Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Queeny een special menvosje

 
Profiel   

Normaal rijd ik rond met mijn 2 of 4 scheurmuizen maar toen ik Queeny tegen kwam op een manege kon ik me niet inhouden :D

Samen met Stefan heb ik haar beleerd. Stefan is "special" ruiter wat in houd dat hij normaal zijn rijlessen volgt met mensen met een beperking.
Omdat hij het mennen ook wel erg leuk vind zijn we dit langzaam op gaan pakken en ment hij inmiddels als wat impuls wedstrijdjes met mijn fries.

[ img ]

Dankzij Stichting Hart in Friesland heeft hij een jaar lang menles kunnen volgen bij de vereniging waar ik zelf oo lid en en gaan we iedere woensdag samen daar naar de les.

Voor ons allemaal was het dus een bijzonder ervaring om samen Queeny te beleren. Stefan leert hiervan dat paarden niet met zadel of tuig op geboren worden en wij leren hoe we dit het beste kunnen begeleiden. Queeny blijkt een erg lieve merrie die snel foutjes vergeeft en goed alles op pakt.

Eerste keer tuig er op en daarna kon ze al vrij snel mee een rondje lange lijnen door het marathon parcours.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Daarna veel in en uit gespannen en samen met Stefan rustig alles op gaan pakken.

[ img ]

Als snel bleek dat Queeny lekker rechtuit wil lopen, samen met mijn fries op stap geeft haar vertrouwen.
[ img ]

En toen lekker mee naar Drenthe een weekendje en naar Texel het strand op, ze vind alles leuk !

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ze zijn afgelopen woensdag voor het eerst in de groeps menles geweest, hoewel Queeny en Stefan dit samen best spannend vinden ging het geweldig. Vergeet niet, ze leren dit samen en ik vind het een geweldige prestatie van beiden. Mijn cap is gewoon op de wagen maar was even af voor de foto.


Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 01-11-19 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 15:16 



 
Profiel   

Wat super gaaf!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 15:23 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk dat Stefan in de gelegenheid wordt gesteld om lessen te nemen.
Maar ook heel bijzonder dat jij hem je dieren en materialen ter beschikking stelt en hem persoonlijk begeleidt.

Heel veel succes! Mooi om te bekijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 15:53 



 
Profiel   

Wat onwijs leuk!
Ziet er uit als een goed team die twee samen! Lekker meters maken
En wat een brave pony, zo netjes door de zee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 15:54 



 
Profiel   

Ja een bijzonder stel deze twee, hopelijk kunnen ze binnenkort hun eerste dressuur wedstrijdje proberen. Eerst nog wat beter leren stappen, dat vinden ze beide nog moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 16:25 



 
Profiel   

Wat gaaf dat jullie dit samen doen.. Hulde.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 16:28 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk om te zien dit. Mooi om een ander zo de kans te geven lekker met paarden bezig te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 16:30 



 
Profiel   

Wat leuk dit!

Ik ga binnenkort ook naar Texel met mijn twee pony's, ben benieuwd hoe ze gaan reageren op de zee. Maar echt heerlijk dat Queen zo aardig is en het lekker doet voor de wagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 16:41 



 
Profiel   

Wat leuk dat je naar Texel gaat Jorex. Wij helpen altijd bij de marathon op Texel, dan gaan de ponies ook mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 16:59 



 
Profiel   

Geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 13:15 



 
Profiel   

Heerlijk op t strand door de golven <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 13:18 



 
Profiel   

Geweldig! Ben je niet bang voor een verroeste kar door dat zoute zeewater?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 13:53 



 
Profiel   

@letsdunit oh dan ken je de stalhoudster ook wel waarbij ik ga staan. Die rijdt marathon met haar paarden. Ik ga 6 maanden een masterproject doen op het NIOZ dus vandaar dat ik nu eindelijk ook met de pony's naar Texel ga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 14:00 



 
Profiel   

Boras schreef
Wat ontzettend leuk dat Stefan in de gelegenheid wordt gesteld om lessen te nemen.
Maar ook heel bijzonder dat jij hem je dieren en materialen ter beschikking stelt en hem persoonlijk begeleidt.

Heel veel succes! Mooi om te bekijken :)

Heel mooi geschreven en echt alle geluk samen wat een pure vorm van naastenliefde!Maar vooral ook de start van iets wat nog zoveel groter gaat worden! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 14:53 



 
Profiel   

De wagen spuiten we goed af en heb ik speciaal gehouden voor dit soort dingen. Mijn knappe wagen komt niet bij de zee .
Jorex , veel succes op Texel.

We doen dit met veel plezier, Stefan is een van de weinige mensen met beperking die ment, maar ik hoop dat er veel gaan volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 16:07 



 
Profiel   

Wat vind ik het gaaf dat stefan deze kans krijgt. ik werk zelf in de GHZ en ik merk dat mensen met een beperking gauw worden vergeten en niet snel z'n kans krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 21:01 



 
Profiel   

Mooie plaatjes! Ziet er gezellig en relaxed uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 20:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen