Jody gaat next level!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 13:37

Hallo :D

Het is alweer enige tijd geleden, maar Jody en ik zijn weer back on track!

In ons volgtopic (zie onderschrift) hebben veel bokkers al gelezen waar we vandaan komen. Lang verhaal kort: Jody is sinds 2016 van mij en sinds 2017 rijden we aangespannen. Ze is geheel tuigpaard gefokt (Eebert x Manno) en heel gevoelig. De bedoeling was om te gaan tuigen, maar dit beviel niet goed. Daarom hebben we in 2021 de overstap gemaakt naar het mennen dressuur. Dat ging heel goed, maar we blijven een beetje 'het meisje met die gekke tuiger'.

Afgelopen voorjaar heeft Jody een prachtige zoon gekregen, Thorsten fan Burga DS (v Eise 489). Onze lieve Thorsten is verkocht en twee weken geleden is hij op kamers gegaan. Jody is inmiddels helemaal haar oude zelf weer.. inclusief haar bakken met energie. Het is echt niet normaal :')
Ze is wel wat rustiger geworden en nu leek het ons een leuk idee om eens een marathon te rijden. Dus vorige week hadden we een les in het rijden van die hindernissen en gisteren hebben we onze eerste echte marathon gereden! Wauw!! Ze deed het fantastisch!!

We hebben als doel om vertrouwen te winnen binnen deze discipline en om veilig kilometers te maken. Dat betekent ook dat we niet voor de korte bochtjes maar de langere lijnen gaan. Het terrein was nat en glad door de vele regen. We hebben twee hindernissen overgeslagen om er voor te zorgen dat we zo min mogelijk risico lopen op glijpartijen.

Het meest leuke is dat Jody helemaal in haar sas was en ook dat omstanders en andere deelnemers ons complimenteerden met ons mooie en goede paard! Waar ze eerst uit de toon viel, past ze nu ineens volledig in het plaatje :D Hoe gaaf is dat!!

Nou, genoeg tekst en uitleg. Hier wat beeldmateriaal van gisteren.






Afbeelding

En het dreamteam in haar nopjes!

Afbeelding

Ik doe dit trouwens samen met mijn vriend (of eigenlijk verloofde *D ) en hij geniet er ook intens van! We rijden nu nog met een recreatiewagen, maar we zijn bezig met een echte marathonwagen.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :D

Elisa2

Berichten: 37186
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:02

Wat gaaf om te zien! dit is kennelijk meer haar ding?

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:17

Dat ziet er goed uit zeg! :D

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:23

Het plezier straalt er vanaf!

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:29

Superleuk zeg! En wat gaaf dat jullie dit samen kunnen doen!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 14:39

Elisa2 schreef:
Wat gaaf om te zien! dit is kennelijk meer haar ding?


Ja joh! Echt! Voor dressuur heb je wel geduld nodig.. dat heeft ze slechts in beperkte mate :') zij leeft onder het motto 'stappen is voor mietjes'. Ze stond ook meteen aan! Wel op een goede manier trouwens.

Dank voor de complimenten :D Dit smaakt echt naar meer!

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:23

Het plezier straalt er vanaf!

En wat leuk dat je dit samen met je verloofde kan uitvoeren.

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:27

Jeetje wat is het toch een rete gave merrie ook <3

Ziet er leuk uit!

Elisa2

Berichten: 37186
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:21

SophievdV schreef:
Elisa2 schreef:
Wat gaaf om te zien! dit is kennelijk meer haar ding?


Ja joh! Echt! Voor dressuur heb je wel geduld nodig.. dat heeft ze slechts in beperkte mate :') zij leeft onder het motto 'stappen is voor mietjes'. Ze stond ook meteen aan! Wel op een goede manier trouwens.

Dank voor de complimenten :D Dit smaakt echt naar meer!


Ik moet wel lachen om haar motto :D misschien komt geduld nog met de jaren. :D

Dit is ook wel heel leuk om te doen.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 18:52

Elisa ze is al 9, bijna 10. Ik denk wel dat ze nog wat rustiger wordt, maar echt helemaal normaal zal het nooit gaan :') Als ze straks 20 is dan danst ze nog voor de wagen!

Getty_maan: ja absoluut!! Hij is ook van de autocross en dat is ook wel actie. Dus dit past mooi.

Flubberboot: ja dat denk ik dus ook als ik haar zo zie :D Dankje!

JoukjeV

Berichten: 348
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:45

Heel herkenbaar. 1 van onze tuigers was een onbegrepen paard. Omdat hij tuiggefokt was, in de tuigsport gedrukt. Hierin totaal niet gelukkig. Totaal geen geduld, wat zich uitte in niet stil willen staan en een stap die beter bij een a pony paste. Bij ons aangekomen onder het zadel gekomen als extra training voor ons marathonspan. Dit pakte hij zo leuk op dat we wedstrijden zijn gaan rijden. Hij liep zijn beste proeven als hij een marathonwedstrijd had gelopen. Blijkbaar kon hij hier stoom in af blazen om vervolgens zijn aandacht bij al het andere wat we van hem vroegen.
Misschien gaat dit ook werken voor Jody.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:36

Hey wat leuk! Ik dacht je stiekem al te herkennen :o

Wij zaten bij hindernis 4 te klokken/tekenen :D

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 20:38

Joukje oh ja herkenbaar inderdaad! Gelukkig hebben we haar tuigpaarden carrière kort kunnen houden. Ze heeft wel een soort van trauma met veel prikkels, maar ik denk dat dat langzaamaan wel beter wordt.

Ben benieuwd hoe ze aankomende week is.

Kimley: Oh ja daar reden we verkeerd :')

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:53

Super gaaf en ze lijkt echt te genieten! Mooi ook dat je het samen met je verloofde doet

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:11

Haha dat geeft toch niks!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 15:23

Henrike5 schreef:
Super gaaf en ze lijkt echt te genieten! Mooi ook dat je het samen met je verloofde doet


Dat idee hebben wij ook, dat ze het fantastisch leuk vond!

Kimley: nee dat klopt en het hoort er ook wel bij. Het is nog best een uitdaging om al die hindernissen uit je hoofd te rijden.

Jody heeft gisteren even lekker aan de longe gelopen. Ik merk dat ze hersteltijd nodig heeft dus dat geef ik haar :)

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 07:29

Ziet er goed uit! Leuk dat ze er zo'n plezier in heeft. Het lijkt erop dat je nu echt wat hebt aan het hete en gevoelige. Als ze jong zijn is het nog weleens lastig die energie in goede banen te leiden (alhoewel ik het idee heb dat jou dat goed lukte haha), maar als ze wat ouder en 'stabieler' worden is het zoooo fijn!

Nado
Berichten: 3351
Geregistreerd: 23-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 07:48

SophievdV schreef:
Elisa2 schreef:
Wat gaaf om te zien! dit is kennelijk meer haar ding?


Ja joh! Echt! Voor dressuur heb je wel geduld nodig.. dat heeft ze slechts in beperkte mate :') zij leeft onder het motto 'stappen is voor mietjes'. Ze stond ook meteen aan! Wel op een goede manier trouwens.

Dank voor de complimenten :D Dit smaakt echt naar meer!


Dan had zij de hoef kunnen schudden van mij hackney-kruising, die had op z’n 26ste nog steeds die instelling :D Heerlijk paard heb je daar, en wat een plezier straalt ze uit.

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Jody gaat next level!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 08:15

Wat super leuk dat dit zo goed bij haar past. Helemaal in haar element zo te zien!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 19:01

Bernoe schreef:
Ziet er goed uit! Leuk dat ze er zo'n plezier in heeft. Het lijkt erop dat je nu echt wat hebt aan het hete en gevoelige. Als ze jong zijn is het nog weleens lastig die energie in goede banen te leiden (alhoewel ik het idee heb dat jou dat goed lukte haha), maar als ze wat ouder en 'stabieler' worden is het zoooo fijn!


Ja dat klopt! En ze blijft scherp maar inmiddels is ze op stal en in de omgang echt heel chill. We staan niet meer op een pensionstal, dat past niet bij haar. Dus alles in eigen beheer en de enige huurder :) Heerlijk!

Nado: oh ja dat zijn ook van die vuurvreters!! Lijkt mij ook wel wat :D

Mirjam79: ja :D ben ik ook ongelooflijk blij mee!!

Vandaag weer voor de wagen gehad voor een lichte hersteltraining. Gisteravond was ze weer zichzelf. Dat merk ik dan aan de kleine dingen. Dus vanmorgen eerst lekker buiten gestaan en in de middag even lekker kunnen rijden. Ze deed het super!! Wel vol gas weg. Dan ga je ineens hard :') Leek een beetje op het begin vd marathon, maar later liet ze zich super bewerken.