Knappe Blacky voor de wagen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 20:17

Even een korte inleiding, Blacky is een mini shetlander van 2015 die ik al vanaf 2018in bezit heb. Ik heb haar altijd als grasmaaier gehad gezien ik zelf een rijpaard had. Maar helaas tijden veranderen en nu heb ik geen rijpaard meer, maar een hele gave en brave men pony! Ze doet het super goed en vindt het super leuk!
Afgelopen weekend hadden we een oefen marathon en hier zijn wat leuke foto's gemaakt die ik toch wel heel graag wil delen!


Naam van de fotograaf staat in de foto's!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
haar borsttuig heb ik direct na het zien van de foto's omhoog gedaan


Wat vinden jullie van onze knappe Blacky? Wij zijn in elk geval helemaal trots! Ze staat pas een half jaar voor de wagen maar is echt ontzettend braaf! (er is verder wel altijd al mee gewandeld of een keer een zadel erop)

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:37

Jullie hebben er duidelijk zin in! Tof dat ze eerst grasmaaier was en je nu samen met haar op deze manier lol kan beleven.

Maar, .. even over je uitrusting. Je borsttuig hangt te laag en ik ben niet zeker dat de balans van je 2wieler goed afgesteld is. Op foto lijken de lamoenen niet te zweven in de lichtogen.

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 20:42

Lukasje schreef:
Jullie hebben er duidelijk zin in! Tof dat ze eerst grasmaaier was en je nu samen met haar op deze manier lol kan beleven.

Maar, .. even over je uitrusting. Je borsttuig hangt te laag en ik ben niet zeker dat de balans van je 2wieler goed afgesteld is. Op foto lijken de lamoenen niet te zweven in de lichtogen.


Ja ze vind het zelf gelukkig ook super leuk!

Borsttuig is al omhoog, en hij is wel goed in balans :)

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:02

Wat een leuke fotos en zelfs je hoefschoenen hebben paarse details lijkt! Het ziet er uit als of jullie veel plezier hebben gehad zo te zien voor herhaling vatbaar

Ik zou inderdaad nog wel even extra goed naar je sulky balans kijken gezien hij nu op het schoftje drukt

Horsejansdam
Berichten: 32
Geregistreerd: 07-11-22

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:35

Gaaf zeg!

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:39

Wat een dappere pony, ook zo door de waterbak!

Wil je wel weer een rijpaard, of ben je nu helemaal om?

AnnickT

Berichten: 1467
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:42

Wat een mooie beelden, gaaf zo door die waterbak!

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 22:02

gerlindie schreef:
Wat een dappere pony, ook zo door de waterbak!

Wil je wel weer een rijpaard, of ben je nu helemaal om?


Ik heb helaas heel veel pech gehad met mijn rijpaard hierdoor hoef ik geen eigen rijpaard meer. (zeg nooit nooit natuurlijk) maar ik moet zeggen dat het mennen ook ontzettend gaaf is!

Bedankt voor de leuke reacties al!

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 22:13

jeniej schreef:
gerlindie schreef:
Wat een dappere pony, ook zo door de waterbak!

Wil je wel weer een rijpaard, of ben je nu helemaal om?


Ik heb helaas heel veel pech gehad met mijn rijpaard hierdoor hoef ik geen eigen rijpaard meer. (zeg nooit nooit natuurlijk) maar ik moet zeggen dat het mennen ook ontzettend gaaf is!

Bedankt voor de leuke reacties al!



Wat leuk om te zien. Ik men ook met mijn shetlander sinds november vorig jaar beleerd is. Ze is nu 12 en een krijgertje. Nu mijn Haflinger ouder wordt en het rijden straks uiteindelijk ophoud dan ga ik verder met mennen. En eerlijk ik vind het zo ontzettend gaaf en leuk. Ik heb al een paar keer impuls gestart en we hebben ook al een clinic mee gereden.
Welke omgeving kom jij met je pony?

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 22:17

lovelucydan schreef:
[quote="jeniej"
[quote="gerlindie"
Wat een dappere pony, ook zo door de waterbak!

Wil je wel weer een rijpaard, of ben je nu helemaal om?
[/quote

Ik heb helaas heel veel pech gehad met mijn rijpaard hierdoor hoef ik geen eigen rijpaard meer. (zeg nooit nooit natuurlijk) maar ik moet zeggen dat het mennen ook ontzettend gaaf is!

Bedankt voor de leuke reacties al!



Wat leuk om te zien. Ik men ook met mijn shetlander sinds november vorig jaar beleerd is. Ze is nu 12 en een krijgertje. Nu mijn Haflinger ouder wordt en het rijden straks uiteindelijk ophoud dan ga ik verder met mennen. En eerlijk ik vind het zo ontzettend gaaf en leuk. Ik heb al een paar keer impuls gestart en we hebben ook al een clinic mee gereden.
Welke omgeving kom jij met je pony?[/quote]

Ik kom bij Tiel uit de buurt midden Nederland. Starten met mennen ga ik niet doen knap dat jij dat wel heb gedaan. Ik onthoud het helaas echt niet hoe ik dan moet rijden.. Maar ik men wel heel veel buiten.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 23:19

Word daar veel georganiseerd qua mennen. Hier in Noordholland is het niet heel veel helaas.
Ik had dat ook echt hoor het onthouden van parcours. Maar het zijn eigenlijk altijd een soort van logische lijnen. En eerlijk hoe vaker je het doet hoe beter het onthouden gaat. En bij parcours verkennen echt blijf de route lopen lopen lopen.....

troetjoek
Berichten: 158
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 00:01

Wat een heerlijke fotos zo samen genieten !
En staat heel leuk dat paars <3

Zit je bit alleen niet verkeerd om ?
Of lijkt dat maar zo

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 07:15

Nee qua mennen is hier niet veel. Maar heb gelukkig een trailer en daar pas alles in :).

Het paars krijg ik veel positief commentaar op ja, het staat haar ook goed vindt ik zelf :D
Het bit zit goed om (zou het bijna knap vinden als je die verkeert kan doen, zit ook een kettinkje onder namelijk)

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 07:55

Ik snap wat ze bedoeld met het bit, ze bedoeld niet ondersteboven maar gedraaid, de scharen lijken nu een beetje naar voren te wijzen maar dat kan ook verrekenen op de foto, misschien goed om even te controleren.

Wat een heerlijke combinatie , ik rijd ook met een zwarte shetlander en kan er ook zo van genieten.
Dat paars is echt prachtig, ik rij nu met bordeaux rood, ook mooi maar ik weet nu wat ik van de kerstman ga vragen !!
Veel plezier nog samen

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 09:50

Leuke foto's. Dat paars staat echt gaaf! Hoe groot is jouw pony?
Ik heb zelf ook 2 kleintjes en twijfel nog om ze voor de kar te beleren.

Zoolgangster

Berichten: 9602
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 10:07

Marisje76 schreef:
Ik snap wat ze bedoeld met het bit, ze bedoeld niet ondersteboven maar gedraaid, de scharen lijken nu een beetje naar voren te wijzen maar dat kan ook verrekenen op de foto, misschien goed om even te controleren.

Wat een heerlijke combinatie , ik rijd ook met een zwarte shetlander en kan er ook zo van genieten.
Dat paars is echt prachtig, ik rij nu met bordeaux rood, ook mooi maar ik weet nu wat ik van de kerstman ga vragen !!
Veel plezier nog samen


Wat de scharen van het bit betreft, dat naar voren kiepen kan komen doordat de leidsels aan de ringen vast zijn gemaakt en niet aan de scharen, er komt zo geen druk op die scharen en die wijzen daardoor niet naar beneden bij aannemen van de leidsels. Niets mis mee.

Leuke pony!

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 13:00

Lekker fanatieke pony en blije baas. Leuk.

Tipje, ben je erg gehecht aan de klepel op het voorhoofd van je pony?
Ik zou de klepel er af halen, valt dek kuif onder het hoofdstel mooier.

Klepel is alleen als je tweespan rijdt, om de aftekeningen op het hoofd gelijk te maken. In enkelspan is klepel overbodig.,

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 21:15

janouk schreef:
Lekker fanatieke pony en blije baas. Leuk.

Tipje, ben je erg gehecht aan de klepel op het voorhoofd van je pony?
Ik zou de klepel er af halen, valt dek kuif onder het hoofdstel mooier.

Klepel is alleen als je tweespan rijdt, om de aftekeningen op het hoofd gelijk te maken. In enkelspan is klepel overbodig.,



Vroeg me altijd al af waarvoor die klepel diende :Y) nu weet ik het misschien haal ik hem er wel af ja.

Dat met het bit is inderdaad wat hierboven staat ik heb mijn teugels anders vast zitten hierdoor werkt die minder streng in..

Blacky is 86cm en dus een kleine shet, maar ze doet het super goed voor de wagen en heeft er ook zichtbaar plezier in! Is ook altijd lekker vlot als ze ervoor staat.

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 21:22

Uitgelicht! Wat leuk en bedankt! :D

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:38

Mijn pony's zijn ook rond die maat. Ik heb ze nog niet gemeten, maar ze zouden allebei rond de 85 cm moeten zijn :D

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Knappe Blacky voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 00:46

Wat een lekkere fanatieke blik heeft ze in haar ogen! Superleuk!

Zoolgangster

Berichten: 9602
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:45

janouk schreef:
Lekker fanatieke pony en blije baas. Leuk.

Tipje, ben je erg gehecht aan de klepel op het voorhoofd van je pony?
Ik zou de klepel er af halen, valt dek kuif onder het hoofdstel mooier.

Klepel is alleen als je tweespan rijdt, om de aftekeningen op het hoofd gelijk te maken. In enkelspan is klepel overbodig.,


Klopt! Ik ken wat je klepel noemt trouwens als frontlepel. Ik denk inderdaad dat het mooier is om zonder te rijden. :D