Ruige tuiger Jody 3e op kampioenschap!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Ruige tuiger Jody 3e op kampioenschap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 09:39

Hoi!

Gisteren hadden wij twee parcoursen vaardigheid op de planning op het Noordelijk Kampioenschap Vaardigheid. Dit is een open kampioenschap. Wij gingen er vooral heen voor de ervaring.

Jody loopt inmiddels M dressuur bij het mennen. We willen aankomend voorjaar graag starten met het rijden van marathons en ik vond dit eigenlijk wel een goede voorbereiding. Dus daar gingen we! Het eerste parcours heb ik wat (te) rustig gereden. We waren foutloos wat betreft de ballen, maar hadden een beetje tijdsoverschrijding. Daarom hoefden we geen barage te rijden.

De tweede ronde gaf Jody gas en daar ging ik graag in mee. Hier zat ik op te wachten :D We gingen maar liefst 20 seconden sneller dan in de eerste ronde! Gaaf! We namen alleen wel een hele kegel mee :') Onze tijd was de een na snelste tijd van de dag in onze categorie. Dat vind ik dus echt vet cool!

Hier de video van onze tweede ronde.



Ik vroeg me altijd af hoe mensen toch zo snel door het parcours konden zonder heel veel ballen eraf te gooien, maar inmiddels weet ik dat het als bijna vanzelf gaat als je paard graag met je mee doet :D

Als kers op de taart werden we 3e op basis van ons eerste parcours!! Ik ben apetrots op die gekke Tuiger *D

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:09

Gefeliciteerd!
Ze heeft er wel zin in op het filmpje haha
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe ze de marathons op gaat pakken straks. Ze lijkt nu wel rustig genoeg te blijven in d'r hoofd he

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Ruige tuiger Jody 3e op kampioenschap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:10

Gefeliciteerd! Ze lijkt het echt heel erg leuk te vinden

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Ruige tuiger Jody 3e op kampioenschap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 10:17

Ja ze vindt dit fantastisch!! Tenminste, zo lijkt het. Jody is nou niet bepaald het type paard wat zich tot de max inzet als ze er niks aan vindt. Dit ging echt geweldig en het voelde alsof we vlogen.

Deze tak van sport doet mij denken aan het springen met de pony vroeger. Dat vond ik ook echt fantastisch!!

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:20

Geweldig dat gevoel ja, misschien vind ze de marathon dan wel helemaal het einde!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:30

Knap parcours gereden +:)+ . Dat is nog een best krappe ingewikkelde toestand zo in een binnenbak om alles te onthouden en overzicht niet kwijt te raken :oo

Wel grappig om een overduidelijke tuiger zo door een parcours te zien gaan in tuigpaard gangen, dat lijkt het wel moeilijker te maken door die enorme stappen :D

Valt me wel op, bij indoor is geen groom verplicht?

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ruige tuiger Jody 3e op kampioenschap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:58

Wat een fantastisch paard is het toch! Wat ik me - als leek uiteraard - afvraag, zou ze niet nog beter mee kunnen denken zonder oogkleppen, of mag dat niet? Nu lijkt ze vanuit een scherpe bocht ineens "verrast" te worden door de kegels, en dit lijkt me een paard dat het spelletje echt begrijpt en anticipeert op de hindernissen :)

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 11:01

Henrike5 schreef:
Geweldig dat gevoel ja, misschien vind ze de marathon dan wel helemaal het einde!


We hebben in oktober een oefenmarathon gereden en dat vond ze ook echt leuk! Ik denk dat het wel goed zit :D

Karuna: haha ja zoveel tritt in de benen he :') Een groom mag, maar is niet verplicht. De groom mag geloof ik niks doen. Maar pin me er niet op vast want ik heb nog weinig verstand van vaardigheid en de spelregels. Ik weet wel zeker dat het niet verplicht is.

Prompter: door de oogkleppen is ze juist fijn te rijden. Door de kleppen ziet ze niet alles en dat is een voor- en een nadeel tegelijkertijd. Ze mag met me mee denken, maar niet teveel, anders dan moet ik steeds tegensturen. Zij vertrouwt blind op waar ik heen stuur.. zo heb ik haar wel eens per ongeluk bijna in de bosjes geparkeerd tijdens een buitenrit, omdat zij zo op me vertrouwt en ik een klein beetje naar rechts wilde :')

janouk
Blogger

Berichten: 17874
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:06

Gefeliciteerd met je derde plek

Je zou eens het rondje thuis een paar keer moeten rijden en timen.

Gevoelsmatig denk ik dat jouw paard sneller, meer in balans en gemakkelijker te wenden is in een flinke draf dan in de galop.
De galop is nog minder in balans en meer opwaarts dan voorwaarts gesprongen.
Eens uitproberen, want je kan de gestelde tijd prima halen.
Meer rust in de wendingen gaat je helpen verder in de opleideing.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Ruige tuiger Jody 3e op kampioenschap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 11:10

Anouk: zo hard draaft ze niet. Ze pakt niet zoveel bodem. Galop is voor haar gemakkelijker en dan gaan we echt beduidend sneller. Maar dank voor je tip!!

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Ruige tuiger Jody 3e op kampioenschap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 14:09

Hartstikke gaaf en gefeliciteerd!