[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:48

SusanH schreef:
Dat noem ik ook geen oefencross idd. Maar als de organisatie het dan weer oefencross noemt. Aan de andere kant, wbt het springen en de cross doorkomen, als iemand BB gaat crossen verwacht je toch wel wat spring ervaring. En dus ook ervaring op een springwedstrijd en het losrijterrein. Ik moet eerlijk zeggen, ook op springwedstrijden vaak geholpen bij het losrijterrein, ook als mensen met jonge paarden startten (wat je vaak wel hebt in de BB) en echt nog nooit een botsing of bijna botsing meegemaakt bij reguliere springwedstrijden. Zelfs in inimi los rij bakken, of met hele frisse paarden. Enige keer dat het echt gevaarlijk werd was bij een wedstrijd veteranen springen. Dat raad ik echt niemand aan als je leven je lief is :') heb mijn man toen toe geroepen dat hij het losspringen zelf maar moest regelen verder.

Vroeger toen alles nog gewoon was en kon :+
Het viel mij inderdaad wel op dat er genoeg bij waren die er niet op lette als er hindernis vrij werd geroepen of de rijbakregels niet kende.




Ik vind het een hele goede zaak dat je eerst dat springparcours moet doorkomen om door te mogen.
Juist om crossen zonder springervaring voor te zijn.

Ik heb juist specifiek in mijn mail gevraagd omdat ik liever iets hoger wou , maar dat kon niet want dan was het geen oefencross meer maar moest ik officieel B starten.
De hoogte is juist ons probleem niet, vaak gaat hij daar juist fijner op springen maar ons probleem ligt hem vooral in de ontspanning en rust in de cross. Vandaar liever dat goed hebben in een oefen voordat ik officieel wil.

Verder geen punt maar gewoon jammer dat het niet heel duidelijk was. Verder was alles top geregeld.
Buiten dat ook een super leuke dag gehad en dat is uiteindelijk denk ik het belangrijkste van heel de sport :D

Nu gewoon weer kijken of er binnenkort weer een leuke in de buurt langs komt voor een nieuwe poging.

DvdH98

Berichten: 4
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 23:42

Happinez schreef:
Vroeger toen alles nog gewoon was en kon :+
Het viel mij inderdaad wel op dat er genoeg bij waren die er niet op lette als er hindernis vrij werd geroepen of de rijbakregels niet kende.




Ik vind het een hele goede zaak dat je eerst dat springparcours moet doorkomen om door te mogen.
Juist om crossen zonder springervaring voor te zijn.

Ik heb juist specifiek in mijn mail gevraagd omdat ik liever iets hoger wou , maar dat kon niet want dan was het geen oefencross meer maar moest ik officieel B starten.
De hoogte is juist ons probleem niet, vaak gaat hij daar juist fijner op springen maar ons probleem ligt hem vooral in de ontspanning en rust in de cross. Vandaar liever dat goed hebben in een oefen voordat ik officieel wil.

Verder geen punt maar gewoon jammer dat het niet heel duidelijk was. Verder was alles top geregeld.
Buiten dat ook een super leuke dag gehad en dat is uiteindelijk denk ik het belangrijkste van heel de sport :D

Nu gewoon weer kijken of er binnenkort weer een leuke in de buurt langs komt voor een nieuwe poging.


Fijn dat je i.i.g. een leuke dag gehad hebt, daar doen we het als vrijwilligers ook voor en is mijn optiek ook het belangrijkste van de sport, plezier maken.

En goed, rijbaanregels, ik begin er maar niet over, als je ziet hoe slecht die tegenwoordig gevolgd worden. Op Vlietland was de ring qua vorm niet ideaal en bodem ook niet helemaal tof meer zondag, ondanks mijn pogingen met zand het wat beter te krijgen, dus ik snap wel dat sommige daar wat vreemde lijnen reden. Voor mij juist een leerpuntje, om dat iets actiever in de gaten te houden, maar goed dit was mijn 1e keer ringmeester op een grotere wedstrijd dan bij mijn manege/vereniging :)

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 16:24

wie gaan er morgen nog meer naar snorrewind? wij starten in de Paarden L

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:14

Wij ook.
Luxe starttijden voor het L :)

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:16

Ja echt lekker we hoeven pas rond half 12 van stal te vertrekken. Mag wel vaker zo

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:10

Wij starten helaas niet, meneer had van de week zijn neus opengehaald en daar zitten nu nog 3 nietjes in waardoor we helaas niet mee kunnen doen, iedereen heel veel succes en plezier!

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:37

Wij starten toch wel! Paard voelde zich weer goed, dus kunnen toch ons debuut maken in de B!

Heb net de cross gelopen moet zeggen vind het best een pittige voor de eerste keer officieel crossen! Bijv de ena laatste een bult op dikke boomstam en dan 2 galopsprongen er na er af richting de finish. Een best wel grote punt met (gelukkig) een alternatief! Of een bocht het bospad in met daarna een hoge haag. Zin in, maar moet er wel aan rijden en voor mij wel even uit de comfort zone gaan!

Iedereen veel succes voor morgen. :)

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:01

Iemand misschien foto's van de cross van Snorrewind?

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:17

Wij zijn ook geweest voor een rondje B. Ze voelde heerlijk aan. 2 keer foutloos en mooi binnen de tijd. Uiteindelijk een 8e prijs :D

Hoe ging het bij jullie?

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:27

Foutloos in de cross
Springen ging niet lekker, 3 balken
Dressuur, nog steeds veel werk aan.
De aanleuning is een dingetje

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:30

Springen foutloos, cross verkeerde afslag genomen van 2 naar 3: oeps. Stop op 4 en 11, maar verder fijn!
Vorige week in Schaijk idioot lage stijlpunten gekregen, van 1 jury gemiddeld een 3! Nu gelukkig gemiddeld een 7.

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 00:10

vosje2010 schreef:
Springen foutloos, cross verkeerde afslag genomen van 2 naar 3: oeps. Stop op 4 en 11, maar verder fijn!
Vorige week in Schaijk idioot lage stijlpunten gekregen, van 1 jury gemiddeld een 3! Nu gelukkig gemiddeld een 7.


Dan ben ik gelukkig niet de enige die die fout had gemaakt!

Voorderest bij mij het springen foutloos, cross met hindernissen ook foutloos. Helaas door dat ik 2/3 keer bijna de verkeerde afslag nam of vergat toch wel een stuk buiten de tijd. Ik had 4:26 en de optimale tijd was 3:55. Maar voor een eerste keer echt super! Hebben de grote punt uiteindelijk toch gesprongen. Dik tevreden dus! Waren nog meer dan genoeg verbeterpunten, maar mijn doel was vandaag echt rondkomen.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:13

Ik lees net in de uitslagen dat ik gediskwalificeerd ben wegens verkeerd parcours! Maar ik ben natuurlijk zo snel mogelijk omgedraaid en heb alle hindernissen in de juiste volgorde gesprongen, dus dat kan niet correct zijn.

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:53

Dat is balen vosje.
Maar daar kan je nu niets meer aan doen ben ik bang.
Je kan protesteren als de voorlopige uitslag hangt, wanneer je dan niet protest aantekent is de uitslag definitief.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:45

Nee, hoef geen protest aan te tekenen, ik wil alleen weten wat ik fout gedaan heb. Ben er ondertussen achter: ik heb de verplichte doorgang na hindernis 14 gemist!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:37

Dat was ook het eerste wat ik dacht.
In het B kon je die best over het hoofd zien.

Tijdfouten in de cross kloppen ook niet in de uitslagen, in ieder geval bij het L. Maar wachten duurde al lang zat en maakte in dit geval weinig uit voor het klassement dus niemand heeft het aangegeven :+

Gup liep gister fijn dressuur, qua punten in de middenmoot. Pechfout in het springen en foutloze cross op de optimale tijd (0,1 tijdstrafpunt in de uitslag :)) ). Hiermee nog een nette 5de plek, andere paard van de amazone was 2de.

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:52

Weet iemand welke fotografen er allemaal waren?
Deze weet ik:
-odD
-anna van dijk en nog een ander die wat foto’s voor haar schoot.
- hocus focus

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:41

Esveo fotografie

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:25

Bij meer mensen de uitslag van Ede nog niet verwerkt door de KNHS?

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:36

Afhankelijk van hoe lang de rubrieken (of ik alleen de hele B pak of wellicht ook de L, weet nog niet of daar de hele dag wil zitten haha) zijn probeer ik volgende week zondag in Renswoude te zijn met camera :)

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:53

esje01 schreef:
Bij meer mensen de uitslag van Ede nog niet verwerkt door de KNHS?


Hier ook nog niet idd. Vreemd

Leuk Laura! Wij gaan zondag L starten dus misschien zie ik je dan nog :D

Melisje_92

Berichten: 1095
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:21

paljaslaura schreef:
Afhankelijk van hoe lang de rubrieken (of ik alleen de hele B pak of wellicht ook de L, weet nog niet of daar de hele dag wil zitten haha) zijn probeer ik volgende week zondag in Renswoude te zijn met camera :)



Leuk! Ik start in de B. Hoop dat de temperatuur een beetje meevalt

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:25

Ik kom heel even binnen vallen ;)

Hier nog iemand intresse in donkerbruin tuig ?
Hoofdstel cob/kleine full
brosttuig full
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:50

Ik vind dat het verwerken van cross wedstrijden altijd lang duurt. Van vinkega stond er ook pas net een paar dagen op. (Zelfde weekend als ede )

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:55

Doen hier nog mensen mee met het NK in Oudkarspel (team of individueel)?