Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 496 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499 ... 544  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

 
Profiel   

Ik start wel in Oudkarspel. Maar heb me niet geslecteerd voor NK. De selectie wedstrijd doorvoor is Renswoude toch?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 13:56 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
Ik start wel in Oudkarspel. Maar heb me niet geslecteerd voor NK. De selectie wedstrijd doorvoor is Renswoude toch?


Oei ik heb geen idee, was dat geen regioselectie voor Gelderland etc? Ik ben door mijn regio gebeld eergisteren of ik mee wou doen voor het team in de L na onze goede Noordelijke Kampioenschappen! Volgens mij zijn de Z en M open inschrijving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 13:58 



 
Profiel   

Gelderland is opgave en dan kijken ze naar de gene met de beste resultaten vanaf maart geloof ik. Tenminste zoiets zag ik op fb voorbij komen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:25 



 
Profiel   

Nou ik snap er nu niks meer van. Ik zie het wel, ik hoef niet per se NK te rijden. Ik ben pas twee keer L gestart namelijk (wel beide in de prijzen, maar goed).

Dit staat op hun facebook:
Voor L kampioenschap worden enkel ruiters die iedere regio afvaardig geaccepteerd
Voor M kampioenschap is een stand van M+4 nodig
2 weken voor de wedstrijd is de stand nodig
Voor Z kampioenschap is open inschrijving

Bedoelen ze dan dat je voor de L in regio noord, midden en zuid moet hebben gestart?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:44 



 
Profiel   

Ik denk dat elke regio afgevaardigde uitkiest. Aan de hand van inschrijving/ resultaten/ benadering geen idee. Maar denk al wel dat de meeste regio's afgevaardigde hebben uitgekozen of een tussenstand hebben ed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:13 



 
Profiel   

Het is idd per regio verachillend hoe ze selecteren. In Overijssel zijn het een x aantal wedstrijden die mee tellen als selectie. Maar hun plaatsen regelmatig een tussenstand met punten op hun fb

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:15 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
Bedoelen ze dan dat je voor de L in regio noord, midden en zuid moet hebben gestart?



Het heet 'de Noordelijke Kampioenschappen' omdat het een gecombineerd kampioenschap is voor Drenthe, Friesland en Groningen, wij hebben minder starts hier dan in bijvoorbeeld Gelderland of Overijssel (niet genoeg voor iedere provincie een eigen ring). Elke provincie heeft gewoon een eigen team tijdens het NK, er doen als het goed is dus 12 teams mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:43 



 
Profiel   

Maar bij Oudkarspel is toch het Nederlands Kampioenschap? Het noordelijk kampioenschap was toch bij SGW vinkega? Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:48 



 
Profiel   

Noordelijk kampioenschap is zeg maar regio kampioenschap. Alleen van n paar regio's samengevoegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:59 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
Maar bij Oudkarspel is toch het Nederlands Kampioenschap? Het noordelijk kampioenschap was toch bij SGW vinkega? Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd 8)7


Vinkega afgelopen juni = Noordelijk Kampioenschappen (Drenthe, Groningen en Friesland)
Oudkarspel begin augustus = Nederlandse Kampioenschappen (NK) (alle provincies)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:08 



 
Profiel   

Thanks voor de verduidelijking @justice!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:35 



 
Profiel   

Ik kom voor Noord-Holland uit op het NK in Oudkarspel. Zowel individueel als team (klasse L dus).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:32 



 
Profiel   

Ik rij in principe dus aankomend weekend mijn B debuut in Renswoude (nog meer mensen die gaan? :D ), hebben de ervaringsdeskundigen hier nog tips en tricks voor een eerste keer?

Zeker met de gang van zaken ben ik nog een beetje onbekend. Het is zonder dressuur, dus ga je dan eerst langs de dierenarts, dan springen met aansluitend cross, en daarna weer dierenarts?
En mag het springen en crossen dan gewoon in mijn vaste cross tenue of moet dat in witte broek?

Probeer me goed voor te bereiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 20:28 



 
Profiel   

wij staan ook op het lijstje voor het NK in de L paarden (Overijssel). Nooit verwacht we hebben namelijk nog maar 4 wedstrijden in de L gereden... ja en 4 in de prijzen :P
eerst Reswoude overleven en de dressuur iets beter voor elkaar krijgen en veder lekker knallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 20:29 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Ik rij in principe dus aankomend weekend mijn B debuut in Renswoude (nog meer mensen die gaan? :D ), hebben de ervaringsdeskundigen hier nog tips en tricks voor een eerste keer?

Zeker met de gang van zaken ben ik nog een beetje onbekend. Het is zonder dressuur, dus ga je dan eerst langs de dierenarts, dan springen met aansluitend cross, en daarna weer dierenarts?
En mag het springen en crossen dan gewoon in mijn vaste cross tenue of moet dat in witte broek?

Probeer me goed voor te bereiden.


springen mag in cross tenue. na het springen keuren bij de DA, dan crossen en na de cross binnen 10 min weer keuren

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 20:32 



 
Profiel   

Eerst springen, dan keuren, dan cross, dan weer keuren binnen 10 minuten. Springen en cross is vaak 20 min er tussen soms 30.
Springen mag altijd in je cross outfit. Maar tussendoor kun je bijvoorbeeld nog een beschermer wisselen oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 20:33 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Ik rij in principe dus aankomend weekend mijn B debuut in Renswoude (nog meer mensen die gaan? :D ), hebben de ervaringsdeskundigen hier nog tips en tricks voor een eerste keer?

Zeker met de gang van zaken ben ik nog een beetje onbekend. Het is zonder dressuur, dus ga je dan eerst langs de dierenarts, dan springen met aansluitend cross, en daarna weer dierenarts?
En mag het springen en crossen dan gewoon in mijn vaste cross tenue of moet dat in witte broek?

Probeer me goed voor te bereiden.


Ik start ook in de B. Springen en crossen hoeft niet in je witte broek.

Ik heb iets van 8 jaar geleden eens een oefencross in Renswoude gereden, maar toen hobbelde ik achter iemand aan. Er staan zoveel sprongen dat ik mij in mijn hoofd wel druk maak om de route :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 20:36 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Ik rij in principe dus aankomend weekend mijn B debuut in Renswoude (nog meer mensen die gaan? :D ), hebben de ervaringsdeskundigen hier nog tips en tricks voor een eerste keer?

Zeker met de gang van zaken ben ik nog een beetje onbekend. Het is zonder dressuur, dus ga je dan eerst langs de dierenarts, dan springen met aansluitend cross, en daarna weer dierenarts?
En mag het springen en crossen dan gewoon in mijn vaste cross tenue of moet dat in witte broek?

Probeer me goed voor te bereiden.


wat leuk!
eerst springen dan gelijk vetcheck dan cross en weer binnen 10 min een vetcheck. bij de laatste check is het gebruikelijk dat je zadel en peesbeschermers afdoet. ook als je de cross niet uitrijd moet je langs de dierenarts voor een check.
witte broek hoeft niet maar veel doen het wel.
En vergeet niet heel veel plezier te hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 20:38 



 
Profiel   

Ik heb als ik met dressuur heb een witte broek aan met springen en crossen. Als ik zonder dressuur rij een zwarte broek.
Handig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 21:23 



 
Profiel   

Temperatuur voor zondag staat nu op 35 graden -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 07:36 



 
Profiel   

Wij gaan in Renswoude onze rentree maken, na 2 jaar.
Maar eerst maar eens even het weer afwachten.

Mijn ene app zegt voor zondag 29 graden en de andere zegt 35.
Maar even afwachten, bij 35 graden meld ik me af......

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 08:13 



 
Profiel   

L1 zegt:
Vrijdag wordt het maximaal 24 graden en op donderdag en zaterdag is het zomers warm met ongeveer 26 graden.
Zondag wordt het tijdens zonnig weer tropisch warm met maxima van 33 à 35 graden.
De kans is vrij groot dat het volgende week maandag extreem heet wordt met maxima tussen 36 en 38 graden.

En de klasse B is in de middag -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 08:46 



 
Profiel   

Oke ik ga niet maar toch nieuwsgierig, buienradar geeft 36 graden aan zondag in renswoude
Maar vanaf 35 graden is er vervoer verbod dus je zou zeggen dat het dan al niet meer kan, sws, ongeacht wat je er ook van vindt of denkt.
Toch? :')

Zou nog even een aantal dagen wachten. He kan nog zoveel veranderen deze week.
Ik hoop het. Vind dit weer vandaag hier prima. Bewolkt nog geen 20 graden of rondom de 20

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 08:49 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Oke ik ga niet maar toch nieuwsgierig, buienradar geeft 36 graden aan zondag in renswoude
Maar vanaf 35 graden is er vervoer verbod dus je zou zeggen dat het dan al niet meer kan, sws, ongeacht wat je er ook van vindt of denkt.
Toch? :')

Zou nog even een aantal dagen wachten. He kan nog zoveel veranderen deze week.
Ik hoop het. Vind dit weer vandaag hier prima. Bewolkt nog geen 20 graden of rondom de 20



Idd, dan mag het niet doorgaan.of ze beginnen heel heel vroeg.
We zullen zien, valt weinig aan te doen. Mag van mij altijd wel max. 20 a 25 graden zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 08:53 



 
Profiel   

Ik mag hopen dat als het zo blijft dat ze de wedstrijd cancelen.

Zelfs al zouden ze alles vervroegen zullen ze dan nog op tijd klaar zijn zodat iedereen thuis is voordat de 35 graden wordt aangetikt :(

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 10:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 496 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499 ... 544  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen