Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 489 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492 ... 544  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

 
Profiel   

De prijsuitreiking van de klasse L vond uiteindelijk pas om 16:00 uur plaats (laatste start was om 13:10).Maar het ws het wachten waard. Zo tijdens ons debuut in het L geëindigd op de 3e plaats met plaatsing voor het NK. Mega blij!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:30 



 
Profiel   

Jeetje wat ontzettend poedersuiker jess! Succes morgen

Super goed gomir en theeglas! :D

Wij hebben lekker getraind vandaag bij ander terrein. Nu geen problemen bij het water en insprongen *\o/*
We gaan alsnog even een rondje B doen volgende week om dit vertrouwen verder op te bouwen. En dan ede en Renswoude weer L :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 20:35 



 
Profiel   

:wave:
Ik heb een lange tijd hier niets gepost , maar met tussenpozen wel mee gelezen.
Mag ik weer aanhaken ?


jesss_amigo schreef
Pff kan iemand me even wakker maken uit de nachtmerrie… gisteren gedressuurd. Ondanks slechte bodem 3e plek met 201 punt

Net klaar om te springen. Spring ik dus hindernis 7 ipv hindernis 1 _-:( hoe stom kan ik zijn.

Afijn mocht dus niet meer crossen… nog gevraagd of ik HC mocht maar ook niet. Maar goed regels zijn regels.

Nu vraag ik me alleen af als ze morgen nog plek hebben in de B. Mag ik dan een rondje HC rijden of niet? Aangezien je officieel 5 dagen tussen cross wedstrijden moet hebben? Maarja ik heb dus eig niet gecrosst…

Wat zuur zeg , dan kan je jezelf voor je gevoel wel voor de kop slaan.
Wel fijn dat je in ieder geval nog B mag starten.


Ik gooi er gelijk even een vraag in.
Met welke bitjes rijden jullie ?
Mijne rij ik normaal gesproken op een dubbelgebroken trensje dressuurmatig, wat perfect gaat.
Maar zodra er hout in het zicht komt heb ik een ander paard :+
Bloedfanatiek en wil alleen maar gaan , opzich prima is het niet dat ik het toch fijner vind om controle te houden sneller controle terug te hebben.
Ben inmiddels al 2,5 jaar er mee aan het trainen om die rust te houden , maar heb me er nu maar bij neer gelegd dat het echt in zijn systeem zit en altijd zo zal blijven.
dus nu toch maar op zoek naar een iets scherper bitje voor het springen/crossen, iemand suggesties ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 22:42 



 
Profiel   

Fijn dat het gelukt is gomir, balen dat de prijsuitreiking zo lang duurde, zeker als je nog ver naar huis moet is dat erg vervelend!

@theeglas; gefeliciteerd met je 3de plaats en plaatsing voor het NK!

@Happinez; ik heb zelf de mazzel dat mijn dier met een gedachte terug te rijden is (gevalletje iets te gehoorzaam soms) dus ik rij elke fase met hetzelfde bit en hoofdstel. Iets simpels dat nog wel eens kan helpen is om van een bustrens naar een watertrens over te stappen, dan kunnen ze iets minder in je hand hangen. Verder geen bitten advies van mijn kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 23:00 



 
Profiel   

Ik doe Markelo een rondje L, daar hebben we ook al vaker getraind.. hoop dat ons dat meezit.

Ede heb ik onszelf wel een rondje B opgegeven en week later de L. En ik wil nog een keertje zelf naar Renswoude toe om vrij te trainen daar en ook L starten.

Ik rijd dressuur op een enkele roken sprenger bustrens en springen op een stubben golden Wings enkelgebroken watertrens. niks speciaals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:35 



 
Profiel   

Ik had er vroeger ook zo een, die reed ik met een rollertjes trens. Niet zo scherp maar wel effectief. Die heb ik nog liggen als je belangstelling hebt kan je hem voor een zacht prijsje overnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:48 



 
Profiel   

Die met rolletjes mag niet op concour toch?

Ik rij in beginsel alles met dubbel gebroken water trens of knevel trens. Jonge dieren he. Meestal heb ik niks anders nodig en werkt simpel het best.
Ik heb wel eens van mn spring instructeur bitten kunnen lenen, hij heeft er zo'n 38374 ofzo. Dat is handig. Zomaar iets kopen is soms best duur als je dat vaak moet doen voordat je wat vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:51 



 
Profiel   

https://www.agradi.nl/shires-bevel-bit-met-koperen-schakel-rvs-125cm.htm?gclid=Cj0KCQjwvqeUBhCBARIsAOdt45b0qe8sTzqgQmzDZn4SPRkXPKLdGeOXW9pe7U5RJzYmZKeH_PklEC0aApoHEALw_wcB
Zo'n soort bit vind ik nog wel fijn voor paarden die te sterk worden onderweg. Dan heb je een klein beetje extra, zonder dat je meteen aan aan de forse hefboomwerking van een pessoa of pelham hangt als je een keer niet mee komt in de beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:58 



 
Profiel   

Mogen die rollertjes niet meer? Toen ik hem gebruikte wel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 10:56 



 
Profiel   

Ik gebruik in de cross een sprenger max control onderlegtrens. Dat is voor die van mij exact dat beetje extra wat ik nodig heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 12:36 



 
Profiel   

Kimblewick zou ook nog een optie kunnen zijn voor zo'n paard bedacht ik later.

vosje2010 schreef
Mogen die rollertjes niet meer? Toen ik hem gebruikte wel...


Die met rolletjes mag niet en voor zover ik weet is dat ook altijd al zo geweest.

Maar gister reed er ook iemand met een (niet subtiele) ophaaltrens in het springen/cross in het L. Dat mag ook niet, maar blijkbaar is dat ook geen enkele jury opgevallen ;)

Vandaag nog 3x aan de telefoon gehangen met de organisatie, want mijn zusje kreeg de prijzen alsnog niet mee omdat dat alleen vanmorgen vroeg had gemogen (en ze reed vandaag zelf om half 3 ofzo). Uiteindelijk mocht ze ze wel ophalen, maar nu kreeg ze een 2de en 4de plek i.p.v. 1ste en 4de. Nou, ik wens ze veel geluk met die 5 euro. Geen zin om daarvoor nog weer opnieuw in discussie te gaan...
Rij volgende keer toch liever nog een uur verder naar de Peelbergen ofzo geloof ik, wat een gepruts hier :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 16:01 



 
Profiel   

Ik vind dat sws bijzonder. Met de reistijden in de eventing wereld moeten ze gewoon prijzen over gaan maken. Het duurt vaak lang voordat ze überhaupt een prijsuitreiking hebben.

Dat was fijn aan de corona tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 16:08 



 
Profiel   

Ik had een fijn rondje in de B vandaag :D springen foutloos en de cross foutloos met 11 sec over de tijd, heb der niet gepushed voor de tijd gezien ik toch HC reed.
Wel even een flinke lancering op de trakener :+ mevrouw schrok toch wel even op het allerlaatste moment waardoor we een soort stop en vervolgens sprong hadden _O- dat moeten we nog maar weer even gaan oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 16:09 



 
Profiel   

Fijn Jess! Kun je toch nog met een beetje goed gevoel terug kijken op de wedstrijd.

Misschien ga ik die suggestie nog weleens doen bij de KNHS i.k.v. paardenwelzijn. Want het gaat toch echt nergens over dat je 4 uur moet wachten op een prijsuitreiking. Al moet ik zeggen dat ik er nu vandaag zoveel gezeur van heb gehad dat die 60/65 euro daar eigenlijk ook al niet meer tegenop wegen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 16:21 



 
Profiel   

Rolletjes bit heeft nooit gemogen, maar is vanaf de buitenkant gewoon een D trens dus wordt vaak wel mee gereden. Evt heeft een waterford hetzelfde effect, maar heel vriendelijk zijn ze niet als je niet weet wat je handen doen.

Vandaag was er bij het inspringen wel iemand die alles scherp in de gaten hield, mijn sporen zijn nog gecontroleerd (en als de toegestane versie gezien, maar toch even naar gekeken).

Ikzelf had een mwah gevoel bij de dressuur, miste balans en reactie aan het been, maar toch 205.5 punt. Springen foutloos en crossfoutloos, wel veel tijdfouten. Uiteindelijk 3de geworden.

Ik ben helemaal voor die prijsuitreiking gewoon te skippen en het geld over te maken. Uitslagen online publiceren en aanhouden dat je op je eigen dingen bezwaar kan maken 30 min nadat alle gegevens zijn toegevoegd. Dat bezwaar mogelijk moet zijn vind ik nog wel belangrijk; twee voorbeelden van de laatste 2 wedstrijden
Markelo, iemand staat op nr 1 maar heeft geen dressuurscore. Oke het is b zonder dressuur, maar dan nog moet iedereen dezelfde dressuurscore van 30 krijgen.
Oudkarspel vandaag. Gaven aan dat ik er 6.39 over had gedaan. Ik had geen stops, geen voltes, geen routes buitenom en had een prima tempo. Binnen de tijd verwachtte ik niet maar meer dan 2 minuten te laat?
Bij de organisatie de start en eind tijd van de cross opgevraagd (wat ze op een blad bijhouden) en daar kwamen we erachter dat tellen altijd lastig blijft en ik er 4.39 over had gedaan.

Dus geld overmaken super idee, maar dan wel de mogelijkheid voor online uitslagen inzien zodat je weet wanneer je bezwaar moet aangeven.


@jess fijn van je rondje! Toch nog goed af kunnen sluiten.
@gomir, pfff wat een gedoe. Zeker als je gewoon de volgende dag nog terug komt ervoor. Bizar ook dat ean opeens de prijzen niet meer kloppen. Op de enveloppen zijn toch de combinatie naam en plaatsing opgeschreven?


En uiteindelijk is dit natuurlijk wel een school gemeenschap die dit organiseert, die doen dat niet elke dag en zijn soms ook afhankelijk van de intelligentie van de mensen die de opleiding volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 18:25 



 
Profiel   

Happinez schreef
Ik gooi er gelijk even een vraag in.
Met welke bitjes rijden jullie ?



Ik reed in het begin altijd met een trens maar die van mij werd ook echt te gek in de cross (regulier springen is prima). Toen heb ik voor de veiligheid een ongebroken rubberen baby pelham gekocht met riempjes die je kan verstellen (ik heb de hefboom minder ‘strak’ als de normale pull). Hier doet hij het echt super op. Ik ben echt van mening dat ik liever een bit gebruik waar ik met zachte hand mee kan rijden en waar ik ook mee kan ingrijpen als er iets gebeurd ofzo. Het verschilt zo per paard! Die van mij is echt een tank dus geen moment spijt van gehad, gaat perfect zo.

Ik heb deze pelham: https://www.horze.nl/pelham/horze-pelha ... l?color=BL

En deze riempjes: https://www.agradi.nl/norton-pelhambit- ... lBEALw_wcB

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 20:18 



 
Profiel   

Ik heb ook zo’n heet paard. Sinds vorige week heb ik haar op de Fager Marcus Kimblehook en het is echt een wereld van verschil :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 22:29 



 
Profiel   

Stille meelezer hier!

Korte introductie: ik heb samen met mijn paard vorig weekend 15 mei eerste oefencross gereden :D 1e rondje nog wat afwachtend en 3/4 weigeringen. 2e rondje pakte hij echt super aan voelde heel erg zijn voorwaartse drang en was ook totaal niet kijkerig! Alleen lette hij niet op bij de watersprong dat er water was, dus helaas daar een weigering. (Terwijl hij er het eerste rondje wel vlekkenloos in ging _O- )
Allebei nog groen met crossen, dus samen lekker leren! Hebben af en toe les van Roxana Graman en dat gaat super! Zelf moet ik nog wat stoerder rijden, maar goed daar voor hebben we les om dat te verbeteren :j Paardje pakt het super op en hoop eind dit jaar toch wel de eerste officiële cross te starten!

@Happinez nav je vraag hier nog een antwoord! Ik heb momenteel het Trust Beval/bevel bit met crossen en springen in. Dresuur dubbel gebroken watertrens. Hij werd me te sterk/enthousiast met springen. Het voordeel aan het beval/bevel bitje is dat je meerdere manieren hebt om het bit te bevestigen. Als ik het goed heb met ook een mindere hefboomwerking. Maar ook met een wat sterkere hefboomwerking.

Had eerst nog een tijdje het Trust Locked watertrens bit geprobeerd, maar dat vond hij niet prettig. Met een wat grotere ophouding echt helemaal nek uitstrekken van dit wil ik niet.

Succes! Hopelijk heb je wat aan de boven genoemde adviezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 00:11 



 
Profiel   

gomir schreef
https://www.agradi.nl/shires-bevel-bit-met-koperen-schakel-rvs-125cm.htm?gclid=Cj0KCQjwvqeUBhCBARIsAOdt45b0qe8sTzqgQmzDZn4SPRkXPKLdGeOXW9pe7U5RJzYmZKeH_PklEC0aApoHEALw_wcB
Zo'n soort bit vind ik nog wel fijn voor paarden die te sterk worden onderweg. Dan heb je een klein beetje extra, zonder dat je meteen aan aan de forse hefboomwerking van een pessoa of pelham hangt als je een keer niet mee komt in de beweging.

Ja aan zoiets zat ik zelf ook al stiekem te denken.
Gewoon net een beetje meer inwerking.

Bedankt voor de andere tips, daar ga ik me ook eens op inlezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 22:54 



 
Profiel   

Hier iemand die de L cross bij Snorrewind voor morgen al gelopen heeft? ben benieuwd hoe het er bij staat.

prijsuitreikingen duren idd vaak veel te lang! ik wil best wachten maar arme paardje staat daar maar

wij rijden dressuur met een enkelgebroken watertrens, springen en de cross met een Trust bustrens met tongboog. af en toe met een myler nivo 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-22 19:39 



 
Profiel   

Een baucher trens wil ook nog wel eens fijn zijn bij een wat sterk paard. Is niet zo heftig als een pelham. Maar net even wat extra.

En zag iets over de prijzen voor een cross.
Het organiseren is gewoon heel duur. Internationaal betaal je zo even €400,- voor een wedstrijd. En dat zijn andere wedstrijden. De organisatie is anders. Er is meer omheen en alles. Maar het is voor elk niveau een hele onderneming.

Ik was afgelopen donderdag in Heerjansdam. Vond het een leuke cross voor de B paarden. Van te voren had ik wel m’n bedenkingen bij 5ab voor de B. Zo schuin achterelkaar.
En het gat vond ik echt niet fair. Grondlijn was onduidelijk. Gat was niet overzichtelijk.
Maak gewoon aan beide kanten van gat een witte grondlijn en paarden snappen wat er moet gebeuren. Of leg er schuin een klein boompje over. Heb je ook een gat, maar hou je het fair.
Mijn paard had nog nooit een open gat gezien en ging 20mwtwr er voor in de remmen. Schrok zich lam. Gleed achter weg en door de zwieper stond ik er naast op m’n voeten :+
Wordt wel echt een lekker paard! Ze heeft nu 2x terrein training gedaan, ede oefencross en laatst B in Kronenberg gelopen. Echt nog heel groen dus.
Maar tot gat vloog ze er echt doorheen.
Ik denk dat het een hele goede gaat worden. Nu lekker wat B en L rijden dit jaar en ik hoop (en stiekem verwacht) dat ze volgend jaar 1 en 2* loopt.



Laatst bijgewerkt door C_arola op 30-05-22 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Foto's verwijderd in verband met auteursrecht


Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-22 21:07 



 
Profiel   

Knappe schimmel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-22 22:11 



 
Profiel   

Mooi paard, maar goed ik hou van grote schimmels <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 09:51 



 
Profiel   

Ik vind haar ook heel mooi <3 Eigen paard ben je altijd wel bevooroordeeld over natuurlijk, maar ook als ik objectief kijk denk ik dat ik heel blij met dr mag zijn :))

En ze is idd groooot ja. Ze was 1,66m toen ik dr kocht met 3 jaar en nu echt wel rond de 1,74m. Ik ben zelf 1,60m dus dat is wel een dingetje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 11:10 



 
Profiel   

Wat onwijs balen dat je er naast kwam.. altijd extra balen.
Wel fijn dat het goed gaat, je kan iig goed het plaatsen ipv alleen maar balen.

Je mag alleen de foto's zo niet plaatsen met een grote copyright erop :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 489 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492 ... 544  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen