eerste ritje met eigen kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jowien
Berichten: 979
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

eerste ritje met eigen kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 22:18

Gisteren een eerste ritje gemaakt met -eindelijk- onze eigen kar! Go jij! Go jij!
Heerlijk zeg, zo op pad kunnen. Was een kort ritje, even voor donker, gewoon om toch meteen even te kunnen rijden. Het was een beetje rennen (passage, piaffe kunnen we dan ook Bloos ) of stilstaan, zo enthousiast was Orlinde.

Hoofdstel en bit (Utrechtse stang) zijn van ons zelf. De rest van het tuig is nog geleend, eigen tuig wordt op maat gemaakt, komt over 4 a 5 weken.
De kar is vooral uitgezocht op comfort voor onszelf, en stevigheid. Kan weinig kapot aan, weinig onderhoud. En heeft een goede rem. Moet van de zomer nog wel een spetterender kleurtje krijgen denk ik (suggesties?).
Het lamoen was te smal voor Orlinde ( Bloos ) en de stangen van het lamoen kaarsrecht. Het stukje bij de schoft paste ze al helemaal niet tussen. (En die verkoper maar zeggen dat er een fjord voor heeft gelopen... moet wel een erg smalle geweest zijn).
De smid in het dorp heeft m voor me aangepast: breder en gebogen. Vandaar de oranje menie (grondverf).
Nu is ie wel weer wat breed, blijkbaar had ik niet precies genoeg gemeten.

We hebben ook menles, eerst met geleende kar, nu kan het dus ook met eigen kar!

Dit zie je vanaf de kar:
Afbeelding

Totaalplaatje:
Afbeelding

En ik, helemaal trots en blij Haha! :
Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: eerste ritje met eigen kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:44

haha...die laatste foto, je kunt héél erg goed zien dat je trots bent! (en dat mag ook wel hoor!)