Mijn Z debuut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 16:21

Afgelopen zondag had ik mijn Z debuut op stal,Viking heeft waanzinnig goed gelopen...alleen was de jury met het verkeerde been uit bed gestapt en heeft maar 1 persoon[de vrouw van de stalhouder Bloos ] net winst gegeven die ochtend....balen dus....ik had 192 en 193 punten Haha!

Maxima..... Haha! Haha!
Afbeelding


Netjes inbuigen....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor deze mooie uitgestrekte galop kreeg ik een 4.......
Afbeelding

Afbeelding

galopwissel....
Afbeelding

Afbeelding

Voor deze waanzinnig mooie uitgestrekte draf kreeg ik een 4..niet getoond... Nors opkijken
Afbeelding

Hier is nog een link naar mijn album,er waren 160 foto's gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Album=RDO4UYIS

Al met al heeft Vik waanzinnig goed gelopen en ben ik apetrots op mijn gele monster Haha!

duodenum

Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: In het mooie Drenthe! :)

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:29

Jammer dat je geen winstpunten had Knipoog het ziet er goed uit Lachen
Ik wist niet dat je in de Z een wissel moest doen Knipoog vast wel moeilijk om ze dat aan te leren Lachen Veel plezier en succes verder Lachen

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:32

Fotoos zien er super uit en erg jammer van je score, maar zoals je al zegt, het paardje heeft geweldig z'n best gedaan en dat is het belangrijkste.
Heb nog even de andere foto's van de link bekeken en die zien er ook prima uit, alleen bij de 1e halthouden staat tie niet vierkant, maar om daarom voor de goede onderdelen 4-en te geven Verward De jury was zeker geen geel monster fan?
Nog veel plezier met hem en de volgende keer beter!

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:33

Nou zijn foto's vaak momentopnames, maar als je toen het gevraagd werd de hele tijd de uitgestrekte draf hebt laten zien zoals die op de foto staat, dan snap ik het niet helemaal ...maar goed, we blijven te maken hebben met een jury Knipoog Wist even niet wat ik moest verwachten van een Z proef met een paard voor de kar. Gaaf dat ze daar ook dingen vragen als galopwissel en uitgestrekte galop...lijkt me een beetje een raar gevoel als je op de kar zit Tong uitsteken Vind wel dat het er netjes uitziet...volgende keer gewoon wel een winstpunt, vast en zeker Knipoog

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:38

Ziet er supernetjes uit Mireille Ja
Jammer genog blijft dressuur een jurysport Knipoog

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:04

Als je zelf maar tevreden bent, dat is het belangrijkste toch? Lachen

Even voor de duidelijkheid, galopwissels in de mensport bestaan uit een galopwissel met daar tussen 4-6 drafpassen (dus geen stap zoals in een eenvoudige wissel OHZ of geen vliegende wissel zoals in de Z2 OHZ). Op zich is het niet zo'n moeilijke oefening als de basis maar goed voor elkaar is.

lisjolienbob

Berichten: 255
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:32

Tsjonge, wat een rotjury!

Ik vind al jouw 4-en wel een 6 waard! Enne, niet getoond... Kom op zeg. Je hebt zelfs bewijs Knipoog

Mazoe

Berichten: 1332
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:33

jammer zeg, kan je mij uitleggen hoe je een wissel aanleerd als hij ingespannen loopt? Ben ik heel benieuwd naar!

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:54

rianne67 schreef:
jammer zeg, kan je mij uitleggen hoe je een wissel aanleerd als hij ingespannen loopt? Ben ik heel benieuwd naar!

Door heel iets stelling aan te vragen en dan aan te laten galoperen.

Overigens is het moeilijk op deze foto's te beoordelen of de achterhand voldoende ondertreed en zakt. In de Z word immers wel iets meer gevraagd dan in de lagere klassen.
Wel goed om met een Fjord zo ver te komen.
Vind het overigens niet terecht om te stellen dat de jury met het verkeerde been uit bed is gestapt omdat jij een puntje lager hebt dan de concurentie. Het blijft nu eenmaal een jurysport en een ieder heeft zijn eigen mening.
Nadeel van dergelijke wedstrijden vindi k wel dat je altijd maar één jury hebt...

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 22:50

He mireil !

Zo hee, gefeliciteerd joh ! Ziet er weer gelikt uit hihi. Blijf het een plaatje vinden voor die prachtige wagen, diertje kan lekker sjouwen he. Moeten toch echt eens agenda's naast elkaar gaan leggen binnenkort Lachen

Groetjes aan je mannen !

BlackDevils schreef:
Vind het overigens niet terecht om te stellen dat de jury met het verkeerde been uit bed is gestapt omdat jij een puntje lager hebt dan de concurentie....


Is dit niet gewoon een uitdrukking als de jury over het algemeen bij iedereen heel laag jureert ( in dit geval slechts 1 iemand die wat hogere punten heeft... ) ?

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 09:00

BlackDevils schreef:
Wel goed om met een Fjord zo ver te komen.

Au, BlackDevils: dat vind ik een pijnlijke constatering. Hoe zo is het goed met een Fjord zover te komen?? Waarom zou een goed gebouwde koudbloed geen Z kunnen lopen? Ieder goed gebouwd en goed afgericht paard zou toch Z moeten kunnen starten. Als je op de Hippiade rondkijkt, lopen er veel meer Haflingers en Fjorden in het Z of ZZ.

@ Viking
Gefeliciteerd met jullie debuut in het Z. Vanaf de foto's is het lastig te beoordelen of een 4 correct gegeven is of niet. De uitgestrekte draf foto ziet er mooi uit, maar het uitstrekken moet natuurlijk over de gehele diagonaal getoond worden, constant en regelmatig, en ook de overgangen heen en terug tellen mee in de beoordeling.
Jullie hebben ons ingehaald, hoor. Wij zijn nog niet Z startgerechtigd en starten de volgende districtkampioenschappen dus niet bij jullie in de ring, maar in het M.
Succes bij de volgende start.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:21

Ik bedoelde het helemaal niet denigrerend maar een gemiddelde fjord, haflinger, fell, shetlander of dergelijke pony heeft minder aanleg dan een (al langer) sportgericht-gefokte pony als een forester, NRPS, of Welshpony.
Je zult dus harder of anders moeten werken om zo ver te komen. Natuurlijk hebben dergelijke pony's ook voordelen.

marieke67

Berichten: 329
Geregistreerd: 04-09-05

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:17

Ziet er erg netjes uit! En het allerbelangrijkste is dat je zelf tevreden bent toch? Volgende keer beter wbt. de jury.. Knipoog

irisjeh

Berichten: 184
Geregistreerd: 31-08-06
Woonplaats: Hulsen

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:17

ziet er g0ed uit Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30676
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:40

Zelf tevreden zijn is idd veel belangrijker dan wat een jury zegt.
Als ik zo de foto's zie is er nog wel wat te verbeteren, en dan komen die winstpuntjes wel. Ja

Mag ik vragen met wat voor camera en objectief deze foto's zijn genomen? Erg nette foto's!

Everest
Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-12-05

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:56

Wauw, ik vind de foto's er erg goed uitzien Lachen Wel jammer idd dat je geen winstpunt hebt..
Mag ik vragen hoe lang je nu al met dezse discipline bezig bent om to zover te komen als waar je nu bent?

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 19:16

Everest schreef:
Wauw, ik vind de foto's er erg goed uitzien Lachen Wel jammer idd dat je geen winstpunt hebt..
Mag ik vragen hoe lang je nu al met dezse discipline bezig bent om to zover te komen als waar je nu bent?


ik men nu twee jaar, ik heb mijn fjord beleerd en toen ben ik wedstrijden gaan rijden met hem
Dat kom omdat ik bij de ronde stond en dan slaat het men virus over,

Lotteend
Berichten: 28
Geregistreerd: 04-02-08
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:19

Naja! Uitgestrekte draf niet getoond.. hier is het bewijs op de foto's haha! Ziet er super mooi en ontspannen uit Haha! Jullie komen zeker nog wel verder Succes ermee! Lachen

Everest
Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-12-05

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:09

Dan heb je hem in die twee jaar toch lekker aan het lopen gekregen!! Krijg je ook les van de Ronde?

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 09:22

Everest schreef:
Dan heb je hem in die twee jaar toch lekker aan het lopen gekregen!! Krijg je ook les van de Ronde?




ja ik heb ook les van de ronde

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:24

Wat leuk dat je nu Z rijdt! Vind het een net debuut Ja Zag vandaag Ad nog Knipoog Zal het de volgende keer wel zeggen Lachen

Deze wissel is idd nog wel makkelijk, galop - draf - galop. Liberty doet in de marathon erg snel wisselen in galop zelf, wil nog wel eens lastig zijn als hij ze niet helemaal doorspringt Tong uitsteken

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:47

die laatste foto, wat een mooie draf zeg!

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:54

Knap zeg; allemaal in twee jaar?
Super!
Zelf men ik zo'n half jaar en ga nu beginnen met tweespan.
Of ik ooit zo hoog mag starten...
Petje af; ik vind het er heel netjes uit zien!

madelon31
Berichten: 259
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: de lier

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:33

Er zitten echt gave foto's bij mir!! Vik ziet er super uit!!! OK dan!

Nu donna nog!!! Knipoog

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Re: Mijn Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:29

Gave fotoos hoor Mir!!! Als dat gele monster nou ook zo ging strekken met mij onder het zadel!!!

Helaas moet ik je gelijk geven mbt de jury. Deze meneer heeft echt geen winst gegeven terwijl er absoluut winstwaardige proeven gereden werden door meerdere personen.
Ik heb alles voorbij zien komen op het secretartiaat en voorlopig laten we deze jury lekker thuis!!!