Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jolliana zet nieuwe stappen in haar crosscarrière - L debuut

 
Profiel   

Als vervolg op:
[SGW-ITP] Jolliana maakt haar crossdebuut!
amsterdam10 @ [SGW-ITP] Jolliana vervolgt haar cross-carrière

Dit seizoen begon helaas niet helemaal zoals gepland. We zouden op 1 april nog een rondje B rijden bij SGW Maarsbergen. Helaas werd die gecanceld door.. sneeuw :brr: Wat een grap 8)7

Toen stond SGW Clusius event op de planning. Hier gingen we goed van start met 203 punten in de dressuur en een voorlopige 3e plek. Helaas maakte ik een onwijs dure fout in het springen (reed verkeerd parcours) en dus waren we uitgesloten voor het crossen |o We hebben hier de volgende dag wel nog een rondje B (HC) mogen rijden, dat was wel erg fijn, om toch weer even in te komen aan het begin van het seizoen.

Stiekem vond Jolliana het wel te laag: ' Kijk mama dit kan ik zelfs met mijn ogen dicht' :')
[ img ]

In juni zijn we afgereisd naar Vinkega, waar ik dan hopelijk écht ons L debuut kon maken. Dressuur was goed, 194,5 punt. Voorlopig goed voor een 5e plaats. Door naar het springen. Man wat was ik zenuwachtig die dag. Nog nooit zó veel zenuwen gehad op wedstrijd. Maar Jolliana trok mij er door heen en sprong een fantastische foutloze springronde! Door naar de cross. ( Niet wetende dat ik toen op de 1e plek stond)
De start ging wat moeizaam.. De hindernissen waren het probleem niet, maar de omgeving was erg eng. Mevrouw durfde de binnenbaan niet uit..) Maar eenmaal op gang ging het. We kwamen foutloos aan de finish *\o/* Wel veel tijdfouten door de stops tussen de hindernissen :+
Maar we mochten gewoon een 3e prijs mee naar huis nemen! Wat was ik trots :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Door deze uitslag kreeg ik echt een enorme boost in mijn zelfvertrouwen en dus gingen we twee weken later vol vertrouwen van start bij SGW Dijkgatbos.
Hier hadden we weer nette dressuurpunten ( 198,5 punt), een foutloze springronde (met wat mazzel) en de cross was fenomenaal! Waar ze in Vinkega nog wat spanning had, vlogen we nu gemakkelijk door het parcours heen. Ik moest op het einde zelfs nog inhouden, omdat we anders te vroeg binnen waren.
We hadden weer een lintje mee naar huis! Een 4e plaats dit keer.

[ img ]
Kippenvel over de finish
[ img ]


En afgelopen weekend stond SGW Langedijk op de planning. Een pittige cross, want hier werd ook het NK verreden. En een dik parcours.. dat stond er zeker.
Dit keer niet echt fijn dressuur gereden. 'Slechts 184 punt' , maar voldoende en dus door naar het springen. Dat ging ook niet geheel vlekkeloos :+

Gelukkig kon ik terug in het zadel komen en heb ik het parcours netjes kunnen afmaken.
Toen de cross in. Het begin ging fantastisch, ze pakte weer fijn aan. Aan het einde liet ik af en toe wat steekjes vallen en kregen we soms een dichte afstand. Maar tot dusver wel foutloos. Tot de laatste hindernis... Deze sprong vond ze vorig jaar ook doodeng (en hij stond weer op dezelfde plek). Ze ging 10 m voor de sprong al in de ankers.. Even rustig de tijd genomen en de tweede poging sprong ze hem.
Niet onze beste wedstrijd dus, maar ook zeker niet slecht voor zo'n pittige cross en het feit dat we nog maar net L rijden.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]




We moeten zeker nog heel veel km's maken, want het gaat allemaal nog niet perfect. Maar toch ben ik trots op ons, hoe we het al doen en hoe stoer Jolliana al is!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 11:44 



 
Profiel   

Wat een leukerd! En super knap hoor!
Krijg al zenuwen als ik er naar kijk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 07:14 



 
Profiel   

Knappe Jolli!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 07:19 



 
Profiel   

Jullie zijn goed bezig, ziet er fijn uit! Gefeliciteerd met de resultaten, en ook met het plezier dat er vanaf straalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 07:26 



 
Profiel   

Wat een heerlijk topic! Knap opgeleid en ook ik vind jullie heel stoer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 07:39 



 
Profiel   

Ik vind jullie zo’n gave combinatie! Hopelijk crossen wij over een paar jaar ook zo rond :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 07:57 



 
Profiel   

Wat een ongelooflijk gave combinatie zijn jullie toch! Zo tof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 08:17 



 
Profiel   

Wat een tof overzicht heb je weer gemaakt! Geweldige combi om naar te kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 09:01 



 
Profiel   

Paard springt met een duidelijke ik vind dit leuk face. Ze is wel erg zuinig op zichzelf hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 09:50 



 
Profiel   

Super gaaf!!
Wat een topper heb je zeg *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 10:12 



 
Profiel   

thumbs up!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 10:56 



 
Profiel   

Tof seizoen zeg! Gefeliciteerd. Leuk aansprekend dier ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 11:42 



 
Profiel   

Prachtige foto's en ook hele mooie resultaten hoor! Fijn paard.
Moet je ook bepaalde punten hebben in dressuur om door te mogen naar het springen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 11:46 



 
Profiel   

Lieke schreef
Prachtige foto's en ook hele mooie resultaten hoor! Fijn paard.
Moet je ook bepaalde punten hebben in dressuur om door te mogen naar het springen?


Bedankt! Ja er is een grens, maar die ligt heel laag hoor. Ik geloof dat je onder de 50 % ( dus 150 punten) niet door mag naar het springen. Voor een winstpunt moet je 55% of meer hebben. Zit je dus tussen de 50 en 55 % mag je nog wel door in de wedstrijd, maar kun je geen winstpunten meer behalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 14:17 



 
Profiel   

Jullie zijn zo leuk samen :D

Heeerlijk lekker zo door gaan <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 15:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen