Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Van pony uit de opvang naar blikvanger

 
Profiel   

Alweer 2,5 jaar geleden kwam ik een wit koppie op mijn facebooktijdlijn voorbij komen.
Sinds klein meisje was ik in bezit van een witte shetlander en een hackney pony.

Helaas is mijn shetlander toen die jaren verkocht, en mijn hackney pony is in 2016 met een leeftijd van 30 jaar naar de eeuwige groene weides vertrokken... ;(

En toen zag ik Grimm. Combinatie van mijn 2 pony's van vroeger. Al in bezit van 2 paarden, maar deze moest en zou mee naar huis. :j

Bij aankomst was ik direct verkocht, pony komt van paardenopvang de Achterhoek. Pony met een gebruiksaanwijzing, zeiden ze. Ik vond dat ik hem een plekje kon geven die hij verdiende, hij had veel tijd nodig, en die gunde ik hem.

Hij is geboren met de naam Grimm, maar ik vond Jardo beter bij hem passen, omdat hij voor mij 2 pony''s in 1 was. En mijn hackney pony had de naam Jordy.

Ik merkte dat hij heel gevoelig was, en heb hem dus een jaar laten wennen aan mij, onze paarden en locatie. Wel door handen, maar hoefde geen 'werk' te vertonen.

Na een jaar ben ik rustig aan de slag gegaan, hij was al beleerd onder het zadel maar dat was mijn doelstelling niet.


[ img ]

Hij pakte het werkelijk super snel op en wou graag aan het werk. In de wintertijd heb ik hem dan al zo nu en dan voor de concourswagen gezet.

[ img ]

[ img ]

Hij vond het trekken nog vreemd, en alles was nog spannend. Niet wetende wat ik eigenlijk precies van hem wou, wat voor mij een teken was om een stapje terug te zetten. Gelukkig herpakte hij alles goed en zijn we weer gaan oefenen.

[ img ]

Omdat mijn uiteindelijke doel marathon rijden was, wou ik hem eerst meenemen naar een andere locatie. En wat vond hij dat leuk!


[ img ]

Er was een vaardigheidproefje ter beschikking gezet, ik dacht waarom ook niet?
Vriendin opgescharreld omdat ik het zelf ook nog heel spannend vond, en daar gingen we dan, voor ons het eerste serieuze gebeuren!

[ img ]

Hij vond het zelf ook nog super spannend, maar we hadden nu weer genoeg om te oefenen.
Tijd om hem voor een andere kar te zetten, en de eerste marathon werd gereden in mei.

[ img ]

Voor mij debuut als menner, voor hem als pony. Ik vond het spannend, maar hij ook. We werkten elkaar tegen en het liep gewoon niet lekker. Maar desondanks was ik super trots, en ik zag dat het er wel in zat... Maar het moest er nog uit!
We oefenden lekker verder en deden rustig aan. Een rondje ringrijden deed ons ook weer veel ervaring op.

[ img ]

En wat genoten we!

Wat afwisseling deed ons ook goed. ;)

[ img ]

Tijd om nog eens een poging te wagen op een marathon. Ging alweer stukken beter als de vorige keer, maar die waterbak... ja dat bleef een dingetje....

[ img ]

[ img ]

Uiteindelijk heb ik besloten na 3 marathon''s om mijn spaarpot over kop te halen en een marathonwagen aan te schaffen. En dat wierp zijn vruchten af!

Ik voelde mij gelijk een stuk zekerder en de pony liep er ook gelijk veel beter door. Dat we het in ons hadden wisten we wel... Maar krijg het er maar eens uit!

[ img ]

Marathon 4.0 ... gelijk ook weer een hele verandering. 1 grote glibberpartij, zegmaar gerust een drekrace. Rustig aan gereden maar door mijn enthousiasme dat hij het water in liep het hele parcour vergeten, maar jeetje. Wat was het gaaf! En wat genoot hij er van!

[ img ]

[ img ]

Als afsluiter van dit outdoorseizoen marathon Gaasterland. En Jardo gaat van 0 tot 100. Het kwartje is gevallen en meneer heeft er zoveel plezier in!

[ img ]

Voor ons eens hele grote stap. We nemen onze tijd, terwijl we "concurrenten" sneller omhoog zien klimmen als ons, maar dat geeft niet. Voor ons is het al heel wat dat Jardo ons zo goed in vertrouwen heeft genomen dat we dit allemaal met hem mogen doen.. we doen mee voor het plezier. :j

Ik wou even mededelen hoe trots ik op hem ben, en zin heb in het nieuwe jaar!

Mijn grote vriend, die een hele speciale betekenis met zich meedraagt. <3

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 23:12 



 
Profiel   

Wat een veelzijdige pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 23:15 



 
Profiel   

Leuke pony, zo veelzijdig ook. Ik snap dat je voor hem gevallen bent. Jullie zijn erg leuk samen, succes nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 23:18 



 
Profiel   

Wat mooi en vol trots geschreven en terecht :) Wat een leuke pony en wat een plezier samen! Leuk om te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 23:21 



 
Profiel   

Daar heb je een leuke pony aan zeg! Mooie combi +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 23:44 



 
Profiel   

Dankjewel! Lieve reacties❤️

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:10 



 
Profiel   

Wat een superleuke pony heb je daar! Veel plezier nog samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:15 



 
Profiel   

Wat een verandering, hij had geen betere plek kunnen vinden zo te zien!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:20 



 
Profiel   

Wat een prachtig topic! De liefde en trots straalt er vanaf. Je ziet hem met de tijd groeien. Toen jij zei "het kwartje viel" zag je dat ook echt bij hem. Super leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:38 



 
Profiel   

Wat zijn jullie een leuke combinatie en ik moet zeggen dat ik de foto onder het zadel ook heel aansprekend vindt. Nog heel veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:46 



 
Profiel   

Kijk hoe gaaf! Mooie wagen, mooie pony, gaat zelfs al door de waterbak... Spelenderwijs lekker doorgaan en dan komen jullie er wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:50 



 
Profiel   

Wat een super leuk verslag en wat mooi om te zien hoe jullie samen groeien. Gave poown, snap dat je voor hem gevallen bent. Heel veel succes samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:51 



 
Profiel   

Knap gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 09:52 



 
Profiel   

Ik heb je vrijwel alle marathons zien rijden, een wereld van verschil!! :D fijn dat het er toch in zit *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 10:04 



 
Profiel   

Wat een feel good story ! <3
Leuke combi zijn jullie !
Veel plezier nog samen in de toekomst :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 10:07 



 
Profiel   

Wat super hoe je met hem bent omgegaan en nu zo’n mooie combinatie bent...
Nog heel veel plezier samen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 10:17 



 
Profiel   

Wat een super leuke pony <3
En wat fijn dat er nog mensen zijn die de tijd nemen
en de pony het tempo laten bepalen +:)+
En wat heb je er veel voor terug gekregen.
Heel veel succes en plezier in de toekomst *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 10:20 



 
Profiel   

Wat een vooruitgang hebben jullie in korte tijd al geboekt! Moet denk ik wel heel anders voor je zijn, als je een hackney gewend bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 10:28 



 
Profiel   

Mooi om te zien! hoe groot is Jardo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 11:03 



 
Profiel   

Omdat het voornamelijk menfoto's zijn en over mennen gaat verplaats ik dit topic naar AR-ITP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 11:27 



 
Profiel   

MenteamJoey schreef
Wat een vooruitgang hebben jullie in korte tijd al geboekt! Moet denk ik wel heel anders voor je zijn, als je een hackney gewend bent


Eigenlijk valt dat best mee. Hij is een kruising welsh x hackney! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 11:47 



 
Profiel   

joyce83 schreef
Mooi om te zien! hoe groot is Jardo?


Een kleine 130 cm ongeveer

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 11:48 



 
Profiel   

ReadTheRulez schreef
Ik heb je vrijwel alle marathons zien rijden, een wereld van verschil!! :D fijn dat het er toch in zit *\o/*


Wat leuk om dit te horen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 11:48 



 
Profiel   

Dat ziet er echt ontzettend gaaf uit jullie samen en jullie groei. Dat belooft zeker wat! Heel veel succes met hem, maar dat komt ongetwijfeld goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 12:07 



 
Profiel   

Wat gaaf!
Mooi dier en heel knap hoe je dit doet!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 12:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen