Freya de prinses aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Freya de prinses aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 23:17

Vandaag aan mijn lieve moeder gevraagd of ze een keertje foto's wou maken gezien ik zelf heel snel veel spanning opbouw bij mensen die kijken, vond ik dit wel de ideale gelegenheid om mijzelf weer een schop te geven gezien ik ook groepslessen met haar wil rijden :D Helaas kwam de zon in 1x door en kwamen we er later achter dat ze overbelicht waren... gelukkig heeft photoshop ze weer wat zichtbaar gemaakt.

Freya noemen we altijd de prinses, is nu 4 jaar en we zijn vorig jaar zomer begonnen met beleren. Ze loopt nu 2x per week voor de wagen een keer dressuur en een rondje bos. Verder wandelen we veel, lange lijnen en gaat ze soms als handpony mee zodat ze lekker veel (onbelaste) afwisseling heeft.

Samen met mijn moeder wat voor werk gedaan waarbij de arme pony zelf nog voor een rollator heeft gelopen :+ en daarna heeft mijn instructeur het verder gedaan waarbij we vooral veel gekeken hebben en zijn aanwijzingen hebben opgevolgd gezien dit mijn eerste jonge pony is. In het begin helaas een flinke terug slag gehad nadat ze door een heftige reactie door de hengstig achterover en in de heg klapte. Gelukkig nu regumate en nooit meer last van gehad. We volgen nog om de 3 weken privé les en werken vooral aan stuur/gas/rem, stelling en buiging en zijn zo ongeveer een half uurtje bezig.

Ik ben echt heel blij met haar en hoe lastig ik het ook vind, ook met haar spiegel. In de foto's is wat spanning te zien dit komt door mij, het stukje camera, mam er af vond ik echt wel een ding. Verder valt er aan mijn houding nog heel veel te knutselen (scheef zitten, buitenhand, binnenhand geeft wel heel royaal etc.) maar ik hoop dat er over een paar maanden weer mooi verschil in mijn houding is te zien.

Tips heel graag, ik vind het altijd heel erg leerzaam!



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Freya de prinses aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 04:36

Mooie combinatie. En je hebt de basis zo lekker voor elkaar. Nu kilometers maken

Tip, ik zou nog kijken naar de hoogte van je neusriem: hoge neusriem twee vingers onder jukbeen. Dat is comfortabeler voor het paard.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Freya de prinses aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:15

Ik heb geen tips, vind het er hartstikke netjes uit zien.

Knappe pownie ook met een mooi kleurtje!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:45

Je mag vooral heel trots zijn op jezelf, ziet er echt heel erg netjes uit!!! En ook trots zijn op je mooie pony natuurlijk <3

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Freya de prinses aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:25

Ik snap wel dat je die prinses noemt <3 mooi diertje is het hoor veel plezier samen

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Freya de prinses aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:59

Dat ziet er netjes ontspannen uit. Heel mooi zoals jullie samen rondrijden +:)+

Het enige commentaar dat ik heb is dat jouw eigen houding in deze stoel wat "onderuitgezakt" lijkt. Ik weet niet of dat door de stoel komt of dat je zelf gewoon iets rechterop moet zitten ;) . Maar daardoor heb je je beide handen best ver naar achteren en lijkt het alsof je daarin wat star bent. Tegelijkertijd zijn de leidsels wel erg los waardoor ik niet het idee heb dat je de pony hiermee hindert.
Probeer dus iets actiever te zitten, met de leidsels iets korter en je handen wat meer naar voren. Dan kun je wat mooier contact houden en heb je meer ruimte om naar voren en juist ook wat terug te kunnen werken indien nodig.

En verder.. geniet van je prinses, jullie zijn heel knap samen.

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 13:13

Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties!

@janouk dankje wel! Goede inderdaad ga aanpassen en hoop nog veel km samen te maken

@Elisa2 Dankje wel, ja kleurtje was een leuke bijkomstigheid maar karakter is echt geweldig

@Ninx Wat super lief! Moet wel zeggen zonder hulp van oa de instructeur waren we echt niet zo als we nu zijn hoor, heb hem wel eens huilen opgebeld in de gedachtegang dat ik haar verpest had


@Neon Dankje wel ze gedraagd zich ook echt als een prinsesje


@Assie Heel erg bedankt hier heb echt wat aan, op les hoor ik dat ook wel eens maar als ik zelf bezig ben heb je die hulp vanaf de grond niet. Ik ga kijken of de gene die mij help met inspannen etc. hier ook op wil gaan letten zodat het gewoonte gaat worden om een goede houding aan te nemen ook als ik geen les heb. En heel erg bedankt!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Freya de prinses aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:58

Prachtige combinatie, je zit viel me ook op. Het lijkt alsof je stoel erg naar voren gebogen staat. Je zou eens met een kussentje kunnen proberen of je dan rechter zit.

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Freya de prinses aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:24

Leuke pony!!!

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Freya de prinses aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:53

Wat een mooie combinatie zijn jullie! Je hebt haar netjes aan het lopen :)

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Freya de prinses aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 18:51

@letsdunit, ga ik morgen gelijk doen dankje wel!

@flubberboot en @demisisa, heel erg bedankt

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Freya de prinses aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:23

Wat een mooi plaatje om te zien zeg! En inderdaad een erg knappe pony. <3
Hoe hoog is Freya? Mooi maatje zo voor deze wagen.

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 18:22

Dankje wel! Als het goed is zo rond de 135 ze is een welsh b. Ja de wagen is heel fijn mijn arabiertje van 155 staat er ook voor en dat staat ook heel netjes :o

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Freya de prinses aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:19

Late reactie, ben niet veel online haha. Maar leuk! En mooie hoogte :)