Zon, sneeuw of regen houdt ons niet tegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Zon, sneeuw of regen houdt ons niet tegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 21:58

Omdat ik deze week, en komende week vakantie heb waren er plannen gemaakt om lekker vaak naar buiten te gaan met de menwagen. Helaas valt het weer zwaar tegen en zijn de meeste ritten niet door gegaan. Maar 1 rit wilde ik perse rijden. Namelijk weer naar Boshuis 3.

Er is daar onlangs brand geweest in een bijgebouw: KLIK
Het restaurant was, met aangepaste kaart, gewoon open. De ingang naar de paddocks was niet toegankelijk (logisch) maar ik wist uit eerdere bezoeken dat achter de paddocks ook een doorgang was. En daar konden we inderdaad gewoon naar binnen met menwagen en al.

En ondanks het weer hebben we een heerlijke rit gemaakt. Kudde hertjes gezien. Afstand op de snelste tijd gedaan. Zon, sneeuw en regen onderweg gehad maar vooral heel veel plezier. Het is ook duidelijk aan de pony te merken dat ze deze rit heel leuk vind. Zodra ze doorheeft dat we op het pad naar Boshuis 3 zitten gaat ze harder lopen (of zou dat komen omdat ze daar lekker eten krijgt van ons?)

Al moesten we even ervoor zorgen dat we ook echt van het terrein van stal konden komen. De jongens waren bezig met snoeien en hadden even snel de takken op het pad gegooid, hierdoor had staldienst het hek nog niet open gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: Zon, sneeuw of regen houdt ons niet tegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:00

Bikkels! :D

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 11:07

_Floortje schreef:
Bikkels! :D


Die opmerking kwam ook al langs op stal. Vooral als je het weer nu bekijkt... Maar goed toen we dit gingen plannen was de verwachting van vandaag eigenlijk voor donderdag. En om nu de hele planning maar om te gooien.

We waren ook helemaal geen andere paarden terug gekomen. Geen fietsers, terwijl we langs veel fietspaden komen. Geen mountainbikers. 3 mensen met een hond. En thats it. Zo weinig kom ik niet eens tegen bij mijn kleinste rondje :')

Volgende week ga ik met mijn bijrijder en haar moeder naar Boshuis 3. Ik ga morgen eens kijken wat de verwachting doet, want ze zit wel op school nog en zaterdag lijkt niet heel goed te worden, en ik ga niet 2x in de regen. Zo'n bikkel ben ik niet :+

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: Zon, sneeuw of regen houdt ons niet tegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:18

Het ziet er op de foto’s ook heel rustig uit inderdaad :j. Heerlijk dat jullie ondanks het weer zo genoten hebben, maar ik snap helemaal dat je voor de volgende keer even het weerbericht in de gaten houdt :’).

pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Zon, sneeuw of regen houdt ons niet tegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:26

wat heb je nou om de broek heen gedraaid? Stalgenoten hebben dat bij hun tuig de broek van dubbel leer was en nu stuk gegaan is, is dit ook zoiets?

Verder mooie omgeving hoor. Ik hoop er misschien dit jaar ook eens te kunnen mennen. (zit nog wat trailer training aan)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 22:40

pjer schreef:
wat heb je nou om de broek heen gedraaid? Stalgenoten hebben dat bij hun tuig de broek van dubbel leer was en nu stuk gegaan is, is dit ook zoiets?

Verder mooie omgeving hoor. Ik hoop er misschien dit jaar ook eens te kunnen mennen. (zit nog wat trailer training aan)


Ze is gedeeltelijk geschoren, maar dit is net iets te kort gedaan. Hierdoor begint ze schuurplekken te krijgen, ook in combinatie met verharen. Dus verband watten om de broek gedraaid.