Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Onze eerste men-trec

 
Profiel   

Best spannend, onze pony is nog niet helemaal in super conditie maar dit durfde ik in overleg met instructeur wel aan. Onder het mom lol met je knol ingeschreven voor de men-trec in vorstenbosch.

Paspoortje:
Ietje, zwarte shetland merrie van 6 jaar oud.
Vooral gebruikt voor recreatieritjes met de sulky en een ontzettende knuffel. En zoals het een goede shetlander betaamd gek op eten.

[ img ]

Wauw..en hoe fantastisch was dat!!!!
Zaterdag de trailer omgebouwd tot slaapvertrek, een mooi weitje gemaakt voor de pony en maar even gaan luisteren naar de uitleg.

Eerst mobiel inleveren, die werd verzegeld. Daarna kregen we een moederkaart die we na moesten tekenen op een lege kaart, dat hadden we snel voor elkaar. 10 minuutjes wachten en daar gingen we.
Smaen met dochterlief van 13 jaar om de beurt mennen en kaartlezen.
We hebben het super rustig aan gedaan en genoten van de prachtige omgeving.
De eerste post goed gevonden en wat waren we trots..zo..die hadden we alvast gehaald. Toen nog een flink eind naar de lunchpauze, nou ja lunch..was blij dat we broodjes bij hadden op de sulky want we kwamen daar om 14.30 pas aan.
Even 20 minuten pauze. Wat deed Ietje het goed, ze was nog niet moe, en stond tevreden te rusten en een appeltje te eten.
En hop weer verder. Samen afgesproken dat we kijken hoe ze het vol hield anders zouden we naar huis bellen en zou mijn man ons op komen pikken. En toen ging het even fout, afslag gemist waardoor we niet goed uitkwamen. Besloten om niet terug te rijden maar de route op een andere plek te vervolgen. We kwamen bij de uitkijktoren, ik ken de weg dus ik wist dat daar een watertje lag. Besloten om lekker uit te spannen en te gaan zwemmen, daarna grasjes eten en kijken wat we daarna doen.
Heerlijk 45 min gerust. Helaas geen foto's gemaakt want telefoon was immers verzegeld.
Na kort overleg besloten om het toch nog te proberen maar dan gewoon de kortste weg naar de overnachtingsplek te rijden nog ongeveer een uurtje stappen. Ietje was helemaal opgeladen en trok er weer goed aan dus lekker op het gemakje de rit uitgereden. Wat waren we trots op haar!!!!! Als beloning lekker even in het water gespeeld

[ img ]

S avonds een super gezellige bbq gehad met de deelnemers. Wat was het een leuke sfeer! Overnacht in de (toch wel koude) trailer.

De volgende dag stond de ptv op het programma. Best spannend 12 hindernissen.
Tjonge wat ben ik trots op mijn kleine zwartje. Ze pakte super aan , alle hindernissen foutloos gereden. Sommige wel in stap maar dat mocht pret niet drukken.
Mijn dochter heeft ook nog een rondje hindernissen gereden, superleuk. Ze is nog niet zo heel ervaren en zweep en teugels vasthouden samen is nog een beetje moeilijk maar wat vond ze het leuk.
Uiteindelijk zijn we nog 2e geworden bij de ponys enkelspannen. Maar daar ging het niet om , mijn dochter en ik hebben een heerlijk weekend gehad .
Ik zal jullie even mee laten genieten van een paar foto s

[ img ]

[ img ]
Heb ook paar hele leuke stukjes film




Laatst bijgewerkt door Marisje76 op 24-06-19 21:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 20:55 



 
Profiel   

Ik vind het vreemd dat je tijdens een wedstrijd je pony uitspant en besluit te gaan zwemmen.

Vind dat een beetje respectloos naar de organisatie en vrijwilligers toe. Die zitten immers op jullie te wachten.

Wel leuk dat je hebt meegedaan en lol hebt gehad met je pony en dochter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 21:20 



 
Profiel   

Het was een soort van vriendschappelijke wedstijd.

De organisatie was op de hoogte van ons plan en dat vonden ze prima..ze hoefden dus niet op ons te wachten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 21:22 



 
Profiel   

Edit....Filmpjes toegevoegd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 22:27 



 
Profiel   

Dit is toch in Vorstenbosch bij Smalltown Horse Stables?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-19 22:38 



 
Profiel   

Ja dat klopt..was erg leuk en gezellig!! Volgend jaar zeker weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 18:33 



 
Profiel   

weinig men- liefhebbers op bokt vermoed ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 06:56 



 
Profiel   

Marisje76 schreef
weinig men- liefhebbers op bokt vermoed ik

Ik ben wel men liefhebber, maar ik rij geen wedstrijden. Mijn tinker is door hun beleerd voor wagen. Fijne mensen. Ziet er erg gezellig uit. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 14:43 



 
Profiel   

Klinkt als een leuke belevenis :D Mooie pony ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 14:52 



 
Profiel   

Ziet er superleuk uit!
Lijkt mij ook best eens leuk met onze Welsh maar hier in de buurt heb ik dit nog niet gezien.
Ziet er ook laagdrempelig uit.
Leuke Shet ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 14:53 



 
Profiel   

Ja het is ook heel laag drempelig. Als je hindernissen niet wil/kan rijden mag je gewoon overslaan zonder gediskwalificeerd te worden (natuurlijk wel strafpunten) en bij weigering mag je ook heel vaak proberen. Het is echt onder het mom lol met je knol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 15:41 



 
Profiel   

Leuk, klinkt als een leuke dag!

Volgend ga ik ook maar meedoen denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 13:05 



 
Profiel   

@synshinedaan ..zeker doen echt heel leuk en gezellig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 12:14 



 
Profiel   

Wat super leuk! Zou het ook graag is doen maar helaas hier weinig in de omgeving...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 12:19 



 
Profiel   

Dat was best een flink stuk door het water, je ziet haar lekker zwabberen voor ze ontdekt dat ze er toch door moet, vond ik wel grappig eruit zien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 12:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen