Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] het onmogelijke voor de kar

 
Profiel   

Tja... na jaren heel actief te zijn geweest in de mensport heb ik 2 jaar geleden alles maar dan ook echt alles verkocht naar Zweden :D

Dit i.v.m. de komst van een klein mannetje en niet de tijd om 2 menponys goed te trainen. Daarom ook de keus gemaakt om over te stappen naar een dressuurpaard (was op zoek naar een braaf paard voor buitenritjes.. helaas mislukt) Inmiddels loopt mijn knappe Flo succesvol in de M1 en was de planning einde van dit jaar de Z1 te bereiken maar dat ligt nu even compleet stil.

Flo heeft vorig jaar haar griffelbeen gebroken waardoor zij soms wat kracht mist in haar linkerachterbeen en waardoor ik het longeerwerk meer met haar ben gaan oppakken.

En tja als menner probeer je dan ook eens aan de dubbele lijn.. niet wetende dat mijn paard dit zo geweldig vond dat ik maar besloot mijn extreem bewegende Kwpnér voor de kar te gaan zetten.
Flo is een jazzxgribaldi!

Inmiddels is het tuig binnen en vandaag voor het eerst opgelegd. De culeron was nog wat spannend maar dat mag. In mei word ze 2 weekjes weggebracht om verder beleerd te worden en daarna pak ik haar zelf over! Dus de zoektocht naar een marathon wagen mag ook beginnen ;)

Mijn doel is om lekker afwisseling in haar werk te krijgen.. nu loopt ze alleen maar dressuur in de binnenbak en af en toe eens een buitenritje dit omdat ik niet alleen met haar op buitenrit kan. Flo is zeer onzeker maar ik merk dat het werk aan de lange lijnen haar een heeeel stuk zekerder maakt en durfde ze vandaag zelfs aan de lange lijnen naar ons galoppad toe.

lang verhaal kort hierbij ook wat foto's van de knapperd en de voorderingen van een knappe Jazz voor de kar!


hoe wij normaal rond rijden:

[ img ]

https://www.youtube.com/watch?v=CnIp58AoTuo
https://www.youtube.com/watch?v=ziQwEs0pI5Q

en vandaag voor het eerst het tuig op! helaas was het hoofdstel te groot dus heb ik mijn rijhoofdstel omgebouwd met de oogkleppen erop! maatje cob is besteld en ook nog even opzoek naar het juiste menbit!

[ img ]

[ img ]

https://www.facebook.com/shelly.gribnau ... 528052453/

https://www.facebook.com/shelly.gribnau ... 532672453/

https://www.facebook.com/shelly.gribnau ... 524617453/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-20 22:55 



 

Gaaf! Ik volg :D

Het verschil met 2 menponys moet er wel zijn zeg := De 'stop' zit er bij deze Jazz/Gribaldi al goed op?

Veel plezier met Flo en beleren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 07:44 



 
Profiel   

Bubblewrap schreef
Gaaf! Ik volg :D

Het verschil met 2 menponys moet er wel zijn zeg := De 'stop' zit er bij deze Jazz/Gribaldi al goed op?

Veel plezier met Flo en beleren!


Flo is maar 10 cm groter dan mijn ponys waren dus zoveel verschil is het niet heb een xarabrier en meerdere nrpsers voor de kar gehad! Heb ook Z samengesteld gereden dus weet wel wat ik doe. Stop zit er prima op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 08:52 



 
Profiel   

Wat leuk dat ze het zo goed oppakt, ik heb geprobeerd om mijn rijpaard om te scholen naar menpaard, het is helaas niet goed gelukt. Hij vindt het mennen helemaal niets, van een blij en vrolijk paard kreeg ik een onzeker en chaggerijnig paard er voor terug. Dus na een lange periode van proberen hebben we het maar niet verder geprobeerd. Nu weer een blij paard wat ook veel waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 09:15 



 

Haha, ik had bij menponys het idee van kalme welshjes of brave vuilnisbakjes :D Die laatste heb ik voor de wagen gehad ;)

Maar dan heb jij leuke uitdagingen qua energie voor de wagen gehad :D

Is het doel om nu weer op wedstrijd te gaan als Flo het beleren goed oppakt? (Wat zo te horen wel lukt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 09:17 



 
Profiel   

Wat leuk! Staat haar goed!

Wij hebben ook een kwpn'er voor de koets, een Sandreo. Hij is enorm snel en wendbaar en vind het prachtig. Marathon het mooist.

Ik denk dus dat dit een gave combi gaat zijn!

Hoe zit dat met een gebroken griffelbeen dan? Mogen ze niet onder de man werken maar wel voor de koets? Of is er al genezing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 09:51 



 
Profiel   

Wat gaaf! Ik ga je volgen :D

Ik vind het ook heel vet dat je NRPS'ers voor de kar hebt gehad. Ik heb jaren gemend met mijn fjord, maar nu ik een arabier heb zou ik ooit wel een keer een arabier of iets dergelijks voor de kar willen hebben. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 09:52 



 
Profiel   

Wat een leuk idee! Ik weet niks van mennen, dus ik vind het erg leuk om dit topic te volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 09:54 



 
Profiel   

Ik volg.. gewoon omdat ik het gaaf vind zo’n paard coor de wagen te zien!

Een fan erbij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 10:20 



 
Profiel   

Super leuk! En wat een mooie manier om meer vertrouwen te krijgen. Toch bijzonder waar je dat soms in kunt vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 10:32 



 
Profiel   

Super leuk, ik volg! Maar niets is onmogelijk. Wij hebben mijn dressuurpaard ook bij mijn man in het span lopen. Een Apache x Jazz.. heul kijkerig dier onder t zadel. Dus alles is mogelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 10:39 



 
Profiel   

Om een beetje op iedereen te antwoorden

Eerder heb ik altijd met een welsh cob x Arabier gereden en daarvoor altijd met haflingers.. dus pit ben ik inderdaad wel gewent.

Nu is Flo helemaal niet heet en eerder lui dan moe ze begint pas te schrikken als ze aan het werk moet.
Het was eigenlijk de bedoeling om van de zomer de m1 en m2 door te knallen en indoor Z1 te starten.. helaas ligt dit nu even stil. Daarom besloten afwisseling in het werk te geven en te gaan beleren voor de kar! Haar been is 100% genezen verklaard maar na 5 maanden stil staan mist er nog wel kracht zeker in de galop oefeningen.

Ik heb besloten pas een kar te kopen als ze er braaf voor loopt. Als ze er niet voor wil stoppen we gelijk en gaan we niet verder aangezien ze zoiezo op nummer 1 staat kwa rijpaard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 13:30 



 
Profiel   

hahaha het menbloed kruipt waar het maar door kan komen. :D

Het zal vast niet lang duren voor je weer de menring in gaat. Mooi paard voor de Koets. Alle vertrouwen dat het gaat lukken en het zal haar training alleen maar ten goede komen.

Succes met verder beleren

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 14:23 



 
Profiel   

Ha gaaf!

Ik heb mijn Lusitano jaren voor de kar gehad. Die vond het zelfs leuker dan onder het zadel.
In principe kán natuurlijk ieder ras voor de kar.

Ik volg, leuk dit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 14:30 



 
Profiel   

Dat tuig staat helemaal niet gek! Succes met jullie avontuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 14:40 



 
Profiel   

Prachtpaard! Een goed paard is allround _/-\o_ heel veel succes en plezier met opleiden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 12:44 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic van AR naar AR-ITP omdat het daar het beste past.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-20 11:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen