Gefeliciteerd met jou super resultaten :)F Het blijft een jurysport met af en toe ?????.
Maar een prachtig span. <3


Haha ja echt soms.... haha ;) Gelukkig kom ik het niet vaak tegen dat ik anders gepunt wordt als mijn gevoel zegt :)

Hinja98 schreef
Gefeliciteerd!
Ik vind je span zo gaaf voor die presentatiewagen!


Dankje wel :D

PSvanLot schreef
Wat een knappe combinatie.

Worden jullie door 1 jurylid beoordeeld of door meerderen tijdens een kampioenschap?


Wij worden door 2 jury leden beoordeeld :) Ik had bij de ene een 4,5 voor de uitgestrekte draf en bij de andere een 7 ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 18:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen