Alex & Jorie hun eerste rondjes tweespan!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Alex & Jorie hun eerste rondjes tweespan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 11:20

Hallo,

Eindelijk na jaren droog oefenen staan mijn jongens nu in tweespan. Alex is mijn 15 jarige shetland ruin en Jorie is nu 7 jaar. Ze lopen beide al jaren in enkelspan voor de sulky en Alex heeft in zijn beginjaren voor een vierwieler gestaan. Beide zijn echt heel erg klein, rond de 85cm, dus het was nog lastig om een wagentje voor ze te vinden. En dat ging opeens ook snel, kwam zomaar tweedehands op ons pad.
Jorie moest eerst ook rustiger worden, dat is wel gelukt. Hij was zelfs wat lui in het tweespan eerst. Dus na 3 jaar droog is het eindelijk zover. De foto's zijn zonder de kar, want toen zat de beleerder er nog op en die wil niet op social media. De filmpjes zijn mijn eerste keren mennen met tweespan. Al heb ik 2 weken terug ook een paar rondjes gestapt met het "oneven" span.

Eerst een fotootje van 2 weken terug, Jorie was naast hun pony gewoon braaf. Dus afgelopen donderdag was het zover!
Afbeelding

Eerst even stappen beide kanten om, grappige is dat ze wel vrijwel gelijk op willen. Alex staat links en Jorie rechts:
Afbeelding

Afbeelding

Daarna een draf met de beleerder, dat ging ook goed.
Afbeelding

Dus toen mocht ik erop. Eerst wat stappen beide kanten om.



En toen zette ik ze in draf en waren ze heel vlot weg, na een half rondje wel rustiger gekregen. Maar ze waren wat enthousiast. Vooral Alex vindt het met 2 echt geweldig, Jorie is wat meer een flierefluiter die graag wat om zich heen kijkt. Maar die volgt Alex wel.


Komende maandagavond gaan we weer even. Ik ben zo trots op mijn jongens! Het tuig is nog wat aan de grote kant op sommige fronten. Daarom mennen we voor nu even zonder broek nog, want die moet ook 15 cm worden ingekort.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Alex & Jorie hun eerste rondjes tweespan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:26

Ahh super leuk! Wat een leuk stel samen <3

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Alex & Jorie hun eerste rondjes tweespan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:27

Leuk hoor! Mooi stel en mooie set :wow:

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Alex & Jorie hun eerste rondjes tweespan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:38

Wat leuk, eindelijk heb je jaren geleden in ander topic voorbij zien komen en toen was je hier al mee bezig. Goede voorbereiding gedaan top.

Let wel even op wat kleine puntjes zo zou ik adviseren met cap te mennen en altijd je zweep erbij houden.

Succes met het verbeteren van de ontspanning maar dat komt wel als ze kms gaan maken

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 12:07

Cap komt goed hoor. Men normaal nooit zonder. Eerste keer had ik het totaal niet verwacht dat ik ook even mocht met hun pony ernaast. Tweede keer wel mee, maar hij lag nog in de auto. Maandagavond doe ik hem gewoon op ook als ik ernaast sta, dan moet het goed komen. En zweep was ook even vergeten door mijn eigen spanning. Uiteindelijk zelf ook wel kunnen ontspannen en toen liepen ze ook meteen rustiger in draf. Maar ik vond het nog spannender dan dat de pony's dat zelf vonden. Ze gaan eerst lekker het winterseizoen in de menles kilometers opbouwen en dan zit ik hopelijk volgend jaar in Epe niet zo:
Afbeelding
Maar met tweespan en mams achterop.

@har ja vind het tuig zo leuk, lekker knalblauw! *\o/*

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Alex & Jorie hun eerste rondjes tweespan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:12

Wat leuk! Ze zien er superschattig uit!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:23

Ah, ik ben zo blij voor je Jorex! Ik wens je heel veel plezier en veilige kilometers in de toekomst met zijn drietjes. :D

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:17

Wat een leuk span! Ze lopen al erg leuk samen <3 En wat goed van je dat je hebt gewacht op de juiste kar voor je span, ziet er heel vriendelijk en licht uit voor je shetties :j Het is een mooie combinatie, daar ga je veel plezier van hebben!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Alex & Jorie hun eerste rondjes tweespan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:34

Wat een leuk stel. Ze spannen mooi samen! :D

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Alex & Jorie hun eerste rondjes tweespan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:26

Schattig! Ziet er goed uit

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:05

Wat ontzéttend gaaf he als het dan opeens zover is! Super leuk. Ik wens je heel veel leuke kilometers toe met je twee mannetjes.

Al jaaaren terug dat ik de eerste rondjes deed met wat toen mijn spannetje was, ik weet nog goed hoe geweldig dat was...
[AR-ITP] Tweespan debuut van Alwyn en Snuit!

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 19:20

Wat leuk vhu! Toen zat ik nog niet eens op bokt hihi. _O-
Ik vind het vooral heel erg wennen, want ik kijk nu echt op ze neer. Een sulky ment heel anders.

Dankjulliewel het zijn ook geweldige mannetjes!