Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5755
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 22:41

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag weer wat mogen ontvangen van mijn held!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:52

Fritsie spant heerlijk samen. +:)+

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:09

Ziet er fijn uit, doet hij het goed?

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:38

Stoere fritsel… Hoe is je dochter eronder nu ze hem zo terug ziet en een wat bewerkbaardere pony heeft ?

GabberGill

Berichten: 5755
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 13:14

Helaas nog steeds verdrietig maar dat komt wel. Het is allemaal nog zo kort geleden. Ze is superblij met sun en dat is echt haar vriendinnetje maar ze mist hem verschrikkelijk. Hij is der natuurlijk al heel haar leven dus dan is dat zo raar als het er niet is.

Maar het komt goed dat weet ik zeker.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:18

Dat is ook zeker logisch… Frits was haar maatje ook al lukte het gewoon echt niet onder het zadel… heeft tijd nodig… en het zal ook gewoon pijn blijven doen ben ik bang… mijn kindjes (zelfde leeftijd) hebben soms ook nog verdriet van onze dode paardjes… dat is dan wel niet hetzelfde… maar het gemis is er net zoals hij Jill over Frits wel degelijk… het wordt wel minder heftig maar heeft gewoon tijd nodig…

GabberGill

Berichten: 5755
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 23:43

Frits gaat supergoed. Hij komt steeds meer in het ritme en gaat heel goed met de andere pony's.

Hij is vandaag meegegaan om bekeken te worden door de bondscoach van Nederland Ad Aarts en deze was zeer te spreken over hem. Zeer goede pony met genoeg kwaliteit. Mooie hals erop en fijn te rijden met een correcte bespiering.

Frits blijft wel gewoon Frits en heeft al een paar hele mooie trucjes laten zien. In volle gang achterwaarts de vrachtwagen uit terwijl het Schot nog dicht zit bijv en ontsnappen uit de wasbox.

Zo fijn dat die dit bij andere ook gewoon doet haahaha.

Morgen gaat hij weer mee op pad en zal hij waarschijnlijk in het vierspan gezet gaan worden.

Gewoon supergaaf om deze updates te krijgen en te beseffen dat dit gewoon zijn ding is.

Ze zijn ook al hindernissen en pionnen enz gaan uitzetten en ook dit doet hij gewoon oprecht geweldig.

Mega trots op wat we van hem maakte ondanks dat het onze tak van sport niet was. Hij heeft een supergoede basis meegekregen en in enkelspan is hij makkelijk de zijgangen enz in te rijden. Schouderbinnenwaarts is ook een supersterk punt van hem. Ik heb wel eens gezegd dat hij hier thuis tot het M eigenlijk bevestigd is en dat geloofde bijna niemand hahahah logisch ook als je hem soms door de baan zag gaan. Alleen dat hij het hier zo fijn laat zien is gewoon heerlijk.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 08:14

Eindelijk gerechtigheid :D

Gaaf hoor!

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 09:00

Heel erg fijn als ie die fratsen bij een ander ook gewoon doet. :D

Fijne update! Het klinkt alsof hij goed op zijn plek is en alles ook goed op pakt.

manja39
Berichten: 159
Geregistreerd: 16-09-13

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 12:25

Wat fijn dat Frits op zijn plek is. En wat heerlijk dat je dochtertje nu ook kan tutten en heerlijk rijden en ontwikkelen met Sunny.

GabberGill

Berichten: 5755
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 13:31

Dat maakt het allemaal net wat makkelijker. Puur omdat je het beste voor hem wilt. Ik weet namelijk dat als frits iets niet wilt dat die ook zeker niet meewerkend is.

Hij hinnekt in de morgen zijn nieuwe eigenaren al tegemoet. Het is ook echt een vriendelijke pony verder.

Vandaag komt de update van het vierspan dus ik zit vol spanning te wachten. Ik weet natuurlijk dat die dit kan maar hij moet het ook nog maar eens daar laten zien.

GabberGill

Berichten: 5755
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 22:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En daar gaat hij dan!

Rechtsvoor de kanjer

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:36

Wat gaaf! En dat ze hem ook al meteen voorop kunnen zetten.

Ik ben stille meelezer al deze hele tijd. Ik snap dat je dochter hem mist. Dat heeft natuurlijk tijd nodig. Maar wel fijn dat jullie naar hem geluisterd hebben en hem de plek hebben gegeven waar hij ook zijn ambities kan gaan doen.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:47

Wow, alsof hij daar al veel langer loopt. Hij past ook mooi bij de andere ponies.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:50

Wauw wat super doet ie het. Dit moet voor je dochter misschien ook wel fijn zijn om te zien. Dat frits het hier zo goed doet.

GabberGill

Berichten: 5755
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 23:44

Oooooh nee hoor mijn dochter is nog steeds boos. Ik neem het haar niet kwalijk ook hoor. Ze is 8 jaar en hij is al 8 jaar in haar leven. Ondanks dat ze zo blij met Sunn is is ze ook gewoon boos en wilde ze alles houden. Ik snap dit wel hahaha. Haar kinderlogica is dat wij dit ook met hem hadden kunnen doen.

Zolang ze Sunn gewoon leuk vindt groeit dat vanzelf wel allemaal en zal dit langzaam maar zeker normaal worden.

En ja hij mocht mee voorop
Hij is gewoon monsterlijk goed hierin en dat heb ik altijd geweten. Alleen je verkoopt niet graag waardoor ik altijd hoop heb gehouden dat we het ooit werkend zouden krijgen. Toch ben ik zo blij dat ik deze keuze voor hem maakte. Hij straalt weer en hij gaat graag mee op pad. Niks is hem te gek.

Het is ook heel fijn dat ik hem nu gewoon kan plaatsen zonder ellende die we met hem meemaakte eromheen.

Het is oprecht mijn vriendje en ik mis hem nog elke dag als ik aankom op stal. Zijn gekke streken en de liefde die hij gaf. Alleen heb ik altijd gezegd dat hij te goed is om een weidepaard te zijn en hij geniet zo van het werken.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 00:30

Hij is prachtig in het span :+: En wat een vertrouwen krijgt hij op die plek! Nee, dat had je zelf niet met hem kunnen doen. En soms moet je kind ook gewoon het huis uit om verder te kunnen groeien. Ook al doet dat ook een beetje zeer

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 08:56

Je ziet aan alles dat dit zijn ding is. Zo gaaf om te zien. Je had geen betere beslissing kunnen nemen ook al is het verdrietig voor je dochter. Dat gaat ze op een gegeven moment wel begrijpen. Leuk om Frits zo in zijn sas te zien

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:05

Wat geweldig hoe hij daar zo trots loopt in het span! En ik vind het ook zo mooi dat je hem dat gegund hebt.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:12

Voorspan hoeft niet te trekken in een 4-span hè. Dat is traditioneel het reservespan.
En als Frits zo licht in de mond is en zo makkelijk te sturen, is voorpaard helemaal geen gekke plek. Daar moet je er geen hebben die zich continu vol in het tuig werpt juist, want dan ben je veel minder wendbaar.

Zó leuk dat-ie het zo goed doet!

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 10:21

Oh wat interessant ibbel, dat wist ik niet. Maar ben ook nog heel nieuw in het mennen. Had idd wel begrepen dat in tandem het voorste paard niet trekt. Dan is dat eigenlijk in 4 span ook best logisch eigenlijk.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 10:43

Afgaande op de beschrijving van TS, zal Frits in de toekomst wellicht linksvoor worden ingezet, maar hij zal eerst meer ervaring moeten opdoen. De voorpaardjes moeten meer meedenken en vooruitkijken. Het achterste span doet meer fysiek werk. Linksvoor staat, in de regel,
de pony die het meest leiding geeft aan het span.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Fritsie op zijn best en dat moet zo blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 10:48

Ja je moet er echt op kunnen vertrouwen dat je voorpaard onverschrokken en zelfstandig goed kan lopen. Je kunt ze namelijk niet assisteren met de zweep. Dus het moeten voorwaartse, betrouwbare en goed luisterende scherpe paarden zijn.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 10:50

Waar zit dan het verschil tussen links en rechts in? Het hangt dus kennelijk meer van de positie af dan van het karakter wil de leiding geeft? Of is dat te simpel gedacht?

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:18

Ook wel fantastisch voor de menner dat hij een passende pony qua maat en kleur aan Frits heeft. Dat alleen al zorgt ervoor dat er met beleid omgegaan wordt met de dieren.
Een koppel kopen is altijd veel makkelijker dan 1 bijpassende zoeken bij een bestaand 3-tal, toch?

En wat een mooie accomodatie!