Heebie-Jeebie voor de kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 14:36

Ik ben inderdaad benieuwd waarom BD dit net een zeepkistenrace vindt, dus leg uit aub! Ik sta open voor commentaar.

Ik ben wel blij dat er voor de rest positief over dit wagentje wordt gesproken want ben serieus aan het kijken om er ook eentje aan te schaffen (en op den duur spaakwielen eronder).

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:36

Ik denk dat spaakwielen wel een nog mooier gezicht zullen zijn!

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:38

Ik vind alleen de wielen idd een beetje te klein, graven zich makkelijk in het zand
Zou voor iets grotere gaan zelf..

Maar even tussen ons veel mensen rijden jaren in een zelfbouw wagen rond hoor..
En daar wil men dan ook niet zoveel commentaar op hebben Knipoog

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:40

A10 schreef:
Ik denk dat spaakwielen wel een nog mooier gezicht zullen zijn!


Jup; zal ook fijner trekken voor je pony Lachen

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:57

wat een leuke foto's. een welsh atje zeker?? leuke foto's met een leuke pony

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 14:59

Dat is ook mijn plan inderdaad om er nog spaakwielen onder te kopen, maar die neem ik later dan pas omdat ik dan weer door moet rijden. Het plan is om ook vaker over de weg te rijden dan trekt het zowiezo al makkelijker.

lonneke: Het is inderdaad een Welsh A!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:05

leuk hoor. ik ga binnenkort ook mennen. had ook een concourswagentje gekocht, maar wil toch liever een marathon of recreatiewagentje omdat er dan wat meer mensen meekunnen. en mijn welsh is nog niet beleerd.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:36

Bij ter land, ter zee en in de lucht gebruiken ze ook altijd van dat soort wieltjes.
Vandaar...
Het gaat er mij echt niet om dat alles duur en sjiek moet zijn, maar met dit formaat wieltjes en spoorbreedte lijkt het me toch niet echt veilig.

klijnliesje
Berichten: 590
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:44

Lintjuuh ik vind hem leuk hoor, laat ze maar kletsen.
Zijn natuurlijk zelf begonnen met het mooiste van het mooiste.....

of toch niet.. Haha!

laura2span

Berichten: 2058
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:45

Ter land, ter zee en in de lucht wieltjes??
Volgens mij zijn het gewoon kruiwagen wieltjes.

Ik vind het een leuk spannetje zo! Tuurlijk moet je er geen marathonambities mee krijgen maar je rijdt toch lekker rond zo? Nee hoor, niks mis mee.

klijnliesje
Berichten: 590
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:48

Tuurlijk wel ..makkelijker afstappen kan niet. en het ziet er solide uit hoor. Heb wel eens kwalitatieve marathon wagens in slechtere condities gezien.. met spoorbreedtes die niet goed waren... (WK enkelspan bv) was toch ook iets met spoorbreedte...toch???

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:00

Ik vind je alleen een beetje eng laag zitten, maar als je zegt dat er grotere wielen onder komen... probleem opgelost toch Lachen Dit wagentje lijkt me dan toch zeker veiliger dan menig ander mislukt zelfbouwsel.
Leuke pony heb je!

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:06

BlackDevils schreef:
Bij ter land, ter zee en in de lucht gebruiken ze ook altijd van dat soort wieltjes.
Vandaar...
Het gaat er mij echt niet om dat alles duur en sjiek moet zijn, maar met dit formaat wieltjes en spoorbreedte lijkt het me toch niet echt veilig.


Meestal toch echt fietswielen oid.... maarach, als jij er verstand van hebt.............. Sigaar

@ laura2span; je hebt ook gewoon goede wielen die er zo uitzien, maar géén kruiwagen wielen zijn. Kijk maar eens in mijn profiel naar mijn wagentje; die heeft goede banden, maar zijn geen kruiwagenwielen. Die zijn er tenslotte ook niet voor bedoeld; wagens met kruiwagenwielen zijn niet echt veilig en goed te noemen....
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 03-04-07 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:11

JoyCiej007 schreef:
@ Vickelientje; je hebt ook gewoon goede wielen die er zo uitzien, maar géén kruiwagen wielen zijn. Kijk maar eens in mijn profiel naar mijn wagentje; die heeft goede banden, maar zijn geen kruiwagenwielen. Die zijn er tenslotte ook niet voor bedoeld; wagens met kruiwagenwielen zijn niet echt veilig en goed te noemen....

Ik zeg toch ook niks over het soort wielen Verward Alleen dat ik de wagen met deze te laag vind

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:12

Ha wat leuk, deze kar komt er bij ons ook voor Niels. Lachen
Ik vind Jeebie er echt heel erg leuk voor lopen, zo kun jij weer lekker met hem aan het werk, en het belangrijkste is dat dit een lichte wagen is, wat Jeebie dus met gemak kan trekken!

IvoIce

Berichten: 1615
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Vleuten

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:21

Wat een aparte reactie weer.

Als dit al een zeepkist is weet ik het niet meer hoor, jammer dat andermans plezier zo de grond in geboord kan worden, kan je verzekeren dat we ondertussen echt wel weten waar we mee bezig zijn. Enige is dat de wielen wat klein zijn, maar alsof die pony daar voor een paar keer zo'n last van heeft Verward

Grotere spaakwielen eronder en het plaatjes is beter, komt vanzelf goed. Je mening op een andere manier formuleren zou best fijn zijn soms!

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:35

Vickelientje schreef:
JoyCiej007 schreef:
@ Vickelientje; je hebt ook gewoon goede wielen die er zo uitzien, maar géén kruiwagen wielen zijn. Kijk maar eens in mijn profiel naar mijn wagentje; die heeft goede banden, maar zijn geen kruiwagenwielen. Die zijn er tenslotte ook niet voor bedoeld; wagens met kruiwagenwielen zijn niet echt veilig en goed te noemen....

Ik zeg toch ook niks over het soort wielen Verward Alleen dat ik de wagen met deze te laag vind


Sorry, heb even aangepast; noemde perongeluk verkeerde naam, was niet voor jou bedoeld, maar voor laura2span. Ook niet banketstaaf bedoeld, alleen om aan te geven dat ze ook eruit kunnen zien als kruiwagenwielen, terwijl het dat misschien niet zijn. Want kruiwagenwielen is een stuk onveiliger en zijn er niet voor gemaakt Knipoog

JoyCiej007

Berichten: 17420
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:36

IvoIce schreef:
Wat een aparte reactie weer.

Als dit al een zeepkist is weet ik het niet meer hoor, jammer dat andermans plezier zo de grond in geboord kan worden, kan je verzekeren dat we ondertussen echt wel weten waar we mee bezig zijn. Enige is dat de wielen wat klein zijn, maar alsof die pony daar voor een paar keer zo'n last van heeft Verward

Grotere spaakwielen eronder en het plaatjes is beter, komt vanzelf goed. Je mening op een andere manier formuleren zou best fijn zijn soms!


Welke reactie is een aparte reactie, voor wie is dit bedoeld? ik ben nl. van mening dat dit een mooi, leuk en volgens mij ook prima veilig wagentje is Knipoog had het alleen even ter illustratie over kruiwagen wielen, dat die niet echt veilig zijn Knipoog

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:38

JoyCiej007 schreef:
Sorry, heb even aangepast; noemde perongeluk verkeerde naam, was niet voor jou bedoeld, maar voor laura2span. Ook niet banketstaaf bedoeld, alleen om aan te geven dat ze ook eruit kunnen zien als kruiwagenwielen, terwijl het dat misschien niet zijn. Want kruiwagenwielen is een stuk onveiliger en zijn er niet voor gemaakt Knipoog

Wou je al bijna gaan slaan Hamer Haha!

IvoIce

Berichten: 1615
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Vleuten

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:40

De reactie is voor BD, over de zeepkistenrace.
Uiteindelijk is iedereen wel positief, maar van zo'n reactie gaan mijn (spreekwoordelijke) rugharen overeind staan. Wij zijn blij met zo'n wagentje, ik hen geen 2000 euro voor een mooie marathonwagen, dit is toch een prima optie voor mensen met een kleinere portomonnee? Dan vind ik zo'n reactie echt jammer, waar is het voor nodig, de lol kan ik er niet van inzien.

gekketeckel

Berichten: 2237
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: op mijn bureaustoel

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:41

Mooie foto's,hij doet het leuk linda!Aleen persoonlijk zou ik groter wielen willen ik ben nu voor sterre op zoek naar een sulky da's helemaal fijn om aleen op pad te gaan Knipoog Haha!

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:11

Mijn opmerking was niet kwetsend of afbrekend bedoeld. Het was iets wat me even te binnen schoot.
Las aan de eerste reactie van TS af dat zij het wel goed opvatte.. Wanneer dit toch het geval mocht zijn dan bied ik haar hiervoor mijn excuses aan. Wat de rest er van denkt zal me worst zijn.
Heb veel respect voor mensen die met beperkte middelen hun hobby uit kunnen voeren. Het getuigd van doorzettingsvemogen, iets wat je bij onze hobby zeker nodig hebt. Het komt de meesten van ons niet allemaal aanwaaien.
Ook ik ben begonnen met zelf in elkaar geknutselde karretjes door het simpele feit dat ik ook geen nieuwe kon kopen. Besla zelf mijn pony's omdat een hoefsmid niet uit zou kunnen. Ben jaren lang met de trekker en veewagen naar wedstrijden gereden omdat ik geen ander vervoer had. Pony's die fokte ik zelf en beleer ze voor de kar. Kan ook niet zomaar een andere kopen.
Nu heb ik eindelijk nadat ik 15 jaar gemend heb mijn 1e nieuwe wagentje kunnen kopen. Koste me een span pony's, mijn ouwde zelfgebouwde marathonwagen en wat spaarcentjes.
Dus ik weet echt wel dat iemand blij moet (kunnen) zijn met de dingen die ie wel heeft.

IvoIce

Berichten: 1615
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Vleuten

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:22

Dat is fijn om te horen, je komt namelijk wel eens heel anders over. Ik weet dat ook TS deze opmerking niet erg leuk oppakte in eerste instantie. Snap nu dat je het zo niet bedoelde, maar het kwam nogal apart over. Een beetje uitleg erbij had fijn geweest, en nadenken over hoe iets over komt is ook niet verkeerd, zeker als je zelf ook begonnen bent met niet het duurtse van het duurste.
Maar goed, wat ik vind boeit je niet, dus zal erover ophouden, jammer dat er op deze manier zoveel misverstanden ontstaan.

Anoniem

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:28

Wat een leuk beestje voor de kar, erg leuk om te zien! Lachen

Wat een gezeur hier om de kar zeg, belachelijk! Maar als ze niet veilig zijn, waarom wordt dit karretje dan nog wél altijd verkocht?
Ik heb tenslotte dit karretje ook, maar dan de rode.. En hij voldoet me prima! Lachen

_Karin

Berichten: 2872
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:30

Mooie foto's het ziet er leuk uit.