Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 125 van de 127 [ 3158 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Belgische eventers op bokt II

 
Profiel   

Vandaag eerst eens goed ingestapt, 5 minuten rustig drafwerk en dan 2x een blokje 3min galop, 3min stap, 3 min galop, 5min stap en 5min galop, afgewerkt met uidraven en goed uitstappen.

De afstand op 5 minuten was iets meer dan 2km dus gemiddeld toch 400m/minuut. In een buitenpiste nog niet zo slecht, want echt snelheid maken is toch niet zo evident op die oppervlakte :o Hij was alleen niet echt 100%, heb hem gestoord in zijn middagdutje denk ik. Heb toch eventjes wat moeten porren om hem echt actief en wakker te krijgen in het begin.
Nu, wat ik als mooi basistempo dacht te hebben is toch nog wat verschil met de nodige snelheid. Goeie eyeopener voor mij dus!

Het kan zijn dat ik op 20min met trailer een galopbaan kan gebruiken, moet er eens voor mailen. Weet op 30min stappen ook eentje liggen maar denk dat die echt uitsluitend privé is. Want dat gaat toch wat makkelijker zijn al bij al.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 16:20 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie?! ;)

Prachtig veulen trouwens Antonius! :D

Ik had in juli 3 weekends achter elkaar plannen voor Luxor. De 1e 2 jammer genoeg in het water gevallen. Luxor was te wild in de wei en een lichte verrekking }:0 Dierenarts was gekomen en viel uiteindelijk nog mee. Oef! Eerste endurance van het seizoen in Houyet gemist (maar voorzitter van mijn club liet weten dat het een heel zwaar parcours was, dus ging al niet evident geweest zijn...) En vorig weekend normaal crossles van Lisa S maar dat kwam weekendje te vroeg. Maar 2 jonge dames gebracht naar de les met hun paardjes voor een eerste crosservaring. Ze genoten enorm, dat verzachtte de 'zeer' dat ik zelf niet mee kon doen. :P Ik mocht dan weer beginnen rijden met Luxor :j (was maar weekje eruit) Hij liep weer helemaal goed! *\o/* Komend weekend normaal naar Zutendaal in de 20 km buiten wedstrijd op t gemakje :) Zal in eerste instantie niet persé rijden voor ideale tijd. Want toch geen klassement voor mij. Nieuw halsterhoofdstel gekocht, is wat handiger in de vetgate :P Daarna efjes endurancepauze. Volgende die gepland is, is in Beernem eind augustus. Daar zal ik normaal gezien terug de 30 km rijden. In september en oktober nog Villers-Poterie en Houthalen-Helchteren. Wie weet onze eerste 40 km. {:} Maar sowieso geen haast of druk er achter.
Tot Beernem wss dressuurwedstrijdje en wat parcourstrainingen meepikken. En dat zal mijn zomerseizoen zijn. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 17:39 



 
Profiel   

Hier is het kalm. Nu zaterdag de Jumpcross 80 van Maarkedal op het gemak proberen rondrijden. En dan 25/7 ga ik een rally doen aan de Frans-Belgische grens (voor zover dat dan nog kan/mag doorgaan) van 17km. Daarna heb ik niks concreet op de agenda.

Als het doorgaat begin augustus misschien de communautaire van Orp-le-grand, en halfweg/eind augustus nog eentje. Tornooien... Als ik meedoe is het voor de afwisseling. Verder veel buitenritten maken denk ik :)

Ik werk sinds kort regelmatig in het vaccinatiecentrum hier bij ons en samen met het huishouden en mijn gewone job tikt dat toch wel aan. Wil thuis ook de kerk nog wat in het midden houden. En zolang ik geen beter passend bit heb gevonden voor het springen wacht ik eventjes af. Op een gewone trens of ongebroken trens heb ik niks te zeggen. De "remweg" vanuit galop is soms een volledige lange zijde... En dan moet ik écht sleuren. Daarbij "duikt" hij met zijn hoofd naar beneden vlak voor een hindernis, waardoor hij regelmatig niet goed aan de afzet komt en vooral ritme en balans verliest. Met mijn enkelgebroken pelham duikt hij niet en springt hij super, maar krijg ik hem tussendoor soms niet voorwaarts genoeg. Minste dat hij dan het bit voelt gaat de rem er op.

Dus we zoeken rustig aan nog eventjes verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 17:55 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Hier is het kalm. Nu zaterdag de Jumpcross 80 van Maarkedal op het gemak proberen rondrijden. En dan 25/7 ga ik een rally doen aan de Frans-Belgische grens (voor zover dat dan nog kan/mag doorgaan) van 17km. Daarna heb ik niks concreet op de agenda.

Als het doorgaat begin augustus misschien de communautaire van Orp-le-grand, en halfweg/eind augustus nog eentje. Tornooien... Als ik meedoe is het voor de afwisseling. Verder veel buitenritten maken denk ik :)

Ik werk sinds kort regelmatig in het vaccinatiecentrum hier bij ons en samen met het huishouden en mijn gewone job tikt dat toch wel aan. Wil thuis ook de kerk nog wat in het midden houden. En zolang ik geen beter passend bit heb gevonden voor het springen wacht ik eventjes af. Op een gewone trens of ongebroken trens heb ik niks te zeggen. De "remweg" vanuit galop is soms een volledige lange zijde... En dan moet ik écht sleuren. Daarbij "duikt" hij met zijn hoofd naar beneden vlak voor een hindernis, waardoor hij regelmatig niet goed aan de afzet komt en vooral ritme en balans verliest. Met mijn enkelgebroken pelham duikt hij niet en springt hij super, maar krijg ik hem tussendoor soms niet voorwaarts genoeg. Minste dat hij dan het bit voelt gaat de rem er op.

Dus we zoeken rustig aan nog eventjes verder.

Is een kimblewick niks? Ik heb hetzelfde met mijn schimmel. Babypelham te sterk, trens niet sterk genoeg. Zij loopt top op kimblewick :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 19:33 



 
Profiel   

Ik heb een gewone pelham, enkelgebroken rubber. Zou een babypelham verschillend zijn nog? Kimblewick heb ik eventjes moeten opzoeken, kan een optie zijn.

Voor dressuur loopt hij intussen heel fijn op een Neue schule starter dubbel gebroken trensje. Eigenlijk een bit voor jonge paarden, wat met zijn dikke tong amper stoort. Maar dus niks waard als het op springen aan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 21:22 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Ik heb een gewone pelham, enkelgebroken rubber. Zou een babypelham verschillend zijn nog? Kimblewick heb ik eventjes moeten opzoeken, kan een optie zijn.

Voor dressuur loopt hij intussen heel fijn op een Neue schule starter dubbel gebroken trensje. Eigenlijk een bit voor jonge paarden, wat met zijn dikke tong amper stoort. Maar dus niks waard als het op springen aan komt.

Je hefboom is met baby nog een stukje kleiner, dus kan zeker verschil maken. Ik heb evt wel een ongebroken rubber voor je om te proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 06:19 



 
Profiel   

Ik kom voorlopig niet direct meer in jouw buurt :+ maar kan eens polsen op stal of iemand zo eentje heeft. Maarkedal ga ik op mijn ongebroken trensje rijden, daar heb ik nog net een tikje "meer" in te zeggen dan met een gewone trens.
Voor Icaro wordt het een kalme week ivm propvolle agenda...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 10:09 



 
Profiel   

Hanne, ik zag dat jouw CEN een beetje speciaal is geëindigd? Maar verder wel tevreden?

Ik heb Jumpcross 80 gestart in Maarkedal en ik heb besloten de rest van de zomer in elk geval occ of Jumpcross 80 te blijven rijden. En dan vooral vanuit het standpunt conditie :)
Maarkedal was op hindernis 1 en 2 weer twijfel waarbij sprong 2 echt als een geit omdat er mensen naast stonden. Eens keihard gevloekt, hem er over geperst en vanaf hindernis 3 ging het plots allemaal nog zo makkelijk :+ dus elke keer heel goed beloond onderweg. Zowel jumping als cross foutloos uitgereden! Wel weer (serieus) langzame tijd maar goed, ik heb enkele drafstukken gehad onderweg ivm stukken bergaf waar ik hem in galop niet voldoende op zijn kont kon zetten.

Doel was foutloos rondrijden en tevreden finishen en dat is ruimschoots gelukt. Nu dus de conditie nog bijschaven, wat uitpluizen over controle onderweg en we komen er wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:49 



 
Profiel   

Fijn Varekaj!

Heeft er hier iemand ervaring met stro ingepakt in plastci? lang tarwestro? Sommige zeggen niet doen ivm rotten, anderen zeggen geen probleem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 15:09 



 
Profiel   

Ik heb er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 15:55 



 
Profiel   

Wij ook niet haha, maar zijn de mogelijkheden wat aan het bekijken. Op het eerste zicht toch groot risico op rotten dus dat gaan we maar niet doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 16:03 



 
Profiel   

@Varekaj: Ja Luxor had een volle blaas. :+ Waardoor hij niet door eindkeuring was door 'ongemakkelijke' achterhand. Ze zijn echt superstreng. Na keuring ineens keiveel plassen als we terug aan trailer waren :Y) Dusja zure timing maar is gewoon faire beslissing. Paard moet 100% fit to continue zijn en met volle blaas is dit toch niet comfortabel om in theorie verder te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 22:58 



 
Profiel   

En kan je niet eerst naar de trailer gaan, laten plassen en dan eindkeuring? Of moet je dan van het wedstrijdgedeelte af en telt je keuring niet meer?

Ik ga zondag naar een rally, zo een uitgestippelde buitenrit, in de Walen. Afstand is 17km, dat is normaal goed te doen. Is weer eens iets anders dan de gekende rondes bij ons in de buurt en ook eens wat anders qua terrein/bodem. Dan nog de occ in Orp begin augustus en denk dat ik Icaro dan weekje of 2 "verlof" geef op de weide, met alleen buitenritten als "werk".

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 06:32 



 
Profiel   

Binnen 20 minuten moet je bij eindkeuring zijn. En trailer was niet vlakbij grooming area. En je kan ook niet zomaar daar af gaan aangezien je pas buiten kan gaan als je vetgate passeert. :) Dit vnl omdat er ook een CEI* was. Dat t soort van gesloten circuit was :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 16:15 



 
Profiel   

Het is hier weer stilletjes!

Ik heb genoten van de olympische spelen en momenteel geniet ik van het mooie weer in eigen land 8-) al heb ik geen vakantie.

Even een praktische vraag: eind deze maand is er Eventing westdorpe, door de KNHS georganiseerd. Ik heb PSV al gemaild daarnet om te bekijken of ik met mijn licentie daar BB of B mag starten, aangezien die hoogtes daar niet hetzelfde zijn als in België.
Maar hoe zit dat juist met de veterinaire check? Was dat tussen springen en cross, of is dat voor het springen en na de cross? Sowieso is er dan ook paspoortcontrole dus die mag ik al helemaal niet vergeten.


Intussen occ 80 in Orp-le-grand gereden. Bijzonder weekend :+
Vrijdagavond gaan verkennen en daarbij een hoosbui over mij heen gehad. Ik kon zwemmen in mijn schoenen en zelfs na de rit van een uur naar huis nadien was ik nog steeds doorweekt qua sokken, ondergoed en bovenkledij. Bovendien kon ik nergens vinden welke kleur de 80 was: niet op de lijsten van LEWB, niet in reglementen en ter plekke konden ze het ook niet zeggen. Goddank had ik van elke hindernis een foto gemaakt _O- en heb ik me zo alsnog kunnen redden.
Dressuur was slecht: 61% en 14e plek van 30. Tegen de hand, zich lang maken maar ook schuiven ondanks vijzen. Springen ging foutloos en heel vlot, maar nog het ideale bit niet gevonden dus wel af en toe even inwendig gevloekt als hij zelf het stuur overnam tussendoor.
Cross ging super. Weigering op een afsprong, mijn fout. Heb hem te groot de opsprong laten pakken en niet genoeg voorbereid op de afsprong bijna direct erna, hij was verrast omdat die ietsie pietsie dieper was dan we gewend zijn en stond stil. Daar wat tijd verloren, wel mooi eraf geraakt en de rest was een hele fijne rit. Zijn vertrouwen groeit, conditioneel kwam hij er heel goed uit (alleen de heuvel op was even tandje bijsteken) en verder absoluut niks te klagen. Uiteindelijk 12e van 24 die de cross gestart zijn, meer dan tevreden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 10:27 



 
Profiel   

Klinkt goed Varekaj! :D Ik heb gehoord dat die walen kamikazeruiters waren, veel gevallen en paarden die gevangen moesten worden. :')

Ik heb volgende week wss crossles van L.isa. Ook al datumpje geprikt om naar Daaphh te gaan. :D

17 oktober ga ik naar Merksplas gaan als alles goed gaat voor jumpcrossje 60cm. Ofwel een occ als ze da alsnog zouden organiseren zoals ze bij Minderhout hebben gedaan. :P

De 28e augustus heb ik endurance in Beernem, weer 20 km chillen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 14:03 



 
Profiel   

Kamikazes, ik heb toch op zaterdag er een paar gezien die naast hun paard uit de cross kwamen ja. En eentje die voor mij moest springen waarvan ik zeer betwijfel dat die in nuchtere toestand was, maar die is de cross niet gestart zag ik later.
Dan ook eentje gezien die een voorganger vlak aan een hindernis inhaalde en bijna omver reed. Zelf ook flink moeten brullen eens op een vroege hindernis omdat ze pal naast mijn hindernis onder een draad aant kruipen waren, maar die waren gelukkig op tijd weg.

Er had ook eentje ruzie met de official zaterdag bij dressuur. Die ging inrijden in de 20x60 en was kwaad dat ze eruit moest. Die official verdiende een pluim in zelfbeheersing :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 17:20 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie?? :)

Ik heb paar weken geleden een crossles gehad van L.isa S en was echt zo zalig! <3
Luxor deed het echt supergoed, heel wat nieuwe dingetjes gedaan. Opsprong, afsprong, smalletjes, voor ons wat 'dikkere' sprongetjes (niveau B is dik voor mij voorlopig :P ), ander water, ... Hij deed t zo goed! Lisa zei dat hij een goeie eventer zou zijn :+ Luxor mss, maar ik minder :')

Mr jammer genoeg efjes een setback. Osteopaat (Jelle) was geweest voor gewoon een check-up, Luxor zat nergens vast maar verhoogde gevoeligheid thv Si-gewricht. Hij zei dat voor zekerheid laten checken. Mijn dierenarts was/is in verlof. Dus ben naar Mer*elbeke geweest. Klinisch was er wel wat te zien, heel licht mank na buigproeven. Op cirkel binnenbeen wat stijver/gevoeliger. Eerst foto's gemaakt (zonder verdoving, zo braaf was hij in kliniek <3 ) van een spronggewricht omdat eentje beniger leek. Maar gelukkig geen artrose/spat. Daarna echo genomen van Si-gewricht en ook niets speciaals te zien (die regio is wel niet 100% in beeld te brengen maar alles wat zichtbaar was, was goed). Dan beginnen terugkijken naar zijn voetproblemen 2 jaar geleden. Voetje eens uitverdoofd. En dat gaf verschil. Luxor heeft van die speciale ijzers (Moerman) omdat ze te snel aan het slijten waren 2 jaar geleden. Vooral de achterste voetjes. En ook de hielen vooral. Dat komt door Luxor zijn beenstand. Als jong paard zijn hoeven heel slecht onderhouden geweest bij fokker. En die speciale ijzers stimuleert de groei en dat gaat eigenlijk beetje te goed }:0 Waardoor die wand al erg snel groeit en nagelgaten daardoor blijkbaar wat zwakker worden? Hij trapt ze ook makkelijk af waardoor schade kan optreden. Nu achteraan even zonder ijzers en op rust met een kuur ontstekingsremmers voor Si-gewricht. Weke delen hadden wat spanning gehad door die voetjes. Supplementje gekregen daarvoor. Eind deze week/begin volgende week mag ik weer beginnen werken id piste. Binnen 3 weken ijzers er weer op maar dan normale ijzers. Zodat de voetjes niet slijten op wandeling enzo maar ook dat ze niet meer zo fel zouden groeien.

Dusja niet meer naar Daaphh volgende week :(. Had ook Merksplas jumpcross in het vizier maar weet niet meer of ik t ga doen. Dat is binnen een dikke maand en wou sowieso eerst nog crosslesjes doen... Ik plan nog niet te ver vooruit, eerst zien hoe dat het verloopt met Luxor. Voor de rest veel gegroomd ipv zelf te rijden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 09:45 



 
Profiel   

Ik ben zondag B-paarden in Westdorpe gestart. Dressuur, bwoah, kleine ramp. Icaro was goed wakker en voorwaarts maar compleet in focus op de omgeving en 0,0 op mij. Daarnaast 2 ijzers die niet optimaal zaten, hoorde ze hele tijd klikken. De proef was dus kameelsgewijs rondjes toeren en bij de rechter galop in draf gevallen omdat hij zo nodig zijn kakje kwijt wou. Zure foutjes en dure punten, uitgekomen op 39,5 strafpunt. Wel gelachen omdat hij in eerste instantie niet naar de ring wou. Er stond een caravan voor de stewards met felle stippen op de zijkant. Dat was een gigantisch paardenetend monster volgens hem :+ Pas toen de steward naast die caravan bleef staan was het enge ding toch veilig tot passeren verklaard :))

Springen ging foutloos en op wat kleine stuurfoutjes na fijn gereden.
En de cross, dat was eigenlijk genieten vanaf de start tot de finish. Wel 1 minuut buiten de tijd. De hindernissen op zich doet hij intussen prima, nu vooral nog werken aan galopade en tempo houden als er mensen in de buurt van zijn route komen. Daar is hij nog altijd wat terughoudend mee en dat kost toch tijd uiteindelijk.

Ik ga dit najaar dan ook Aspiranten blijven rijden. Het heeft geen zin om over te stappen als hij deze tijd nog niet haalt en B alweer langer en sneller is. Als het doorgaat ga ik zondag wel naar de start to cross in Minderhout maar heb er heel erg twijfel in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 13:24 



 
Profiel   

Woops, allemaal in winterslaap :D. Hoe gaat het met iedereen en de paardjes?

Je hebt er een druk seizoen opzitten zo te zien varekaj! Op nr volgend jaar :)! Mooie reis ook gemaakt zag ik.

Hier alles rustig, ook met canch. Ze is half september eens getest op haar bloedwaarden omdat ze toch wat vermagerd was op korte tijd (niet dramatisch maar aangezien ze normaal eerder te rond staat dan te mager toch eens laten kijken) en ja haar cortisol waarde was licht verhoogd wat kan wijzen op beginnen cushing. Ze is 18 jaar en wel een typische leeftijd dat dit begint op te spelen blijkbaar.

Momenteel moet ik nog geen medicatie starten, mr wel regelmatig bloed laten testen. Ze zeiden ook wel dag als ik nog wil fokker ik er niet mee mag wachten (sowieso). Dus zit nu in het dilema wil ik nog ja of nee.
Heb wel een leuke dressuurhengst gevonden:
https://stalbrinkman.nl/dressuurhengsten/ferguson/

Maar ja dus nog in de twijfel of ik het zou doen, weet ook niet goed hoe er aan te beginnen. Zou ze liever niet zo ver weg brengen maar in België is het aanbod van leuke dressuurhengsten erg beperkt.

Als mensen tips hebben :P...

Voor derest staat het rijden ook op laag pitje omdat ze nu om de vijf voeten ijzers afloopt :+.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 20:08 



 
Profiel   

hey!

oh leuk wil je puur dressuur gaan fokken? of toch iets van de 2 :) Anyway ik ken helemaal niks van dressuurhengsten. Veel succes met je zoektocht. Rij je geen wedstrijden mee deze winter?

Ondertussen heeft mijn monster ook zijn eerste dressuur wedstrijd gelopen in bocage i.3. Voorlaatste geeindigd hij vond de jury kant niet zo tof. Was ook duidelijk te zien aan mijn punten. De kant weg van de jury 6 en 7 's / de kant van de jury 3 en 4 :p

Thuis loopt hij wel goed. Beetje nukkig soms mss al wat puber gedrag? geen idee :)
Springen doet hij thuis ook goed. Binnenkort nog s op parcours gaan en ziet wat hem daar doet :)

Tes een specialeke maar kzou hem niet kunnen missen :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 14:25 



 
Profiel   

Ik ging 11 nov nog eens op wedstrijd gaan maar ze ijzer lag er pas 2 dagen ervoor op en had de weken ervoor niet veel gereden. Dusja uiteindelijk niet. En momenteel weer niet rijden want zit nu thuis met corona. Gelukkig niets speciaals mrja terug niet rijden.

Ik zou wel durven vr een dressuurhengst gaan.
Maar andere tips zijn ook welkom over kan je vast leggen op levens veulen garantie enzovoort en hoe inseminatie aan huis georganiseerd wordt enzo. Zou ze liever niet (zover) weg brengen.



Km maken! Is daar een kijkerige piste ook vr niet jonge paarden :P. Binnenkort ook eens een echte jumping?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 19:48 



 
Profiel   

Ai hopelijk geen te zware symptomen? Vriendin van mij al 2 keer gehad en was toch ernstig. Was wel hoor de vaccinatie.

Bij lisa( waar ik voordien stond me flush ) werd alles door haar dierenarts gedaan. Hij is van is de buurt mss is dat een optie .
Met furrie ging ik ter plaatse bij de dierenarts voor inseminatie en opvolging.

Ja ik probeer idd veel km te maken ik hoop naar bloso te kunnen beetje afhankelijk van vervoer.
Jumping ga ik ng wat wachten eerst oefenparcours tot hij hé wat snapt. Hij overspringt( terwijl het vaak maar op blokjes hoogte sta) hem heel vaak waardoor hij precies van zich zelf verschiet en is dan minder zeker. Ik spring wekelijks heel veel lage sprongen en af en toe eens wat hoger. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 08:42 



 
Profiel   

Hai hai, lang geleden inderdaad!

PP: advies over dressuurhengsten kan ik niet geven, maar je kan van quasi elk dekstation uit Ndl of Dl sperma bestellen en door je eigen veearts laten insemineren. Zorg wel voor een goede veearts met veel ervaring om de dekking goed op te volgen.
Ik werk graag met Daniël Caerens van paarden ki service. Stuur eens een foto met je eisen naar hem en vraag ik welke richting je kan denken. Hij verdeelt sperma van zowel spring als dressuurhengsten, zowel BE, Ndl als Dl.
Als je een hengst via hem kiest, dan zet je hem dat op mail, je vult dan formulier in met je gegevens en gegevens van paard en als de veearts zegt dat het de moment is, bel je hem en dag nadien wordt sperma geleverd. Ik laat bij mijn veearts leveren, dan gaat dat daar in de koeling en dan komt hij insemineren van zodra hij tijd heeft.
Je hebt ook hengstenhouders waar je tegen afgesproken tarief naartoe kan gaan voor echo’s en inseminatie. Vb bij springhengsten is dat bij Joris De Brabander €180 denk ik voor een gans seizoen. Als je een moeilijk vol te krijgen merrie hebt, komt dat vaak goedkoper uit dan telkens veearts naar huis te laten komen. Maar, je moet er dan natuurlijk altijd zelf mee op pad gaan… bij dressuurhengsten zal je dat in België niet veel vinden want ja, weinig aanbod…

Mila: bocage vind ik ook heel kijkerig aan die jurykant. Heb zo een kort filmpje op je fb gezien van gisteren ofzo, dat zag er toch heel goed uit! Zoals PP schreef, veel km maken. Veel verschillende pistes.

Ik ben rustig verder aan het trainen met mijn grote held op sokken ☺️ Hij heeft intussen al 3 jumpingskes gelopen steeds 2 rondjes, eerste keer nog kijkerig maar daarna altijd foutloos. Hij is thuis veel kijkeriger dan op jumping. Ga er af en toe mee op les naar R.ik G.eirnaert, dat doet ons heel veel deugd, R.ik heeft altijd een oplossing voor mijn held zijn truken .

Onze 2 jarige heeft ons enorm verbaasd in het vrijspringen, deed het heel goed vorige week en over 2 weken mag ze halve finale voor Mechelen springen.
Dochter gaat ook goed met haar pony, 1e parcours is pony altijd wat afwachtend maar dochter leert er steeds beter mee omgaan dus ze heeft nu toch al aantal jumpings gereden met 2 foutloze rondjes.
Verder zijn nyona en Fiona rond gezond en drachtig dus volgend jaar 2 veulentjes als alles goed gaat.

Ik sukkel met een grote hernia in mijn nek, moet 2 infiltraties krijgen dus dan zal het rijden een paar weken minder zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 21:20 



 
Profiel   

Hoi hoi!

Ik toon mijn hoofd hier nog eens :o

Leuk om bij te lezen. :j

Bij ons gaat alles supergoed voorlopig. *Hout afkloppen*

Eind augustus terug naar Merelbeke moeten gaan. Osteopaat was geweest en merkte verhoogde gevoeligheid tov Si-gewricht dat wel verder onderzoek nodig had. Mijn eigen dierenarts was in verlof net en ik wou niet te lang wachten dus naar Merelbeke geweest. Klinische keuring gedaan en was niet helemaal correct. Eerst foto's genomen van een spronggewricht omdat het daar precies wat beenderiger was, foto's gelukkig perfect en geen spat pfieuwww. (Luxor keibraaf, ze waren daar aan t boffen met hem :D Geen verdoving nodig gehad) Daarna echo genomen van Si-gewricht en was ook alles in orde van wat ze konden zien. Dan problematiek van 2jaar geleden met zijn voetjes herbekeken. Luxor trapte die moermanijzers makkelijk af. Liep schade op aan zijn hoefwand alsnog. Heb toen achterste ijzers eraf laten halen, want bij cirkel op rubber was weer ene scheef getrokken. 2 weken rust en enkel licht pistewerk en ontstekingsremmers. Want gevoeligheid Si-gewricht wss door zichzelf te forceren met zijn voetjes. Daarna rijden weer opgenomen maar niet gaan wandelen ofzo voor zijn voeten. Hoefjes konden herstellen maar sleten toch te snel af. Kliniek zei dat zijn hoeven snel groeiden door die speciale ijzers waardoor ze sneller los kwamen zitten en deze ook snel af trapte. Nu staat Luxor vierkant op gewone ijzers (zitten steviger vast + die voetjes groeien niet zo snel meer + slijten ook niet). En hij doet t zeer goed zo voorlopig. *Hout vasthouden*

Dressuurwedstrijd gehad in Gaverranch, daar n 2e en 6e plek gehaald. Ook dressuur in Waregem gehad. Minder gevoel maar alsnog 67,20 en 65%. Telkens Initiatieproef en een niv 1 proef.

Ondertussen hadden we het springen al tijdje weer opgepakt. Op stal sprongen we kleine oefeningetjes. Vorige donderdag eens gaan trainen in Stal De R*uiter. Ging ook super. Gisteren voor het eerst na 3 jaar weer op een 'echte' jumping ipv de oefendingen :+ 70cm om te beginnen, Luxor kan zeker hoger aan maar tis voor het koppetje. :+ En zijn instelling was 10 keer beter dan 3j geleden! Toen was ik in 60cm 2 keer uitgesloten. Eerste rondje 1 foutje door n mottige sprong door mij. En tweede rondje waren we foutloos. *\o/* tis mss 'maar' 70cm voorlopig, maar was grote overwinning :D Nu eventjes rustig aan en in januari doen we de jumping in Waregem weer mee. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 125 van de 127 [ 3158 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen