Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zocht springpaard, kocht dressuurpaard, bleek eventer

 
Profiel   

Spenk schreef
Daarbij zijn de foto's van deze fotograaf ook niet gewoon te downloaden met dit watermerk erdoor... Dat is geblokkeerd dus je moet dan actief zelf een screenshot maken en uitsnijden om het te plaatsen.

Dat vind ik wel ver gaan eigenlijk.


Dat vind ik ook erg ver gaan.
Zit de betreffende fotograaf op Bokt of is de fotograaf al op dit topic gewezen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:42 



 
Profiel   

Geen idee maar je kunt op de website van de fotograaf ook zien dat de foto's die getoond worden ook een veel betere kwaliteit hebben. Wanneer je een screenshot maakt en dan hem upload gaat die kwaliteit enorm achteruit dus reclame is het ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:45 



 
Profiel   

Wat een onwijs leuk paard! Je hebt haar goed aan het lopen en het plezier straalt ervan af. Daar mag je zuinig op zijn .

W.b. de discussie over het gebruik maken van de foto's. Ik begrijp dat wel. Ik ervaar het eerlijk gezegd als hinderlijk dat fotografen ongevraagd foto's komen maken op concoursen. Deze ook nog online plaatsen waardoor iedereen deze foto's kan zien. En ik dan als ruiter actief erachteraan moet om mijn foto's te laten verwijderen. Fotografen kiezen er zelf voor om de foto's met watermerk online te zetten. Dan niet miepen als mensen die gebruiken.

Mijn paard is een keer in een paardenagenda gekomen. Er zijn toen foto's gemaakt toen de paarden de weides op gingen. Ik was hier niet van op de hoogte en er werd mij ook niet om toestemming gevraagd. Ik kreeg ineens een bericht dat de foto's aangeleverd waren voor een paardenagenda en dat ik die agenda met korting kon bestellen. Vond dat zo asociaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:47 



 
Profiel   

Het ergste in deze is in mijn ogen nog, dat TS gewoon vindt dat ze volledig in haar recht staat. Met een "oeps, dat wist ik niet" was het nog zoiets van, dan weet je het nu. Maar TS vind het kennelijk gewoon haar goed recht om deze foto's te stelen omdat ze ook af en toe wel een foto koopt.

Ik ken toch best veel mensen in de eventing, die jonge paarden opleiden tot elk niveau, ook commercieel. Ik ken eigenlijk niemand die dat in dit tempo doet of zou nastreven. Misschien een verschil tussen Belgie en NL trainers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:51 



 
Profiel   

Esplen schreef
Wat een onwijs leuk paard! Je hebt haar goed aan het lopen en het plezier straalt ervan af. Daar mag je zuinig op zijn .

W.b. de discussie over het gebruik maken van de foto's. Ik begrijp dat wel. Ik ervaar het eerlijk gezegd als hinderlijk dat fotografen ongevraagd foto's komen maken op concoursen. Deze ook nog online plaatsen waardoor iedereen deze foto's kan zien. En ik dan als ruiter actief erachteraan moet om mijn foto's te laten verwijderen. Fotografen kiezen er zelf voor om de foto's met watermerk online te zetten. Dan niet miepen als mensen die gebruiken.

Mijn paard is een keer in een paardenagenda gekomen. Er zijn toen foto's gemaakt toen de paarden de weides op gingen. Ik was hier niet van op de hoogte en er werd mij ook niet om toestemming gevraagd. Ik kreeg ineens een bericht dat de foto's aangeleverd waren voor een paardenagenda en dat ik die agenda met korting kon bestellen. Vond dat zo asociaal.


Zonder in een offtopic discussie te vervallen (daarvoor is het verstandig een apart topic aan te maken), wilde ik hier toch even op reageren.

Op het moment dat jij je op een openbaar evenement bevindt, ga je ermee akkoord dat er foto's van je gemaakt worden. Wanneer een wedstrijdorganisatie zelf een fotograaf inhuurt, ga je daarmee akkoord op het moment dat je inschrijft. Dat jij het irritant vindt, dat kan, maar dat betekent niet dat het niet is toegestaan. Wanneer je in Walibi rondloopt kan het ook zijn dat je gefotografeerd wordt en een jaar later in de folder staat, daar ga je mee akkoord op het moment dat je het park betreedt.

Dat laatste kun jij ook asociaal vinden, maar dat is ook geheel toegestaan. Paarden hebben geen portretrecht, dus de fotograaf kan in principe doen met de foto's wat diegene zelf wil. Het probleem hierin ligt er meer in dat jij niet op de hoogte was, dus had de opdrachtgever van de shoot je moeten informeren. Maar ook dan, het is niet verboden.

Verder zal ik er niet op ingaan, mocht je hier meer over willen spreken dan zou ik je aanraden om een apart topic te openen :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:54 



 
Profiel   

Marjo schreef
Verder zal ik er niet op ingaan, mocht je hier meer over willen spreken dan zou ik je aanraden om een apart topic te openen :j .

Dat topic loopt al :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:59 



 
Profiel   

Marjo schreef
Esplen schreef
Wat een onwijs leuk paard! Je hebt haar goed aan het lopen en het plezier straalt ervan af. Daar mag je zuinig op zijn .

W.b. de discussie over het gebruik maken van de foto's. Ik begrijp dat wel. Ik ervaar het eerlijk gezegd als hinderlijk dat fotografen ongevraagd foto's komen maken op concoursen. Deze ook nog online plaatsen waardoor iedereen deze foto's kan zien. En ik dan als ruiter actief erachteraan moet om mijn foto's te laten verwijderen. Fotografen kiezen er zelf voor om de foto's met watermerk online te zetten. Dan niet miepen als mensen die gebruiken.

Mijn paard is een keer in een paardenagenda gekomen. Er zijn toen foto's gemaakt toen de paarden de weides op gingen. Ik was hier niet van op de hoogte en er werd mij ook niet om toestemming gevraagd. Ik kreeg ineens een bericht dat de foto's aangeleverd waren voor een paardenagenda en dat ik die agenda met korting kon bestellen. Vond dat zo asociaal.


Zonder in een offtopic discussie te vervallen (daarvoor is het verstandig een apart topic aan te maken), wilde ik hier toch even op reageren.

Op het moment dat jij je op een openbaar evenement bevindt, ga je ermee akkoord dat er foto's van je gemaakt worden. Wanneer een wedstrijdorganisatie zelf een fotograaf inhuurt, ga je daarmee akkoord op het moment dat je inschrijft. Dat jij het irritant vindt, dat kan, maar dat betekent niet dat het niet is toegestaan. Wanneer je in Walibi rondloopt kan het ook zijn dat je gefotografeerd wordt en een jaar later in de folder staat, daar ga je mee akkoord op het moment dat je het park betreedt.

Dat laatste kun jij ook asociaal vinden, maar dat is ook geheel toegestaan. Paarden hebben geen portretrecht, dus de fotograaf kan in principe doen met de foto's wat diegene zelf wil. Het probleem hierin ligt er meer in dat jij niet op de hoogte was, dus had de opdrachtgever van de shoot je moeten informeren. Maar ook dan, het is niet verboden.

Verder zal ik er niet op ingaan, mocht je hier meer over willen spreken dan zou ik je aanraden om een apart topic te openen :j .


Klopt hoor. Rechtelijk gezien ben ik daarvan op de hoogte. In je recht staan is alleen iets anders dan fatsoen. Ik wilde eigenlijk de andere kant hiervan belichten i.p.v. alleen maar vanuit de fotograaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:20 



 
Profiel   

oji schreef
Ik ken toch best veel mensen in de eventing, die jonge paarden opleiden tot elk niveau, ook commercieel. Ik ken eigenlijk niemand die dat in dit tempo doet of zou nastreven. Misschien een verschil tussen Belgie en NL trainers?


Dat is inderdaad het grote verschil, in Belgie staat paardenwelzijn nog erg laag in de prioriteitenlijst van de meeste trainers en stallen. Ze geloven echt nog in het 'we doen het altijd al zo, en dat werkt, dus waarom veranderen'. Erg verontrustend en frustrerend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:40 



 
Profiel   

Weet niet of het al zo is. Maar ik vindt dat bokt hierin ook actie kan ondernemen en topics waarin foto’s staan waar niet voor betaald is gewoon verwijderen .
Er zijn best wat regels op bokt dan kan dit er ook bij .
En wat ts is noemt er kan ook een foto geplaatst worden waar ik of het paard negatief in beeld komt . Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gezien dat een fotograaf een foto plaats dat iemand bv van zijn paard valt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:11 



 
Profiel   

Tjonge wat een gemekker weer...kan me voorstellen dat bokt een keer "uitsterft" wat een ellende krijg je over je heen als je trots wat foto's en je verhaal post...

Iedereen heeft er wel weer een mening over... pfff en heleboel kletsen elkaar gewoon na...

TS leuk fotoverslag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:17 



 
Profiel   

Gaat niet om meningen. Voor een foto dien je te betalen. Net als voor een tekst, video of website.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:19 



 
Profiel   

moeshie schreef
oji schreef
Ik ken toch best veel mensen in de eventing, die jonge paarden opleiden tot elk niveau, ook commercieel. Ik ken eigenlijk niemand die dat in dit tempo doet of zou nastreven. Misschien een verschil tussen Belgie en NL trainers?


Dat is inderdaad het grote verschil, in Belgie staat paardenwelzijn nog erg laag in de prioriteitenlijst van de meeste trainers en stallen. Ze geloven echt nog in het 'we doen het altijd al zo, en dat werkt, dus waarom veranderen'. Erg verontrustend en frustrerend.


2 van mijn trainers (dressuur en springen) zijn Nederlanders :') Toch wel straf dat zij dan net zeiden om hoger te starten

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:40 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België hebben alle sporters portretrecht. Ook tijdens wedstrijden. Zodra de sporter herkenbaar en in focus in beeld komt, geldt het portretrecht. Foto's van sporters mogen vrij van portretrecht gebruikt worden enkel en alleen als die foto's gebruikt worden ter illustratie van sportverslaggeving. Zodra de foto's gebruikt worden voor commerciële doeleinden moet de fotograaf (1) toestemming hebben van de sporter om de foto's te maken (2) portretrecht betalen aan de sporter. Zelfs als een organisatie toestemming geeft aan een fotograaf om foto's te maken, dan nog heeft een individuele sporter het recht om zijn toestemming in te trekken. De foto's in dit geval zijn naar Belgisch recht volkomen illegaal gemaakt. Aangezien het om een commercieel opzet gaat (de foto's worden te koop aangeboden, niet alleen aan de ruiter in kwestie, maar aan een breed publiek) had de fotograaf eerst toestemming moeten vragen, en eventueel portretrecht betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:36 



 
Profiel   

Een springinstructeur en een dressuurinstructeur hoeven niet persé ook kaas te hebben gegeven van de toch veel meer belastende inspanning die bij eventing komt kijken. Als je had gezegd dat je 5 keer op dressuurwedstrijd was geweest of 5 x een springwedstrijdje had gereden had je mij daar niet over gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:57 



 
Profiel   

Voor de KNHS zijn de Eventing Wedstrijden voor jonge paarden gelijk aan klasse L en dat is voor 4, 5 en 6 jarige paarden.

Wat dat betreft dus weinig verschil met België en Nederland.

Toevoeging:
Toegestane leeftijden paarden/pony's:
B en L: 4 jarigen (na 1 augustus)
M: 5 jaar
Z: 6 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:03 



 
Profiel   

Commerciële doeleinden wordt hierin gezien als reclame voor een product. Dus als bv de foto gebruikt zou worden met daaronder de spreuk, dit paard gebruikt heeft deze conditie dankzij supplement X.

Nu is de foto het product zelf, en een product mag je tonen om te kunnen verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:11 



 
Profiel   

Enorm gaaf dier, met overduidelijk talent! <3 Maar nu al zo aan het werk op 5 jaar, en pas zadelmak sinds februari..? :n ik dacht (hoopte) dat dat inmiddels anno 2021 toch wel echt not-done meer was.. Mijn keuze zou het niet zijn, ik zie ze graag gezond en zonder vroegtijdige slijtage oud worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:12 



 
Profiel   

Ik vind het fijn te horen dat ze enkele maanden vrij krijgt. Jullie denken er dus wel over na; of is dit puur omdat het outdoor seizoen nu stopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:23 



 
Profiel   

Buiten het feit dat ik onbetaalde foto's plaatsen ronduit asociaal vind, vind ik het nog erger dat het watermerk van foto 5 is afgeknipt.

Dit lijkt een opvolger van foto 4 te zijn, die wel een watermerk heeft.
Het weghalen van watermerken is overigens ook strafbaar :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 16:43 



 
Profiel   

@ts aan de foto's te zien fluit ze heel makkelijk door het gevraagde werk heen. Wat voor het ene paard zwaar werk is hoeft dat voor een andere helemaal niet te zijn. Een beetje getalenteerd dier loopt een makkelijke L klasse inderdaad zonder daar veel voor te hoeven doen. Als ik kijk naar mijn sportpony's (beide bij mij geboren) liepen ze inderdaad met 5 jaar in meerdere disciplines de Nederlandse klasse M. Trainde we daar veel voor, nee alles behalve maar het ging ze fluitend af. Dit is wat ik aan jouw foto's ook terug kan zien. Ik zou de volgende keer overigens gewoon de foto's plaatsen die je wel gekocht hebt. Komen jullie samen ook gelijk veel meer tot jullie recht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 16:45 



 
Profiel   

Zoals ook vermeld heeft ze heel augustus vrij gehad op de wei. Ze heeft na Genk (24 juli denk ik) rust gekregen omdat we vonden dat ze er wat vermoeid uit zag, was haar eerste meerdaagse en ze behaalde een top 15 klassering dus die rust was meer dan verdient. Begin september terug op gepakt en in september nog 2x B gelopen, daarna kreeg ze een weekje rust om nu oktober en november nog wat L te lopen. Als het van mijn springtrainer af hing had ze vanaf november nog door gegaan met jumpings maar ik vond dat ze wel een paar maanden rust verdient heeft. Er wordt dus wel degelijk over na gedacht en ze krijgt regelmatig rust. Dit is ook niet bepaald het type paard wat je wil overpakken, als iets haar niet zint of ze is moe gaat ze gegarandeerd in de staak en dat recht heeft ze ook vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 16:47 



 
Profiel   

_classic schreef
Buiten het feit dat ik onbetaalde foto's plaatsen ronduit asociaal vind, vind ik het nog erger dat het watermerk van foto 5 is afgeknipt.

Dit lijkt een opvolger van foto 4 te zijn, die wel een watermerk heeft.
Het weghalen van watermerken is overigens ook strafbaar :o


Dit was mij nog niet opgevallen. Is een foto die van instagram komt, vandaar dat het watermerk wegvalt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 16:51 



 
Profiel   

Gaaf paard! Op de eerste foto hebben jullie er duidelijk lol in :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 16:55 



 
Profiel   

Wow! Wat is de afstemming van je merrie? Staat niet in je profiel zo te zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:06 



 
Profiel   

Over de foto's is imo al genoeg gezegd.

Over het snelle starten van de merrie. Het komt op mij over alsof TS meerdere paarden rijd, goede begeleiding heeft en wel weet waar ze het over heeft. Een L cross is maar weinig (met de juiste ruiter), niet teveel gewicht aanhangen. Moet een paard op deze leeftijd imo makkelijk aan kunnen. Als je dan niet elk weekend op wedstrijd gaat dan is er vind ik weinig aan de hand. Op een juiste speelse manier kan het paard hier juist erg veel van leren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen