Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Lukasje schreef:Leuk vooruitzicht om straks met mams en dochter te mennen!
Ik heb nog wel een bemerking: je hebt je leidsels niet goed. Die horen aan de binnenkant, van het bit meteen te lopen naar het andere paard, en niet eerst door het lichtoog te gaan.
Verder zou ik mijn strengophouders nog iets naar achter proberen leggen. Nu liggen ze soms voor de heupkop.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: welk bit is dit? Is dit een menbit? Mij lijkt het behoorlijk streng en met weinig opties om lichter te gaan. De klassieke liverpool of een B-stangetje heeft meer opties dan.
Licor schreef:Volgens mij zit het leidsel op de fotos aan de binnenkant nu zowel aan t bit als aan het oog op t borsttuig bij hetzelfde paard..
Het moet echter aan t bit en dan meteen naar t andere paard en dan daar door de 2 ogen..
Ik denk dat jullie t zelfde bedoelen maar t idd net anders uitleggen
Leuk dat ze t zo braaf oppakken samen!
Ik zou ook eens iemand vragen om met je mee te kijken naar hoe je het inspannen en afstellen goed kan doen.. dat scheelt een hele boel gedoe en dan ga je er nog meer plezier van hebben
vierspan schreef:Voor de veiligheid zag ik liever een rijtuig waarbij de disselboom en de aantrek hoger zit, die is bij deze wagen erg laag, daardoor gaat de disselboom van achter naar voren zo schuin omhoog, deze zit als het goed is meer richting horizontaal dan nu, helemaal diagonaal.
Kabayo schreef:vierspan schreef:Voor de veiligheid zag ik liever een rijtuig waarbij de disselboom en de aantrek hoger zit, die is bij deze wagen erg laag, daardoor gaat de disselboom van achter naar voren zo schuin omhoog, deze zit als het goed is meer richting horizontaal dan nu, helemaal diagonaal.
Nee dit is de enige manier dat kan
Kabayo schreef:Grainey grappig dat je het zegt. Zilver heeft namelijk echt 4 jaar meer ervaring voor de wagen en Otte een halfjaar. De werking van een roosjesbit is bekend. Otte had vooral deze dag het gas erop en Zilver was nog wat moe van de wedstrijd de vorige dag
Dankje nog voor de tips. Ik doe maar wat hoor, weet dat ik het zo geleerd heb op een trainingsstal. Ik doe mennen puur op eigen gevoel, zulke tips zijn zeker makkelijk
Dankjewel allemaal!
Grainey schreef:Kabayo schreef:Grainey grappig dat je het zegt. Zilver heeft namelijk echt 4 jaar meer ervaring voor de wagen en Otte een halfjaar. De werking van een roosjesbit is bekend. Otte had vooral deze dag het gas erop en Zilver was nog wat moe van de wedstrijd de vorige dag
Dankje nog voor de tips. Ik doe maar wat hoor, weet dat ik het zo geleerd heb op een trainingsstal. Ik doe mennen puur op eigen gevoel, zulke tips zijn zeker makkelijk
Dankjewel allemaal!
Als Zilver het afgelopen half jaar er maar 1 keer voor heeft gestaan, en Otte vaker neem ik aan, dan heeft Otte in mijn ogen momenteel meer ervaring, die lijkt op dit moment beter doorgereden voor de kar, zo bedoel ik dat.
Ik blijf het onverstandig vinden van mensen om 'maar wat te doen' bij het mennen, ik zou eerst liever een goede basis zien, deels veiligheid, maar ook omdat je het dan je paarden een stuk gemakkelijker/comfortabeler maakt door het tuig/kar goed in orde te hebben. Maar dat is mijn persoonlijke mening/methode, ieder zijn ding natuurlijk