Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zo trots.. tuigpaard Jillz voor de wagen

 
Profiel   

Vorig jaar oktober is Jillz beleerd voor de wagen, het is tenslotte een tuigpaard. Helaas hebben we daarna te weinig kilometers kunnen maken. Graag wilde ik haar weer oppakken, maar ik merkte dat ik het gewoon te spannend vond. En omdat Jillz nog erg groen (en kijkerig) is voor de wagen, besloten dat dit onverantwoord zou zijn. Gelukkig wilde een goede vriendin de uitdaging wel aangaan. De foto's zijn overwegend van de vierde keer dat ze samen aan het werk zijn. Ik ben zo trots op hoe ze het samen oppakken.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

(Feedback is welkom, maar houd er rekening mee dat deze combinatie nog maar 4 keer samen aan het werk is geweest).


Laatst bijgewerkt door jildou1979 op 23-05-20 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 17:51 



 
Profiel   

Daar wordt ie knap van!!
Geen verstand van mennen. Maar vind het dier er mooi voor lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 17:52 



 
Profiel   

Kadootje als het paard het zo fijn oppakt. Mooi paard voor de wagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 17:54 



 
Profiel   

Chique paard en mooie foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 18:07 



 
Profiel   

wat gaaf <3 heb geen verstand van mennen maar ziet er erg mooi uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 18:12 



 
Profiel   

Wauw <3
Wat is het toch een buffel en méga stoer paard. Zo knap wat jullie al samen gedaan hebben, super knap team!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 18:23 



 
Profiel   

Fijn zeg! mooie combinatie zo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 20:13 



 
Profiel   

Wat heeft Jillz al een fijne houding. Daar komt straks echt iets de dressuurbaan binnen. Gaaf.

En wat fijn dat je dan iemand hebt die jullie zo kan helpen. Wanneer ga je er zelf weer achter zitten?

Als ik wat commentaar mag geven: ik vind op bijna alle foto's de stang wat ver doorslaan (>45°). Ik heb niet het idee dat de menner veel druk neemt verder. Als de kinketting een gaatje strakker gaat, dan ligt het bit vaak wat stabieler en slaat de stang niet zo ver door. Dat is/oogt naar mijn mening wat vriendelijker.
Dat gezegd hebbend... als je paard hier heel goed op loopt, dan heb ik niets gezegd ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 20:22 



 
Profiel   

Dank jullie wel. Jillz lijkt het ook erg leuk te vinden, de afwisseling in het werk lijkt ze fijn te vinden.
En janouk heeft helemaal gelijk, het is een cadeau dat ze het zo goed oppakt.

Ik zag dat ik per ongeluk een foto dubbel heb geplaatst en dus een andere vergeten ben. Bij deze dan toch nog de vergeten foto

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 20:33 



 
Profiel   

assie schreef
Wat heeft Jillz al een fijne houding. Daar komt straks echt iets de dressuurbaan binnen. Gaaf.

En wat fijn dat je dan iemand hebt die jullie zo kan helpen. Wanneer ga je er zelf weer achter zitten?

Als ik wat commentaar mag geven: ik vind op bijna alle foto's de stang wat ver doorslaan (>45°). Ik heb niet het idee dat de menner veel druk neemt verder. Als de kinketting een gaatje strakker gaat, dan ligt het bit vaak wat stabieler en slaat de stang niet zo ver door. Dat is/oogt naar mijn mening wat vriendelijker.
Dat gezegd hebbend... als je paard hier heel goed op loopt, dan heb ik niets gezegd ;)



Dank je wel voor jouw feedback. Dat ga ik volgende keer even proberen.

Ik weet niet wanneer ik de leidsels overneem. Voor nu wil ik dat Jillz goede kilometers maakt waarin ze vertrouwen opbouwt en rust vindt. Ze wil erg graag werken, maar wordt daar soms wat drammerig in en krijgt dan fratsen. Voor mij is ze dan gewoon te veel paard. Doordat mijn haflinger zichzelf uitspande (ging zo uit haar naad dat er altijd wel iets (tuig of kar) kapot ging) ben ik best wel onzeker en angstig geworden. Ik ben gewoon te bang dat ik Jillz hierdoor verpest. Ik denk dat het begin zal zijn dat ik de leidsel overneem als ze een keer heel braaf is en dat dan rustig onder begeleiding uitbouwen. Als ze wat meer bevestigd is en kilometers heeft gemaakt komt dat vast goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 20:47 



 
Profiel   

Wat een bijzonder knappe, stoere merrie! Daar heb je volgens mij echt een heel goede aan, als ze nu al zo loopt :j Vooral rustig aan doen en genieten.


assie schreef
Als ik wat commentaar mag geven: ik vind op bijna alle foto's de stang wat ver doorslaan (>45°). Ik heb niet het idee dat de menner veel druk neemt verder. Als de kinketting een gaatje strakker gaat, dan ligt het bit vaak wat stabieler en slaat de stang niet zo ver door. Dat is/oogt naar mijn mening wat vriendelijker.
Dat gezegd hebbend... als je paard hier heel goed op loopt, dan heb ik niets gezegd ;)


Zonder reacties gelezen te hebben, is dit ook wat mij meteen opviel bij het zien van de foto's.
Scharen slaan imo "te ver door". Kinketting wellicht wat strakker zetten; dat begrenst de schaarwerking van het liverpool bit meer, dan ligt het meer stabiel en werkt het ook iets minder "scherp" in.
Dan zal ze waarschijnlijk ook op momenten iets minder diep gaan duiken.

Maar goed, als ze nog maar zó kort echt is ingespannen, dan is het altijd even goed zoeken naar de juiste afstelling, ook in het algemeen vwb tuig etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 00:26 



 
Profiel   

Wat een knap paard!

Even een opmerking, het lijkt op de laatste foto dat de punt van je lamoen stok open is, die zou ik wel even afdoppen of laten lassen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 23:19 



 
Profiel   

Ze ziet er goed uit voor de wagen! leuk om te zien :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 07:43 



 
Profiel   

Leuke merrie! En wat fijn dat ze het zo goed oppakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 07:45 



 
Profiel   

Leuk dier zeg (en goeie naam haha) en die locatie komt me ook erg bekend voor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 08:00 



 
Profiel   

Altijd goed een mooie vos voor de wagen <3 Ziet er goed uit voor de 4e keer :j !

Als ik zulke foto's zie hoop ik altijd dat ik ooit nog men gevoelens krijg en één van onze vossen voor de wagen ga doen maar als ik er dan eenmaal aan toe ben zet ik het toch niet door. Misschien toch maar eens een keer weer doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 10:03 



 
Profiel   

Super leuk paard, succes met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 11:25 



 
Profiel   

Wat een plaatje zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 17:25 



 
Profiel   

Gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 17:25 



 
Profiel   

Heel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 18:13 



 
Profiel   

Iedereen bedankt voor de fijne reacties. Echt hartstikke leuk om te lezen.

Indi_Vito schreef
Wat een knap paard!

Even een opmerking, het lijkt op de laatste foto dat de punt van je lamoen stok open is, die zou ik wel even afdoppen of laten lassen <3


Wat een goed advies zeg, daar ga ik zeker wat mee doen.


JoyCiej007 schreef
Wat een bijzonder knappe, stoere merrie! Daar heb je volgens mij echt een heel goede aan, als ze nu al zo loopt :j Vooral rustig aan doen en genieten.


assie schreef
Als ik wat commentaar mag geven: ik vind op bijna alle foto's de stang wat ver doorslaan (>45°). Ik heb niet het idee dat de menner veel druk neemt verder. Als de kinketting een gaatje strakker gaat, dan ligt het bit vaak wat stabieler en slaat de stang niet zo ver door. Dat is/oogt naar mijn mening wat vriendelijker.
Dat gezegd hebbend... als je paard hier heel goed op loopt, dan heb ik niets gezegd ;)


Zonder reacties gelezen te hebben, is dit ook wat mij meteen opviel bij het zien van de foto's.
Scharen slaan imo "te ver door". Kinketting wellicht wat strakker zetten; dat begrenst de schaarwerking van het liverpool bit meer, dan ligt het meer stabiel en werkt het ook iets minder "scherp" in.
Dan zal ze waarschijnlijk ook op momenten iets minder diep gaan duiken.

Maar goed, als ze nog maar zó kort echt is ingespannen, dan is het altijd even goed zoeken naar de juiste afstelling, ook in het algemeen vwb tuig etc.


Afstelling van de kinketting ga ik oppakken, volgende keer proberen of ze het strakker prettiger vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 18:14 



 
Profiel   

Wat een eyecatcher! Heel gaaf, ziet er fijn uit :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 20:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen