Dressuurmatig trainen met Yellow de Cremello

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Dressuurmatig trainen met Yellow de Cremello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 19:31

Inmiddels staat Yellow een dikke half jaar voor de wagen. Nooit een pas verkeerd gezet en hij begint het steeds leuker te vinden. Super blij om.

Voorheen reed ik altijd paard, maar door een hersenaandoening ben ik het plezier daarin wat verloren omdat het zo zwaar werd. Wel vondt ik het altijd heel leuk om serieus te trainen en dus vooral het dressuur rijden en daarmee je paard verbeteren. Onder het zadel uiteindelijk toch nog tot de Z2 geschopt met mn paard Tenno. Maar inmiddels rijd ik dus niet heel veel meer op hem omdat het lichamelijk altijd veel kost en daarnaast is hij 24 jaar en lekker met ( actief ) pensioen

Nu ben ik dus heel blij dat ik kan mennen met mijn eigen pony Yellow die we al vanaf veulen hebben. Zelf beleerd en sinds de laatste tijd zijn we ook lekker dressuurmatig aan het trainen. En merk dat ik dit zoooo leuk weer vindt! Weer een doel en weer plezier in de paardensport! Ik hoop dat we dit jaar ook onze eerste wedstrijdje kunnen starten in de dressuur.

We zijn druk bezig met balans en kracht en daarnaast met het halsstrekken. Vindt dit voor de wagen toch wel lastiger als dat je erop zit. Maar we gaan de goeie kant op!
Trainings puntjes zijn nog stabieler worden in de aanleuning. En vanuit het halthouden wil hij nog wel eens scheef weg stappen en daarnaast beginnetje maken in het goed achterwaarts gaan.
Onderstaand wat foto's van afgelopen week!


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Galop begint ook voor de wagen steeds beter te gaan. Rechtsom vindt hij wel wat lastiger nog om in balans te blijven en door te galopperen
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. En het halssttekken. Gaat de goeie kant op. Mag nog wel wat stabieler. Maar heel blij hiermee!
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Zus

Berichten: 601
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:22

Het ziet er fijn ontspannen uit!

Elisa2

Berichten: 37168
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurmatig trainen met Yellow de Cremello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:01

Nou dat ziet er hartstikke netjes uit! Voor de wagen is sowieso lastiger zonder been vind ik. Voor een half jaar voor de wagen zijn die verbeterpuntjes peanuts haha.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Dressuurmatig trainen met Yellow de Cremello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:18

Wat ziet dat er fijn uit :)

Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 23:11

Zus schreef:
Het ziet er fijn ontspannen uit!


Dankjewel


Elisa2 schreef:
Nou dat ziet er hartstikke netjes uit! Voor de wagen is sowieso lastiger zonder been vind ik. Voor een half jaar voor de wagen zijn die verbeterpuntjes peanuts haha.


Dankjewel <3 ja met rijden kun je meer voelen.. met mennen is je zweep je binnenbeen. Maar is toch lastiger.


ynskek schreef:
Wat ziet dat er fijn uit :)


Dankjewel

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Dressuurmatig trainen met Yellow de Cremello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 00:59

Wat gaat hij goed zeg! En dat achterbeentje er ook mooi bij, hij staat er prachtig voor zo

Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 13:06

Henrike5 schreef:
Wat gaat hij goed zeg! En dat achterbeentje er ook mooi bij, hij staat er prachtig voor zo


Dankjewel <3