Menteam Wimbley op trektocht over de utrechtse heuvelrug!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Menteam Wimbley op trektocht over de utrechtse heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 18:36

Na 2 jaar geen vakantie naar 2 vakanties in 1 jaar *\o/*
In mei reden we nog door Drenthe (https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2060587) en zo gingen we in oktober ook nog op 'mini'trektocht over de heuvelrug. Gewoon omdat het financieel kon en we het zo missen hahaha! 120km totaal hebben we gereden over 6 dagen _/-\o_

Het was geweldig dit keer in de herfst, wat mooi en anders en wat moesten we soms zoeken hoe de paden liepen (overal blaadjes!!)... We hebben helaas op een stuk hei een ongeluk gehad waardoor ik (de menner) van de wagen ben geslingerd. Man wat een nachtmerrie was het toen ik mijn ogen op de grond opende en zo mijn paard met moeders de groom weg zo racen (volgens de app gingen ze 43km per uur...) gelukkig heb ik de beste moedergroom en heeft ze hem met terug naar stap gekregen, leidsels kunnen ontfutselen (zaten om wiel geslagen bijna) en heeft ze hem naar mij terug kunnen rijden. En nog haar telefoon opnemen toen ik iemand vond en haar in paniek probeerde te bellen ook! Rete trots op haar, nooit zelf willen mennen maar toch zo dit gedaan. Is er een prijs voor werelds beste groom? Ik draag haar aan!! :o

We hebben gelukkig niks overgehouden aan het ongeluk, alleen de wagen had een flinke tik gekregen (we hebben waarschijnlijk een steen oid in het pad hard geraakt waardoor dit is gebeurt) Gelukkig bij aankomst op ons adresje gelijk Gregor Melsen gebeld en deze heeft al zijn afspraken voor de volgende ochtend verzet en is helemaal naar ons toegekomen om te kijken hoe of wat. Hij had zelfs een extra menwagen meegenomen mocht de onze toch teveel schade hebben maar dit was gelukkig niet nodig, er was enkel een bout verbogen die hij direct kon vervangen bij de lamoen!

Dus met wel wat lichamelijke pijntjes aan onze kant gewoon doorgegaan met de vakantie! Paardlief had er niks aan overgehouden en wees eerlijk: dat is het belangrijkste!!

Mijn bonusvader is langs geweest en heeft ook gelogeerd in de buurt met de hond van mijn ouders. Dus ook weer is wat meer foto's van ons team in het geheel maar vooral billen foto's natuurlijk!

Kijk en geniet van de prachtige plaatjes *\o/*

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Semi-spontane meeting met 2 haflingers onderweg! Zo leuk zoveel enthousiaste haflingereigenaren op de heuvelrug!
Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14.Afbeelding

15. Afbeelding

Voor bewegend beeld hebben we een leuk filmpje gemaakt:
https://youtu.be/fyMPh870J9E

Wat we gereden hebben:
http://boktimg.nl/img/m/Fb4fcP.png
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-11-22 07:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto en filmpje in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Menteam Wimbley op trektocht over de utrechtse heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:15

Knappe Wim! En jeetje, jouw moeder heeft echt eens engeltje op haar schouder gehad met dat ongeluk zeg! Wat een held dat ze hem heeft kunnen stoppen.

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 22:04

ikkedus schreef:
Knappe Wim! En jeetje, jouw moeder heeft echt eens engeltje op haar schouder gehad met dat ongeluk zeg! Wat een held dat ze hem heeft kunnen stoppen.


Wij allemaal! Ik had niks van telefoon oid bij me toen ik vloog... We hebben nu soms nog de bibbers hoe anders het had kunnen aflopen! Maar retetrots op moeders (daar waar ze 8 jaar geleden niet eens bij Wim in de buurt durfde te komen en nu dit!!) Retetrots op paardlief dat die toch op stem terugkwam na een schrikreactie (oke wel wat kilometers verder maar toch!)

Een goede groom is echt diamanten waard! *\o/* *\o/*

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78512
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Menteam Wimbley op trektocht over de utrechtse heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 07:07

ITP --> AR-ITP

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Menteam Wimbley op trektocht over de utrechtse heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:27

wow, Dat moet echt schrikken zijn geweest.
Maar wat ene goede moedergroom heb jij. Powervrouw.

En wat is Gregor toch een geweldige vent dat hij jullie zo te hulp is geschoten.
Wat een service.

Elisa2

Berichten: 37190
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Menteam Wimbley op trektocht over de utrechtse heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:40

Wat schrikken inderdaad dat ongeluk, hoe kwam dat? Super actie van je moeder in ieder geval.

De plaatjes zien er heerlijk uit, was het niet koud op de wagen?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Menteam Wimbley op trektocht over de utrechtse heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:04

Wat heb jij een geweldige moeder, dat ze toch durft in te grijpen en je paard weer onder controle heeft kunnen krijgen. Dat moet doodeng zijn geweest voor jullie alle 3. Gelukkig en met dank aan heel veel engeltjes is er niks ernstig gebeurt.

Maar wat een foto's zeg. Zorgt ervoor dat ik zelf ook op stap wil naar die omgeving. Heb alleen geen vervoer |( Niet dat ik moet klagen met mijn prachtige omgeving :+

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Menteam Wimbley op trektocht over de utrechtse heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 12:01

Wat een mooie foto's!

Hier ook een goede moeders als groom. Alleen ik heb inmiddels een tweespan mini blondies. Maar die heeft Alex enkelspan al eens gestopt toen we de oude wagen nog hadden jaren terug. Het blijft doodeng, dapper dat jullie de tocht gewoon af hebben gemaakt. :o

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Menteam Wimbley op trektocht over de utrechtse heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 15:26

Bedankt voor alle lieve reacties!
Het is waarschijnlijk gebeurt door een steen oid in het pad waardoor de wagen een zwiep kreeg (we waren in een drafje op de hei) en ik dus letterlijk vloog...

Wij reizen met een paardentaxi! Equitrans, super service en normale prijzen. Wij hebben zelf ook geen vervoer hahaha!

We hadden die week echt prachtig weer! Zelfs in onze polo's en soms met vesten aan alleen gereden!