Whitney mag ook een beetje aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Whitney mag ook een beetje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 16:49

Whitney doet het echt heel netjes. Dit was de 3e keer aan de lange lijnen, en de eerste keer met de broek en staartriem er ook op.

Ze vind het verschrikkelijk leuk voor 10 minuutjes. Daarna gaat ze lopen spoken omdat ze overal mee bezig is behalve met mij. Dus we houden de lessen kort en ik moet echt op passen dat ik niet te lang door ga.
Spelender wijs gaan we dus het echte werk introduceren. We hebben alle tijd, als ze van de zomer een keer voor de wagen gestaan heeft is dat vroeg genoeg. Ik pak haar vaak maar 1x in de 2 weken, en soms ook een maand niet, net of het weer mooi is en of ik tijd heb.

Even stappen
Afbeelding

Vrolijk drafje
Afbeelding

Eventjes HEEL stout, mevrouw wou niet stil staan
Afbeelding

Een over haast drafje
Afbeelding

En zelfs soms wat na geven Lachen
Afbeelding

Stappen
Afbeelding

Netjes halthouden
Afbeelding

Weer verder stappen
Afbeelding

En ook de andere kant om stappen
Afbeelding

En mevrouw is aan het wisselen. Ik had al last van hamsters in de padock, maar volgens mij wou ze me gewoon vertellen dat ze een bijtring wil Cool
Afbeelding

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Whitney mag ook een beetje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:51

heyhey
ziet er goed uit hoor
leuk beestje
haha die laatste foto Tong uitsteken

Laanbanaan

Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Whitney mag ook een beetje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:55

Ziet er leuk uit! Als ik je een tip mag geven... kun je die losse riem aan der broek (die je normaal om het lamoen heen doet, ik kan even niet op de naam komen en wil niet in miijn boeken zoeken) niet aan het borsttuig vastzetten, dan hangt het niet zo los te bungelen?
Veel succes verder!

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Whitney mag ook een beetje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:49

Ahh wat leuk zeg, en een gave shetlander vind ik het Lachen

IvoIce

Berichten: 1615
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Vleuten

Re: Whitney mag ook een beetje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:55

Ziet er leuk uit Ciska!
Tank heeft ook net z'n voortandjes gewisseld, en ben ook eens in de zoveel tijd achter hem aant lopen, dat de aandacht na 10 min. weg is, heb ik ook ervaren ja Lachen
Dus dan maar af en toe en korte sessie.
Erg gaaf iig, ben benieuwd hoe ze er een jaar verder bijloopt!

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Whitney mag ook een beetje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:06

Nou, weer een nieuwe uitdaging te gaan dus...
Vraag me alleen af waarom veel mensen de lange lijnen door de leidselsleutels doen wanneer ze er achter lopen of met dubbele longe longeren. Als je ze door de lichtogen doet dan kun je veel makkelijker begrenzen als ze de kont weg willen draaien. doordat de leidsels dan vanuit een lager punt bevestigd zitten kun je makkelijker de rug loswerken en met longeren activeer je veel makkelijker de achterhand.
Wisselen is inderdaad lastig. Ook een reden voor mij om niet te vroeg te beginnen want de aanleuning is dan te wisselvallig om er echt een beetje mee aan het werk te gaan.
Ziet er wel goed uit. Succes!

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Whitney mag ook een beetje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:46

Idd, een nieuwe uitdaging Lachen.
Haar voorganger heeft gister haar eerste punt in het M gelopen (een door mij zelf opgeleide pony die mij ook alles geleerd heeft). Tegen de tijd dat die ZZ loopt heeft deze wat ervaring en mag ze haar op gaan volgen Lachen.
Deze kan verschrikkelijk gaaf lopen (durf wel te zeggen dat het de best bewegende is die ik heb staan), dus verwacht erg veel van haar.

Voor de wagen moeten ze het ook zo doen, dus als ik er achter loop doe ik het ook altijd zo. Bij het werk aan de dubbele longe doe ik hem juist wel door de lichtogen.
Ik start ook lange teugel wedstrijden, dus mijn pony's lopen (als ze wat meer ervaring hebben) ook zonder schoftje(en zonder oogkleppen op een trens) en dat moeten ze allemaal kunnen.

Broek heb ik ook bewust zo hangen. Ze mag lekker wennen aan tuig wat om haar heen hangt te bungelen.

Het halthouden gaat meestal netjes (totdat de concentratie weg is), stappen gaat braaf, aandraven op commando. Sturen gaat ook aardig, maar nog allemaal flauwe bogen.

MenFreak

Berichten: 148
Geregistreerd: 19-10-07

Re: Whitney mag ook een beetje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:02

Ziet er leuk uit!
Wit bolletje haar Knipoog, hier kan je nog wel even mee vooruit..