[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:34

Wat goed! Gefeliciteerd!
Paspoortcontrole is prima, maar als je alleen bent is het wel heel onhandig. Dan moet je je paspoort in je rugnummerdrager frummelen en hopen dat je niet in het water valt :+

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:00

Hoelang is het om de cross van Ronostrand te lopen? Beetje te doen?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:58

Moet in 3 kwartier vanaf de auto wel lukken. Alles ligt redelijk dicht bij elkaar en start was vorig jaar direct op het strand dus daar ben je zo.

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:31

Ik heb op mijnknhs bij mijn klassering en -50 staan bij de klasse 0.90cm, weet iemand wat dit inhoud toevallig?

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 17:59

Aatrox schreef:
Ik heb op mijnknhs bij mijn klassering en -50 staan bij de klasse 0.90cm, weet iemand wat dit inhoud toevallig?


Dat is wel gek. Kan je een screenshot plaatsen?

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 01:13

Aatrox schreef:
Ik heb op mijnknhs bij mijn klassering en -50 staan bij de klasse 0.90cm, weet iemand wat dit inhoud toevallig?


Ik heb dat ook! Had toen geen winstpunt gereden ivm 1 tijdfout. Denk dat het een bug is? Aangezien de 0.90cm wel geregistreerd moet worden, maar ik er geen winstpunten ingereden heb. Heb je al is gestart en dan zonder winstpunten?
Bij de 100cm staat bij mij wel het goede aantal wp

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:03

Nog mensen in ysselsteyn geweest vandaag?
Wij hadden fijn gereden, 5e na dressuur met 196. Foutloos springen en foutloze cross. Buiten de tijd, maar dat was geloof ik iedereen :+.

Had nog wel ietsje meer door kunnen rijden maar was onze 1e x weer na Renswoude dus wilde gewoon fijn rijden.

Melisje_92

Berichten: 1095
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:07

Ik was vandaag naar ronostrand.

Met springen hadden we een balk, maar toen ik klaar was werd er omgeroepen dat ik een correctie had en dus blijkbaar foutloos was. Snap er niks van :')

Cross foutloos net buiten de tijd, maar komen steeds dichter bij de optimale tijd.

Uiteindelijk 11e geworden.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:47

Wij hebben een rondje gereden in Ophemert. Voor ons de eerste keer, maar het was een leuke cross en ondanks de vele regen die is gevallen (in de afgelopen dagen en vandaag) was het goed georginiseerd. Wel een hoop stops in de cross.
Zelf reed ik een brave dressuurproef, een balkje in het springen en een foutloze cross binnen de tijd wat goed was voor de 1e plaats in de klasse L. Blij weer naar huis en volgend jaar gaan we zeker weer naar Ophemert.

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:24

Ik was ook in Ophemert gister. Leuke cross idd. Begin viel mee qua grond. Einde heb ik wel echt rustiger aan gedaan en daardoor ook wel over de tijd heen. Maar wel een van de weinige foutloze. Dressuur 198 punten (met als commentaar dat ik meer de hoeken in moest rijden en gedurfter moest rijden, ja het was harstikke glibberig, wat wil je dan :+ ) Springen helaas 1 balkje, kwam wat te dicht op een oxer. Maar ze voelde fijn.
Ik mocht een 5e plaats mee naar huis nemen :) Tevreden dus. :D Prijsuitreiking was ook echt super snel voor de verandering. Daar mogen andere wedstrijden wel een voorbeeld aan nemen.

Auto mag wel even een wasbeurt krijgen :+ Heb zonder paard het land af moeten rijden en heb haar bij de weg erin gezet.

Afbeelding

_lautje_

Berichten: 9255
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:48

Ik was gisteren in Ysselsteyn. Echt mooie cross weer! Ook echt lekker gereden.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:32

Gefeliciteerd met jullie goede resultaten!

Ik heb vandaag de oefencross op het Ronostrand gereden. Oefen hoog gestart en dat was gewoon een pittige B-cross. Paarden liepen fijn. De up to date moest ik wel even overtuigen bij de afsprong het strand op met een boom die net te hoog was om door te drukken, maar het is uiteindelijk gelukt. Etoulon liep superfijn rond!

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:05

Vanochtend ook gestart in Ophemert.

De eerste cross van dit jaar, omdat m’n paard een veulen heeft gekregen.


Ze trok er enorm fijn op aan en we zijn 2e geworden in de B zonder dressuur.
Zo blij mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:13

Zo te lezen is er lekker gereden door iedereen!

Zijn er nog mensen die naar Barchem en Bathmen gaan of daar eerder zijn geweest? Ben er lang geleden geweest, ben benieuwd wat jullie er van vinden? Ik heb L opgegeven, heb vaker L gestart maar we zijn er even uitgeweest en dan heb ik soms even bevestiging nodig. Daarom B gestart in Ysselsteyn, dat gaat dan ook probleemloos. Zag wel een paar L hindernissen dat ik dacht van eh... :Y)

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:03

Hier zou ik in Ysselsteyn mijn comeback maken. Draaf ik aan bij het losrijden en paardlief is niet goed. Na de dierenarts. Die zei hetzelfde. Dus alles weer ingeladen en ingepakt en weer naar huis.

Jessicazz
Berichten: 29
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:50

Weet iemand waar je alle foto’s kan terug vinden van de ronostrand cross??

Melisje_92

Berichten: 1095
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:06

Oypo staan van 2 fotografen, verder nog niks kunnen vinden

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 22:43

LolaTFB schreef:
Zo te lezen is er lekker gereden door iedereen!

Zijn er nog mensen die naar Barchem en Bathmen gaan of daar eerder zijn geweest? Ben er lang geleden geweest, ben benieuwd wat jullie er van vinden? Ik heb L opgegeven, heb vaker L gestart maar we zijn er even uitgeweest en dan heb ik soms even bevestiging nodig. Daarom B gestart in Ysselsteyn, dat gaat dan ook probleemloos. Zag wel een paar L hindernissen dat ik dacht van eh... :Y)



Wij gaan ook L starten in Bathmen. Onze laatste cross dit seizoen.

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 22:53

Jessicazz schreef:
Weet iemand waar je alle foto’s kan terug vinden van de ronostrand cross??

Ik weet dat Ashley Claus daar was…

hier mijn man vandaag Vasse gereden, leuke vriendelijke cross, met een mooie eerste prijs beloond.. trots want merrie kwam van ver, en kon vooral rete snel draaien voor de sprong, maar dat lijkt nu opgelost.
Vrijdag ook al mooi foutloos in het 110.

Afbeelding

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:58

Na een blessure van mijn paard wou ik weer in Ysselsteyn van start, eerst maar weer even BB want 5 weken niks gedaan....ga ik vrijdag door mijn rug en kan niks meer. Helaas af moeten zeggen. Baal als een stekker!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:07

Hier ook in Ysselsteyn geweest.
Pony in het L (debuut voor ruitertje) een 2e plaats en ik zelf in de Bb paarden ook.
Geen idee hoe je overigens binnen de tijd moest rijden in de L pony's want ze heeft echt heel, heel hard gereden.
Mijn rondje in de Bb paarden verdiende absoluut niet de schoonheidsprijs. Iets met geen rem en stuur.
Maar ach mooi foutloos rond en paard had lol.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:26

Ik weet niet wat de tijd was bij de L pony's, maar de ideale tijd heeft ook niemand gehaald bij de B paarden.

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:09

Ik vond dat ook opvallend, heb alle uitslagen bekeken van de zaterdag en er waren maar een handjevol ruiters binnen de tijd. Zondags ook niet veel binnen de tijd.

Is het dan niet zo dat ze de tijd wat ruimer zetten als blijkt dat het niet haalbaar is? Bij het springen gebeurt dat soms wel dacht ik.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:09

Dit was iig absoluut niet haalbaar
Ze hadden volgens mij de 1 na snelste crosstijd van het weekend B paarden/L ponys. Ze zijn tussendoor bijna stukken voluit gegaan..




Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:15

L pony's en B paarden hebben hetzelfde parcours. Die van ons is meestal bij de snelste van de ring, en dit keer ook de 2 na snelste tijd van de ring.... 22 secondes buiten de tijd...
Ik denk dus dat er een fout gemaakt is in de lengtemeting van het parcours.