Heebie-Jeebie voor de kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Einam
Berichten: 79
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:29

Nyckle schreef:
Wat een leuk beestje voor de kar, erg leuk om te zien! Lachen

Wat een gezeur hier om de kar zeg, belachelijk! Maar als ze niet veilig zijn, waarom wordt dit karretje dan nog wél altijd verkocht?
Ik heb tenslotte dit karretje ook, maar dan de rode.. En hij voldoet me prima! Lachen


Even de andere reacties lezen Rolleyes

Daarbij zegt het feit dat wagens nog verkocht worden natuurlijk helemaal niets over het feit of ze wel of niet veilig zijn
Handel is handel.....
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit karretje onveilig is.
Lijkt me een prima wagentje toe.

TS veel menplezier, je hebt een prachtige pony Lachen

JoyCiej007

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:01

@ Vickelientje: hahaha, wat een verkeerde naam perongeluk al wel niet te weeg kan brengen Tong uitsteken

Ben het met het merendeel en de TS eens, en inderdaad; dat een wagentje nog verkocht wordt wil niet zeggen dat ze veilig zijn. Hoeveel wagentjes worden nog steeds op MP verkocht met als advertentienaam 'Marathonwagen', terwijl het een super onveilig, krakkemikkeg zelf inelkaar geflanste 'kar' is? Knipoog

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 23:18

BD: Bedankt voor je duidelijkere uitleg!
Kijk ik vind het helemaal niet erg nadat je uitleg hebt gegeven, maar het kwam op mij (en anderen) over alsof wij maar een beetje aan het prutsen zijn en belachelijk bezig zijn. En dat ben ik zeker niet, heb al meerdere malen ongelukken meegemaakt/gezien van dichtbij dat ik veiligheid heel serieus neem.
Dus volgende keer zou je het iets anders kunnen brengen, dan had ik commentaar helemaal niet erg gevonden.

JoyCiej007

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 00:06

sommige AR's kunnen, net als ik af en toe Knipoog wel echt cynisch reageren en een steek onder water geven, maar dat doe ik alleen bij topics waar de TS echt zo'n 13 jaar oud pubertje is met een zelf in elkaar geflanst karretje dat super onveilig zit, niet weet hoe je moet mennen, tuig zit verkeerd, en dan maar blijven beweren dat ze het allemaal super goed doet. Tsja, dan kan ik wel eens uit mijn slof schieten.

Maar jouw topic geeft daar totaal geen aanleiding toe Lachen

Vind dat je het allemaal prima voor elkaar hebt; vooral zo doorgaan, dan komt het allemaal helemaal goed Lachen

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:09

Toch even een kritische reactie op het karretje. Ik heb er zelf nl. ook één gehad.

Het zijn leuke karretjes om te zien en op zich zitten ze ook goed in elkaar. Wat mist zijn de vering en een rem, maar daar is overheen te komen voor recreatief gebruik. De karretjes zijn echter niet geschikt voor mensen die zwaarder zijn dan 50-60 kilo of heel groot. De balans van karretje ligt nl. ver naar voren en als je zelf wat naar voren gaat zitten, dan kiept het karretje op zijn voorwielen! Helaas is dat bij ons twee keer gebeurd. Bij mij kwam een voorwieltje in een spoor naast de verharde weg en de kar kiepte gewoon om. Bij mijn vriend (die groter en zwaarder is) kiepte die al op de voorwielen, wanneer hij iets naar voren ging zitten bij les. Gelukkig bleef ons shetje rustig, anders hadden er grote ongelukken kunnen gebeuren!

Wij zijn daarom na een maandje al overgestapt op een concourswagentje (even duur), ook zonder rem maar wel met fijne vering. En als we straks tweespan gaan rijden in het bos, dan komt er een goede recreatie/marathonwagen. Dat is inderdaad een hele investering, wat niet iedereen kan opbrengen...

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 02:50

Nagelbijten / Gniffelen Knipoog Lips are sealed

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 05:54

Waar hebben jullie die wagentjes gekocht. En wat is de nieuwprijs heb hem namelijk ook 2dehands gekocht net. Wel een leuk starterswagentje heb een grote shet en past perfect.

JoyCiej007

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:42

Mirjam schreef:
Toch even een kritische reactie op het karretje. Ik heb er zelf nl. ook één gehad.

Het zijn leuke karretjes om te zien en op zich zitten ze ook goed in elkaar. Wat mist zijn de vering en een rem, maar daar is overheen te komen voor recreatief gebruik. De karretjes zijn echter niet geschikt voor mensen die zwaarder zijn dan 50-60 kilo of heel groot. De balans van karretje ligt nl. ver naar voren en als je zelf wat naar voren gaat zitten, dan kiept het karretje op zijn voorwielen! Helaas is dat bij ons twee keer gebeurd. Bij mij kwam een voorwieltje in een spoor naast de verharde weg en de kar kiepte gewoon om. Bij mijn vriend (die groter en zwaarder is) kiepte die al op de voorwielen, wanneer hij iets naar voren ging zitten bij les. Gelukkig bleef ons shetje rustig, anders hadden er grote ongelukken kunnen gebeuren!

Wij zijn daarom na een maandje al overgestapt op een concourswagentje (even duur), ook zonder rem maar wel met fijne vering. En als we straks tweespan gaan rijden in het bos, dan komt er een goede recreatie/marathonwagen. Dat is inderdaad een hele investering, wat niet iedereen kan opbrengen...


Zó, dat klinkt eigenlijk niet zo best.... Nagelbijten / Gniffelen Nors opkijken

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 22:24

Mirjam: Hmm dat is een apart verhaal! Wij hebben toch met dit wagentje op verschillende ondergronden gereden en nooit ergens last van gehad, ook als we met zijn 2en op de bok zaten. Misschien zijn de nieuwe wagentjes verandert zodat het zwaartepunt wat meer naar achter zijn gebracht.

Ik ben er trouwens over heen, ik wil toch niet zo'n wagen. Voorlopig rijd ik door met mijn concours en ga ik het geld in goede menlessen steken. Aan het eind van de zomer ga ik voor een marathonwagen Lachen

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Re: Heebie-Jeebie voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:01

Het zou prima kunnen dat ze het wagentje hebben aangepast, dat weet ik verder niet. Met ons huidige simpele concourswagentje hebben we dit probleem in zijn geheel niet, want ik dacht in eerste instantie dat wij wat fout deden...

Ik vind het verstandig dat je menlessen gaat nemen, veel plezier!