Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Met mijn nieuwe pony eerst " droog " mennen

 
Profiel   

Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaresse van een shetlander genaamd Joly. We zijn vollop aan het wandelen en " droog " mennen :D
We zijn nog op zoek naar een leuk karretje.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 12:43 



 
Profiel   

Ik zag op de markt hier op bokt een paar leuke staan! Verder staan op marktplaats er ook nog een paar. En nieuw heb je een sulky of kar bij horseshopinternational

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 12:45 



 
Profiel   

Wat is Joly een leuke pony! Leuk dat je met hem/haar wilt gaan mennen ook :)

Ik zou nog wel even goed kijken naar de afstelling van je bit, de scharen horen niet naar voren te steken. Ik kan niet goed zien wat er eventueel niet goed zit maar wellicht zit je kinketting te strak? Al lijkt dit op de foto’s niet zo. De scharen horen met leidseldruk een hoek te maken van ongeveer 45 graden ten opzichte van de mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 20:35 



 
Profiel   

Ayla schreef
Wat is Joly een leuke pony! Leuk dat je met hem/haar wilt gaan mennen ook :)

Ik zou nog wel even goed kijken naar de afstelling van je bit, de scharen horen niet naar voren te steken. Ik kan niet goed zien wat er eventueel niet goed zit maar wellicht zit je kinketting te strak? Al lijkt dit op de foto’s niet zo. De scharen horen met leidseldruk een hoek te maken van ongeveer 45 graden ten opzichte van de mond.


Kinketting zit niet strak. Maar ze schudt ook vaak met haar hoofd maar ik krijg het niet anders.. zie [AR] Menbit

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 08:00 



 
Profiel   

leuke pony., en leuk dat je wilt gaan mennen. hoe groot is hij?

ik zou de leidsels in de bril doen en niet in de sleuven van het bit. zacht beginnen en indien nodig kun je altijd nog de leidsels lager doen. kinketting zeker niet te vast.
en ik zou een longeersingel of schoftje op doen zodat je de leidsels door de ringen / ogen kan doen zodat ze niet zo laag hangen.

kijk en bedenk heel goed wat je wilt voor sulky of wagen en tuig. beter 1 keer goede kwaliteit en veilig!

als ik het zo zie zou ik zeggen dat de frontriem te kort is en het kopstuk te dicht op de oren zit. is vaak bij die kleine hoofdstellen. ik zou een langere frontriem aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 14:51 



 
Profiel   

Hey! Wist helemaal niet dat je op bokt zat haha! Leuke foto's hoor en succes met de zoektocht naar n karretje

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 18:36 



 
Profiel   

Leuk dat je wilt gaan mennen!

Ik zou voor nu wel even een longeersingel oid opdoen zodat de leidsels daardoor kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 19:56 



 
Profiel   

Ze is 98cm en 17 jaar. Ik heb via een andere topic ook wat tips gekregen en ga hiermee aan de slag :) bedankt voor jullie tips.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 08:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen