Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 07:44

Jaa wat super gaaf en wat is ze braaf lekker gaan genieten!

Wendy_Komen

Berichten: 6301
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 07:58

Wat doet ze het ontzettend braaf zeg!! Erg leuk om te zien!!
Wel zou ik als tip nog willen aanraden, investeer in veiligheidslichtogen en marathon sluitingen. In geval van nood kun je je paard dan namelijk vele malen sneller uitspannen.

AnnoNiemand

Berichten: 894
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 08:03

Wendy_Komen schreef:
Wat doet ze het ontzettend braaf zeg!! Erg leuk om te zien!!
Wel zou ik als tip nog willen aanraden, investeer in veiligheidslichtogen en marathon sluitingen. In geval van nood kun je je paard dan namelijk vele malen sneller uitspannen.

Ja, dit!! Ik heb de tijd nooit gemeten maar ik kan echt vlíegensvlug de kar verwijderen. :D

Gaat mooi zo, TS! Snap wel dat je het spannend vond! Zeker meteen al over de weg!

Tip voor een interessant youtube kanaal voor jou: zoek maar eens op Barry Hook. Urenlang interessant kijkplezier gegarandeerd (als je het hebt over desensitisatie en verkeersmak maken).

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 08:22

Goeie tip, bedankt. Ik ben meteen even gaan googelen. Ik moet eerlijk bekennen dat er ook een kwartje is gevallen bij mij. Ik dacht altijd dat het licht-ogen waren maar het zijn lig-togen :+ _O- . Nou snap ik de naam ook beter, hoe blond hahaha.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 08:50

Haha, ziet er super braaf uit zeg!

Fijn dat de kop er af is, en die zenuwen en het wakker liggen snap ik helemaal. Het is toch wel erg spannend.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 15:44

Haha nou iedereen die erbij was gisteren zei ach, het ging mooi! Maar ik ben in een uur tijd tien jaar ouder geworden volgens mij _O- . Ik ben toch met een dierbaar bezit iets spannends aan het doen en als er wat mis zou gaan met haar (of met de beleerder, of met een ander die erbij is), dan vergeef ik mij dat niet zomaar. Hoe ouder ik word, hoe meer ik daar last van krijg. Ook de belangrijkste reden dat ik met de dressuurwedstrijden gestopt ben toen, ik kreeg te veel last van de spanning en ben er dan de rest van de dag zo'n beetje ziek van.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:00

Die spanning vond ik wel zichtbaar. Is ook begrijpelijk. Onderschat Veronia niet. Is gewoon een goed en leuk paard.

Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 18:07

Wendy_Komen schreef:
Wat doet ze het ontzettend braaf zeg!! Erg leuk om te zien!!
Wel zou ik als tip nog willen aanraden, investeer in veiligheidslichtogen en marathon sluitingen. In geval van nood kun je je paard dan namelijk vele malen sneller uitspannen.



Met marathon sluitingen alleen heel erg opletten dat de staart er niet in komt en zo de sluiting open trekt. Wij hebben dit vaker gezien en daar kunnen wel vreselijke ongelukken van komen. Wij gebruiken ze met beleren dus zeker niet. := ( en in de marathon ook niet haha )

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:37

Tenno7 schreef:
Wendy_Komen schreef:
Wat doet ze het ontzettend braaf zeg!! Erg leuk om te zien!!
Wel zou ik als tip nog willen aanraden, investeer in veiligheidslichtogen en marathon sluitingen. In geval van nood kun je je paard dan namelijk vele malen sneller uitspannen.



Met marathon sluitingen alleen heel erg opletten dat de staart er niet in komt en zo de sluiting open trekt. Wij hebben dit vaker gezien en daar kunnen wel vreselijke ongelukken van komen. Wij gebruiken ze met beleren dus zeker niet. := ( en in de marathon ook niet haha )

Inderdaad.Een paard met aandacht beleren en 'kar-mak' maken (dus ook onvoorziene situaties oefenen), plus altijd een scherp mes mee.

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:55

Tenno7 schreef:
Met marathon sluitingen alleen heel erg opletten dat de staart er niet in komt en zo de sluiting open trekt. Wij hebben dit vaker gezien en daar kunnen wel vreselijke ongelukken van komen. Wij gebruiken ze met beleren dus zeker niet. := ( en in de marathon ook niet haha )



Dit inderdaad dit heb ik ook een keer gehad schrok mij kapot. Nu met een ducktapje tegen de kar aan geplakt met oa wedstrijden en niet meer gehad maar normale sluiting zou ik ook lekker houden ja

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:33

Leuk paard. Komt helemaal goed.

Je hebt ook hoesjes om de panieksluitingen zodat ze niet met de staart losgemaakt kunnen worden.

Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 23:20

Klopt er zijn hoesjes voor etc, maar gewoon je strengen gebruiken heb je ze eigenlijk netzo goed gewoon veilig aan de wagen en als er echt wat gebeurt kun je altijd de strengen losmaken door gewoon op de standaard manier los te maken of als er spanning op staat de gespen los maken van de strengen. Snap het nut van die sluitingen niet als er ductape of hoesjes om moeten haha. Ieder zijn keuze natuurlijk, maar hier gebruiken we ze liever niet.

Veiligheids lichtogen zijn wel echt enorm fijn!!! Enorme aanrader.

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:04

Wat fijn dat je deze super mooie stap al hebt kunnen zetten Dat wordt heel veel plezier voor in de toekomst!!!

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 07:49

Interessante overweging. Ik ga sowieso eerst kijken voor die veiligheidsligtogen dan. Voor de volgende keer moest ik zorgen dat de knuppel breder zou zijn, die vond hij wat te smal dus daar ga ik eerst achteraan nu. Dan hoop ik dat ik nog 1 of 2 keer met haar kan slepen voordat we weer verder gaan.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 09:09

Wow wat super zeg dat ze al er voor staat en dat het goed ging!

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 09:36

Muronia schreef:
Haha nou iedereen die erbij was gisteren zei ach, het ging mooi! Maar ik ben in een uur tijd tien jaar ouder geworden volgens mij _O- . Ik ben toch met een dierbaar bezit iets spannends aan het doen en als er wat mis zou gaan met haar (of met de beleerder, of met een ander die erbij is), dan vergeef ik mij dat niet zomaar. Hoe ouder ik word, hoe meer ik daar last van krijg. Ook de belangrijkste reden dat ik met de dressuurwedstrijden gestopt ben toen, ik kreeg te veel last van de spanning en ben er dan de rest van de dag zo'n beetje ziek van.


Nou ik snap je helemaal.

Met mennen is het ook gewoon zo dat het echt goed fout kan gaan. Dat is iets wat niet onderschat moet worden. Ik vind zadelmak maken een appeltje-eitje in vergelijking daarmee.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 09:42

Daarom heb ik dat altijd volledig uitbesteed.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:05

Heel verstandig inderdaad.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 08:18

Ik heb ook meegedaan aan de hype van het plaatjes maken en ik heb meteen maar even geprobeerd om me een voorstelling ervan te maken als moeder en dochter ooit samen zouden gaan. Dat zou toch helemaal niet verkeerd lijken? <3

Afbeelding

Verder is het op dit moment gewoon nat, natter, natst en weinig nieuws. Het is de bedoeling dat we morgen gaan slepen met de pallet om dat even te blijven oefenen. Kan ik daarna mijn tuig weer schoonmaken, want ja modder ieuw.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:26

Mooi plaatje.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 18:53

Tussen alle regen door weer kunnen slepen met Veronia vandaag. Lekker ontspannen weer, niks te klagen! Volgend weekend gaat ze voor de tweede keer voor de wagen.

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:10

Wat een zwembad is het dan hè? Vreselijk dat er nu weer zo veel water moet vallen en natuurlijk die hoge grondwaterstanden...
Ze sjouwt maar mooi door. Heerlijk ontspannen, over de rug. Mooi plaatje zo!

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 20:21

Ja echt vreselijk, ik heb ook het idee dat deze herfst veel natter is dan vorig jaar.

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:27

Wat doet ze het toch goed ben benieuwt volgende week weer maar dat gaat vast wel weer goed komen

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 13:40

De langere knuppel is klaar voor gebruik. Moet alleen nog wel even geverfd worden :+
Afbeelding

Nou heb ik wel een hele verzameling van die dingen liggen. Deze zijn er ook nog en hoorden allemaal bij de wagen. Dus dat wordt uiteindelijk maar een zesspan denk ik _O-

Ik blijk ook snelsluitingen te hebben, wist ik niet eens! Die zal ik overzetten naar de lange knuppel die we gaan gebruiken nu.

Afbeelding