Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste fotoshoot met de gerestaureerde Miedema wagen!

 
Profiel   

Grutjes wat een gezever in bovenstaande reacties.

Mooie foto's! Ziet er leuk en ontspannen uit!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 19:05 



 
Profiel   

Marriefloor schreef
Grutjes wat een gezever in bovenstaande reacties.

Mooie foto's! Ziet er leuk en ontspannen uit!

Ik ga er maar vanuit dat je niet mijn reacties bedoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 19:37 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Aan de andere kant. Ik vraag me wel altijd af in hoeverre veiligheidssluitingen echt werken in penibele situaties. Lukt het om enigzins veilig achter een paniekerig paard bij de sluitingen te komen? Liever een goed mes door de strengen, dan achterhoeven ontwijkend de sluitingen zoeken.

Maar afijn. Ik kan me indenken dat ze in andere situaties wel degelijk een verschil in veiligheid maken.

Veiligheidslichtogen vind ik persoonlijk wel weer fijn werken.


Ik heb toevallig afgelopen zondag nog een streng losgemaakt dmv snelsluiting. Pony had een been over de streng en vond dat ding tussen zijn benen niet heel grappig. Doordat je maar aan 1 ding hoeft te trekken is dat vele malen sneller (en veiliger) voor menner, spangenoot en omstanders!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 19:43 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Kookaburra schreef
Aan de andere kant. Ik vraag me wel altijd af in hoeverre veiligheidssluitingen echt werken in penibele situaties. Lukt het om enigzins veilig achter een paniekerig paard bij de sluitingen te komen? Liever een goed mes door de strengen, dan achterhoeven ontwijkend de sluitingen zoeken.

Maar afijn. Ik kan me indenken dat ze in andere situaties wel degelijk een verschil in veiligheid maken.

Veiligheidslichtogen vind ik persoonlijk wel weer fijn werken.


Ik heb toevallig afgelopen zondag nog een streng losgemaakt dmv snelsluiting. Pony had een been over de streng en vond dat ding tussen zijn benen niet heel grappig. Doordat je maar aan 1 ding hoeft te trekken is dat vele malen sneller (en veiliger) voor menner, spangenoot en omstanders!

Fijn dat het zo afliep! Dan heeft het zijn nut weer bewezen! Fijn.

Mocht je het nog niet hebben getraind, kun je altijd langelijnend de strengen langs, naast en tussen de achterbenen houden. Ik hielp de eigenaar van de verzorgpaarden altijd. Hij ging langelijnen, en ik zorgde ervoor dat het de benen regelmatig tegen de strengen aan kwamen. Dan kennen ze het gevoel in ieder geval. Maar afijn, het blijven paarden. Dus ik kan me ook voorstellen dat je pony het gevoel al kent, maar door de combi van factoren toch even te spannend reageerde ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 20:14 



 
Profiel   

Leuk TS! Hier een boerenwagen in het mini die helaas staat te verstoffen want ik vertrouw dat ding voor geen meter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 20:27 



 
Profiel   

Hoi Kabayo,

Jullie zijn een fraai span +:)+
Ik had dit draadje vorig jaar al eens ontdekt en wist dankzij dit draadje dat ik een Miedema wagen wilde voor Anna en mij.

Welnu, de wagen kwam er en we zijn gaan oefenen. Met het volgende voorlopige resultaat.


[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik men met een tuig waar we al een poos vrachtwagenbanden en ook boomtammetjes trekken. Voor het mennen gaat de sleepketting van de evenaar af en wordt het oog van de evenaar over de haak op de kromme dissel gehaakt. Als koetsier zit je dan altijd laag, met minstens een voet op die dissel. Met de voet kun je dan de kar in een net iets ander spoor laten lopen dan het paard. Erg handig bij lastige situaties tussen de bomen, bij plaats maken voor achteropkomend verkeer en op karresporen in het veld. Die flexibiliteit zou ik niet meer willen missen. Daarnaast ben ik in geval van nood, met twee lange stappen bij mijn paard aan het halster.

Het is wel scherp opletten dat de kar het paard niet inhaalt. Dan tikt de evenaar tegen de hielen van het paard. En dat vindt ze niet leuk. Dus op tijd afremmen of het paard aansporen.

Miedemaa maakte destijds ook een zwanehalsje met daaraan een lamoen. Dat heb ik inmiddels ook en zal het gerust ook wel eens uitproberen. Maar voorlopig hou ik het op mennen, los tussen de strengen.

Ik hoop dat jullie ook nog evenveel plezier met het gerij hebben.
Het spat er op de foto's in elk gaval wel van af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 03:16 



 
Profiel   



Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 07:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen